بیمه های عمر

حالت شب

بیمه های عمر

بیمه های عمر یا بیمه زندگی یه نوع قراردادی هست که بین یه فردباشرکت بیمه بسته میشود.که درآن فرد بیمه شده تعهدمیدهدمبلغی رو که بابت پرداخت بیمه عمر برایش تعیین شده را در زمان مشخص شده که معمولادر زمان طولانی مدت طراحی میشوند،را پرداخت کند.هر شخص میتواند بیمه عمر را برای خودش و یا افراد خانواده اش تهیه کند .

این شخص بیمه گذار نامیده میشود (به زبان ساده یعنی کسی که اقساط حق بیمه را پرداخت میکند). در صورتی که بیمه گذار برای خودش بیمه عمر تهیه کند ، بیمه شده و بیمه گذار خود شخص  هستند.امروز فارسی خوان شما را با بیمه های عمر بیشتر آشنا میکند.

بیمه های عمر در دو شاخه زیر ارائه می گردد

۱.بیمه عمر و تامین آتیه

بیمه عمر از ترکیب بیمه های به شرط فوت و بیمه های به شرط حیات تشکیل یافته است . در بیمه عمر  بیمه گذاران با پرداخت مبلغی تحت عنوان حق بیمه ،علاوه بر تامین منابع لازم برای تشکیل سرمایه ای در آتیه ، امکان برخورداری از پوشش بیمه عمر در مقابل خطر فوت را نیز خواهند داشت . بیمه های عمر همراه با تشکیل سرمایه که اکنون در بسیاری از کشورهای جهان ارائه می شود ، (universal life) طرفداران زیادی داشته و مورد استقبال اقشار مختلف جامعه قرار گرفته است.

۲.بیمه عمر به شرط فوت 

در بیمه های عمر به شرط فوت،بیمه پاسارگاد تعهد می نماید در ازای پرداخت حق بیمه توسط بیمه گذار در صورت فوت بیمه شده سرمایه بیمه را به استفاده کننده (گان) تعیین شده در بیمه نامه بپردازد.

انواع بیمه های عمر

۱- بیمه عمر زمانی با سرمایه ثابت

بیمه های عمر زمانی با سرمایه ثابت بیمه نامه ای است که در طول مدت بیمه سرمایه بیمه تغییر نمی نماید در بیمه های عمر باسرمایه ثابت شرکت تعهد می کند که در ازای پرداخت حق بیمه توسط بیمه گذار برای مدت زمانی معیین و در صورتی که بیمه شده در خلال آن مدت فوت نماید ، مبلغ بیمه توافق شده را به استفاده کننده (گان) از قرارداد بپردازد . این نوع بیمه های عمر به دو صورت انفرادی (برای یک نفر) و گروهی ( برای اجتماعی از بیمه شده گان ، ازقبیل کارکنان کارخانه ها ، شرکتها ، سازمانها و … ) صادر می گردد .

پس انداز

۲- بیمه عمر زمانی با سرمایه نزولی

بیمه عمر زمانی با سرمایه نزولی  که صـدور آن مورد استقبال نیز قرارگرفته ، به صورت مستقل و یا مکمـل بیمه عمـر صـادر مـی شود ، بیمـه ای است کـه با هدف حمـایت شخص بیمـه شـده در مقـابـل بدهـی های او طرح ریزی گردیده و مبلغ بیمه سال به سال نسبت به مبلغ اولیه بیمه نامه کاهش می یابد و سرانجام درتاریخ انقضاء بیمه نامه به صفر می رسد . این نوع بیمه نامه که به بیمه عمر مانده بدهکار نیز معروف است در بیمه پاسارگاد به صورت انفرادی و گروهی عرضه می شودطرح های بیمه عمر و تامین آتیه پاسارگاد،بیمه عمر،هدیه ای ماندگار برای خانواده شما

بیمه عمر چیست

طرح ممتاز و منحصر به فرد بیمه عمر و تشکیل سرمایه (Life Insurance) که بر اساس مدل شناخته شده جهانی Flexible universal life طراحی گردیده و در سراسر جهان یکی از پر طرفدارترین بیمه های عمر و پس انداز می باشد، با در نظر گرفتن نرخ تورم و سود سرمایه گذاری و ویژگیهای مربوط به خنثی کردن  اثر تورم و محاسبه سود صندوق سرمایه گذاری به شکل مرکب، مناسب ترین گزینه برای کسانی است که با نگرش درست نگران آینده خود و خانواده خود  هستند.

طرح نوین بیمه های عمر و تامین آتیه

شرکت بیمه پاسارگاد (سهامی عام) در راستای ارائه خدمات نوین بیمه ای و سرمایه گذاری به اقشار مختلف مردم و جلب رضایتمندی اقشار مختلف و تامین منبع مالی بخش اعظمی از افراد جامعه، اقدام به معرفی طرح های سرمایه گذاری بیمه عمر و تامین آتیه نموده تا بیمه گذاران قادر باشند از طریق اندوخته و پس انداز تدریجی خود، پس از طی یک دوره زمانی مالک سرمایه قابل توجهی گردند.این طرح در راستای تامین سرمایه ای قابل توجه و خدمات بیمه ای به منظور تامین آینده ای روشن و مطمئن ارائه می گردد.

هزینه های بیمه عمر

راهنمای بیمه های عمر و سرمایه‌گذاری

بیمه های عمر و سرمایه گذاری را می‌توان یک نوع سرمایه گذاری با سود تضمین‌ شده تعریف کرد که علاوه بر سود سرمایه‌گذاری، پوشش‌های زیادی مانند فوت، نقص عضو، ازکارافتادگی و حتی بیماری‌ های خاص را تحت پوشش قرار می‌دهد . بیمه عمر و سرمایه‌گذاری یک بیمه کامل با پوشش های مختلف است؛ اما اهمیت انتخاب این پوشش‌ها در سنین مختلف متفاوت است.

فوت طبیعی

فوت براثر حادثه

نقص‌عضو و ازکارافتادگی

پرداخت هزینه‌های بیماری‌های خاص تا سقف پوشش

سود تضمینی و قطعی

دریافت غرامت نقص عضو

معافیت از پرداخت حق‌بیمه در زمان ازکارافتادگی کامل

انواع بیمه‌ ها

بیمه عمر زمانی

در بیمه‌ های عمر زمانی، پوشش بیمه‌ برای مدت معینی ارائه می‌شود. سرمایه بیمه در صورت فوت شخص در طول مدت قرارداد، قابل پرداخت است و اگر بیمه‌شده در پایان قرارداد فوت نکرده باشد، مبلغی به او پرداخت نخواهد شد.

بیمه تمام عمر

در بیمه تمام عمر بیمه‌گر متعهد می‌شود در صورت فوت بیمه‌شده به هرعلت در هر زمان، سرمایه ذکرشده در بیمه‌نامه را به وراث قانونی وی بپردازد. مدت این قرارداد نامحدود است.

بیمه تأمین آتیه فرزندان

بیمه تامین آتیه فرزندان برای کسانی است که نگران وضعیت معیشتی فرزندان صغیر خود بعد از فوت خود هستند. در این نوع بیمه‌نامه، بیمه‌گر تعهد می‌کند پس از فوت فرد، مبلغی را به‌عنوان مستمری ماهیانه به فرزندان وی پرداخت کند؛ این مبلغ تا زمانی که کوچک‌ترین فرزند شخص به ۱۸ سال برسد پرداخت می‌شود.

بیمه های عمر تامین آینده

بیمه عمر مانده بدهکار

در بیمه عمر مانده بدهکار سرمایه بیمه باگذشت زمان کاهش می‌یابد. بیمه عمر مانده بدهکار بیمه‌نامه در بسیاری از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کاربرد زیادی دارد. در چنین مواردی اگر وام‌گیرندگان فوت کنند. در بسیاری از موارد خانواده آن‌ها توانایی پرداخت اقساط وام را نخواهند داشت و بانک‌ها با استفاده از وثیقه ارائه‌شده توسط وام‌گیرنده، می‌توانند خانواده فرد را تحت‌فشار قرار دهند.دراین شرایط فرد وام‌گیرنده می‌تواند با پرداخت حق‌بیمه ناچیزی این نوع بیمه را بخرد که اگر درطول بازپرداخت وام فوت کرد بیمه‌گر اقساط وام را به بانک پرداخت کند.

معافیت مالیاتی
سرمایه حیات و اندوخته پرداختی در بیمه عمر و تامین آتیه به هر میزان که باشد از مالیات معاف است و در صورت فوت بیمه‌شده نیز مشمول مالیات بر ارث نخواهد بود.

کامل‌ترین نوع بیمه ، بیمه عمر است به دلیل اینکه اگر بیمه‌شده در طول مدت قرارداد بیمه فوت نماید درصورتی‌که حق‌بیمه کامل پرداخت‌شده باشد سرمایه درج‌شده در بیمه‌نامه به‌اضافه سرمایه‌ای که از محل مشارکت در منافع به‌دست ‌آمده به استفاده‌کنندگان یا وراث قانونی پرداخت می‌گردد و چنانچه بیمه‌شده  تا پایان مدت بیمه‌نامه در قید حیات باشد،سرمایه بیمه‌نامه به‌علاوه سرمایه ایجاد شده از محل مشارکت در منافع به بیمه‌شده پرداخت خواهد شد.از آنجاییکه این نوع از بیمه در ایران پرطرفدار است.

پوشش‌های اصلی بیمه های عمر

۱.فوت طبیعی بیمه‌ شده

در صورت فوت بیمه‌ شده، بیمه‌ گر مبلغی را به بیمه شده (بازماندگان وی) پرداخت می‌کند. اگر فوت بیمه‌ شده براثر مرگ طبیعی باشد، مبلغی بین ۵ تا ۴۰ برابر حق‌بیمه پرداختی سالانه به‌ اضافه‌ سرمایه اصلی به بازماندگان وی پرداخت می‌شود.

۲.پوشش‌های اضافی بیمه عمر 

  1. غرامت امراض خاص
  2. محدود به بیماری‌هایی هم‌چون انواع سرطان
  3. سکته قلبی و مغزی
  4. جراحی عروق کرونر و پیوند اعضای اصلی است
  5. معافیت از پرداخت حق‌بیمه در صورت ازکارافتادگی دائم براثر حادثه
  6. نقص عضو کلی و جزئی در اثر حادثه با تائید پزشک در صورت نقص‌عضو بیمه‌گذار می‌تواند تا ۱۰۰ درصد سرمایه فوت عادی را دریافت کند.

پوشش بیمه های عمر

شرایط بیمه های عمر

بیمه عمر در شرکت‌های مختلف شرایط متفاوتی دارد، برای مثال؛ شرایط سنی مورد پذیرش در شرکت‌ها متفاوت است. که می‌تواند از ۱ تا ۷۰ سال باشد. به جز بیمه ما که تا ۶۵ سال و بیمه ایران که تا ۱۰۱ سال سن را تحت پوشش قرار می‌دهد. سن امراض خاص نیز برای شرکت‌های مختلف متفاوت است که معمولا از ۱ تا ۶۰ سال را تحت پوشش قرار می‌دهند. برخی شرکت‌ها مانند ایران و پارسیان از ۱۵ تا ۵۹ سال را تحت پوشش قرار می‌دهند. مدت انتظار پوشش امراض خاص نیز در شرکت‌های مختلف تفاوت‌هایی دارد که می‌تواند از ۳ ماه تا ۶ ماه حتی تا یک‌سال باشد.

استثنائات خسارت در بیمه های عمر

  • خودکشی یا اقدام به آن
  • صدمات عمدی واردشده به بدن
  • استفاده از مواد مخدر و یا محرک و یا مست بودن و خسارات ناشی از آن
  • اعمال مجرمانه
  • فوت بیمه‌شده براثر حادثه عمدی
  • خسارات ناشی از زلزله، طوفان، سیل
  • انقلاب،انفجار یا هرگونه اقدام تروریستی،دیسک یا فتق بیمه‌شده

مزایای بیمه های عمر

  1. تامین هزینه‌های تحصیل (به‌خصوص در سطح عالی مانند دانشگاه)،
  2. تأمین هزینه‌های فوت نظیر خاک‌سپاری و مراسم تدفین
  3. هزینه‌های بیمارستان
  4. تأمین مستمری بازنشستگی
  5. تأمین آتیه فرزندان
  6. سرمایه‌گذاری منظم با مبلغ کم
  7. انتخاب نحوه پرداخت بیمه به میل بیمه‌گذار

در خرید بیمه های عمر به چه نکاتی باید توجه کرد

  • بدون بررسی و تحلیل دقیق شرایط شرکت‌های بیمه، اقدام به خرید بیمه عمر نکنید.
  • شرایط و توان مالی خود را بسنجید و سپس با توجه به توان مالی خود، حق‌بیمه مناسب را انتخاب کنید.
  • حتما درباره شرایط خرید، بازخرید، وام پوشش‌های اضافی، دوره انتظار بیماری‌های شرکت‌های بیمه، تحقیق کنید

دریافت خسارت بیمه های عمر

در خسارت مربوط به پوشش بیماری‌های تحت پوشش؛مدارک تشخیصی بیماری و کپی برابر اصل از کل مدارک بیمارستانی از روز بستری تا زمان ترخیصدر خسارت مربوط به فوت بسته به نوع فوت (عادی و حادثه):کپی برابر اصل از مدارک بیمارستانی, اصل بیمه‌نامه, گواهی فوت, جواز دفن،اصل شناسنامه باطل شده, گزارش حادثه پلیس و گزارش پزشکی قانونی

در خسارت مربوط به معافیت:کپی برابر اصل از مدارک بیمارستانی و نامه پزشکی قانونی مبنی بر از کارافتادگی دائم و کامل

خسارات بیمه عمر

انواع سود در بیمه های عمر

سود تضمینی  مرکب توسط بیمه‌شده تعیین می‌شود؛ همان‌طور که می‌دانید بیمه‌گرهای اشخاص حدود ۵۰ درصد از حق‌‌بیمه‌های دریافتی را نزد بیمه‌مرکزی سپرده‌گذاری می‌کنند که درواقع بیمه اتکایی محسوب می‌شود؛ در این‌صورت حتی اگر شرکت بیمه‌گر ورشکست شود، بیمه‌مرکزی آن را جبران می‌کند. در حال‌حاضر بیمه‌مرکزی سود تضمین‌شده را برای ۲ سال اول ۱۶ درصد دو سال دوم ۱۳ درصد و سال‌های بعدی (۵ تا ۱۰ سال) ۱۰ درصد اعلام کرده است.

سود مرکب

در بیمه های عمر به‌غیراز سودی که به اصل پول بیمه‌گذار تعلق می‌گیرد به سود آن نیز سود تعلق می‌گیرد که به آن سود مرکب می‌گویند. این سود در سال‌های پایانی قرارداد عمر، به‌صورت تصاعدی بالا می‌رود و اندوخته‌ی خوبی برای بیمه‌گذار ذخیره می‌کند.

سود قطعی

سود قطعی در بیمه‌های عمر، بعد از برگزاری مجمع و نهایی شدن سود مشارکت، به‌طور قطعی به‌صورت سالانه به بیمه‌گذار اعلام می‌شود. اطلاعات شرکت بیمه به‌صورت شفاف قابل‌دسترسی است؛ این سود می‌تواند هرسال نسبت به سال دیگر متفاوت باشد.

مقایسه بیمه های عمر و تأمین اجتماعی

بیمه‌های تأمین اجتماعی ماهیتی درمانی دارند و البته تفاوت‌های زیادی با بیمه‌های عمر دارند. اما می‌توان گفت، بیمه‌های عمر می‌تواند مکمل بیمه تأمین اجتماعی باشد.

اگرمیخواهید
 از یک سرمایه کم به یک پس‌انداز مناسب در طی زمان برسید بیمههای عمر مناسب شماست.

برای مثال، بیمه تأمین اجتماعی در صورت فوت فرد مبلغ بسیار ناچیزی در حدود ۲۰۰ هزار تومان به بازماندگان وی پرداخت می‌کند درصورتی‌که در بیمه عمر در صورت فوت فرد حتی اگر یک قسط از حق‌بیمه را پرداخت کرده باشد، به‌غیراز پرداخت سرمایه فوت، اگر فوت براثر حادثه باشد (در صورت خرید پوشش فوت براثر حادثه) تا ۳ برابر سرمایه فوت را به بازماندگان وی پرداخت می‌کند.

سرمایه گذاری در بانک یا بیمه های عمر

در کوتاه‌مدت، سرمایه‌گذاری در بانک‌ها به نظر جذاب‌تر می‌آید، اما برای این‌کار باید در ابتدا مبلغ بسیاری را در بانک سرمایه‌گذاری کنید تا سود قابل‌توجهی را به دست بیاورید. اما در بیمه عمر، کافی است تنها یک حق‌بیمه را پرداخت کنید تا تحت پوشش بیمه‌ای نیز قرار بگیرید.

سرمایه گذاری

۱۰ شرکت برتر بیمه های عمر

آیا میدانید بهترین شرکت های ارائه دهنده بیمه عمر در ایران کدامند؟ این موضوع از آن جهت مورد توجه است که در سالهای گذشته اهمیت داشتن یک پشتوانه مالی برای ما ایرانی ها بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.طی گزارشی که اداره کل بیمه مرکزیارائه کرده است، طی سالهای ۸۸ تا ۹۳ میزان فروش بیمه های عمر  بالغ بر ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.البته سهم خرید بیمه عمر یا زندگی در ایران حدود ۱۴ درصد است که این رقم در کشورهای توسعه یافته به ۶۰ درصد می رسد.

شرکت خصوصی بهتر است یا دولتی

اغلب افرادی که قصد خرید بیمه های عمر را دارند. این سئوال در ذهن آنان شکل می گیرد که آیا شرکت دولتی می تواند به من خدمات بهتری دهد یا شرکت خصوصی؟ از طرف دیگر در مواقع اضطراری کدامیک می تواند ثبات بهتری داشته باشد؟

آیامیدانید
سرمایه‌گذاری بعد از اتمام مدت قرارداد، سرمایه به‌صورت یک‌جا به فرد پرداخت می‌شود.

سئوالی که ذهن بسیاری از افراد را به خو مشغول می کند این است که اگر شرکت های خصوصی بیمه ورشکست شوند، چه تضمینی برای بازگشت وجه وجود دارد.

آیا قدمت بیمه های عمر مهم است

بسیاری از افراد برای انتخاب بیمه برتر به تجارب دیگرا رجوع می کنند و معیارهای فنی و کارشناسانه برای آنها در اولویت دوم قرار دارد. اینکه یک شرکت دارای قدمت زیادی است، نمی تواند معیار درستی برای انتخاب آن باشد. چه بسا شرکت هایی که در سال های بین ۷۰ و ۸۰ شمسی شکل گرفته اند اما دارای رشد و عملکرد خوبی بوده و به بیشترین میزان سود دهی، پوشش و سطح توانگری مالی رسیده اند.

آیا تعداد شعب و نمایندگان بیمه های عمر مهم است

ملاک نزدیک بودن شعبات بیمه های عمر و پاسخگویی برای بسیاری از افراد مهم است. بیمه هایی که شعبات زیادی در ساسر کشور دارند و میزان پاسخگویی نمایندگان در سطح مناسبی قرار دارد، از محبوبیت بالایی برخورداند و مردم می توانند با خیالی آسوده تر در آنها سرمایه گذاری کنند.اهمیت این موضوع در زمان پرداخت خسارت بخوبی احساس می شود.در این زمان نزدیکی نمایندگی و سرعت پاسخگویی در ادامه همکاری افراد تاثیر مستقیم خواهد داشت. در سالهای اخیر شرکت هایی که پرداخت های آنلاین و یا در محل سکونت مشتری را انجام داده اند، از محبوبیت بالایی برخوردارند.

نوع بیمه های عمر

معیارهای برترین شرکت بیمه های عمر

  • عملکرد شرکت بیمه عمر در بازار
  • سطح توانگری مالی و میزان سرمایه شرکت بیمه
  • نحوه پرداخت خسارت به مردم
  • ارتباط و حمایت از نمایندگان بیمه عمر
  • شفاف بودن و وجود کمترین ابهام در طرح های بیمه
  • سابقه شرکت،میزان سود دهی
  • میزان فروش بیمه عمر
  • مشتری مداری و ارتباط پس از فروش بیمه
  • نوع و نحوه پرداخت خسارت به مشتری

رتبه بندی شرکت  بیمه های عمر

۱- بیمه ایران

بیمه ایران از سال ۱۳۱۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و اولین شرکت بیمه ای محسوب میشود و این فاکتور نقش بسزایی در موفقیت و وجه عمومی آن داشته است. این شرکت ۲۰۵ شعبه در سراسر کشور داشته و تعداد نمایندگانش در حدود ۴۲۵۶ است. شاید تنها شرکت دولتی بیمه باشد که در زمینه توانگری مالی کاهش رتبه داشته اما توانسته میزان سود دهی خود را در یک سطح ثابت نگهدارد. این میزان سود دهی در حدود ۲۰ درصد بوده است.میزان سرمایه فوت این شرکت ۳۵ برابر حق بیمه سالیانه تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان است.

۲- بیمه پاسارگاد

بیمه پاسارگاد در سال ۱۳۸۵ تاسیس شد و باتوجه به اینکه از آن بعنوان شرکتی خصوصی یاد میشود اما توانسته این رتبه خوب را در میان شرکت های دولتی وخصوصی کسب کند. دارای ۷۷ شعبه در سراسر ایران است و ۲۱۸۰ نمایندگی فعال. از طرف دیگر تعداد ۸۴۲۶ نمایندگی تخصصی بیمه عمر نیز در حال همکاری با آن هستند.همچنین این شرکت در میان ۵۰۰ شرکت برتر کشور عنوان ۱۰۲ را به خود اختصاص داده است و از نظر میزان رشد در سالهای ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی حائز رتبه اول گردید.

۳- بیمه کارآفرین

بیمه کارآفرین افتخار دارد بعنوان اولین مجموعه ای باشد که بیمه عمر را بصورت مدرن در کشور عرضه نماید. در تاریخچه تاسیس شرکت آمده است این مجموعه در سال ۱۳۸۱ توسط گروهی از کارآفرینان با هدف تغییر ساختار سنتی بیمه و استفاده از ابزارهای کارآمد سیستماتیک شکل گرفت. میزان سرمایه فوت ۲۵ برابر حق بیمه سالیانه می باشد.

اهداف بیمه کارآفرین عبارتند از:

  1. حاکمیت شرکتی
  2. مشتری محوری و تکریم ارباب رجوع
  3. بیمه گری با ابزارهای حرفهای
  4. خلاقیت و ابداع طرح های نو
  5. آموزش کارکنان در تمام سطوح

اهداف بیمه

۴- بیمه سامان

 بیمه سامان در بین شرکت های خصوصی یکی از شفاف ترین سیاست های بیمه ای را داراست. همچنین در سطح یک توانگری مالی می باشد. در سال ۱۳۸۳ تاسیس گردید و در حوزه بیمه عمرو غیر زندگی فعالیت نمود.بانک سامان، شرکت مس سرچشمه صندوق بازنشستگی شرکت مس ایران و برخی از ارگانهای مالی دیگر از حمایت کنندگان اصلی این شرکت هستند. میزان سود دهی در سالهای گذشته از ۲۱% الی ۲۵% متغییر بوده اما توانسته سطح توانگری خود را بخوبی ارتقاء بخشد.

۵- بیمه پارسیان

پس از شکل گیری بانک پارسیان، این هلدینگ تصمیم به تاسیس شرکت بیمه گرفت و با قرارگیری در لیست سطح یک توانگری مالی، و سرمایه ۳۰۰۰ هزار میلیارد ریالی یکی از شرکت های در حال رشد می باشد. در سالهای گذشته علیرغم افزایش سطح توانگری مالی، میزان سود دهی در برهه ای کاهش یافته است. این شرکت حدود ۶ درصد از بازار صنعت بیمه را در اختیار دارد. سهم فروش بیمه عمر در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۷ رقمی معادل ۱۲۶۳ میلیارد ریال بیمه عمر فروخته است.

۶- بیمه آسیا

یکی از قدیمی ترین شرکت ها

عملکرد بیمه

ی ارائه کننده خدمات بیمه در کشور (تاسیس ۱۳۳۸) که در سال ۹۴ در لیست ۱۰۰ شرکت برتر از دید سازمان مدیریت صنعتی قرار گرفت. این بیمه با بیش از ۱۰۰ واحد پرداخت خسارت در حال فعالیت می باشد.

۷- بیمه رازی

سابقه بالا در این صنعت، سطح توانگری یک مالی و رویکرد جدید عملکرد در سالهای گذشته،‌ شرکت رازی را در شیب رو به رشد قرار داده است. یکی از اولین بیمه های خصوصی کشور که فعالیت خود را آغاز کرد و با سرمایه ۱۴۰ هزار میلیارد ریال در حال توسعه است و بیمه اتکایی را با همکاری شرکت های بین المللی فراهم نموده است.

ارزشهای سازمانی بیمه های رازی

  1. مشتری مداری
  2. مشارکت
  3. خلاقیت و نوآوری
  4. روحیه یادگیری مستمر
  5. مسئولیت پذیری

۸- بیمه دانا

از سال ۱۳۵۸ با مشارکت شرکت بیمه انگلیسی تاسیس شد. این شرکت در سه زمینه حیات، به شرط فوت و پس انداز خدمات ارائه میدهد. دارای ۵۹ شعبه و ۱۹۱۹ نمایندگی است. همانند بسیاری از شرکت های همکار حداقل زمان قرارداد بیمه عمر ۵ سال و حداکثر ۳۰ سال در نظر گرفته شده است. در این بین جهت جلوگیری از کاهش ارزش پولی، بیمه گذار می تواند هر ساله مبلغی را به حق بیمه خود اضافه کند.

۹- بیمه سینا

از سال ۱۳۸۲ شروع بکار کرده و در زمینه های مختلف این حوزه فعالیت می کند. همانند سایر شرکت ها در زمینه پوشش خسارت و امراض و بیماری ها فعالیت می کند و با نام بیمه عمر یارمند سینا فعالیت می کند. سرمایه این شرکت در حال حاضر حدود ۱۵۰۰ میلیارد است و در همه شاخه های بیمه فعالیت می کند.اگر چه در زمینه بیمه های مسئولیت آتش سوزی و… از شرایط مناسبی برخوردار است.طبق قوانین شرکت از ۰ تا ۷۰ سالگی می توان از بیمه های عمر استفاده نمود و میزان این حق بیمه بصورت ماهیانه از ۵۰ هزار تومان می باشد.

۱۰- بیمه ملت

 بیمه ملت فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ و با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز نمود.خط مشی این شرکت بر اساس تاکید بر مشتری مداری و استفاده از مدیران با سابقه و کوشا به منظور ارائه خدمات بهتر می باشد. از دیگر اهداف این شرکت شفافیت در ارائه خدمات، سرعت بخشیدن به رشد صنعت بیمه و پشتیبانی از خدمات تولیدی و اشتغالزایی دارد.نکته مهم در مورد این شرکت، ارتقاء سطح توانگری در سالهای گذشته می باشد. یکی از افتخارات این شرکت، پرداخت بالاترین میزان سود قطعی (حدود ۲۵%) است.

بیمه

همه چیز راجع به بیمه های عمر

بیمه های عمر و تامین آتیه در واقع یک سرمایه گذاری مطمئن با سود تضمینی است که علاوه بر پرداخت سود علی الحساب به سپرده گذاری، مهمتر اینکه شامل پوششهای بیمه ای بسیار زیادی از قبیل اتفاق ناگواری مثل حادثه و فوت، نقص عضو، از کار افتادگی و یا بیماری های خاص اتفاق بیوفتد، بیمه حامی شما خواهد بود.این نوع بیمه “بیمه عمر” یکی از پرطرفدارن ترین نوع بیمه در سراسر جهان است که با اضافه نموندن یک برنامه سرمایه گذاری امن به بیمه عمر بلند مدت، روز به روز طرفدارن بیشتری را در اکثر کشورها به خصوص ایران به خود جلب می کند.

مزایای بیمه های عمر

در بیمه های عمر افراد”بیمه گذار” با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه، سالیانه و یا یکجا تحت عنوان حق بیمه علاوه بر تامین منابع لازم برای تشکیل سرمایه ای در آینده برای خود، از امکانات پوشش های بیمه نامه عمر نیز برخوردار خواهند شد.

همچنین بخوانید : عجایب جهان باستان

در بیمه های عمر بیمه گذار با پرداخت حق بیمه معینی به صورت ماهانه ، سالانه یا یکجا مبلغ معینی را پس از پایان مدت بیمه نامه به طور یکجا یا مستمری دریافت خواهد کرد و در صورت فوت بیمه شده در طول مدت قرارداد مبلغ مقرر به استفاده کنندگان تعلق می گیرد.

نحوه پس انداز و عملکرد در بیمه های عمر

شما میتوانید بخشی از درآمد ماهیانه خود را “بین ۱۰ تا ۱۵ درصد” که معمولا برای آن برنامه ریزی ندارید و یا صرف هزینه های غیر ضروری می کنید به بیمه عمر و تامین آتیه اختصاص دهید و اطمینان داشته باشید که این پس انداز به طور منظم برای شما سرمایه گذاری می شود. بیمه عمر حق بیمه های پرداختی شما را با اختصاص نرخ سود تضمینی در اندوخته های شما انباشته می نماید. این اندوخته طی سالهای بعد با افزوده شدن حق بیمه ها و سود آنها، افزایش یافته و پس اندازی مطمئن برای رفع نیازهای احتمالی و برنامه ریزی آینده شما خواهد بود.

بیمه های عمر، بیمه نامه هایی ماندگار

همگی ما تصویری از آیند را تجسم می نماییم که در آن رفاه و امنیت مالی خانواده خویش که خواستی قلبی برای همه ماست درخشش می نماید. آنجه ما را در رسیدن به این هدف نائل می نماید حاصل دسترنج و تلاش ماست در طول سالیانی که پیش رو داریم. اگر این سالیان و آنچه حاصل گذر زمان است آن قدر که ما انتظار داریم به درازا نیانجامد جبران آن با چه کسی است؟ بیمه عمر مناسب تصویری را که ما از آینده تجسم می نماییم جاودانه می نماید.آسودگی و آرامش خاطر از رفاه و تامین خانواده ما حداقل حاصل آن است که خود به تنهایی از ارزش والایی برخوردار است.

عمر

دو نوع متفاوت بیمه های عمر

حفاظتی: که خود شامل دو گونه بیمه‌های عمر در صورت حیات بیمه شده و بیمه‌ های عمر در صورت فوت بیمه شده‌است و در پایان قرارداد به صورت یکجا به فرد یا ضامن وی پرداخت می‌شود.

سرمایه‌گذاری: باید گفت این بیمه نامه نوعی سرمایه برای بیمه‌گذار محسوب شده و در صورت حیات یا فوت از جانب شرکت بیمه به او پرداخت میشود.بیمه‌های عمر در کشورها و شرکت‌های مختلف از یک استاندارد یکسان پیروی نمی‌کند. اما با این حال، قراردادهای بیمه زندگی دارای مشابهت‌های زیادی هستند.

نقش‌ها ی بیمه های عمر

نقش‌های اصلی در بیمه‌های عمر عبارتند از بیمه‌ گذار، بیمه‌ شده و ذی‌نفع بیمه‌ نامه. بیمه‌ گذار مالک بیمه‌ نامه است و حق بیمه را می‌پردازد؛ بیمه‌ شده، فردی است که زندگی‌اش بیمه شده و درصورتی‌که در طول مدت بیمه‌ نامه فوت کند.غرامت فوت به ذی‌نفع پرداخت می‌شود. ممکن است بیمه‌ گذار و بیمه‌ شده، یک نفر باشند؛ یعنی یک شخص خودش را بیمه کند. اما این امکان نیز وجود دارد که این دو نقش، دو نفرِ مختلف باشند. در صورت فوت بیمه شده تنها شخصی که می‌تواند غرامت فوت را دریافت کند، ذی‌نفع بیمه‌ نامه است.

اثرگذاری بیمه های عمر براقتصاد

رشد اقتصادی؛شرکت‌های بیمه با استفاده از منابع خود، هزینه تأمین سرمایه را برای بنگاه‌های اقتصادی کاهش می‌دهند، سطح اطمینان در محیط کسب و کار را بالا می‌برند و نقش مثبتی در تأمین هزینه‌های درمانی و بازنشستگی کارگران ایفا می‌کنند.بیمه زندگی پس‌انداز بخش قابل توجهی از جامعه را به سمت سرمایه‌گذاری‌های اثربخش هدایت می‌کند و در نتیجه دارای تأثیر مثبتی بر رشد اقتصادی و بهبود استاندارد زندگی است.حقیقاتی که بر روی نماگرهای اقتصادی ۸۶ کشور در حال توسعه در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۱ میلادی انجام شده‌است، نشان می‌دهد که توسعه بیمه‌ عمر دارای تأثیر مثبت بر رشد اقتصادی است.

بیمه های عمر سرمایه بلندمدت

از آنجا که قراردادهای بیمه عمر عمدتاً طولانی مدت‌اند، شرکت‌های بیمه تمایل دارند تا منابع حاصل از این بخش را به‌صورت بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند تا با تعهداتشان سازگار باشد؛ بنابراین منابع حاصل از سرمایه‌گذاری در باقیمه‌های زندگی، منابع خوبی برای تأمین سرمایه بلندمدت یا اصطلاحاً سرمایه صبور محسوب می‌شوند.

بیمه عمر

بحران‌های اقتصادی بیمه عمر

آسیب‌پذیری شرکت‌های بیمه عمردر بحران‌های اقتصادی کمتر از بانک‌هاست؛ چون بانک‌ها به بازپرداخت سریع سپرده‌های بانکی متعهدند، اما ماهیت بلندمدت قراردادهای بیمه عمر باعث ایجاد ذخایر فنی بلندمدت و جریان نقدینگی پایدار برای شرکت‌های بیمه می‌شود.از آنجا که بیمه‌گذاران حتی در شرایط بحران اقتصادی نیز به پرداخت حق بیمه ادامه می‌دهند، شرکت‌های بیمه قادرند در شرایطی که دیگران سرمایه خود را از بازارهای مالی خارج می‌کنند، به سرمایه‌گذاری خود ادامه دهند و نقش مهمی در تثبیت شرایط بازار ایفا نمایند.

ملاحظات فقهی درمورد بیمه عمر

هم در بین علمای اهل سنت و هم در بین علمای شیعه، نظرات موافق و مخالف متعددی در مورد بیمه و به‌خصوص بیمه عمر مطرح شده‌است. اکثر مراجع تقلید شیعه بیمه زندگی را مجاز و آن را مصداقی از عقود اسلامی (از جمله صلح، هبه و ضمان) دانسته‌اند. برخی نیز آن را به‌عنوان عقدی مستقل و تاییدشده با دلایل اسلامی در نظر گرفته‌اند.در مقابل، برخی از علمای شیعه و سنی بیمه زندگی را مصداق قمار، ربا و غرر دانسته و آن را حرام اعلام کرده‌اند. از جمله محمد عبده، در سال ۱۳۲۱ در مصر حکم به غیرشرعی بودن بیمه زندگی داده‌است.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام