ورزش تی آر ایکس

حالت شب

ورزش تی آر ایکس به معنای مجموعه تمرینات مقاومتی می باشد که اولین بار توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفت ، این تمرینات نوعی از تمرینات تعلیقی بر پایه وزن بدن می باشد که به وسیله طناب مخصوص آن انجام می شود . ورزش تی آر ایکس به یک پدید جهانی تبدیل شده است.برای شناخت بیشتر این رشته ی جدید ورزشی با فارسی خوان همراه باشید.

ورزش تی آر ایکس ۱) تفاوت تی آر ایکس با بدن سازی

تی آر ایکس و بدن سازی امروزه دو ورزش بسیار محبوب در بین مردم می باشد که برای خیلی از افراد که قصد انتخاب رشته جدید ورزشی دارند دانستن تفاوت ها و مزایای هر کدام بسیار مهم می باشد که در این مطلب تفاوت آنها را برسی می کنیم.

تی آر ایکس

۱) استفاده از وزن بدن به جای وزنه
۲) تفکیک و فرم دهی مناسب عضلات
۳) کمک به تقویت سیستم قلبی و عروقی
۴) افزایش استفامت و تعادل
۶) کم هزینه و امکان انجام آن حتی در منزل

فیتنس

۱) افزایش حجم عضلات بدن
۲) افزایش تراکم استخوان
۳) پر هزینه نسبت به تی آر ایکس

 تی آر ایکس

ورزش تی آر ایکس ۲) اطلاعات لازم برای تی آر ایکس

ورزش تی آر ایکس با معلق قرار گرفتن بدن و مقابله با گرانش زمین و حفظ تعادل بدن در این وضعیت، فارق از اینکه شما روی عضلات پا ، دست، کمر یا عضلات شکم کار می‌کنید و فارق از اینکه حرکت اسکات، پرس سینه ، لانژ و غیره را انجام می‌دهید، در هر صورت روی تمام حرکات سایر عضلات را نیز درگیر می‌نماید. به همین خاطر است که تی آر ایکس مقاومت بدن را بالا می‌برد.

همچنین بخوانید : ورزش زومبا و تناسب اندام

مثلا وقتی شما در ورزش تی آر ایکس حرکت دراز و نشست را انجام می‌دهید، بعلت نوع و وضعیت قرار گرفتن بدنتان، عضلات دست‌ها و پاهایتان نیز درگیر می‌باشد. خود این موضوع باعث می‌شود مقاومت بدن شما زیاد شود. با تغییر وضعیت بدن (به جلو یا عقب) فرد می‌تواند، با استفاده از وزن خود وزنه مورد استفاده در این وسیله را جهت عضله سازی کاهش یا افزایش دهد.

این به این معنی است که در ورزش تی آر ایکس خود ورزشکار، با توجه به میزان زاویه بدن و جهتی که به بدنش می‌دهد، می‌تواند میزان سنگینی و یا سبکی حرکت را تنظیم نماید.چون در ورزشتی آر ایکس، ورزشکار از بند آویزان شده و تعادلش را حفظ می‌نماید، میزان کالری زیادی، که از مقدار ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری در ساعت تخمین زده می‌شود را می‌سوزاند. این مقدار کالری صرف شده، به نوع برنامه تمرینی که ورزشکار دارد و حرکاتی که در طول تمرین انجام می‌دهد بستگی دارد.

اطلاعات لازم برای ورزش تی آر ایکس – شروع تمرینات

برای شروع تمرین در ورزش تی آر ایکس می‌توان با حرکات ابتدایی که با سرعت بالا طراحی گردیده‌اند بدن را گرم کرده و چابکی زیادی داشت. همچنین در پایان تمرین با ورزش تی آر ایکس، به کمک حرکات کششی، می‌توان بدنی انعطاف پذیرتر داشت. ورزش تی آر ایکس تمام شرایط مهم و اصولی که در آمادگی جسمانی لازم می‌باشد را از جلمه انعطاف پذیری ، استقامت ، چابکی ، تعادل و مقاومت را در یک زمان و هنگام انجام یک تمرین به دست آورد. در ورزش تی آر ایکس شما از حرکت، تعادل و نیروی جاذبه استفاده می‌کنید تا بتوانید از عضلات خود برای تغییرات در کل بدن کمک بگیرید.

تی آر ایکس برای همه

اطلاعات لازم برای ورزش تی آر ایکس – قابل استفاده برای همه

مهم نیست ورزشکار المپیک باشید و یا یک تازه کار که قصد شروع ورزش را دارد ، تی آر ایکس برای همه افراد حرکات مناسب آن دسته را دارد . تی آر ایکس ورزشی بر پایه وزن بدن می باشد و با چند درجه تغییر در زاویه بدن می توان فشار وارد شده روی نقطه مورد نظر را افزایش و یا کاهش داد . پس افراد مبتدی و حرفه ای می توانند از آن به راحتی استفاده کنند.

اطلاعات لازم برای ورزش تی آر ایکس – تطبیق پذیری با محیط

تمامی حرکات ورزش تی آر ایکس به وسیله طناب تی آر ایکس انجام می شود و می توان به وسیله این بند روی تک تک عضلات بدن فشار مناسبی را وارد کرد . شما می توانید سیستم تعلیقی تی آر ایکس را در محیط های مختلف تنطیم نمایید و در مسافرت و یا مکان هایی که دسترسی به باشگاه ندارید حرکات تمرینی خود را انجام دهید . مهم ترین مزیت تی آر ایکس نسبت به سایر ورزش ها همین مورد می باشد که مانع دور ماندن شما از ورزش به علت مشکلات کاری و جا به جایی می شود.

اطلاعات لازم برای ورزش تی آر ایکس – زمان تمرین کاهش می یابد

به علت تاثیر گذاری حرکات تی آر ایکس روی نقاط مختلف بدن و وجود تمرینات ترکیبی بسیار گسترده شما می توانید ترکیبی از حرکات مختلف با تاثیر روی همه عضلات بدن را انجام دهید و در مدت زمان کمتری به نسبت ورزش هایی مانند فیتنس و بدنسازی تمرین خود را به پایان برسانید . چه کسی هست که این موضوع را دوست نداشته باشد!.

ورزش تی آر ایکس ۳) مزایا و معایب تی آر ایکس

طرفداران تی آر ایکس معتقدند که این ورزش تحرک و استحکام(ثبات) بدن را افزایش می‌دهد، نتایج متابولیسم را افزایش می‌دهد، باعث عضله سازی (عضله سازی کوچک و نه مثل عضله‌ی بدنسازان) می‌شود و توانایی، استحکام و قدرت را افزایش می‌دهد. کارشناسان طرفدار این رشته معتقدند: افرادی که به ورزش‌های یوگا و پیلاتس علاقه‌مند هستند به تی آر ایکس هم علاقه خواهند داشت زیرا این ورزش‌ها از یک خانواده هستند و همگرایی دارند.

همچنین تی آر ایکس برای دونده‌ها، دوچرخه سواران و هر ورزشکاری که می‌خواهد استقات و پایداری خود را افزایش دهد بسیار مفید است. در مقابل هم برخی کارشناسان در مورد کش‌های تی آر ایکس نظر خوبی ندارند و می‌گویند احتمال دارد این کش‌ها به بدن آسیب وارد کنند به ویژه برای افرادی با سابقه‌ی آسیب‌های مفصلی و یا افراد با قدرت بدنی ضعیف.

یک موسسه‌ی تحقیقاتی ورزشی در امریکا می‌گوید افرادی که دارای قدرت بدنی بالایی نیستند و سابقه‌ی ورزش کردن هم ندارند بهتر است برای شروع از سایر ورزش‌های سبک شروع کنند و زمانی‌که به یک استحکام و تعادل و قدرت بدنی مناسب دست یافتند به تی آر ایکس بروند.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام