تعمیر شیر آب

حالت شب

تعمیر شیر آب

تعمیر شیر آب در شیرآلات پیچی شیرآلات پیچی دارای دو شیر هستند که در صورت خرابی احتمالاً واشر شیرآلات یا مغزی آن‌ها دچار خرابی شده است. در این قسمت از آموزش فارسی خوان به آموزش تعمیر شیرآلات پیچی می‌پردازیم.

قبل از انجام هرگونه تعمیرات، اعم از تعویض مغزی یا تعویض واشر، ابتدا شیرفلکه آب را ببندید. شیر اصلی معمولاً در زیر یا پشت سینک یا روشویی قرار دارد. برای تعمیر شیرآلات شیلنگ دستشویی یا شیرآلات حمام، باید شیرفلکه اصلی آب را که معمولاً در بیرون از خانه قرار دارد، ببندید.

تعمیر

مرحله اول تعمیر شیر پیچی

با یک پیچ‌گوشتی دو سو، درپوش شیر را باز می‌کنیم. در برخی از شیرها، این درپوش‌ها پِرِسی بوده و در بعضی پیچی هستند. با استفاده از پیچ‌گوشتی، پیچ داخل شیر را باز کرده و شیر را بیرون می‌آوریم.

در صورت سفت بودن شیر، ‌می‌توان چند ضربه آرام به پشت آن وارد کرد. در مرحله بعدی، با یک آچار مناسب، مغزی شیر را باز می‌کنیم و از جای خود بیرون می‌آوریم. واشر شیر را با استفاده از یک پیچ‌گوشتی بیرون می‌آوریم.

تعمیر شیر

مرحله دوم تعمیر شیر پیچی آب

در این مرحله باید کف شیر را بررسی کرده تا ترک نداشته باشد. در صورت ترک داشتن یا شکستگی کف شیر، باید از تعمیرکار متخصص کمک گرفت تا وی مشکل آن را برطرف کرده یا اقدام به تعویض کلی شیر کند. به‌طور معمول چکه کردن آب مربوط به واشرهای مغزی شیر آب است.

یک واشر نو که از قبل خریداری شده را جایگزین واشر قبلی می‌کنیم و آن را به مغزی می‌بندیم.

اگر مغزی شیر نیز دچار مشکل است، می‌توان یک مغزی جدید را جایگزین قبلی کرد. بعد از اتمام این مراحل مغزی را در سر جای خود قرار داده و آن را با آچار سفت می‌کنیم. سپس دستگیره شیر را بر روی آن قرار داده و پیچ را محکم می‌کنیم. در آخر، درپوش را دوباره سر جای خود محکم می‌کنیم.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام