دلیل وقتی بلند میشیم سردرد داریم چیست

حالت شب

دلیل وقتی بلند میشیم سردرد داریم چیست

برای همه اتفاق افتاده که وقتی بیدار میشیم سردرد داریم . اما دلیل وقتی بلند میشیم سردرد داریم چیست ؟ بارها پیش آمده که در خواب عمیقی هستیم و تلفنتان زنگ میخورد. سراسیمه به سراغ تلفن میریم و این موقع است که وقتی صحبتتان با تلفن تمام شد و هوشیاری خودمان بدست آوردیم تازه متوجه میشویم که چقدر قاب عکس سر راهمان به زمین افتاده و چه گلدان و آباژورهایی که روی زمین نیوفتاده اند.

دلیل همه این اتفاقات را امروز تیم فارسی خوان برای شما شرح میدهد.

وقتی بیدار میشیم سردرد داریم

دیدید بعضیا انقدی حساسن که تا یکم چشمهاشون سیاهی میره بلافاصله میگن تومور مغزی داریم؟

به نظر من آدمهارو از همین لحظه که از خواب وقتی بلند میشن و سردرد دارن میشه شناخت.

  1. چون یه دسته میگن زیادی باهوشیم که چون مغز هنوز بیدار نشده بهش فشار اومده آلارم داده.
  2. بعضی دیگه میگن به این خاطر باهوشیم که که مغزمون نتونسته مرز خواب و بیداریو تشخیص بده، و یه سردرد مقطعی بوجود اورده که زود هوشیاریمونو بدست بیاریم.
  3. یه سری دیگه هم میگن چون خیلی باهوشیم خوابمون سنگینه پس یهو بیدار شدنها بهمون فشار اورده

خلاصه اینکه ما ایرانیا بدون استثنا همه و همه نوابغ خفته ای هستیم که استعدادهامون سرکوفت شدن. این که هیچ شکی توش نیست. و دلیل اینکه وقتی بلند میشیم سردرد داریم به هیچوجه مربوط به عوامل مختلف نیست. خیال همگی دوستان راحت که درصد خیلی کمی از این سردردها خطرناکند.

سردرد موقع بیدار شدن

تیم فارسی خوان خیلی دوست داره که برای همه سردردها واژه خطرناک یا شدید رو بکار نبره اما خب این از نتایج تحقیقاته.

خدا داند و بس
شاید در آینده دستگاهی برای سنجش درد اختراع بشه اما ذاتا سردرد پدیده ای دردناک است.

از سوی دیگر در بخش پزشکی و سلامت تیم ما حساسیت ها را روی مطالب بالا میبرد و ایمنترین و محتاطانه ترین رویه را در پیش میگیرد. ممکن است برخی با سردرد خو گرفته باشند لذا به سیاه رفتن چشم ها یا کمی درد در چشمها و یا حتی عدم تعادل های ریز توجهی نکنند و سعی در گذران امور روزمره خود داشته باشند. اینها قرص و دیگر درمانهای همیشگی رویشان تاثیری ندارد و به آن عادت کرده باشند.

همچنین بخوانید : درمان دل درد کودک

برخی دیگر نیز مسکن مصرف نکردند تا کمی بدخواب میشوند سرشان زق زق میکند. به این مدل میگویند سردرد شدید.

سردردهایی که به محض بیدار شدن تشدید می‌یابند

اینجانب اعتراف میکنم کمی تنوع ایجاد کنم و بعد ازینکه کلی خیال همه رو راحت کردم حالا حسابی استرس بدم.

تنها ۸ درصد هستند سردردهای که در هنگام صبح رخ میدهد و ممکن است حالت تهوع ایجاد کنند. اینها بسیار خطرناکند. این سردردها معمولا در طول روز با فشار اوردن به سر مثلا ورزش کردن، سرفه و یا خم شدن بدتر می‌شوند و با مصرف مرتب داروها نیز بهبود نمی‌یابند. هشدار اینجاست که این سردرد می‌تواند نشانی از تومور مغزی باشد.

تکرار میشود بنا به گفته پزشکان تنها در ۸ درصد از افراد مبتلا تومور مغزی،سردرد اولین نشانه است.

دلیل اینکه سردرد داریم چیست

آیا وقتی بیدار میشیم سردرد داریم خطرناکه

خب مجددا خیالتون رو راحت کنم
که سردرد‌هایی که فقط صبح‌ها وجود دارد، ممکن است به عللی مانند تومور مغزی یا وقفه تنفسی حین خواب (آپنه خواب) مربوط باشد که باعث افزایش فشار داخل مغز می‌شود. به همین علت هم این نوع سردردها باید بررسی پزشکی شوند. در سردردهای ناشی از سرفه نیز باید به علت‌های مهمی نظیر پارگی عروق مغزی یا نقایص تکاملی اتصال مغز به گردن توجه کرد

در این موارد نیز مراجعه سریع به متخصص مغز و اعصاب و انجام ام‌آرآی مغز ضرورت دارد.

همچنین بخوانید : تاثیرات تنباکو بر سلامت

 هنگام مواجهه با سردرد‌های مشکوک و وجود هر گونه علامت خطر باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرد،مهم‌ترین مساله در مواجهه با سردرد، تشخیص علت آن توسط پزشک است و تا قبل از آن، باید از مصرف خودسرانه داروهای مسکن پرهیز کرد.

دلیل وقتی بلند میشیم سردرد چیست

سردردهای تنشی که وقتی بلند میشیم

سردردهایی که سینوزیت و عفونت های مغزی علت آن است نیز می‌تواند در این زمان سراغ بیمار بیاید. بنابراین سردردی که صبح بعد از بیدار شدن از خواب شروع می‌شود، حتما به این معنی نیست که تومور مغزی دارید، اگرچه می تواند یکی از علائم این بیماری باشد.

سردرد سینوزیتی که وقتی که بیدار میشیم

افرادی که هنگام بیدار شدن از خواب با سردرد شدید و دردناک، گرفتگی بینی، آبریزش و خلط ته گلو مواجه می شوند، به درد سینوزیتی حاد مبتلا هستند که در وسط روز از میزان سردرد کاسته می شود، ولی درد مختصری باقی می ماند. این دسته از بیماران از نظر ظاهری علائم خاصی ندارند، اما پس از معاینه بینی آنها، متوجه ورم شدید مخاط بینی می‌شویم.

اگر بیمار دوباره سرما بخورد و یا در معرض باد سرد قرار بگیرد، می تواند علائم سینوزیت حاد را به خود بگیرد، یعنی بیمار دچار گرفتگی بینی و ترشحات عقب حلق شود و در رادیوگرافی، تورم مخاط سینوس و پولیپ داخل سینوس دیده شود.

برای سینوزیتیها
این پولیپ ممکن است در داخل بینی رشد کند و باعث گرفتگی بینی شود

اگر این سردردها درمان نشود، یا نیمه درمان شده، گاهی فرد با سردرد مواجه می‌شود. سردردی که به شدت اولیه نیست، اما به صورت مزمن و دائمی وجود دارد و در نقاط مختلف پیشانی، بالای ابرو و زیر چشم با فشار انگشتان، درد احساس می‌شود.

دلیل وقتی بلند میشیم سرگیجه داریم چیست

حتما مطالبی رو که در این آموزش یاد گرفته این بکار گیرید و از هر سردردی به راحتی نگذرید. دلایل عمده سردرد میتواند کم آبی یا کمخوابی بدن باشد که ترجیحا با مراقبت از بدن درصد بالایی از این سردرد هارا میتوان پیشگیری کرد. تمام تلاش ما برای بهتر کردن جامعه است.

سلامت هم جز مهم جامعه ست.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام