داروی تب مالت چیست

داروی تب مالت چیست

حالت شب

بیماری تب مالت یکی از مهم ترین بیماری های مشترک بین انسان و دام است. مجله فارسی خوان در نظر دارد این بخش از گفتگو را به اینکه داروی تب مالت چیست اختصاص دهد. و درمورد بهترین داروی تب مالت و همچنین انواع داروها برای درمان این بیماری صحبت کند. این بیماری از حیوان به انسان و بیشتر از طریق لبنیات منتقل میشود بنابراین با پرهیز از مصرف لبنیات غیر پاستوریزه میتوان از این بیماری پیشگیری کرد. خیلی از افراد با این بیماری آشنایی چندانی ندارند یا اینکه برای درمان آن از داروهای گیاهی استفاده میکنند ما در اینجا میخواهیم به معرفی دارو برای بیماری تب مالت بپردازیم.

داروی تب مالت چیست

تب مالت یک بیماری عفونی است که میتواند با طول درمان کوتاهی از بین برود.

برخی این بیماری را بنام بروسلوز میشناسند در بعضی افراد ممکن است دوره درمان چند هفته یا چند ماه طول بکشد. از علائم این بیماری میتوان به تب،درد مفاصل و خستگی اشاره کرد.

پیشگیری از تب مالت

پیشگیری از تب مالت

برای پیشگیری از ابتلا به تب مالت از شیر و لبنیات پاستوریزه استفاده کنید

 اما ما قصد داریم به معرفی انواع دارو برای درمان تب مالت بپردازیم. در حال حاضر پراستفاده ترین داروی تب مالت ریفامپین نام دارد. ریفامپین یا ریفامپیسین یک آنتی بیوتیک با قدرت کشندگی بالا برای باکتریهاست. این دارو برای عفونت های بیماری سل و جذام نیز تجویز میشود. این دارو رشد میکروب ها را متوقف میکند.این دارو باید زیر نظر پزشک استفاده شود زیرا در صورتی که مصرف این دارو قطع شود و شما احساس بهبودی داشته باشید ممکن است باعث رشد دوباره عفونت های باکتریایی شود.از عوارض مصرف این دارو میتوانیم به درد شکم،سوزش دل،تهوع،سردرد و …اشاره کنیم که در اینصورت باید به پزشک خود مراجعه کنید.

همچنین این دارو میتواند باعث تغییر رنگ مایعات بدن مانند ادرار،اشک و… شود.

تاثیر داروی آنتی بیوتیک برای درمان تب مالت

درمان بیماری تب مالت توسط داروهای آنتی بیوتیک بخوبی انجام میشود.

معرفی داروی بهترین تب مالت

به این صورت که برای درمان آن از همزمان دو داروی آنتی بیوتیک به مدت دو الی شش هفته توسط پزشک انجام میشود در این دوره طولانی مصرف دارو باید ادامه داشته باشد تا از عود بیماری جلوگیری شود.بنابراین باید برای از بین بردن کامل این بیماری به درمان دراز مدت اکتفا کرد.

اما در ادامه میخواهیم بدانیم داروی تب مالت چیست ؟

معرفی داروهای تب مالت و دستور العمل این داروها

برای درمان بیماری تب مالت داروهای زیادی تجویز میشود که به معرفی این داروها میپردازیم.

  • استرپتومایسین
  • جنتامایسین
  •  ریفامپین
  • داکسی سیکلین

استرپتومایسین:

این دارو به شکل آمپول یک گرمی است که باید بصورت عضلانی تزریق شود.

به هیچ وجه این دارو بصورت وریدی تزریق نمیشود. و تحت نظر پزشک بمدت دو تا سه هفته بیماری درمان میشود.این دارو برای افرادی با نارسایی کلیه،پیر گوشی و خانم های باردار تجویز نمیشود.

جنتامایسین:

یکی از داروهای تب مالت جنتامایسین است.

این دارو میتواند یکی از بهترین داروی تب مالت باشد که بصورت آمپول ۴۰،۲۰ و ۸۰ گرمی وجود دارد. این آمپول میتواند هم بصورت وریدی و هم عضلانی تزریق شود. مکانیسم اثر این دارو همانند استرپتومایسین است و باید تحت نظر پزشک استفاده شود.

ریفامپین:

این دارو بصورت کپسول های ۱۵۰ یا ۳۰۰ میلی گرم و همچنین بصورت قطره خوراکی ۱۵ میلی گرم در هر سی سی وجود دارد. در حال حاضر این دارو با ترکیب داروهای دیگری برای درمان بیماری تب مالت بیشتر استفاده میشود.

داکسی سیکلین:

این دارو بصورت کپسول های ۱۰۰ میلی گرمی وجود دارد

برای افراد ۷ سال به بالا تجویز میشود. توصیه میشود در زمان مصرف این دارو از قرار گرفتن در معرض نورخورشید چلوگیری شود.در صورت بروز عوارض گوارشی باید مصرف دارو قطع و به پزشک مراجعه شود.

بهترین داروی گیاهی برای بیماری تب مالت چیست

در گذشته داروها از گیاهان بدست می آمدند. هم اکنون نیز برای درمان بیماری ها از گیاهان دارویی استفاده میشود.

دارو های گیاهی یرای بیماری تب مالت

در اینجا میخواهیم بدانیم داروی تب مالت چیست ؟ امروزه برای درمان تب مالت نیز داروهایی معرفی شده اند که توانسته اند تاثیرات دارویی زیادی بر این بیماری داشته باشند. دانشمندان با توجه به تحقیقاتی که انجام می دهند صحت این موضوع را براحتی تشخیص میدهند از جمله این داروها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریشه گیاه زرشک
  • برگ کاسنی
  • خار خاسک
  • عرق بید
  • آب پنیر
  • و …

ریشه گیاه زرشک:

دریک پژوهش که توسط دانشمندان صورت گرفت مشخص شد که عصاره های خارج شده از گیاه زرشک خاصیت ضد باکتریایی روی تب مالت دارد.

برگ کاسنی،خارخاسک و عرق بید:

برخی معتقدند برای درمان تب مالت باید هرروز صبح قبل از صرف صبحانه یک لیوان آب برگ کاسنی تازه را بگیرید و بنوشید.

بهترین داروی تب مالت مصرف سه وعده عرق کاسنی،خارخاسک و عرق بید میباشد. همچنین برای درمان این بیماری از پوست شاخه های جوان و نازک درخت بید که آن را خشک کرده اند استفاده می کنند.

آب پنیر:

اگر شیر را با یک سوم وزن خودش سرکه،آبلیمو یا آبغوره مخلوط کنید آب حاصل از پنیر آن جهت درمان تب مالت بسیار مفید است.

مقایسه اثر قرص سیر و ریفامپین در درمان تب مالت

علم پزشکی یک مقایسه بین داروی سیر و ریفامپین انجام داده است.

با توجه به اهمیت داروی ریفامپین در درمان بیماری سل و شیوع بیماری تب مالت جایگزینی یک دارو با ریفامپین که اثر درمانی بیشتر و عوارض کمتری داشته باشد ضروری است.طی یک پژوهش که بر روی ۳۶ بیمار انجام شد مشخص شد که با توجه به اثر یکسان قرص سیر و ریفامپین و عوارض کمتر این قرص میتوان از قرص سیر به جای داروی ریفامپین در درمان تب مالت استفاده کرد. این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید. همچنین از شما همراه گرامی میخواهیم برای پیشرفت این مطلب در بخش دیدگاه، نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

  1. عالی وبسیار مفید متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام