کنترل فشار خون با گیاه زنیان

حالت شب

کنترل فشار خون با گیاه زنیان

برای کنترل فشار خون بالا از برخی از گیاهان دارویی استفاده کنید مانند زنیان و فشار خون بالای خود را تعدیل نمایید. فشار خون یکی از بیماری‌هایی است که در سلامت قلب اختلالاتی را ایجاد می‌کند.بالا بودن فشار خون یک بیماری ناخوشایند است که اختلالاتی را در عملکرد بهینه بدن ایجاد می‌کند.از این گیاه می‌توان به عنوان یک داروی طبیعی برای رفع مشکل فشار خون بالا بهره برد.

در بدن افرادی که فشار خون بالا دارند، قلب برای مقابله با آن باید شدیدتر فعالیت کند تا این فشار را برطرف سازد.خطراتی که فشار خون بالا دارد این است که ممکن است منجر به عوارضی از جمله سکته قلبی و مغزی، بیماری کلیه و نارسایی قلب شود.فشار خون را می‌توان با داروهای گیاهی چون زنیان کنترل کرد.با فارسی خوان با نکات فشار خون با گیاه زنیان آشنا شوید.

کنترل فشار خون با گیاه زنیان-نکاتی برای کنترل فشار خون بدون دارو

کنترل فشار خون با گیاه زنیان ۱) نکاتی برای کنترل فشار خون بدون دارو

نحوه مصرف زنیان و فشار خون گیاه زنیان را می توانید به صورت پودر یا عرق زنیان مصرف کنید. برای مصرف آن به شکل پودری باید ابتدا دانه های زنیان را به خوبی کوبیده و به شکل پودر در آورده و سپس روزانه پنج گرم از پودر آن را همراه با غذا مصرف کنید.
اگر مایل هستید که عرق زنیان را استفاده کنید می توانید پس از هر وعده غذایی نصف استکان از عرق این گیاه را بنوشید.

نکاتی برای کنترل فشار خون بدون دارو – وزن اضافه را کم کنید و مراقب دور کمر خودتان باشید

فشار خون اغلب با اضافه وزن بالا می رود. اضافه وزن داشتن همچنین در هنگام خواب باعث اختلال در تنفس شما می شود که این خودش باعث بالا رفتن فشار خون می شود. کم کردن وزن یکی از تاثیرگذار ترین تغییرات سبک زندگی برای کنترل فشار خون است.

نکاتی برای کنترل فشار خون بدون دارو – به صورت منظم ورزش کنید

فعالیت فیزیکی منظم و روزانه به مدت ۳۰ دقیقه می تواند فشار خون شما را ۴ تا ۹ میلی‌متر جیوه (mm Hg) کاهش دهد. مهم است که ورزش کردن به صورت منظم انجام شود برای اینکه اگر شما ورزش کردن را متوقف کنید، ممکن است فشار خون، بالا برود.

نکاتی برای کنترل فشار خون بدون دارو – رژیم غذایی سالم داشته باشید

داشتن یک رژیم غذایی سالم و سرشار از غلات، میوه ها، سبزیجات و لبنیات کم چرب و همچنین مقدار خیلی کمی از غذاهای دارای قند اشباه شده و کلسترول می توانند فشار خون شما را تا سطح ۱۴(mm Hg) کاهش دهند.عادت های غذایی خودتان را تغییر دهید اما با این نکات شما می توانید یک رژیم غذایی سالمی را برای خودتان انتخاب کنید.

نکاتی برای کنترل فشار خون بدون دارو – استرس و نگرانی را کم کنید

استرسمزمن و طولانی مدت عامل در افزایش فشار خون بسیار تاثیرگذار است.

کنترل فشار خون با گیاه زنیان ۲) نقش گیاهان دارویی در فشار خون

امروزه گیاهان دارویی به تنهایی یا در کنار داروهای شیمیایی برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله فشارخون استفاده می‌شوند.باید توجه شود که برای استفاده از گیاهان دارویی برای درمان فشارخون بالا حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید، چرا که بعضی ازگیاهان مخصوصاً در مقادیر بالا ممکن است اثرات جانبی جبران ناپذیری داشته باشند و یا با دیگر روش‌های درمانی تداخل داشته باشند.

نقش گیاهان دارویی در فشار خون-دارچین

نقش گیاهان دارویی در فشار خون – دارچین

یکی از ادویه‌هاست که در صورت وارد شدن به رژیم روزانه می‌تواند فشارخون را تا چند شماره پایین بیاورد.و با خوردن دارچین می توان به پایین آمدن فشار خون کمک بسیاری نماید.

 نقش گیاهان دارویی در فشار خون – هل

دانه‌های هل یا پودر آن علاوه بر معطر کردن غذاها برای بهره‌مندی از فواید آن برای سلامتی در غذاها استفاده کنید.و خواص درمانی منخصر به خود را نیز دارد.

 نقش گیاهان دارویی در فشار خون – بذر کتان

تخم کتان می‌تواند از بیماری‌های قلبی به وسیله کاهش کلسترول سرمی و همچنین به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کند. می‌توانید تخم کتان را تهیه کرده، آسیاب کنید و از پودر آن در غذاها استفاده کنید، اما برای نگهداری طولانی مدت باید آن را در فریزر نگه‌داری کنید.

نقش گیاهان دارویی در فشار خون – سیر

سیرتوانایی کاهش فشارخون به وسیله شل کردن دیواره رگهای خونی را دارد. می‌توانید سیر را در برخی از غذاهای خود استفاده کنید و اگر مزه آن برای شما را قوی است اول آن را سرخ کنید.  زنیان برای درمان فشار خون، داروهای مختلف شیمیایی نیز برای درمان فشار خون تجویز می‌شوند.

نقش گیاهان دارویی در فشار خون – گوجه فرنگی

عصاره گوجه فرنگی برای افراد با فشارخون ملایم درمان نشده مفید است و همبستگی مثبتی بین فشارخون سیستولی و لیکوپن (کاروتنوئید موجود در گوجه فرنگی) وجود دارد.گیاه زنیان دارای خاصیت چربی سوزی بوده و موجب کاهش وزن می‌شود، به صورت غیر مستقیم نیز بر کنترل فشار خون نقش دارد.

کنترل فشار خون با گیاه زنیان ۳) خواص دارویی گیاه زنیان

زنیان می‌تواند بر بهبود زخم نیز موثر واقع شود، کاهش تولید اسیدهای معده اثرات آنتی اکسیدانی موثر بر بهبود زخم‌های معده
اما مهم‌ترین اثر آن را می‌توان مربوط به کاهش فشار خون دانست، این گیاه می‌تواند فشار خون را به میزان زیادی کاهش دهد که احتمالا به دلیل وجود تیمول در ترکیبات آن است و با اثر بر بلوک‌های کانال‌های کلسیمی موجب تعدیل و کاهش فشار خون می‌شود.  کنترل فشار خون با گیاه زنیان-عوارض منع مصرف گیاه زنیان

کنترل فشار خون با گیاه زنیان ۴) عوارض منع مصرف گیاه زنیان

بیماران کبدی خاص اگرچه گیاه زنیان در درمان بیماری‌های کبدی موثر است اما در برخی از موارد موجب تشدید بیماری می‌شود.
زنان باردار و زنان شیرده این گیاه موجب انقباضات رحمی می‌شود و در زنان باردار موجب زایمان زودرس می‌گردد، مصرف آن در زنان شیرده نیز باید محتاطانه باشد.افرادی که به زودی عمل جراحی در پیش دارند گیاه زنیان دارای خاصیت جلوگیری از لخته شدن خون است و مصرف آن پیش از عمل جراحی منجر به عدم بند آمدن خون و خونریزی بیش از حد شود.

زنیان یکی از گیاهان دارویی پر خاصیت است که در خاورمیانه پرورش می‌یابد. این گیاه از تیره چتریان است و بوته‌های علفی یکساله دارد که ارتفاع آنها کمتر از یک متر است. گیاه زنیان را با نام‌های کمون حبشی و انیسون بری نیز می‌شناسند. طبع این گیاه گرم و خشک بوده و افرادی که دارای مزاج گرم هستند بهتر است آن را همراه با گیاهان سرد مزاج مصرف کنند. از جمله آنها بلوک کننده‌های کانال‌های کلسیمی و یا بازدارنده‌های آنزیمی و داروهای ادرار آور هستند. بهتر است قبل از مصرف هر دارو چه گیاهی و چه شیمیایی با پزشک خود مشورت کنید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام