شینیون های ۲۰۱۹

حالت شب

با نزدیک شدن به سال ۲۰۱۹ انواع مدل شینیو های دخترانه ۲۰۱۹ از سوی متخصصان آرایش و زیبایی معرفی شده اند و اگر شما تمایل دارید ظاهر و مدل آرایش مویی به روز و مناسب داشته باشید بهتر است از این مدل شینیون استفاده نمایید.

شینیون موی  ۲۰۱۹ دخترانه در انواع مدل های شینیون باز و بسته و نیمه باز موجود است و شما می توانید این مدل آرایش موها را با توجه به فرم صورت و سایر ویژگی های ظاهری خود انتخاب نمایید. و حال برای آشنایی بیشتر با فارسی خوان همراه باشید.

شینیون مو از صفر تا صد

اگر واژه شینیون chignon را در فرهنگ لغت جستجو کنید، به واژه “گیس پشت سر” برخورد خواهید کرد. مفهوم آن در آرایش مو این است که موها با فرم و مدلی خاص از پشت سر یا بالا بسته می شوند. شینیون مو در گذشته این روش فقط در یک مدل خلاصه می شد و آن جمع کردن و بستن مو از پشت سر و به یک شکل ساده و متداول بود. اما امروزه شنیون تبدیل به یک هنر و تکنیک در آرایش مو تبدیل شده است. به طوری که آرایشگران حرفه ای بخش بزرگی از هنر آرایشگری خود را در این روش نشان داده و به رخ می کشانند.

مدل شینیون 2019

مدل های شینیون دخترانه ۲۰۱۹ با جدیدترین متد های آرایش مو روز دنیا همه دختران جوان تمایل دارند در مهمانی ها و مجالس ظاهری آراسته و جذاب داشته باشند از این رو در هنگام انتخاب مدل شینیون و میکاپ خود حساسیت لازم را به خرج می دهند. شینیون مو دخترانه در انواع مدل های ساده و کار شده موجود است که انتخاب هر یک از این مدل ها به سلیقه شخصی و مدل لباس مجلسی و مدل میکاپ صورت شما بستگی دارد. در ادامه توجه شما را به چند مدل شینیون دخترانه ۲۰۱۹ جلب می کنیم که امیدواریم این مدل ها مورد توجه تان قرار بگیرند.

شینیون بسته

اگر شما به مجلس عروسی دعوت شده اید بهتر است از شینیون های شیک و خاص برای فرم دادن به موهای کوتاه و بلند خود استفاده نمایید. مدل شینیون بسته دخترانه از انواع آرایش موهای پرطرفدار و جذاب است و این مدل شینیون برای دختران در رده سنی مختلف انتخابی مناسب و ایده آل است و اگر لباس مجلسی و مدل میکاپ شما ساده است بهتر است از شینیون های شلوغ و کار شده برای آرایش کردن موهای خود استفاده نمایید.
اگر تمایل دارید از لباس مجلسی های کار شده و مدل میکاپی مجلسی استفاده نمایید مدل شینیون ساده دخترانه می تواند برایتان انتخابی مناسب و ایده آل باشد.

توجه به شرایط آب و هوایی یکی دیگر از نکاتی است که روی انتخاب مدل شینیون موی شما تاثیرگذار است. مدل شینیون های بسته برای فصل تابستان مناسب هستند زیرا این مدل شینیون ها باعث تعریق بدن نمی شوند.در فصول سرد سال نظیر پاییز و زمستان نیز می توانید در صورت تمایل از شینیون های باز برای فرم دادن به موهای خود استفاده نمایید.

انواع شینیون ها 

۱- شینیون بسته دخترانه

۲- مدل آرایش موی بسته ۲۰۱۹

۳- مدل شینیون بسته دخترانه

۴- شینیون بسته و زیبا

۵- شینیون باز دخترانه

۶- آرایش موی زیبا و شیک دخترانه

۷- شینیون مجلسی دخترانه

۸- مدل شینیون شیک و باز دخترانه

۹- مدل شینیون دخترانه شیک و ۲۰۱۹

۱۰ مدل آرایش مو باز دخترانه

۱۱- شینیون ۲۰۱۹ دخترانه

۱۲- شینیون باز و فر دخترانه

۱۳- شینیون دخترانه ۲۰۱۹

۱۴- شینیون بسته و جذاب دخترانه

۱۵- مدل شینیون موی فر

۱۶- شینیون ساده

۱۷- مدل آرایش موی بسته دخترانه

۱۸- مدل آرایش موی خطی

۱۹- مدل آرایش موی بسته و جذاب دخترانه

۲۰ مدل شینیون شیک

۲۱- شینیون خطی دخترانه

۲۲- مدل شینیون بسته دخترانه ۲۰۱۹

۲۳- شینیون دخترانه

۲۴- شینیون شیک و بسته دخترانه

شینیون نیمه باز

موهای نیمه باز از جمله پر طرفدار ترین شینیون هاست که در میان جوان ها محبوبیت بیشتری دارد. در این مدل ها بخشی از موها به روش های مختلف روی سر جمع می شود و بخشی از موها آزاد باقی می ماند که می توان با ویو و بابلس یا بیگودی آن ها را دیز این کرد.

شینیون نیمه باز

شینیون شلخته

مدل شلخته مدلی است که در آن موها به حالت شل و نامرتب شینیون می شود و در عین بی نظمی، زیبایی خاصی دارد. این شینیون در سالن های زیبایی بسیار پر طرفدار است و خواهان زیادی دارد.

ویو و سشوار مجلسی

برای موهای کوتاه، که عملا نمی توان از شینیون های خاص موهای بلند استفاده کرد؛ بهترین روش استفاده از سشوار و فر و بیگودی است. موهای کوتاه انعطاف پذیری بیشتری دارند و با سشوار مجلسی حالت بسیار شیک و زیبایی به خود می گیرند.

شینیون متناسب با سن و سال

شینیون های ساده و مجلسی اغلب بین خانم های میان سال و مسن بیشتر مورد پسند است. جوان تر ها از مدل های شلوغ و پر از ریزه کاری بیشتر استقبال می کنند.

تاج و گل سر

همان طور که برای موهای عروس از گل سر و یا تاج در شینیون استفاده می شود، برای شینیون های معمولی هم از تاج ها و گل سر های ظریف تر می توان استفاده کرد. استفاده از گل سر، گیره، تل سر وغیره  باعث جلوه ی بیشتر در شینیون مو می شود.

شیبنیون موهای رنگ شده

موهای رنگ شده و موهایی که هایلات و مش دارند، در هنگام شینیون زیبایی بیشتری به خود می گیرند. در صورتی که آرایشگر ماهر باشد می تواند از  رنگ ها در شینیون خود نهایت استفاده را ببرد.

مدل لباس مجلسی

مدل لباس مجلسی یکی دیگر از موارد تاثیرگذار روی انتخاب شینیون موهای شما است. اگر لباس مجلسی تان بند دار یا دکلته است بهتر است موهایتان را به صورت باز شینیون کنید و روی شانه ها یا اطراف شانه هایتان بریزید همچنین می توانید برای این مدل لباس ها از شینیون های یک طرفه و بسته و نیمه باز نیز استفاده نمایید.

همچنین بخوانید : کاشت ناخن

اگر لباس مجلسی شما پوشیده و یقه دار است می توانید در صورت تمایل موهایتان را به گونه ای به سمت بالا ببندید که یقه لباس مجلسی تان دیده شود.
محل قرارگیری شینیون یکی دیگر از نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد شما می توانید شینیون موهایتان را در وسط مو یا کنار مو انجام دهید و اگر تمایل دارید گردبند و گردن شما در معرض دید باشد بهتر است از مدل شینیون های کناری برای فرم دادن به موهایتان استفاده نمایید همچنین اگر به دنبال تقارن هستید بهتر است شینیون مو وسط را برای فرم دادن به موهای خود انتخاب نمایید.

امروز دیگر نمی توان مدل متداول و استانداردی برای شینیون تعریف کرد چون روز به روز به مدل های مختلف آن اضافه می شود. در واقع این هنر می تواند از نظر مدل نامحدود باشد. چون هر آرایشگری می تواند با ادغام مدل های مختلف و ترکیب آن با خلاقیت خود، مدل جدید و خاصی را ارائه دهد. حتی با ترکیب مدل هایی از بافت مو می توان مدل های جدید و کاملا خاصی ایجاد کرد.

مدل لباس مجلسیمد

شاید آرایش مو گستردگی آرایش صورت را نداشته باشد اما بسیار وابسته به مد است. همیشه در دوره های مختلف مدل هایی از مو محبوبیت های بیشتری پیدا می کنند. در سال های اخیر طرفداران مدل های باز مو بیشتر شده است ، اما باز هم شینیون جایگاه ویژه ای در بین خانم ها، مخصوصا خانم های ایرانی دارد. حضور یک عروس در جشن عروسی با مو های باز بسیار نادر خواهد بود. همچنین در بسیار از مجالس و میهمانی های رسمی، مانند جشن نامزدی، جشن تولد رسمی وغیره اجرای شینیون بسیار اهمیت خواهد داشت.

ابزارهای شینیو

مانند هر تکنیک دیگری در آرایش، اجرای این تکنیک روی مو هم نیاز به ابزارهایی دارد. ابزارهای شینیون به دو دسته کلی ساده و حرفه ای تقسیم می شوند
ابزارهای ساده که می تواند شامل کلیپس مو، تل مو، کش مو، تور شینیون وغیره باشد. با این ابزار های ساده می توانید یک شینیون خانگی ساده اجرا کنید.
ابزارهای پیشرفته تر که شامل تورهای نامرئی، بیگودی، پروتزهای اسفنجی، گیره مویی، چوب شینیون و موهای مصنوعی است. این ابزارها برای اجرای یک تکنیک حرفه ای توسط آرایشگر بکار برده می شود.

ابزارهای حرارتی شینیون

با توجه به تنوع و گسترده بودن مدل های، بسیار پیش می آید که برای اجرای یک شینیون نیاز باشد از ابزارهای حرارتی مو استفاده شود. از متداول ترین ابزارهای حرارتی مو که در هر تکنیکی و مدلی بسیار پرکاربردند، می توان به سشوار و اتوی مو اشاره کرد. البته ممکن است با توجه به مدل از ابزارهای حرارتی دیگری مثل انواع فر کننده ها نیز استفاده شود.

در بسیاری از مدل های شینیون نیاز است یک یا چند دسته از موها که به فرم های مختلفی در آمده اند شکل و فرم خود را برای ساعت ها حفظ کنند. فرم دهی به این دسته از موها باید توسط سشوار و اتوی مو انجام شود. چون ممکن است در اثر رطوبت هوا و عوامل دیگر فرم خود را از دست داده و حالت وز دار و فر خورده پیدا کنند. در نتیجه فرم اصلی شینیون را از بین ببرند. البته برای تثبیت در کنار استفاده از ابرارهای حرارتی مو باید از مواد تثبیت کننده نیز استفاده شود.

ابزارهای حرارتی شینیون

 مواد تثبیت کننده 

مدل ها پیشرفته ممکن است بسیار زمان بر بوده و هزینه زیادی را هم دربر داشته باشند. بسیار عاقلانه به نظر می رسد که برای تثبیت شینیون و حفظ حالت آن از تثبیت کننده آرایش مو استفاده شود. تثبیت کننده های آرایش مو به شکل های مختلف و با کاربرد های مختلفی تولید می شوند که از این دسته محصولات می توان به ژل مو، موس مو و اسپری مو اشاره کرد.
هر کدام از این تثبیت کننده ها را در مراحل مختلف می توان به کار برد. اما اسپری مو باید در مرحله پایانی شینیون حتما مورد استفاده قرار بگیرد تا شکل کلی شینیون اجرا شده را به خوبی تثبیت کند.

البته از اسپری مو هم می توان در بین مراحل شینیون استفاده کرد و این کاملا به مدل شینیون مربوط می شود. مثلا در مراحلی از اجرای شینیون آرایشگر اسپری مو را روی دسته ای از موها اسپری کرده و اتوی مو را روی آن می کشد. این کار باعث می شود این دسته کوچک از موها به هم چسبیده و به شکل یک ورقه مو درآید. در مرحله بعد آرایشگر از این ورقه که از چسبیدن مو به همدیگر تشکیل شده برای طراحی شینیون استفاده می کند.

همچنین بخوانید : کاشت مژه

گاهی اوقات مشتری، موهای بسیار صافی دارد و به همین دلیل باید زحمت بیشتری برای حجم دادن به موها کشیده شود. در این صورت کافی است دسته کوچکی از موهای زیرین با استفاده از انگشت شصت و اشاره پیچ داده شده و در جهت مخالف سر قرار گیرند. این کار باید در پنج دسته مو و در نقاط مختلف سر تکرار شده تا حجم دلخواه به دست آید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر نیز می توان بقیه موها را اتو مو کشید.

بافت مو

بافت های مختلف ممکن است در ظاهر پیچیده باشند ولی خلق آن ها سخت نیست. از طرفی از آن جا که بافت ها ساده ودخترانه هستند، طرفداران زیادی دارند. به علاوه با کمی تمرین می توان هر نوع بافتی را در شینیون وارد کرد. یکی از بافت های محبوب، مدل آبشاری است که می توان آن را از موهای بالای پیشانی شروع کرده و تا انتهای موها ادامه داد. به علاوه برای حجیم تر کردن موها نیز می توان کمی آن ها را به سمت جلو فشار داده و سپس بافت مو را انجام داد.

بافت مو

شینیون سریع

هنگامی که یک متخصص شینیون مشغول به خلق یک مدل مو می شود، باید در نظر داشته باشد که کجا بایستد و یا این که چگونه موها را حرکت دهد، زیرا باید بدن در همان جهت حرکت موها، حرکت کند. بنابراین این بار که یک پیچش یا تاب مو به صورت دلخواه شما در نیامده، کافی است جای خود را تغییر داده و در جهت حرکت این پیچ قرار گیرید.

حجم دادن به موها

گاهی اوقات مشتری، موهای بسیار صافی دارد و به همین دلیل باید زحمت بیشتری برای حجم دادن به موها کشیده شود. در این صورت کافی است دسته کوچکی از موهای زیرین با استفاده از انگشت شصت و اشاره پیچ داده شده و در جهت مخالف سر قرار گیرند. این کار باید در پنج دسته مو و در نقاط مختلف سر تکرار شده تا حجم دلخواه به دست آید. برای به دست آوردن نتیجه بهتر نیز می توان بقیه موها را اتو مو کشید.

مدت زمان

برای افراد مختلف شینیون کردن مدت زمان متفاوتی به طول می انجامد. اما به طور نرمال حداکثر زمان انجام یک شینیون ساده باید ۱۵ دقیقه در نظر گرفته شود تا هم سرعت فرد بالاتر رفته و هم بتواند با کمترین آسیب به سلامت خود در حداقل زمان ممکن یک شینیون زیبا به وجود آورد. البته دستیابی به این زمان، نیاز به تمرین دارد.

پیچیدن موها

یک روش ساده برای شینیون این است که کار خود را تا پایین گردن ادامه داده و یک قسمت از موها را به شکل مثلثی نگه دارید. این مثلث را به دو قسمت تقسیم بندی کرده و موهای قسمت راست را پس از تاب دادن به سمت چپ و موهای قسمت چپ را پس از تاب دادن به سمت راست برده و محکم کنید. سپس موها را کمی بالا برده و شکل بدیع تری در آن به وجود آورید. البته در این روش می توان برای قسمت جلویی سر از هدبند نیز استفاده کرد.

حلقه کردن مو

علاوه بر استفاده از بافت در شینیون های مختلف، روش های دیگری نیز برای حالت دادن به یک مدل مو وجود دارد. یکی از این روش ها به این صورت است که یک دسته مو را در دست گرفته و در بالای آن یک گیره یا سنجاق بزنید و با فاصله ۱۰ سانت گیره بعدی را زده و این کار را ادامه دهید. سپس در هر گیره یا سنجاق، موها را تاب داده و دور سنجاق بپیچانید تا موها به صورت یک حلقه در آورده و سپس آن را روی سر قرار دهید. حلقه های خود را ادامه داده و با این کار به موهای مشتری خود حجم بیشتری بدهید.

حلقه کردن مو

اسپری مو

این که پس از اتمام شینیون از چه اسپری استفاده شود، اهمیت زیادی دارد. زیرا بعضی از مدل موها نیاز به یک اسپری قوی تر دارند تا موها ثابت مانده و برخی دیگر از مدل موها تنها با یک اسپری سبک حالت گرفته و طبیعی تر به نظر می رسند.

همچنین بخوانید : جدید ترین مدل های رنگ مو

در این بخش از آرایش مو با انواع مدل شینیون دخترانه ۲۰۱۹ آشنا شدید که امیدواریم از مشاهده این مدل ها نهایت لذت را ببرید و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها مدل آرایش مویی شیک و بی نظیر را برای خود انتخاب نمایید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام