معرفی انواع براش های آرایشی

معرفی انواع براش های آرایشی

حالت شب

براش های آرایشی چه کاربردی دارند؟ تیم فارسی خوان با معرفی انواع براش های آرایشی به مخاطبان خود در شناخت و انتخاب آنها کمک میکند. مطمئناً اگر کاربرد و نحوه ی استفاده از براش های آرایشی را بلد نباشید هنگام خرید آنها سردرگم میشوید و چه بسا دچار یأس شده خرید نکنید. شما با انتخاب براش های مناسب به بهبود کیفیت آرایش خود کمک میکنید. داشتن یک آرایش مطلوب و زیبا تا حد زیادی بستگی به استفاده ی درست شما از لوازم آرایشی دارد.

زیبایی در ملت های مختلف همواره مورد توجه بوده و در آداب و رسوم انسانها نقش مؤثری داشته است. حتی گاه آرایش در زمانهای گذشته راهی برای تعیین طبقه ی اجتماعی افراد بوده است. امروزه آرایش تنوع چشمگیری پیدا کرده و استفاده از لوازم آرایشی جز لاینفک زندگی ما محسوب میشود. براش های آرایشی از پرکاربردترین این لوازمند و ما تلاش میکنیم انواع براش های آرایش را به شما معرفی کنیم تا هنگام خرید سردرگم نشوید. ابتدا انواع براش های آرایشی را معرفی سپس هریک را توضیح میدهیم.

معرفی انواع براش های آرایشی

در ادامه به معرفی انواع براش های آرایشی میپرازیم

معرفی انواع براش های آرایشی

  1. فن براش
  2. براش ابرو
  3. براش چشم
  4. براش سایه چشم
  5. براش چشک زاویه دار
  6. براش صورت زاویه دار
  7. براش لب
  8. براش پودر
  9. براش کابوکی
  10. براش کانسیلر

نحوه ی استفاده از براش های آرایشی

  • برای محصولات آرایشی پودری مانند پودر، رژگونه و سایه ابرو ، از براش با موی طبیعی استفاده نمایید.
  •  برای محصولات آرایشی مرطوب مانند کرم، رژلب و کرم پودر از براش با موی مصنوعی استفاده کنید.

   از براش هایی که لبه های  آنها هم سطح نیست استفاده نکنید

همچنین بخوانید : بهترین برندهای آرایشی

قلم های دارای سر نرم و گنبدی شکل بهترین کارایی را در آرایش دارند.

قبل از خرید آن را امتحان کنید. براش های طبیعی با استفاده به آسانی موهای خود را از دست می دهند. به آرامی آن را روی دست خود فشار دهید اگر مویی از آن بیرون آمد، مارک دیگری را امتحان کنید.

معرفی فن براش یا براش بادبزنی

موهای موجود در یک براش بادبزنی به طور خاص برای هایلایت یا ایجاد سایه روشن طراحی شده‌اند.

معرفی انواع براش های آرایشی

موهای این براش هایلایتر به گونه‌ای پخش شده‌اند که مقدار کمی از هایلایتر را روی خود نگه می‌دارد. سپس براش آغشته به هایلایتر را کمی در قسمت بالای گونه‌ها و سایر مناطق صورت که باید برجسته شوند، می‌کشیم. برای جلوگیری از استفاده بیش از حد پودر هایلایتر بهتر است براش را با فشار وارد ظرف نکنید. پودرهایی که روی صورت مانده را میتوان با این قلم پاک کرد یا به وسیله آنها میتوان یک لایه روشن و مخفی پودر روشن کننده روی استخوان گونه بزنید.

براش های آرایشی مخصوص ابرو

این براش برای پر کردن ابرو با پودر و سایه ابروست.بهترین مدل آن زاویه دار است.

یک براش ابروی خوب باید سر زاویه دار داشته باشد تا شما بتوانید انتهای ابرویتان را با آن پر کنید. همچنین این قلمو برای زدن خط چشم مایع و ژله ای به کار میرود و برای کسانی مناسب است که می خواهند خط چشم خود را تا جای ممکن به خط مژه ها نزدیک کنند.

معرفی براش های آرایشی مخصوص صورت

اگر بخواهید جزئیات بیشتر و زیباتری به چهره تان بدهید کمی برنزه کننده روی گونه هایتان بزنید.

معرفی انواع براش های آرایشی

سپس با استفاده از این براش آن را محو کنید. براش مخصوص کرم پودر در مدل‌های مختلف زاویه‌دار، سر تخت، گرد و گنبدی شکل وجود دارد ولی مدل گنبدی شکل برای این منظور بهتر است. این براش را برای پخش کردن کرم پودر و محصولات آرایشی مایع یا کرمی روی پوست استفاده کنید تا بهترین پوشش دهی را به شما نشان دهد.

معرفی انواع براش های مخصوص سایه چشم

براش مخصوص سایه چشم خوب همه سایه را روی پلک پخش می‌کند و از جذب کردن آن خودداری می‌کند.

یک براش سایه چشم مرغوب هر نوع سایه‌ای اعم از کرمی، پودری و … را بدون ریزش به پشت چشم منتقل می‌کند.برخی از این براش های آرایشی دارای ویژگی‌های مشترک هستند. به طور مثال بعضی از مدل‌های براش سایه چشم هم برای خود سایه و هم برای ترکیب کردن آن استفاده می‌شوند.

براش های آرایشی برای رژ لب

این نوع براش های آرایشی برای رژ لب و فرم دادن به لب استفاده میشوند.

در اکثر مواقع برای استفاده از رژ لب یا از برسی که در بسته بندی رژها وجود دارد استفاده می‌کنیم و یا به طور مستقیم آن را بر روی لب می‌کشیم. اگر می‌خواهید یک رژ لب دقیق، آراسته و بدون ایراد داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که از براش لب استفاده کنید. براش لب بهتر است که موهای تقریبا محکمی داشته باشد تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

معرفی انواع براش های آرایشی

از فیبرهای نازک و ملایم تشکیل شده که سر آن گرد و برای زدن رژگونه  استفاده میشود.

براش مخصوص رژگونه سر گرد و نرمی دارد. برای استفاده از آن باید اول خطوط گونه را پیدا کنید. برای این کار می‌توانید با حالت خنده لب‌ها را کمی جمع کنید تا خطوط گونه نمایان شوند. حالا با براش مخصوص

رژگونه را از پایین گونه به سمت شقیقه و محل رویش موها بمالید.

معرفی براش های پودر

این نوع براش ها در مجموعه آرایشی هر شخصی پیدا میشود و بیشتر از بقیه براش ها کاربرد دارد.

یکی از اصلی‌‌ترین و پرکاربردترین نوع براش است که برای استفاده از انواع محصولات پودری از جمله رژ گونه، پنکیک، فیکساتور و … کاربردی است. براش پودری با موهای پرپشت، بلند و نرم خود می‌تواند به خوبی این محصولات را روی پوست شما بخواباند.

انواع براشهای کانسیلر

این نوع براش ها مناسب ریزه کاری و باریک، محکم، و کمی مخروطی شکل است.

به کمک این براش میتوانید کانسیلر را دقیقاً جایی که می خواهید بزنید.براش کانسیلر می‌توان دارای سر تخت یا گرد باشد که با استفاده از این برس می‌توانید کانسیلر را روی پوست زیر چشم زده و آن را به خوبی محو کنید. با سر کوچک این برس به راحتی می‌توان گوشه‌های چشم و زیر مژه‌ها را هم بپوشانید،همچنین قادر به محو کردن کانسیلر در چروک و خطوط ریز زیر چشم و جمع نشدن آن در پوست تا خورده که باعث بیشتر نمایان شدن چروک و خطوط می‌شود، است.

معرفی انواع براش های آرایشی کابوکی

کابوکی نوعی نمایش سنتی ژاپنی است که به دور از قوانین خشک تئاترهای دیگر برگزار می‌شود.

شاید نام این براش آرایشی نیز از حرکات موزون و آزادانه این نمایش گرفته شده است. شاید این اسم برایتان عجیب باشد، اما تعجب نکنید این فرچه بر خلاف اسمش کاربرد ساده‌ای دارد. از فرچه کابوکی برای کرم زیرسازی و به طور کلی ترکیب کرم‌ها بر روی پوست استفاده می‌شود. این براش آرایشی کرم پودر و مواد آرایشی را به طور یکنواخت روی پوست می‌آمیزد و پوششی طبیعی را به وجود می‌آورد.

شستشوی برس های آرایشی

از براش های خود به خوبی مراقبت کنید. آنها را تمیزو عاری از هر گرد و غباری نگه دارید.

آنها را دور از محصولات حمام و ترجیحا در مکان های حفاظت شده در برابر گرد و غبار مانند یک ظرف در دار یا کابینت حمام نگه دارید. به آرامی و به طور مرتب تمامی آثار بجامانده از آرایش را از روی براش پاک کنید. برای تمیز کردن برس های مصنوعی می توانید از آب استفاده کنید و برای قلم های طبیعی از یک دستمال کاغذی استفاده نمایید.

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات خوبی در اختیار شما بگذاریم. لطفاً نظرات خود را در قسمت دیدگاه ها با تیم فارسی خوان در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام