جاذبه های زیبای چابهار که باورشان نمیکنید

جاذبه های زیبای چابهار که باورشان نمیکنید

حالت شب

اگر قصد سفر و ایرانگردی را داشته باشید، تیم فارسی خوان به شما پیشنهاد می دهد کمی صبر کنید و بعد از خواندن این مقاله که مربوط به معرفی جاذبه های زیبای چابهار است، آنگاه سفر خود را شروع کنید. زیرا دیدن جاذبه های باور نکردنی چابهار زیبا این شهر چهار بهار، دل هر رهگذر عاشق طبیعتی را می رباید. برخلاف نام کویری که همه ما از شرق کشور داریم چابهار زیبا، بهشتی دیدنی است.

ویدیویی از جاذبه های زیبای چابهار

چابهار

چابهار یا شهر همیشه بهار، در استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. شهری که زمستان، گرمترین نقطه و در تابستان سوزان، خنکترین شهر جنوبی ایران است. از خصوصیات این شهر بسیار جذاب میتوان اشاره نمود به:

      • جزو مناطق آزاد تجاری است.
      • آب و هوایی همیشه مانند بهار دارد.
      • لقب تنها بندر اقیانوسی کشور را به خود گرفته است.
      • شهری سرشار از جاذبه های تاریخی و طبیعی است.
      • شهری در کنار دریای مکرون و اقیانوس هند.
      • شهر و بندری توریستی و فوق العاده زیبا.
      • شهر صخره های پوشیده از خزه های سبز.
      • شهر موج فشان های خروشان و زیبا.
      • شهر خرچنگ ها و لاک پشتهای موج سوار.
      • شهر ساحل صخره ای.

جاذبه های زیبای چابهار

چابهار از مناطق آزاد تجاری ایران به شمار میرود و به دلیل مرز آبی نامرئی که با کشور پاکستان دارد و به دلیل دسترسی به آبهای آزاد از طریق اقیانوس هند از لحاظ اقتصادی و سیاسی بسیار مهم است.

جاذبه های زیبای چابهار

هر شهری در ایران، جاذبه ها و زیبایی هایی دارد که چشم نوازی می کند و اکثرا ساخته دست بشر هستند.

جاذبه های طبیعی در کنار دست سازه های بشری، در چابهار زیبا مناظر شگرفی را مقابل دیده بینندگان در این منطقه خلق نموده است. از جمله این مناظر تالاب ها، کوه ها، درختان و … است که در ادامه مطلب به آنها اشاره می شود.

تالاب لیپاز

یکی از جاذبه های زیبای چابهار تالاب صورتی رنگ لیپاز است. که در مسیر چابهار به بندر گواتر  واقع شده است. این تالاب یکی از چهار تالاب رنگی دنیا است که به خاطر رنگ زیبایی که دارد از بقیه تالابها متمایز شده است.

جاذبه های چابهار

اگر به دنبال علت رنگ صورتی تالاب هستید باید بگوییم که، وجود موجودات ریزی به نام پلانگتون های گیاهی که محل سکونتشان در این تالاب است باعث ایجاد رنگ صورتی شده اند.

کوه های مینیاتوری از جاذبه های زیبای چابهار

یکی از جاذبه های باور نکردنی چابهار کوه های مینیاتوری یا مریخی هستند که، عطش مسافران در آرزوی مریخ را خاموش می کند. زیرا با دیدن این کوه های زیبا، انگار به سیاره مریخ سفر کرده اند.

چابهار زیبا

کوه های مینیاتوری را بعنوان یکی از پدیده های مورفولوژی چابهار می شناسند. این پدیده زیبا و شگفت انگیز دارای خط و خطوطی تکراری است که حالت کاملا اعجاب انگیزی و البته فضایی به این منطقه داده است.

همچنین بخوانید : روستای ماخونیک

این کوههای مریخی مشابهی در صحرای آتا کامی در کشور شیلی دارند که می توان گفت دو قلوهایی هستند که از هم دور افتاده اند.

غارهای بان مسیتی

در روستایی با تاریخ کهن به نام تیس، دو غار دست ساز و یک غار طبیعی مجموعه زیبایی را درست کرده اند.و علاقه مندان به دانستن تاریخ و فرهنگ اعصار گذشته می توانند با سفر به غارها و دیدن این پدیده زیبا اطلاعات خوبی کسب کنند.

جاذبه های زیبای چابهار

در زبان بومی مردمان دیار سیستان و بلوچستان بان به معنی مرد خدا پرست و مسیتی به معنای پرستشگاه است. پس می توان گفت که غارهای بان مسیتی روزگاری، عبادتگاه زاهدان خدا پرست بوده اند.

درختان زیبای مکرزن

درختان سرسبز مکرزن که با نام های انجیر معابد و انجیر هندی شناخته می شوند، یکی از عجایب بسیار زیبا و طبیعی چابهار هستند که گردشگران زیادی را برای بازدید به سمت خود می کشانند.

جاذبه های زیبای چابهار

خاستگاه این گیاه مربوط به کشور هندوستان است. شکل زیبای این درختان به گونه ای است که، شاخه های آویزانی دارند و با ورود این شاخه ها در داخل شن ها ریشه دوانی آنها شروع می شود و گیاه جدیدی بوجود می آورند.

کوه گل افشان از جاذبه های زیبای چابهار

کوه های شگفت انگیز و متحیر کننده گل افشان را در چابهار زیبا می توانید ببینید. مهمترین این کوه ها در بندر تنگ واقع شده است که ارتفاع آن ۱۰۰ متر است. در دل این کوه چاله ای نیم متری وجود دارد که پر از گل می باشد.

جاذبه های زیبای چابهار

این چاله مانند یک آتشفشان عمل می کند به گونه ای که در یک زمان خاص مقداری گل مانند مواد مذاب به هوا پرتاب می کند. با ترکیدن حباب گلی صحنه زیبایی به وجود می آید که در جای خودش زیبا و کم نظیر است.

بندر گواتر

این بندر را می توان نقطه صفر مرزی آن هم از نوع آبی دانست. بندر گواتر مرز بین دو کشور ایران و پاکستان است. این خلیج کوچک در امتداد ساحل مکران در دریای عمان واقع شده است.

جاذبه های زیبای چابهار

پس می توان با وارد شدن به این بندر و هماهنگی با گارد ساحلی آن اجازه سفر به کشوری دیگر را گرفت. و در حدود نیم ساعت با قایق به پاکستان سفر کنید.

ساحل درک

ساحل بسیار زیبای درک در روستایی به نام درک زرآباد وجود دارد که در زیبایی خود بی نظیر است. روستای زرآباد چابهار را منطقه سواحل زیبا و پاکترین سواحل ایران می نامند.

در روستای زر آباد نمونه ساحل های مختلفی را می توان ببنید از جمله این سواحل اشاره می شود به:

      • ساحل صخره ای
      • طاحل ماسه ای
      • ساحل شنی
      • ساحل مرجانی
جنگل پیدا و پنهان

جنگل های همیشه سر سبز مانگرو نیز یکی دیگر از جاذبه های باور نکردنی چابهار هستند. این جنگلها شباهت زیادی با جنگلهای حرا در منطقه قشم دارند. این جنگل با بالا آمدن آب پنهان و با فروکش نمودن آب پیدا می شود و در اصل این خاصیت خود را از جزر و مد آب دریا اقتباس کرده است.

زیبای چابهار

برای انتخاب ماهیگیری در این جنگل ها بهترین زمان موقعی است که آب بالا بیاید به راحتی می توانید ماهیگیری کنید.

بهشت جانوران ایران

به جرات میتوان گفت که چابهار نمونه ای از دوران ژوراسیک است که تنوع جانوری در آن موج می زند.

تقریبا مساحت یک میلیون و ۴۸۹ هزارو ۵۹۰ هکتار از استان سیستان و بلوچستان به عنوان منطقه حفاظت شده است، بنابراین تنوع جانوری کمتر دستخوش تغییرات انسانی قرار می گیرد.

چابهار

دیدن تمساح پوزه کوتاه که به گاندو یا تمساح ایرانی معروف است خالی از لطف نیست. البته قبلا با گاندو در سریالی به همین نام آشنایی داریم.

سنجاب بلوچی و خرس سیاه هم از گونه های جانوری هستند که می توانید ببینید.

سواحل صخره ای زیبا از جاذبه های زیبای چابهار

سواحل شگفت انگیز و زیبایی در اثر برخود آب به صخره های ساحل خلق شده است که چشمان نظاره گر خود را باز نگه میدارند. این صخره ها در جاهای دیگر مانند و مثلی دارند که با یکدیگر قابل قیاس هستند.

چابهار

برای مثال سواحل صخره ای پزم تیاب در چابهار شباهت زیادی با سواحل صخره ای در دل دور انگلستان و سواحل صخره ای لگزیرا در مراکش دارد. این سواحل زیبا وجود خود را مدیون بندری بودن چابهار و قرار گرفتن در جوار اقیانوس هند و دریای عمان هستند.

شگفتی های جهانی چابهار

در دل چابهار زیبا آثار طبیعی خلق شده است که در گوشه های دیگری از این کره خاکی مشابه آنها وجود دارد. از جمله این جاذبه های زیبای بین المللی اشاره می شود به:

      • سواحل شب تابی بندر تنگ چابهار با سواحل شب تابی وادهو در مالدیو
      • تلاقی کویر و اقیانوس هند در بندر تنگ چابهار با تلاقی کویر و اقیانوس در سواحل نامیبیا
      • سواحل صخره ای مرتفع بریس در چابهار با سواحل صخره ای بوندا کلیف استرالیا

در انتهای سفر کوتاهی که به چابهار و دیدن جاذبه های زیبای چابهار این شهر پر از جاذبه با مردمان خونگرم و مهمان نواز داشتیم. امیدواریم توانسته باشیم تا احساسات شما را برای سفر کردن و دیدن این شهر ترغیب کرده باشیم. چون همه میدانیم که

شنیدن کی بود مانند دیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام