چطور بفهمیم گاز یخچال تمام شده

حالت شب

اکثرا تعمیر لوازم خانگی را به خوبی بلدید اما با این حال گاهی نمیدانیم چطور بفهمیم گاز یخچال تمام شده . از این رو  تیم فارسی خوان مقاله ای آماده کرده که هر آنچه مربوط به گاز یخچال است را، از جمله علت و علائم تمام شدن گاز یخچال ، چگونه بدانیم عیب یابی کنیم و تعمیر خانگی و مختصر و همچنین تعمیر تخصصی آن و توضیح درباره اینکه چگونه گاز یخچال تمام میشود را با تصاویر واضح بیان کرده است. اصلا به نظر من یکی از چاشنی ها زندگی همین تعمیرات مردهاست. در بخش نظرات منتظر داستانهای شما هستیم.

شک ندارم تک تک شما خاطرات شنیدنی خرابکاری… چیز ببخشید! تعمیرکاری پدرتان را دارید.

علت و علائم تمام شدن گاز

در حالت کلی تمام شدن گاز یخچال به یکی از عوامل زیر بستگی دارد:

  1. بروز نشتی در سیستم خنکسازی، چه در لوله های و چه در شبکه سردکردن یخچال
  2. مشکل فنی در خود موتور یخچال، شامل کندانسور یا کمپرسور
  3. تحلیل رفتن گاز به علت طول عمر بالای ۱۰ سال

چطور با نشتی گاز یخچال تمام میشود

در ادامه شما را با علت و علائم تمام شدن گاز یخچال آشنا میکنم.

چگونه با نشتی گاز یخچال تمام میشود

ضربه
قطعا که جابجایی زحمت زیاد و خستگی فراوانی دارد اما اگر اصولی انجام شود احتمال وقوع خرابی را کاهش میدهد. بسیاری از همین نشتی ها در اثر ضربه خوردن ها ایجاد میشود.

فصل جابجایی که برسه اولین غول یخچال است، بعد فرشها و بعد مبلمان.

فرسایش
عامل بعدی نشتی لوله های فرسودگی آنهاست. کمتر کسی قدرت فرسایش را درک میکند. همین را به شما بگویم نیروی بالادست فرسایش زمان است و هیچکس هیچوقت نتوانسته حریف زمان شود. فرسودگی همه جا رخنه میکند و مهمترین ترفندش این است که دور از چشم شما از اعتمادتان سواستفاده میکند و کار خودش را بی نقص انجام میدهد.

همچنین بخوانید : رفع گرفتگی راه آب ظرفشویی

یه نگاهی به اطراف بی اندازید؛ فرسودگی شیرآلات، فرسودگی راه آب ظرفشویی و لوله های گاز آبگرمکن ها در نزدیکی شما هستند. نگاهتان را اینبار دقیقتر کنید؛ فرسودگی لوله مویی و دایر پشت یخچال هم به آنها اضافه کنید. میبیند که چجور توسط فرسایش وسایل احاطه شدید.

معمولا لوله های با جنس آهن به علت جذب رطوبت به راحتی دچار پوسیدگ میشوند.

نظافت ناشیانه با ابزار
شایعترین علت تمام شدن گاز یخچال بوجود آمدن نشتی در آن است. و بیشتر عامل ایجاد نشتی نیز تمیزکاری و برفک گیری یخچال با ابزار نوک تیز است. کندن یخها با ابزار نوک تیز یا ضربه زدن با ملاقه برای شکستن یخها و کارهایی از این دست میتواند در ایجاد زدگی و به دنبال آن نشتی در یخچال منجر شود.

علت تمام شدن گاز یخچال

چطور بفهمیم گاز یخچال تمام شده

برای اینکار باید ابتدا وظایف و ویژگی های گاز یخچال را بدانید.

گاز در یخچال وظیفه خنک کنندگی را دارد. این گاز توسط در کمپرسور خنک می شود و با فشار زیاد به سمت اواپراتور هدایت می شود. سپس این گاز وارد محیط یخچال می شود، و در یخچال باعث ایجاد خنکی می شود و در بالاترین نقطه دوباره توسط کمپرسور مکیده می شود و برگشت داده می شود. این کار چون دائما انجام می شود باعث خنک شدن یخچال می شود. با تنظیم دما در یخچال میزان خنک کنندگی داخل هر یک از قسمت ها بخصوص در یخچال های جدید تعیین می شود. این گاز بوی خفیفی دارد و دمای آن خنکتر از محیط است.

لذا طبق بررسی بوی یخچال و سردی داخل یخچال میتوان وضعیت آن را معاینه کرد.

چگونه بدانیم گاز یخچال تمام شده

چگونه با بوی یخچال بدانیم گاز تمام شده

اگر سردی یخچال حتی با تنظیم درجه نیز تغییری نکرد میتوان به عیبدار بودن گاز یخچال یا بروز نشتی شک کرد. مورد بعدی بوی یخچال است، بوی این گاز بطور خیلی خفیف شبیه بوی گندیدگی مواد غذایی است لذا اگر مواد غذایی فاسد در یخچال نداشتید اما این بو به دماغتان خورد، باز هم آژیر خطرتان روشن شود که به فکر سرویس یخچال خود بیوفتید.

انواع گازهای بکار رفته در یخچالها و کولرهای گازی

R134a

R600

R12

R22

R502

R134a

R600a

R436

R 407 c

R410a

R401b

R290

شعار این مطلب ما این است که : ما آنچه را که شوهرتان تعمیر کرده، تعمیر میکنیم.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید. همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام