سبک های آرایش صورت

حالت شب

سبک های آرایش صورت که ما بطور معمول برای خود انتخاب می کنیم تا حد زیادی استایل و سبک زندگی ما را به دیگران معرفی می کنند و بخشی از شخصیت و درون ما را به دنیای بیرون نشان می دهند. آرایش هم مثل همه بخش‌ های مد و زیبایی ترند های خاص خود را دارد و در هر دوره‌ای سبک ‌های آرایش از مد افتاده و سبک ‌های آرایش جدیدی وجود دارند

که برخی از آن‌ها با گذر زمان به فراموشی سپرده می ‌شوند و برخی دیگر برای همیشه ماندگار می‌شوند. اگر شما هم تمایل دارید تا از جذاب ترین سبک های آرایشی مطلع باشید با فارسی خوان همراه باشید.

سبک های آرایش صورت

سبک یا استایل میکاپ به معنای شیوه انجام آرایش صورت است که در یک استراکچر تعریف شده به تقسیم وزن و هارمونی رنگ در آرایش صورت می پردازد. در چنین بازه ای می توان به تعریف انواع سبک های آرایش پرداخت که شامل چگونگی استفاده از عمق و خانواده رنگ ها و توازن میان آرایش قسمت های مختلف اجزای صورت در حالتی نمادین است.

سبک های آرایش صورت

در دنیای میکاپ چند استایل یا سبک معروف وجود دارد که در میان آنها می توان به سبک کلاسیک، سبک اروپایی، سبک شرقی، سبک عربی و… اشاره کرد. تمامی این سبک ها دارای زیرمجموعه های وسیعی از انواع مدل ها و افکت ها در دنیای آرایش و زیبایی می باشند.

آرایش طبیعی

این سبک آرایشی تقریبا در سالهای اخیر از سال ۲۰۱۶ بسیار رواج یافته و بسیاری از خانم ها برای نشان دادن و یا به رخ کشیدن زیبایی طبیعی خود از این نوع سبک های آرایشی استفاده می کنند. شاید یکی از دلایل انتخاب این نوع آرایش تلاشی است برای اینکه بگوییم ما همیشه آرایش نمی کنیم و زیبایی طبیعی داریم.

این سبک آرایش ویژگیهای طبیعی که در چهره زنان وجود را به تصویر می کشد. این سبک آرایشی با پوشاندن لک ها و بطور عمده پوست آغاز می شود و با ارایش ملایم در سطح پوست و تمرکز بر گونه و لب ها ادامه می یابد.

دقت کنید که در این نوع آرایش شما به هیچ وجه از آرایش غلیظ برای چشم ها استفاده نمی کنید و بیشتر با سایه های ملایم و خط چشم نازک در پشت پلک، چشمان خود را آرایش می کنید. از رنگ های همگون با پوست در این سبک آرایشی استفاده می شود و بیشتر در مناسبات رسمی و کاری مورد استقبال است.

مدل آرایش دخترانه

بهتر است از بین آرایش های لایت و ملایم ۲۰۱۷ انتخاب شود تا چهره طبیعی دختران جوان حفظ شود. مدل آرایش های غلیظ و زننده مانند آرایش خلیجی و آرایش عربی فقط سن شما را بیشتر از حد معمول نشان می دهند و برای دختران جوان این مدل آرایش ها نمی توانند انتخاب ایده آل و مناسبی باشند.

آرایش کلاسیک

در سبک کلاسیک به طور کلی قاعده بر این است که اگر آرایش در ناحیه چشم ها تند و غلیظ باشد باید حتما از رنگ های لایت و ملایم در ناحیه لب ها استفاده نمود و بر عکس. یعنی هر چه رژ لب تیره تر و غلیظ تر باشد، باید حتما در ناحیه چشم ها از مواد و رنگ های لایت تر و نا محسوس تری استفاده نمود.

آرایش کلاسیک

در سبک کلاسیک از رژ لب هایی با رنگ های کلاسیک همانند قرمز، زرشکی و… استفاده شده و در ناحیه چشم از خط چشم هایی مشکی و متناسب و سایه هایی با رنگ های ملایم استفاده می شود. در سبک کلاسیک معمولا از رژگونه به طرزی نامحسوس استفاده شده و بیشترین تاکید بر رژ لب و آرایش چشم به صورت صحیح می باشد.

آرایش شرقی

در میکاپ با استایل شرقی استفاده از رنگ های شاد و زنده در لب ها و چشم ها بدون محدودیت، مجاز بوده و در یک چهار چوب تعریف شده می توان شاهد آرایش های رنگارنگ و جالب توجه در این سبک از میکاپ بود. استفاده از رنگ های گرم و شاد به میزان قابل توجهی در این سبک از میکاپ مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ هایی مانند قرمز، بنفش تیره، زرشکی، قهوه ای، سرخابی و… در این نوع از میکاپ به وفور دیده می شود.

آرایش پاستیلی

یکی از سبک های آرایشی پرطرفدار امسال آرایش پاستیلی است.این سبک آرایشی مناسب سنین ۲۰ تا ۳۵ سال است و از ترکیب رنگ های شاد و فانتزی به وجود می آید. عمده رنگ‌ های پاستیلی شامل رنگ ‌های صورتی، کرم، زرد لیمویی، آبی اقیانوسی، یاسی و تمام رنگ ‌های ملایم و شاد و فانتزی است که در چشم ها و گونه ها استفاده می شود. بیشتر استفاده از رنگ های پاستیلی در فصل تابستان است. استفاده از این رنگ‌ ها در نوع آرایش و لباس شما، چهره ‌تان را بسیار ملیح و آرامش بخش می‌ کند.

آرایش شب

در حالیکه آرایش طبیعی برای فعالیت های روزمره مناسب ترند این سبک آرایش همانطور که از اسمش پیداست برای مهمانی های پر زرق و برق مناسب ترند. چون رنگهای مختلفی در این مهمانی ها جلب توجه می کنند، آرایش شما بایستی به گونه ای باشد تا در میان رنگ ها درخشان تر بنظر برسید. از کرم پودری استفاده کنید که ماندگاری طولانی تری داشته باشد و در اثر عرق کردن یا گرمای محیط پایین نریزد.

همچنین بخوانید : آموزش آرایش دخترانه

برای چشم ها از سایه های با رنگ تیره تر مثل سیاه ،قهوه ای، خاکستری تیره ، قهوه ای مایل به قرمز و .. استفاده کنید. یادتان باشد قبل از سایه حتما با خط چشم پشت پلک خود را بکشید . برای زدن رژ لب در این نوع سبک آرایشی از رژهای معمولی استفاده نکنید. رژ لب با ماندگاری بالا برای این نوع آرایش مناسب ترند.

آرایش شب

آرایش لبنانی با خط چشم تیره و پهن

در مدل لبنانی میکاپ جهت زیر سازی صورت از فون هایی سنگین و چرب با قدرت پوشانندگی بالا استفاده شده و برای زدن سایه چشم از رنگ های مشکی، قهوه ای سوخته، سورمه ای و امثال آن در تمام ناحیه شماره یک تا سه پلک استفاده شده و سپس به فرم های کشیده، گربه ای و یا گرد فید می شود. خط چشم هایی تیره و پهن در بالا و پایین پلک کشیده شده و از مداد هایی مشکی و چرب جهت تیره نمودن لثه چشم استفاده می شود.

همچنین بخوانید : آموزش آرایش عروس

جهت رنگ مکمل در سایه چشم از رنگ های بنفش تیره، قرمز تیره و امثال آن در ناحیه فید شده استفاده شده و به شکلی کاملا تخصصی مجددا فید خواهد شد. به تناسب این رنگ مکمل، رنگ رژ لب انتخاب شده و با رژ گونه هماهنگ خواهد شد. در نهایت از مژه مصنوعی پر پشت و ریسه ای جهت ایجاد جلوه ای متمرکز در ناحیه چشم ها استفاده خواهد شد.

آرایش اروپایی یا لایت و سبک

در میکاپ به سبک اروپایی معمولا از لایت ترین رنگ ها جهت نامحسوس ترین تغییرات در صورت استفاده می شود. وزن آرایش در لب ها و چشم ها به یک میزان سبک و ملایم بوده و بیشترین تمرکز جهت رفع اشکالات در پوست شخص خواهد بود.

غلظت و شدت رنگ ها در این سبک میکاپ به میزان بسیار قابل توجهی نسبت به بقیه سبک های آرایشی لایت و نامحسوس می باشد. استفاده از رنگ های سرد و گرم به یک میزان مورد توجه بوده و با رعایت هارمونی رنگ ها در چهره مورد استفاده قرار می گیرند.

آرایش اروپایی یا لایت و سبک

آرایش ژاپنی

برای زیر سازی صورت در مدل میکاپ ژاپنی از رنگ هایی روشن و یا دقیقا متناسب با پوست ژاپنی استفاده شده و از فون هایی با زمینه های تیره پرهیز می شود. برای میکاپ چشم ها در تمام ناحیه یک تا سه پلک از سایه هایی تیره مانند دودی و امثال آن استفاده شده و به حالت کشیده فید می شود.

همچنین بخوانید : آموزش آرایش لب

مژه مصنوعی مناسب برای این مدل آرایش مژه های ریسه ای کم پشت با گوشه هایی بلند است. در ناحیه لب ها از رژ لب هایی با رنگ های شاد استفاده شده و ناحیه گونه ها به طرزی نامحسوس رژگونه می خورد.

آرایش عربی و آرایش هایی با غلظت بالا

در میکاپ به سبک عربی شاهد آرایش هایی با غلظت و حرارت بسیار بالا هستیم و استفاده از رنگ هایی گرم و تیره در این نوع از میکاپ به شدت مورد توجه می باشد. این سبک آرایشی معمولا بسیار سنگین، چرب و شلوغ بوده و تغییرات شدید صورت در آن به نحوی چشمگیر و قابل توجه در قیاس با سبک های دیگر به چشم میخورد.

آرایش عربی و آرایش هایی با غلظت بالا

از طرفی استفاده از رنگ هایی سنگین و براق در هر دو ناحیه چشم ها و لب ها در آن مجاز می باشد. علاوه بر آن در میکاپ به سبک عربی به برجسته سازی گونه ها و لب ها اهمیت بسیار داده و از فون های تیره جهت ایجاد سایه و روشن های شدید استفاده می شود.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام