چگونه چهره شاداب داشته باشیم

حالت شب

شادابی و سرزندگی چهره کمک می کند که در روابط اجتماعی تاثیر مثبتی بر اطرافیان بگذاریم.بیاید یاد بگیریم تا چگونه چهره شاداب داشته باشیم. انتقال یک حس خوب به مخاطب با چهره ای خسته و بی انرژی امکان پذیر نیست. رنگ رخساره خبر می دهد از سر درون؛ چهره هر فرد در واقع یک تابلوی منحصر به فرد است که مخاطب در یک نگاه و به کمک پیش فرض های غریزی در مورد آینده رابطه خود با آن فرد تصمیم گیری می کند.

او در کسری از ثانیه، با آنالیز علائم دریافتی در مورد شما قضاوت خواهد کرد. آیا این فرد برای من تهدید محسوب می شود؟ آیا بیمار است و ممکن است بیماری خود را به من منتقل کند؟ یا اینکه چقدر بی خطر و مهربان است و اینکه در صورت ارتباط با شما می تواند حس و حال خوبی را تجربه کند. با نیم فارسی خوان تا انتهای این مطلب جذاب همراه باشید.

می توانید ساعت ها از اهمیت شخصیت درونی بگویید و از سطحی نگری و ظاهر بینی انسان های پیرامون خود گله کنید یا اینکه قوانین حاکم بر جامعه انسانی را بپذیرید و در ادامه، روش های موثری برای کاهش خستگی چهره و داشتن یک چهره شاداب و سرزنده را بیاموزید.

صورتت شاداب1

۱- در صورت احساس گرسنگی یک میان وعده غذایی پر کالری و بسیار کم حجم

احساس گرسنگی و کمبود انرژی به سرعت در چهره نمایان خواهد شد و به همین جهت خوردن میان وعده های کم حجم و پر انرژی در طول روز اهمیت بسیاری برای حفظ شادابی خواهند داشت. پیش از هرچیز یک میان وعده سالم و کم حجم مانند بستنی، آجیل، موز و … می تواند انتخاب مناسبی برای ایجاد انرژی از دست رفته باشد.

۲- نوشیدنی انرژی زا

یک لیوان آب خنک: کم آبی بدن حتی به میزان کم، به عنوان یکی از دلایل رایج ایجاد خستگی که می تواند بر روی توانایی اندیشه و استدلال فرد تاثیر منفی بگذارد؛ معمولا دست کم گرفته می شود. بنابرین اگر احساس کمبود انرژی می کنید، نخستین گام تقابل با این موضوع پیش از هرچیز، نوشیدن چند لیوان آب است.

یک فنجان قهوه: قهوه از دیرباز به دلیل کافئین موجود یکی از منابع ایجاد انرژی و افزایش هشیاری به شمار می آمده است و همچنان نیز تنها ماده انرژی زای مجاز در دنیای مدرن به شمار می آید. گفته می شود که کشف قهوه توسط اروپایی ها و جایگزینی اش با الکل که نوشیدینی متداول آن روز های اروپا بوده است به طرز قابل توجهی به توسعه تفکر، دانش و انقلاب فن آوری کمک کرده است.

با تمام آنچه گفته شد زیاده روی در نوشیدن قهوه به دلیل ایجاد کم آبی در بدن می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. یک فنجان قهوه به همراه یک تکه شکلات تلخ معجون انرژی بخش شما در میانروز خواهد بود.

یک فنجان چای: چای نیز به عنوان یک نوشیدنی باستانی شرق دور، با دارا بودن مقادیری کافئین علاوه بر ایجاد انرژی می تواند آرامش بخش نیز باشد. نوشیدن یک فنجان چای همراه با مقداری شیرینی یا خرما می تواند انرژی بخش باشد.

همچنین بخوانید : خواص چای

یک نوشابه انرژی زا: در مواقعی که افزایش سریع میزان انرژی و هشیاری ضروری است، یک نوشبه انرژی زا با دارا بودن محرک های لازم سطح هشیاری و انرژی شما را در کوتاه ترین زمان بالا خواهد برد. به یاد داشته باشید محرک های موجود مانند شکر، کافئین و … در واقع با تحریک بدن، تپش، پمپاژ و خون رسانی بیشتر در حالی که می توانند به بالا بردن سطح انرژی و هشیاری کمک کنند اما در مواقعی واکنش ها به این محرک ها می تواند به دلیل افزایش استرس نتیجه معکوس در بر داشته باشد

و همچنین این نوع نوشیدنی ها به کسانی که از بیماری های قلبی، فشار خون و تکی کاردی رنج می برند توصیه نمی شود.

صورت شاداب2

شستشوی صورت با آب خنک

برخورد مقداری آب خنک با صورت به افزایش هشیاری کمک می کند و خستگی چهره را تا اندازه ای برطرف خواهد کرد. درواقع آب خنک در برخورد با پوست صورت باعث انقباض رگ های خونی پوست می شود و جریان خون را در پوست صورت کاهش می دهد. این کاهش جریان خون، سیستم عصبی را برای مقابله با این وضعیت به واکنش و درنتیجه افزایش هشیاری وادار می کند.

کاهش جریان خون در اطراف چشم ها به کاهش ورم های موجود کمک کرده و چهره را شاداب تر نشان خواهد داد.
آبی که به صورت می زنید باید خنک باشد اما توجه داشته باشید که آب نباید بیش از اندازه سرد و در مرز یخ زدگی باشد. بهتر است از پیش، میزان خنکی آب را تست کنید.

حداقل ۳ بار به صورت خود آب بزنید. به یاد داشته باشید که هرچند این روش تا اندازه ای به کاهش خستگی چهره کمک می کند اما چند پاشش آب خنک به صورت در عمل ممکن است به کل تاثیر چندانی نداشته باشد. آثار خستگی بیش از همه در چشم ها خود را نشان می دهد. به همین جهت برطرف کردن خستگی چشم می تواند در شادابی چهره بسیار موثر باشد.

همچنین بخوانید : رفع خستگی چشم

شستن چشم ها با آب گرم. قی کردن چشم ها (یا همان ترشحات زرد رنگ اطراف چشم) و عفونت های جزئی چشم در زیر پلک ها (التهاب یا گل مژه خفیف) چشم ها را خسته، خواب آلود و بیمارگونه نشان می دهد. شستن چشم ها با آب گرم یا قرار دادن کمپرس آب گرم در صبح ها به از بین رفتن این موارد کمک می کند. می توانید چشمها را با استفاده از یک تکه پنبه تمیز و خیس شده با آب گرم (چایی) بشویید.

شستشو با آب خنک یا قرار دادن پد یا دستمال خیس شده با آب خنک بر روی چشم ها، همانطور که در گام پیشین نیز گفته شد، می تواند با کاهش ورم چشم ها به شادابی چهره کمک کند. ۲ دستمال پارچه ای کوچک یا پد های مخصوص چشم را با آب خنک خیشس کنید و پس از فشردن آب برای ۲ تا ۷ دقیقه بر روی چشم ها قرار دهید. همچنین می توانید با قرار دادن ۲ قاشق غذا خوری تمیز در یخچال، این قاشق های خنک را برای چند دقیقه جهت برطرف نمودن پف چشم بر روی چشم ها قرار دهید.

استفاده از قطره چشم. حساسیت و همچنین خشکی چشم باعث قرمزی چشم ها می شود و چهره فرد را خسته و بیمار نشان می دهد. می توانید با مشورت پزشک قطره مناسب را تهیه کنید و در مواقع ضروری با استفاده از قطره چشم خشکی و قرمزی چشم ها را برطرف کنید.
استراحت چشم: بر هم گذاشتن چشم ها برای چند دقیقه به تنهایی به رفع خستگی چشم ها کمک می کند و همچنین در افزایش رطوبت ودر نتیجه شادابی و درخشندگی چشم ها نیز موثر است.

همچنین بخوانید : تمرین برای قوی شدن چشم

ورزش دادن چشم ها: خیره شدن به صفحه نمایش گر، کتاب یا هرچیزی دیگری در مدت زمان زیاد چشم ها را خسته می کند. برای جلوگیری از این موضوع می بایست با ایجاد وقفه، چشم ها را به دفعات در طول روز ورزش دهید. برای آگاهی بیشتر در این مورد، این مقاله را بخوانید: چگونه چشم ها را ورزش دهیم؟

صورت شاداب3

ماهیچه های صورت
خستگی و همچنین افزایش سن باعث افتادگی ماهیچه های صورت می شود. افتادگی ماهیچه ها در طول روز و همچنین در طول زمان به علت عدم تحرک ماهیچه های صورت، کاهش پمپاژ، کاهش انقباض و ضعف عضلات از سفتی و درنتیجه سرزندگی حالات مختلف چهره می کاهد. برای جلوگیری از این موضوع میبایست عضلات چهره را ورزش داد. انقباض عضلات چهره تنها برای چند دقیقه می تواند با پمپاژ خون در عضلات را افزایش دهد و تا چند ساعت حالات چهره را پرانرژی تر نشان دهد. تمرین این موضوع در دراز مدت با کمک حافظه ماهیچه ای و قدرتمند تر شدن بیشتر عضلات صورت، حالات چهره را به طرز چشمگیری بهبود می بخشد و شما را سال ها جوان تر نشان می دهد.

همچنین بخوانید : راههای شفافیت پوست

عبوس و بی انرژی بودن، اخم کردن و عدم روابط اجتماعی ( داشتن روابط اجتماعی می تواند منجر به بروز بیشتر حالات چهره و درگیر شدن عضلات صورت شود) با گذشت زمان ماهیچه های صورت را ضعیف می کند و در حالت عمومی چهره را خسته و بدخلق نشان می دهد. حتی اگر واقعا خسته، کم انرژی و بدخلق نباشید. این موضوع حتی باعث کاهش حجم عضلات صورت می شود وبا افتادگی و آویزان شدن اجزای صورت، شما را از آنچه که هستید پیرتر نشان می دهد.

برای ورزش دادن عضلات چهره، برای چند دقیقه عضلات صورت را به سمت بالا منقبض کنید. راه ساده تر این است که در طول روز بیشتر لبخند بزنید.

هوای تازه، نور بیشتر و یک گپ کوتاه دوستانه این موضوع از لحاظ علمی اثبات شده است که بشر به لحاظ تکاملی در معرض نور بیشتر و هوای تازه، انرژی و شادابی بیشتری خواهد داشت. در معرض هوای تازه قرار گرفتن به یک دلیل ساده یعنی افزایش اکسیژن جاری در خون باعث ایجاد انرژی و سرزندگی بیشتر در فرد می شود.

صورت شاداب4

بر اساس مطالعات، با قرار گرفتن انسان در معرض نور خورشید سطح ضد افسردگی طبیعی در مغز افزایش می یابد. در این مطالعه میزان سروتونین ترشح شده در مغز افرادی که در معرض نور خورشید قرار گرفته بودند افزایش پیدا کرده است.
یک گپ و گفتگوی کوتاه دوستانه حتی با افراد غریبه باعث بهبود وضعیت خلق و خو در فرد می شود. در مطالعه دیگری روابط اجتماعی یک رکن اساسی در میزان شاد بودن افراد به شمار امده است. در نهایت این انرژی ایجاد شده در فرد در نهایت در چهره نمایان خواهد شد و باعث شادابی چهری می شود. توجه داشته باشید که صحبت حول موضوعات پیچیده انرژی زیادی از فرد گرفته و در نتیجه با کاهش انرژی از شادابی فرد خواهد کاست. بهتر است گفتگو به موضوعات ساده، مثبت و در یک مدت زمان کوتاه محدود شود.

محافظت از پوست صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث مشکلات پوستی بسیاری از جمله ایجاد لکه و چروک روی پوست صورت شود. با استفاده از کلاه و عینک آفتابی و همچنین استفاده از کرم ضدآفتاب این آسیب های پوستی را به حداقل برسانید. در معرض نور خورشید مخصوصا هنگام تمرینات ورزشی یا تفریحی، به صوررت مرتب از کرم ضد آفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ استفاده کنید.

همچنین بخوانید : درمان پوست های کدر

در صورت استفاده از مواد آرایشی به یاد داشته باشید: برس و قلمو ها را به طور مرتب تمیز کنید، صورت خود را پیش از خواب به طور کامل از مواد آرایشی پاک کنید و از استفاده از مواد آرایشی روغنی پرهیز کنید. مواد آرایشی ساخته شده بر پایه مواد روغنی، مخصوصا برای پوست های چرب باعث گرفتگی منافذ و ایجاد جوش های پوستی خواهند شد.

لایه برداری پوست صورت: منافذ پوست میبایست به طور مرتب تمیز شوند در غیر اینصورت این منافذ با آلودگی پر شده و علاوه بر بزرگتر شدن مافذ باعث بروز مشکلات پوستی دیگری مانند جوش های پوستی خواهند شد. آلودگی و روغن های اضافی پوست را با استفاده از یک پاک کننده مخصوص صورت هر شب از پوست صورت پاک کنید.

باز کردن منافذ پوست با استفاده از بخار آب: این روش بهترین گزینه برای پاک کردن عمیق منافذ پوستی است. یک بار در هفته آب را همراه با مقداری آویژن، نعنا، رزماری یا لیمو در یک قابلمه به جوش بیاورید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با رعایت فاصله در مقابل بخار آب قرار دهید و سپس صورت را بشویید. این عمل تمام سموم و آلودگی را از منافذ پوست پاک می کند.

صورت شاداب5

ماسک صورت: انواع متفاوتی در بازار موجود هستند که به پاک کردن، سفت شدن، آب رسانی و تغذیه پوست کمک می کنند. بهترین زمان استفاده از ماسک صورت، پس از بخاردهی منافذ پوست خواهد بود زیرا مواد موجود در ماسک به راحتی در پوست نفوذ خواهند کرد.
برای مقابله با جوش های صورت این مقالات را بخوانید: چگونه از شر جوش ها خلاص شویم؟ و چگونه لکه ها و آثار جوش های صورت را خیلی سریع از بین ببریم؟

پلک خود را بالا بکشید
درست کردن افتادگی پلک به وسیله ی جراحی زیبایی، دردناک و گران قیمت به نظر می رسد. در حالی که می توانید با استفاده از کمی سایه چشم به راحتی همان عملکرد جراحی پلک را تقلید کنید. بنابراین یکی از ترفند های زیبایی این است که قسمت هایی از پلک را که نزدیک به چشم هستند با سایه ی کرمی و روشن پوشانده و برای نقاط افتادگی از رنگ های تیره استفاده کنید.

همچنین بخوانید : لیفت پلک و ابرو

رنگ روشن باعث می شود قسمت پایین پلک جلوه ی بیشتری داشته باشد و رنگ تیره افتادگی پلک را پنهان می کند. در نتیجه چشمانی بزرگ و زیبا خواهید داشت که شما را جوان تر نشان می دهد.

روشن کردن چهره
جوان ترین چهره ها درخشان ترین صورت ها هستند. اگر پوست شما مرطوب و درخشان نیست با استفاده از کمی سرم درخشان کننده تقلب کنید. بنابراین یکی از نکات جوان سازی چهره برای به رخ کشیدن پوستی روشن و درخشان، استفاده از سرم های حاوی اسید هیالورونیک است. اسید هیالورونیک باعث جذب بیشتر آب به پوست شده و رطوبت آن را حفظ می کند. بنابراین از هر مرطوب کننده ای که استفاده کنید، تاثیر آن دوچندان خواهد شد.

استفاده ی منظم از این نوع محصولات حاوی اسید هالورونیک نیز پوست شما را لطیف و درخشان می کند. پس دیگر منتظر چه هستید؟ شروع کنید.

صورت شاداب6

از پوست خود مراقبت کنید
پوست شما اولین چیزی است که نشان می دهد در سال های گذشته زندگی خود، اهل مهمانی رفتن بوده اید یا هنوز هم دوست دارید زیادی تفریح کنید یا نه. خطوط، چروک های ریز، چروک های درشت بغل چشم و از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست عواقب گریزناپذیر پیر شدن هستند و می توانند در هر سنی پدیدار شوند. بهترین راه پیشگیری از بیشتر پیر شدن پوست، استفاده از ضد آفتاب به صورت روزانه و مرطوب نگه داشتن آن است.

ضد آفتاب پوست شما را از اشعه ی مضر ماوراء بنفش آفتاب محافظت می کند که باعث خشکی، لکه های پیری و از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست و بسیاری مشکلات جدی دیگر می شود. هر چه زودتر می توانید، از ضد آفتاب استفاده کنید و پوست خود را به خوبی با استفاده از سرم و مرطوب کننده در هر روز مرطوب کنید. پوست خود را دوست داشته باشید! این یکی از مهم ترین نکات برای داشتن پوست جوان و شاداب است.

کانسیلر مناسب انتخاب کنید
هر وقت احساس کردید صورت شما کمی خسته است، اولین کاری می توانید انجام دهید استفاده از کانسیلر غلیظ است. در واقع استفاده از مواد آرایشی غلیظ، تنها وقتی اثرگذار است که آرایش تمام صورت شما غلیظ باشد. در مواقع دیگر، کانسیلر مومی یک حرکت زیادی از حد است و باعث می شود سن شما بیش از آنچه هستید نشان داده شود؛ چون کانسیلر داخل خطوط ریز و چروک های پوست می نشیند.

همچنین بخوانید : فرق کرم پودر و کانسیلر

بنابراین یک راهکار خوب برای داشتن پوست جوان و شاداب استفاده از یک کانسیلر کرمی است که منافذ شما را بیشتر نمایان نمی کند بلکه به صورت یکدست با پوست ترکیب می شود و توجهات را از قسمت های مشکل دار منحرف می کند.

سرزندگی خود را حفظ کنید
تنها بخشی که سن ما را نشان می دهد، پوست صورت ما نیست. پوست باسن هم می تواند این موضوع را لو دهد! با بالا رفتن سن، باسن قدری از برجستگی خود را از دست می دهد که دلیلش جاذبه زمین است. برای برگرداندن سرزندگی به پوست باسن خود شلوار جین هایی انتخاب کنید که الیاف پنبه ی آن ها بیشتر از ۹۸% نباشد و باقی ۲% را برای پارچه های کشی بگذارید. احتمال شل شدن شلوارهایی که کمتر از ۲% پارچه کشی دارند بعد از چند بار پوشیدن بیشتر است، بنابراین همیشه برچسب پشت شلوار را نگاه کنید.

همچنین بخوانید : مبارزه با افسردگی

به موهای خود روغن بزنید
موهای خشک و وز، سن شما را افزایش می دهد و رنگ کردن موها برای پوشاندن موهای سفید باعث می شود درخشش موها گرفته شود. بنابراین یک راهکار برای اینکه جوان تر به نظر برسید این است که بعد از دوش گرفتن، از روغن مو استفاده کنید. استفاده از روغن هایی مثل روغن آرگان یا روغن مراکشی در انتهای موها در زمانی که مرطوب هستند، موها را از آسیب دیدگی در برابر گرما حفظ کرده و پروتئین هایی را که باعث قوت و سلامت موهای شما می شود به آن ها می رساند.

صورت شاداب7

تنها چند قطره از روغن را در کف دست خود بریزید، دست ها را به هم بمالید و به آرامی به موهایی بزنید که با حوله آب آن ها را گرفته اید. فوراً تفاوت را مشاهده خواهید کرد و موهایتان شفاف تر و سالم تر به نظر خواهند رسید.

از شر چشمان پف کرده خلاص شوید
راه و روش خوابیدنتان را تغییر دهید تا از شر چشمان پف کرده خلاص شوید! به همین راحتی. مایع زیر چشمان شما می‌تواند سن شما را بالا ببرد و با ظاهری که می‌سازد احساس ناخوشایندی به شما منتقل کند. اما همه ی آنچه که نیاز دارید این است که هنگام خواب یک بالش اضافه زیر سرتان بگزارید تا از انباشته شدن مایع در آن محدوده جلوگیری کنید!

صاحب یک پوست درخشان شوید
ما این را می‌دانیم که این موضوع را هزاران بار شنیده‌اید، اما مزایای نوشیدن آب بی شمار است! از شستن سموم بدن و تمیز نگاه داشتن پوست شما گرفته تا پیشگیری از سردرد. واقعا آب بهترین نوشیدنی موجود است. بنابراین خودتان را عادت دهید تا در هر روز حدود ۲ لیتر (۸ تا ۱۰ لیوان) آب بنوشید. به علاوه این کار به شما کمک خواهد کرد تا وزنتان نیز کاهش یابد، هرگاه احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید.

همچنین بخوانید : ۴ روش از بین بردن جوش

از به وجود آمدن جوش ها جلوگیری کنید
اگر روی پوستتان جوشی وجود دارد که نمی‌خواهید پخش شود، کمپرس آب سرد و گرم را امتحان کنید. یک پنبه ی توپی را در آب داغ فرو برده و آن را به مدت ۱۰ ثانیه روی جوشتان بگزارید، سپس پنبه ی توپی دیگری را در آب سرد فرو برده و همان کار را تکرار کنید. این کار باعث کاهش قرمزی جوش شده و پوست شما را تمیز تر نشان خواهد داد.

گونه های سرخ طبیعی پیدا کنید
احساس رنگ پریدگی می‌کنید؟ بدون اینکه منافذ پوستتان را با آرایش مسدود کنید، گونه های سرخ طبیعی پیدا کنید! کافیست تا چند ثانیه از گونه های خود نیشگون های آرامی گرفته، یا اینکه با پنجه هایتان آن را ماساژ دهید تا گونه هایتان کمی صورتی رنگ شود!

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام