آب کردن شکم

حالت شب

آب کردن شکم

وجود چربی بیش از حد می‌تواند اثر نامطلوبی بر طول عمر و سلامت ما داشته باشد. به ویژه اگر این چربی‌ ها اطراف میان‌ تنه ما جمع شده باشد. نه تنها چربی شکم، یا چربی احشایی، باعث می‌ شود با دشواری زیپ شلوارتان را بالا بکشید، بلکه خطر بیماری‌ های قلبی عروقی، فشار خون و دیابت نوع ۲ را نیز افزایش می‌دهد.

حتی اگر به معنای دقیق کلمه اضافه وزن نداشته باشید. برای آنکه به خودتان کمک کنید از خطرات چربی اطراف شکم دور بمانید. با فارسی خوان همراه باشید روش های مختلف آب کردن شکم را به طور کامل شرح دهیم.

 روغن نارگیل

اگر می‌ پرسید که برای لاغری شکم چه بخوریم ، باید گفت مطالعه روی زنان برزیلی نشان داده است که سایز کمر زنانی که طی یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ ای از مکمل روغن نارگیل در رژیم غذایی‌ استفاده کرده‌اند، کوچک شده است. روغن نارگیل شامل نوعی اسید چرب اشباع شده به نام اسید لوریک (Lauric Acid) است که در بدن به سرعت تبدیل به انرژی می‌ شود.

 روغن نارگیل

این یعنی کالری اسید لوریک، پیش از اینکه تبدیل به چربی انباشته شود، می‌سوزد و تبدیل به انرژی می‌ شود و باعث لاغری شکم شما می‌شود. لزومی ندارد آن را به شکل قرص مصرف کنید، کافی است روغن نارگیل تصفیه شده را جایگزین روغن‌ های دیگر در دستور غذای تان کنید.

بدوید

دکتر “دیانا تیلور” از دانشگاه کالیفرنیا، ایالت سنفرانسیسکو، بخش حفظ سلامتی معتقد است که: “ورزش های سنگین، فشار و تنش فراوانی را بر روی بدن شما وارد می آورند و همین امر موجب می شود که عضلات برای مدت زمان طولانی نرم و سست باقی بمانند. اما نرمش ملایم و متعادل (مثل یوگا و پیاده روی) به آب شدن چربیها سرعت می دهد و مشکل شما را در مدت زمان کمتری حل می کند.”

چای افزایش‌ دهنده‌ی سوخت‌ و ساز

اگر با خواص زنجبیل آشنایی داشته باشید، احتمالا درباره‌ی زنجبیل و لاغری هم چیزهایی می‌دانید. سیستم گوارشی تنبل، سوخت‌ و ساز پایینی دارد. صبح خود را با یک لیوان چای زنجبیل آغاز کنید. این نوشیدنی سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و ازبین‌ بردن اشتها برای نمک و شکر می‌ شود. نصف قاشق چای‌ خوری زنجبیل رنده‌ شده را همراه با یک لیوان آب بجوشایند و با چای کیسه‌ای محبوبتان میل کنید.

همچنین بخوانید : چگونه یوگا را شروع کنیم

آرام غذا بخورید

وقتی از سر کار به خانه می‌ آیید، خیلی خسته و گرسنه هستید، اما نباید با سرعت شام خود را صرف کنید. تند غذا خوردن می‌ تواند سبب ورود هوای اضافی به بدن شود که باعث ایجاد گاز و نفخ می‌شود. از طرف دیگر جویدن غذا با دهان بسته اثر کاملا برعکسی دارد. در راه خانه هیچ ماده‌ی غذایی مصرف نکنید تا وقتی به خانه رسیدید با خیال راحت غذا بخورید.

قدم بزنید

به‌جای اینکه بعد از شام دراز بکشید، بیرون بروید و به‌مدت ۱۵ دقیقه قدم بزنید. این برای برطرف‌کردن نفخ و گرفتگی روده‌ ها راه‌ حل بسیار خوبی است. اگر دائما یبوست دارید، پیاده وری شبانه را جزو برنامه‌ی روزانه‌ی خود قرار بدهید.

قدم بزنید

شام را زود بخورید

روزه‌ داری یکی از رازهای کوچک کردن شکم و کاهش وزن افراد مشهور و مدل‌ هاست. اما برای افرادی که می‌ خواهند از زندگی خود لذت ببرند، راه آسان نیست اما رازی وجود دارد، هر شب موقع خواب روزه بگیرید. هر چقدر بتوانید این بازه‌ ی زمانی را افزایش بدهید کالری کمتری هم مصرف می‌کنید و بدن نیز زمان بیشتری برای درمان خود دارد. چون عمل گوارش نیازمند صرف انرژی است.

همچنین بخوانید : عناب برای لاغری

بعد از ساعت ۷-۸ شب دیگر چیزی نخورید و در مصرف صبحانه نیز تأخیر کنید. مطمئن شوید که فاصله‌ی زمانی بین ۲ وعده‌ی غذایی شما ۱۲ ساعت باشد. شما به سیستم گوارش خود استراحت می‌دهید و محتویات معده نیز خالی می‌ شوند.

دراز نشست استاندارد

در حالی که زانو هایتان خم شده بر روی زمین دراز بکشید. کف پاها صاف است و بر روی زمین قرار می گیرد. انگشتان دست را پشت سر بگذارید. آرنجها بسمت طرفین باشد. در همان حال آرنجها را به زانو بزنید و سپس بالای کمر، و شانه ها را به عقب بیاورید تا به زمین بخورند. در حین انجام حرکت سر صاف است و فاصله چانه از سینه حذف می شود. برای چند ثانیه در آن حال باقی می مانید و سپس به وضعیت اولیه باز می گردید.

سر خود را با دستانتان نکشید. تصور کنید طنابی به دور کمر شما بسته شده و حرکت را با فشاری که به عضلات شکم و کمر می آورید انجام دهید.

خستگی را شکست بدهید

هیچ راهی برای کاهش موضعی چربی شکم وجود ندارد، اما اگر کسی از من درباره‌ ی کاهش سایز و چربی دور شکمش سوال بپرسد،‌ من به او دو چیز خواهم گفت، خستگی ناشی همراه با پرخوری را کنار بگذارید و به تحرک بپردازید. ما اغلب خودمان را در شرایطی می‌ یابیم که بی‌ فکر و بی حساب و کتاب غذا می‌خوریم چون که خسته هستیم.

اگر دیدید خسته هستید و دستتان به سمت پاکت چیپس رفت، بروید و سریع یک دور گرداگرد بلوک ساختمانی محله‌ تان بدوید، یا درجا بدوید و یا حرکات شنا و پلانک انجام دهید. این کار نه تنها خوردن بی‌ فکر و بی حساب و کتاب را از بین می‌برد بلکه تحرک بیشتری نیز به برنامه‌ی روزانه‌ تان اضافه می‌ کند. امیدوارم همیشه سلامت باشید.

شکلات تلخ

مانند بسیاری از دشمنان چربی، شکلات حاوی فلاونوئید است؛ به همین دلیل محققین اسپانیایی در پژوهش اخیر خود روی ۱۴۵۸ نوجوان، دریافتند کسانی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، کمر باریک‌ تری دارند. دکتر گارسیا، یکی از محققین این پژوهش و استاد دانشکده‌ ی پزشکی دانشگاه گرانادای اسپانیا، می‌گوید: نوع شکلات مهم نیست اما شکلات‌ تلخ ۷۰درصد، حاوی مقادیر زیاد کاتچین (Catechin)، یکی از انواع فلاونوئیدها هست که بر عملکرد انسولین و تولید کورتیزول (هورمونی که باعث ذخیره‌ی چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شود) اثر می‌گذارد.

شکلات تلخ

تانیا زوکربرات (Tanya Zuckerbrot)، بنیانگذار رژیم غذایی عامل F توصیه می‌کند به جای شیرینی‌ های معمول در رژیم غذایی، روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخ ۷۰درصد مصرف کنیم. همچنین، شکلات تلخ را می‌ توانید علاوه بر خوردنی‌ ای برای لاغری شکم، به عنوان ماده‌ی انرژی‌ زا در باشگاه و در هنگام ورزش استفاده کنید.

خونسرد باشید

«نشان داده شده است که استرس مستقیما بر افزایش وزن تاثیر می‌ گذارد. برای بعضی‌ ها استرس باعث عادات غذایی بد و ناجور می‌ شود، در حالی که بدن‌ های سایر افراد در واکنش به افزایش هورمون‌ های استرس شروع می‌ کند به ذخیره کردن چربی. و بعد کسانی هستند که تحت تاثیر هر دو این موارد قرار دارند.

برای آب کردن شکم ، باید ابتدا با استرستان کنار بیایید. مدت زمانی را به چرت زدن، استراحت شبانه‌ ی خوب و مراقبه‌ صرف کنید. گاهی حتی یک استراحت و تحرک ۱۰ دقیقه‌ای همراه با تنفس دقیق و آگاهانه می‌ تواند فیزیولوژی شما را بهتر کند و به کاهش استرس کمک کند.

دوچرخه

روی زمین دراز بکشید و دستها را پشت سر بگذارید. زانوهایتان را خم کنید و پاها را از زمین بلند کنید به طوری کـه ماهیچه ساق پا به موازات زمین قرار بگیرد. آرنج یکی از دستها را به سمت زانوی مخالف بیاورید. در این حالت پاها باید با هم زاویه ۴۵ درجه بسازند. این حرکت را برای هر دو طرف انجام دهید.

نکته ای برای تازه کارها
برای شروع می توانید پاهای خود را بر روی زمین نگاه دارید. زمانی که آرنج خود را به سمت پا می آورید زانویتان را بلند کنید تا به هم برسند. سپس دوباره آنرا روی زمین قرار دهید و حرکت را یک مرتبه دیگر تکرار کنید.

صبحانه را با پروتئین شروع کنید

وقتی دستگاه گوارش خود را بیدار کردید، روز خود را با یک وعده‌ ی پروتئینی شروع کنید. مصرف پروتئین جلوی کاهش انرژی و مصرف مواد غذایی مضر حاوی شکر، کافئین یا کربوهیدرات را خواهد گرفت و به کوچک کردن شکم کمک می‌ کند. صبحانه را با یک مکمل پروتئینی، تخم‌مرغ یا کره‌ی بادام‌ زمینی شروع کنید. بدون مصرف حداقل ۱۵ گرم پروتئین، خانه را ترک نکنید.

صبحانه را با پروتئین شروع کنید

 آب را همراه لیمو بنوشید

اغلب افراد وقتی بدنشان مایع جمع می‌ کند تلاش می‌ کنند آب کمتری مصرف کنند چرا که تصور می‌ کنند، نفخ‌ کردن را بدتر می‌ کند. تجمع آب در بدن نشانه‌ ی این است که بدن می‌ خواهد تا مایعات را حفظ کند، ولی مصرف بیشتر آب به بدن می‌گوید که نیازی به نگه‌ داشتن مایعات ندارد. لیمو یک ادرار آور طبیعی است، بنابراین اضافه‌ کردن آن به لیوانتان سرعت فرایند را افزایش می‌ دهد.

غلات کامل

پژوهشگران می‌ گویند این کربوهیدرات‌ ها نیستند که به چربی شکم منجر می‌شوند؛ اما چیزهای دیگری است که باعث شکم زدنتان می‌شود. در واقع غلات کامل یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی آدم‌ هایی است که کوچکترین اندازه‌ ی دور کمر را دارند.

همچنین بخوانید : رفع خستگی چشم

در یکی از مطالعات دانشگاهی دریافتند شرکت‌کنندگانی که سه وعده یا بیشتر در روز غلات کامل مصرف می‌کنند (جو دو سر، برنج قهوه‌ای، گندم) نسبت به کسانی که همان مقدار کالری را از کربوهیدرات‌ های تصفیه شده می‌ گیرند (مواد سفید: نان، برنج، پاستا) ۱۰٪ چربی شکم کمتری دارند. برای اثبات دلیل قطعی این موضوع به پژوهش‌های بیشتری نیاز است، اما فرضیه آن است که غلات کامل فیبر بالا و قدرت چربی سوزی زیادی دارند.

تخمه بخورید

تخمه آفتابگردان یک افزودنی سالم و سیر کننده در هر رژیم غذایی می‌ تواند باشد. یک چهارم فنجان تخمه آفتابگردان بیش از ۲۰۰ کالری دارد و ۳ گرم فیبر تامین می‌ کند. این تخمه همچنین درصد نسبتا خوبی منیزیم دارد، ماده‌ای معدنی که به تقویت چربی‌ سوزی کمک می‌ کند، فرایندی که بدن از طریق آن چربی‌ ها را از ذخیره‌ گاهشان آزاد می‌ سازد، که همین یکی از دلایل آن است که حرفه‌ای‌ های امر کاهش وزن عاشق این خوراکی هستند.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام