سفر به شهر فرانکفورت

حالت شب

سفر به شهر فرانکفورت در آلمان را از دست ندهید. کشور آلمان از جذاب ترین کشورهای اروپاست که دارای جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی و طبیعت بی نظیر میباشد و مدنظر بسیاری از گردشگران واقع شده است. سفر به شهرهای قدیمی و زیبای آن به خصوص سفر به شهر فرانکفورت، شهر بناهای قدیمی و برجهای سر به فلک کشیده و بین المللی ترین شهر آلمان و بزرگترین مرکز اقتصادی دنیا که سالانه میزبان هزاران گردشگر تجاری از سرتاسر دنیاست میتواند انتخاب مناسبی باشد.

در این مطلب مجله فارسی خوان قصد دارد که شما عزیزان را برای شناخت بهتر شهر فرانکفورت با مکان های دیدنی، تاریخی و گردشگری بیشتر آشنا سازد.

سفر به شهر زیبای فرانکفورت

کشور آلمان شهرهای زیبایی دارد که در این میان فرانکفورت از بزرگترین شهرهای آن است.

کارتون به یاد ماندنی هایدی را که به یاد دارید؟ فرانکفورت شهر هایدی است که هم اکنون از بزرگترین شهرهای آلمان محسوب میشود. مراکز تجاری و صنعتی مهم در این شهر، فرانکفورت را به یکی از قطبهای اقتصادی آلمان تبدیل کرده ایت.

شهر زیبای فرانکفورت

امروزه  فرانکفورت  شهر گوته جزء یکی از مشهورترین مراکز هنری، ادبی و اقتصادی است که مرکز اقتصادی و فرهنگی آلمان میباشد. این شهر با جایگاه اقتصادی بالا در آلمان فرصت مناسبی را برای شهروندان خود از نظر شغلی ایجاد می کند. فرانکفورت متفاوت ترین شهر آلمان با برج های فلزی و شیشه ای به هم پیوسته و  داشتن موزه های دیدنی و آثار تاریخی و باستانی  میتواند از مکان های دیدنی  برای توریستها باشد.

شهر فرانکفورت بر روی رودخانه ماین

شهر فرانکفورت بر روی رودخانه ماین

شهر فرانکفورت بر روی رودخانه «ماین» قرار گرفته و به همین علت نام اصلی آن «فرانکفورت بر روی ماین» است و بخاطر شباهت های زیادی که به شهرهای ایالت متحده آمریکا دارد، برخی آن را با القاب «منهتن» یا «شیکاگو بر روی ماین» صدا می زنند.

نخستین اقوامی که در فرانکفورت مقیم شدند، قوم «فرانک ها» بودند که از نژاد ژرمن به حساب می آمدند. شهر فرانکفورت در دوران امپراطوری روم، یکی از مهمترین شهرهای منطقه بود. در جنگ سی ساله آلمان بی طرف بود و در این جنگ آسیبی ندید، اما بعد از اتمام جنگ، بیماری طاعون در این شهر شیوع پیدا کرد و بسیاری از مردم شهر فرانکفورت بر اثر این بیماری از بین رفتند.

جاذبه های دیدنی شهر فرانکفورت آلمان

فرانکفورت از ثروتمندترین و بهترین شهرهای پیشرفته اقتصادی جهان می باشد که علاوه بر طبیعت بی نظیر و خاص و جاذبه های تاریخی و تفریحی بسیار متنوع از نظر فعالیت های مهم اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین بخوانید : معرفی شهر سانتیاگو د کوبا

فرانکفورت شهری با آسمان خراش های بزرگ و ساختمان های قدیمی زیبا است. از برج اصلی شهر گرفته که دارای چشم اندازی به ارتفاع ۲۰۰ متر، بلندترین نقطه شهر است تا کلیسای جامع فرانکفورت، موزه های تاریخی و هنری و بسیاری موزه های دیدنی دیگر که باید از تک تک آن ها در سفر به شهر فرانکفورت دیدن کرد. بهترین زمان سفر به شهر فرانکفورت از تابستان تا پاییز است، چون تحمل سرمای زمستان آن چندان ساده نمیباشد.

برج های اصلی شهر

برای کسانی که به آدرنالین علاقه دارند خبر خوبی دارم. مخصوصا کسانی که عاشق ارتفاع هستند.

برج اصلی شهرالبته نه فقط کسانی که عاشق هیجان ارتفاع هستند بلکه کسانی هم که از ارتفاع میترسند نیز از این مکان لذت میبرند. این مکان برج ماین نام دارد و منظره زیبایی برای شهر ایجاد کرده است. ترکیبی از نمای زیبا به همراه حس اوج گرفتن در کنار معماری زیبا و مخصوصا آسانسور ۱۹۰ متری آن یک سازه را تشکیل داده که تجربه خوبی را به ارمغان می آورد.

از جمله ویژگی های برج میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ارتفاع ۲۰۰متری آن است.
  2. در شهر با نورپردازی های جذاب صحنه دل انگیزی دارد.
  3. مجاورت آن با رودخانه ماین علت نام گذاری این برج است.
موزه های فرانکفورت در کشور آلمان

موزه ها فرهنگ، آداب و رسوم و مناسبت ها، اعتقادات و سنن اجتماعی حاکم بر این شهر را نشان می دهند. شهر فرانکفورت دارای انواع مختلفی از موزه ها می باشد که بیشتر آنها در کنا رودخانه ماین قرار دارند، از جمله:

  • موزه هنرمندان فرانکفورت
  • موزه لیبیگ هاوس
  • موزه معماری آلمان
  • موزه فیلم آلمان
  • موزه تاریخ طبیعی سنکن برگ
  • موزه زوفر
  • موزه اشتادل
  • موزه آیکونن

موزه های فرانکفورت در کشور آلمان

این موزه ها هر کدام برای توریستها و گردشگران جذابیت خاص خود را دارند. به گونه ای که گردشگر با بازدید یک موزه علاقه دارد که از دیگر موزه ها دیدن کند و با تاریخ و هنر و معماری شهر فرانکفورت و آداب و رسوم مردمانش بیشتر آشنا گردد. این موزه ها با قرار گرفتن در کنار هم در حاشیه رودخانه منظره زیبایی را در شب برای بازدید کننده  ایجاد کرده است. آن چنان که بازدیدکنندگان  محو جاذبه ها و زیبایی های آن ها می شوند.

این موزه ها و بناهای تاریخی  و خانه های قدیمی  شهر همگی بیان گر فرهنگ و تمدن اقوام دیرینه شهر هستند.

میدان رومربرگ شهر

زیباترین و قدیمی ترین میدان در مرکز شهر و  از مکان های پرطرفدار و پرتردد است.

طراحی متفاوت و بی نظیر آن و وجود فواره عدالت مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. ساختمان های اطراف این میدان قدیمی هستند و از چوب و الوار در ساخت آن ها استفاده شده است، از این ساختمان های قدیمی می توان به کلیسای « پائولز » اشاره نمود. قدیمی ترین سالن شهر، یعنی رومبر در نزدیکی میدان رومربرگ قرار گرفته است و امروزه ساختمان اداری شهرداری می باشد.

در نزدیکی این میدان موزه تاریخی قرار دارد که حتما در سفر به شهر فرانکفورت و رفتن به این میدان از این موزه تاریخی بازدید نمایید. این موزه دارای کلکسیون های مربوط به تاریخ غنی شهر فرانکفورت از قرون وسطی تا زمان حال می باشد.

باغ وحش فرانکفورت

باغ وحش فرانکفورت در سال ۱۸۵۸ آغاز به کار کرده و در مرکز شهر قرار دارد. این باغ وحش بعد از باغ وحش شهر برلین از بزرگترین باغ وحش های کشور آلمان به حساب می آید و سالانه دارای بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان می باشد.

باغ وحش فرانکفورت

فضای سبز و طبیعت زیبای آن محیطی مناسب و طبیعی را برای حیوانات به وجود آورده است.

این باغ وحش طوری طراحی شده که از نظر آب و هوایی برای انواع حیوانات که از نقاط مختلف دنیا گرد آوری شده اند مناسب است. فضایی با هوای گرم و شرجی برای حیوانات استوایی و همچنین منطقه ای باز و جنگل مانند که در آن حیواناتی مانند شیر، ببر، گوریل، میمون و زرافه نگه داری می شوند.

آکواریوم و استخری بزرگ که فک های دریایی و حیوانات آبزی  مثل ماهی ها و دوزیستانی از جمله تمساح، کروکودیل و اسب های دریایی در آن ها مشاهده می شوند. این باغ وحش با تمام امکاناتش و طبیعت فوق العاده خود و وجود انواع حیوانات می تواند برای کودکان بسیار تماشایی و لذت بخش باشد.

خانه کهن اپرای فرانکفورت در آلمان

این خانه در اروپا یکی از مجلل ترین و با شکوه ترین سالن های آلمان می باشد و در قلب میدان اپرای فرانکفورت قرار گرفته است. این خانه به سبک رنسانس ایتالیایی ساخته شده است. این بنای قدیمی در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد و در سال ۱۹۸۱ بازسازی هایی بر روی آن صورت گرفت.

در حال حاضر بزرگترین موزیسین های دنیا برای اجراهای خود سالن اپرای این خانه را درخواست می دهند و بیشتر کنسرت های شهر در این سالن اجرا می شوند. با سفر به شهر فرانکفورت به بسیاری از بازدیدکنندگان پیشنهاد می شود که شب هنگام از این خانه رویایی دیدن کنند زیرا نور پردازی بی نظیر آن حس خوبی را به بینندگان منتقل می کند.

فرودگاه بین المللی فرانکفورت کشور آلمان

با سفر به شهر فرانکفورت اولین مکانی را که مشاهده می کنید، فرودگاه بین المللی فرانکفورت است.

فرودگاه بین المللی فرانکفورت کشور آلمان

نظم و قانون آلمانی ها را می توان از همین فرودگاهشان فهمید.

از امکانات فوق العاده آن می توان به اختصاص مکان هایی برای اقامه نماز نام برد. بله درست خواندید، فرودگاه فرانکفورت نمازخانه دارد. آن هم در کشوری که بیشترین درصد جمعیت خداناباورها را دارد. هتل، رستوران، آرایشگاه، اتاق استراحت، محل بازی کودکان و داروخانه از دیگر امکانات فرودگاه است. بی دلیل نیست که به یکی از شلوغترین فرودگاه های اروپا تبدیل شده است.

همچنین برای راحتی و آسایش مسافران تاکسی ها به صورت ۲۴ ساعته در اختیار آنها قرار گرفته و اتوبوسهای زیادی هم برای جابجایی مسافران به شهرهای مختلف و مرکز شهر وجود دارد.

سفر به کلیساهای شهر فرانکفورت

  • جامع سنت پارتولوموس
  • سنت پائول
  • سنت کاترین
  • فرائن فریدن اسکیرچ
سوغات شهر فرانکفورت

۱. صابون های معطر و دست ساز در انواع شکل و اندازه و رنگهای مختلف

۲. ماشین های کوچک کلاسیک

۳. محصولات چرمی

۴. خردل: دانه های خردل در بسیاری از نواحی شهر کشت میشود

۵. کوزه ها یا پارچ های لعابی

۶. صنایع دستی چوبی: تندیس های کوچک و نوستالژیک و ساعتهای کوکو

۷. ظروف سرامیکی و سفالی دست ساز

این شهر با داشتن فرهنگهای منحصر به فرد خود، تاریخ تأثیرگذار، معماری های هنرمندانه و طبیعت زیبایش می تواند انتخاب مناسبی برای گردشگران باشد. توصیه می کنیم با سفر به شهر فرانکفورت از مکان های دیدنی آن حتما بازدید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام