چگونه یخچال فریزر خوبی بخریم

حالت شب

با توجه به حضور گسترده برندهای مختلف در بازار، خرید لوازم خانگی بخصوص یخچال فریزر بسیار دشوار شده است. بنابراین بهتر است برای اینکه یخچال فریزر خوبی بخریم اطلاعات خود را درمورد یخچال فریزر بالا ببریم. در دهه های قبل هنگامی که برای خرید یخچال فریزر به فروشگاه های لوازم خانگی مراجعه می کردیم، معمولا فروشنده از بین دو یا سه یخچالی که در فروشگاه خود داشت یکی را پیشنهاد می کرد و ما هم همان مدل را برمی خریدیم.

ولی امروزه خرید یخچال خوب بدلیل مدل های متنوع برندهای داخلی و خارجی، تفاوت در سایز یخچال ها و کاربردهای مختلف آنها کاری بسیار دشوار و پیچیده شده است.برای اینکه بتوانبد یخچال خوبی بخرید با فارسی خوان همراه باشید.

چگونه یخچال فریز خوبی بخریم

قبل از اینکه یخچال جدید خود را خریداری کنید ، چند سوال وجود دارد که شما باید به آنها توجه کنید.

۱-چقدر فضا یا جای خالی در آشپزخانه برای قرار دادن یخچال و فریزر وجود دارد؟

۲- چه نوع ظاهر و ترکیب را برای یخچال و فریزر ترجیح می دهید؟

۳- ظرفیت یخچال و فریزر مورد نیاز تان چقدر است؟

۴- یخچال و فریزر شما چه امکاناتی را حتما باید داشته باشد و چه مشخصات و امکاناتی از اهمیت کمتری برخور دارند؟

۵- چقدر بودجه برای خرید یخچال و فریزر در نظر گرفته اید؟

یخچال1

انواع یخچال از نظر اندازه و ظاهر

قبل از اینکه به طور جدی اقدام به خرید یخچال و فریزر کنید، فضایی که شما برای این وسیله بزرگ دارید را اندازه بگیرید. فضایی که شما در اختیار دارید، ظرفیت داخلی که شما می توانید داشته باشید را تحمیل می کند. بهترین انتخاب در اندازه یخچال فریزر، آن است که بتوانید از تمام حجم آن استفاده کنید در غیر این صورت انرژی گرانقیمت را به هدر داده اید. سپس، ظاهر و ترکیب دلخواهتان را انتخاب کنید و مطمئن شوید که با باز شدن درب یخچال به کابینت یا در برخورد نکند.

در نهایت، تصمیم گیری در مورد رنگ یخچال و فریزر است که مکمل رنگ آشپزخانه شما باشد. اغلب انتخاب رنگهای خنثی عاقلانه می باشد که با اغلب رنگها هماهنگی دارد. با اینکه استیل مورد پسندتر و مقاوم تر است، احتیاج به مراقبت و نگهداری زیادی دارد تا ظاهری عالی داشته باشد.

فریزر در قسمت بالا

وقتی به عنوان نگاه می‌کنیم، یاد کودکیمان می‌فتیم که آرزویمان دسترسی به آن بخش یخی و سرد یخچال در قسمت بالای یخچال بود تا حداقل بتوانیم شربت آبلیمویی را که درست کردیم در آنجا قرار داده و با کلی ذوق، بستنی یخی لیمویی داشته باشیم.

پس می‌توان گفت که این نوع یخچال ها را نمی‌توان به عنوان یخچال های مدرن به حساب آورد و اگر می‌خواهید با زمان پیش بروید این نوع دیگر دمده شده است. البته اگر استایل برایتان اهمیتی ندارد، می‌توانید این نوع یخچال ها را با قیمتی مناسب در بازار بیابید که از کیفیت خوبی نیز برخوردارند.

فریزر در قسمت پایینی

حالا اگر بدنبال یخچالی مدرنتر هستید که دسترسی به مواد غذاییتان نیز برای خود یا کودکتان هم آسانتر باشد، باید سراغ این مدل‌ها بیایید. یخچال های موجود در این دسته تفاوت چندانی با دسته پیشین ندارند، فقط اینکه فریزر تقریبا نزدیک پاهای شما قرار دارد و در اکثر مدلها به جای در از کشو برای این بخش استفاده شده است. معمولا فریزرهای پایینی از نظر اندازه از فریزرهای بالایی بزرگترند، اما خب تنوع زیادی از این نظر در بازار وجود دارد.

یخچال2

ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید در واقع متشکل از دو بدنه مجزا هستند، یکی به عنوان یخچال (راستی) و دیگری برای فریزر(چپی) در نظر گرفته شده است. برخی از این مدلها برای هر دو یخچال و فریزر فضای یکسان در نظر می‌گیرند و برخی دیگر فضای بیشتری را به یخچال اختصاص می‌دهند. این مدل نسبت به دو مدل پیشین طرفداران بیشتری دارد و به مراتب از ویژگی‌های بیشتری نیز برخوردار است. یکی از مهترین ویژگی‌های این یخچال ها، طبقه‌بندی مناسب آنهاست.

در فرانسوی

این یخچال ها که می‌توان گفت اخیرا بسیار مشهور و پر طرفدار شده‌اند، در واقع از یک یخچال دو در و مجزا و یک فریزر کشویی در قسمت پایینی تشکیل شده‌اند. این مدلها برای آندسته از افرادی که به فضای بیشتری برای یخچال نیاز دارند بسیار مناسب است. خوبی  یخچال های در فرانسوی این است که مثلا اگر به چیزی نیاز دارید، تنها با باز کردن در بخش مربوطه نیازتان برطرف می‌شود و سرمای بخش کناری به هدر نمی‌رود.

مدلهای دیگری از یخچال های در فرانسوی وجود دارند که در آن بخش فریزر از دو کشوی مجزا تشکیل شده و محل قرار گیری کشوی بالایی تا کمر آمده است تا مجبور نباشید برای باز کردن فریزر خم شوید. همانطور که پیش از این هم اشاره شد، پر طرفدارترین مدل یخچال، همین درب فرانسوی است که البته می‌توان آنرا گرانترین نوع موجود در بازار نیز دانست.

امکانات یخچال
معمولا، یخچال های لوکس و با قیمت های بالا دارای بیشترین امکانات هستند. شما باید تصمیم بگیرید که امکانات برایتان مهم هست یا شیوه زندگی افراد خانواده تان ، و همچنین باید تصمیم بگیرید که اگر این امکانات را در یخچال جدید خود داشته باشید هزینه اضافی صرف نکرده باشید . برخی از این امکانات شامل یخساز اتوماتیک ، یخ ریز / آب ریز روی درب ، طبقات شیشه ای با قابلیت ضد نشت مواد ریخته شده و قفسه بزرگ برای جای گیری گالن روی درب، هستند.

در بیشتر یخچال فریزرهای جدید سیستم برفک آب کن اتوماتیک (Defrost) وجود دارد، به طوری که خود یخچال فریزر بدون دخالت شما، در زمان لازم برفک ها را آب می کند و بدین ترتیب مصرف انرژی کاهش می یابد و از همه مهم تر «نوفراست» بودن آنها (بدون برفک) میباشد . این یخچال فریزرها عمری طولانی (بالای ۴۰سال) دارند اگر تمیز نگهداشته شوند.

به محض اینکه شما تصمیم می گیرید که چه نوعی از یخچال را انتخاب کنید (ساید بای ساید، فریزر بالا، فریز پایین، عمق دار) می توانید امکانات موجود را انتخاب کنید. شما می توانید این امکانات را انتخاب کنید:

آبریز روی درب، سبد مخصوص بطری، محفظه تخم مرغ، یخساز اتوماتیک، طبقات قابل تنظیم، فضای مناسب و فریزر با توانایی یخسازی بالا، به جز مدل های اقتصادی، از مهمترین امکانات پیشنهادی داشتن قفسه های فریزر با سبدهای متحرک، محفظه کنترل رطوبت، قفساتی که برای قرار دادن موادی که دارای ارتفاع بلند هستند ، منطبق شوند.

یخچال3

مصرف انرژی یخچال
قیمت برق در کشورهای مختلف متفاوت است، با این حال شما مدلی را که مصرف انرژی کمتری داشته باشد را ترجیح می دهید، مدلی را که باعث نشود هر ساله مقدار زیادی هزینه برای کارکردش بپردازید. بنابراین توجه به برچسب انرژی یخچال و فریزر در هنگام خرید ضروری است.

به طور کلی هرچه یخچال و فریزر بزرگتر باشد هزینه انرژی مصرفی آن هم بیشتر خواهد بود.در کل، یخچال های فریزر پایین، بهینه مصرف انرژی را دارند بعد از آن ها فریزر بالا ها. ساید بای ساید ها کمترین بازده انرژی را دارند گرچه امروزه محبوب ترین نوع یخچال و فریزرها هستند.

به کیفیت کندانسور خوب توجه کنید

یکی از قطعات اصلی یخچال کندانسور یا همان موتور است؛ قطعه‌ای که بیشترین اهمیت را در این وسیله دارد، بنابراین باید نسبت به کیفیت آن بسیار دقت کنید چون در صورت انتخاب اشتباه دچار دردسری بزرگ خواهید شد.

دقت کنید که
راه منطقی برای دستیابی به این هدف هم علاوه بر خرید برندهای معتبر از نمایندگی‌های مجاز، گواهی کردن نوع موتور یخچال و کشور سازنده آن در فاکتور خرید شماست.

بهترین کندانسورها، نوع خطی آنها هستند چون علاوه بر کارایی بالا، دارای کمترین میزان صدا هنگام کارکردن هستند بنابراین سعی کنید از این نوع کندانسورها در یخچال شما به کار رفته شده باشد و از خرید یخچال‌ های دارای موتورهای چینی جدا خودداری کنید.

یخچال خارجی بخریم یا داخلی

با توجه به حضور گسترده برندهای خارجی در بازار یخچال فریزر ایران، این پرسش پیش می‌آید که داخلی بخریم یا خارجی؟ در بازار ایران برندهای داخلی هم که چیزی از همنوعان خارجی خود کم ندارند دیده می‌شوند. هرچند ممکن است امکانات جانبی و غیرضروری آنها از انواع خارجی‌اش کمتر باشد، اما در بحث کیفیت قطعات اصلی چیزی از خارجی‌ها کم نداشته و حتی بهتر هم هستند.

بنابراین به این فکر غلط دامن نزنید که همیشه خارجی‌ها بهتر از داخلی‌ها هستند. این در حالی است که نمی‌توان از توصیه به برندهای داخلی که برخی در آنها گذشته درخشانی داشته و هنوز نام نیک خود را یدک می‌کشند، چشم‌پوشی کرد که ارتقای ظاهر و کیفیت را جدی‌تر بگیرند.

راهکارهایی برای کاهش مصرف برق یخچال

در هر خانه‌ای یخچال و فریزر پر مصرف‌‌ترین وسایل برقی هستند، زیرا ۲۴ ساعت شبانه‌روز را بی وقفه کار می‌کنند. بنابراین با عمل به هفت توصیه ساده زیر قبض برقتان سبک‌تر شده و به عمر یخچال و فریزرتان افزوده خواهد شد.

۱- مرتب برفک‌های یخچال و فریزرتان را تمیز کنید تا به صورت قشر ضخیمی از یخ درنیاید. هر سال یکبار، نرده‌های پشت یخچال را از گرد و غبار تمیز کنید. قشر یخ داخل فریزر اگر حدود سه سانت شود، دو برابر برق مصرف می‌کند تا برودت دستگاه را حفظ کند، هرچند بیشتر یخچال فریزرهای امروزی بدون نیاز به این کار هستند.

همچنین بخوانید : نکته های ریز خانه داری

۲- بهتر است یخچال را در محل خنک قرار دهید. مصرف دستگاه به درجه حرارت محیط اطرافش بستگی دارد. مثلا چنانچه به جای محیط ۱۸ درجه سانتی‌گراد در محیطی با دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد باشد مصرف برق آن ۳۸ درصد افزایش پیدا می‌کند.

۳- در یخچال یا فریزر را کمتر باز بگذارید. با این کار تا ۵ درصد در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنید.

۴- یخ‌های مواد خوراکی منجمد شده را در داخل یخچال آب کنید. دراین حالت یخچال به کمک سرمای آزاد شده از مواد منجمد، انرژی کمتری مصرف می‌کند.

۵- جدار داخل یخچال را با محلول جوش شیرین و آب هر چند وقت یکبار تمیز کنید.

۶- از کنار هم چیدن و چسباندن ظروف داخل یخچال و فریزر جهت گردش هوا جلوگیری کنید.

۷- اطمینان حاصل کنید یخچال و فریزر روی یک سطح تراز قرار گرفته و در آن به طور کامل بسته ‌شود.

یخچال4

با مالتی تسکینگ در زمانتان صرفه جویی کنید

برخی ویژگی‌های جالب توجهی در یخچال های امروزی یافت می‌شوند که صحبت از آنها خالی از لطف نیست. آب سرد کن‌ها مدت زیادی است که بر روی یخچال ها تعبیه شده‌اند، اما با وجود ویژگی جدیدی با نام PreciseFill آب سرد کن شما دقیقا به همان اندازه که آب نیاز دارید به شما آب می‌دهد. برخی از این آب سردکنها، آب داغ نیز برایتان فراهم می‌کنند.

در برخی دیگر از یخچال ها با قابلیتی روبرو می‌شوید که بسیار کارا و مورد نیاز است. محفظه‌ای وجود دارد که می‌توانید قوطی نوشیدنی خود را در آن قرار داده و در کمتر از ۵ دقیقه آن را خنک کنید.

ارتباطات
یخچال های هوشمند امروزی به موجودات زنده‌ای تبدیل شده‌اند که در ارتباط برقرار کردن چیزی از یک انسان کم ندارند.مثلا مدلهایی هستند که با وجود تکنولوژی حس ششم، با فرستادن پیام، شما را از مسایل درون یخچالی مطلع می‌کنند. مثلا اینکه فیلتر نیاز به تعویض دارد و انرژی بی خودی در حال خارج شدن از یخچال است.

مدلهای دیگر دارای رابط کاربری مناسبی هستند که مثلا شما را از یک مشکل به وجود آمده آگاه کرده و در حل آن به شما یاری می‌رسانند. این را دیگر باور نمی‌کنید که برخی از مدلها با توجه به مواد غذایی داخل یخچالتان به شما پیشنهاد می‌دهند که برای شام امشب چه بپزید.

سرگرمی

بخش سرگرمی جزیی ثابت از گجتهای امروزی شده است و یخچال ها از این روند مستثنی نیستند. مدلهای بسیاری بوده که مجهز به صفحه نمایش، اسپیکر و وافای هستند. برخی هم دارای برنامه‌هایی چون تقویم گوگل، توییتر و پیکاسا هستند که به شما امکان می‌دهند هنگامی که در آشپزخانه منتظر دم کشیدن چای خود هستید، سری هم به اینترنت بزنید و از حال و هوا و اخبار روزتان آگاه شوید. می‌توان این احتمال را هم داد که به زودی با اتصال دسته بازی به یخچالتان بتوانید بازی با به روزترین گیم‌های دنیا را هم تجربه کنید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام