تفاوت http و https

حالت شب

تفاوت http و https

مطمعا برای شما پیش آمده است که بعضی سایت ها با پیشوند http یا https باز می شوند اما این دو پیشوند از نظر امنیت با هم تفاوت دارند همیشه سایت های معتبر از https استفاده می کند و سایت های که غیر معتبر هستند و می توان گفت موقتی اند از پیشوند خودکار http استفاده می کنند.

حالا بخش فناوری اطلاعات تیم فارسی خوان فرق این دو پیشوند را توضیح خواهد داد و به شما می گوید چه اتفاقی در این ببین خواهد افتاد پس با ما همراه باشید.

پروتکل Http چیست؟

HTTP مخفف HyperText Transfer Protocol (پروتکل انتقال فرا متنی) است. این پروتکل امکان ایجاد ارتباط بین سیستم‌های مختلف را فراهم می‌کند. پروتکل یاد شده عموما به منظور انتقال داده‌ها از یک وب‌سرور به یک مرورگر وب که در آن صفحات وب‌سایت‌ها به نمایش در می‌آیند مورد استفاده واقع می‌شود.

با گذشت زمان، تغییراتی در استاندارد http و سایر پروتکل‌های اتفاق می‌افتد. این تغییرات برای سازگاری با دنیای جدید وب و یا افزایش کارایی و قابلیت‌های موجود به انجام می‌رسد. پروتکل http نیز از این موضوع مستثنا نیست. در این مسیر پیوست‌هایی مانند SPDY( اسپیدی ) برای افزایش سرعت درخواست‌های http به صورت آزمایشی و محدود توسعه یافتند و مورد استفاده قرار گرفتند.

آخرین نگارش استاندارد http نگارش ۲ است که تغییراتی اساسی در شیوه‌ی کدگذاری درخواست‌ها و پاسخ‌های ارسال شده اعمال کرده است. در این نگارش، اطلاعات به جای متنی به صورت باینری یا دودویی ارسال و دریافت می‌شود که مزایای زیادی را برای وارد شدن به دنیای جدید وب ایجاد می‌کند.

تفاوت https و http

تفاوت https و http

HTTP داده‌ها را رمزنگاری نمی‌کند و به همین دلیل افراد شخص‌ثالث می‌توانند به اطلاعاتی که بین سیستم‌ها و تحت این پروتکل منتقل می‌شوند دسترسی داشته باشند.

 HTTPS که حرف s به معنی امن می باشد انتقال اطاعات بین سیستم‌ها و مرورگر را با امنیت انجام می دهد و تمام داده های انتقالی و دریافتی را می تواند رمزنگاری کند.

از سایت های که پیشوند https دارند استفاده کنید

۱- گوگل رتبه سایت های که از ssl یا گواهینامه https استفاده می کند را بیشتر می کند و در اولویت لیست خود می گذارد.

۲- از درگاه های پرداخت آنلاینی که http هستند استفاده نکنید.

۳- استفاده از سایت های https باعث می شود از امنیت داده بیشتری برخوردار باشید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام