دزد چه موقع دزدی میکند

حالت شب

دزد چه موقع دزدی میکند

هنوز در اینروزها اخبار بدی درباره دزدی به گوشمان میخورد. اما به راستی دزد چه موقع دزدی میکند آنهم در شرایطی که سطح آگاهی و فرهنگ مردم بالا رفته و نیروهای امنیتی نیز همه جا حضور دارند؟ این سوالی ست که از خود میپرسیم که آیا چه کاری انجام نداده ایم یا دزدها چه شگردهای جدیدی برای دزدی می یباند.

در رسانه ها بسیار دیده ایم که زوج جوانی و یا سالخوره ای در اداره پلیس حضور دارند با اینکه میگویند دربهایشان ضد سرقت بوده یا نکات ایمنی را رعایت کردند اما باز هم محل زندگی و یا ماشین آنها مورد سرقت قرار گرفته. براستی که در برابر دزدها چه باید کرد؟ با فارسی خوان باشید تا شما را راهنمایی کند.

مواقعی که دزد دزدی میکند

مهمترین عامل برای دزدها زمان است. قبل از هرچیزی زمان خود را میسنجند تا بر اساس آن برنامه ریزی کنند. لذا زمانی که در خانه نیستید بهترین فرصت برای این دسته افراد است. خانه های مسکونی در ایام عید و نیز فروشگاهها و مغازه ها در زمان پخش مسابقات ملی و یا یک سریال محبوب بیشترین احتمال سرقت را دارند.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان در ایام نوروز برای رفتن به سفر و دید و بازدیدهای نوروزی امنیت خانه‌شان است. با همه بگیر و ببندهای پلیس و اجرای طرح‌های ویژه، سارقان منتظر کوچک‌ترین فرصت هستند تا نقشه تبهکارانه خود را به اجرا درآورند.

این جرم به‌دلیل سهل‌تر بودن آن در مقایسه با جرایمی مثل کلاهبرداری و همچنین محسوس بودن منفعت حاصل از آن در مقایسه با جرایم علیه اشخاص، بخش بزرگی از جرایم ارتکابی در کشور‌های مختلف را تشکیل می‌دهد به همین جهت توجه ویژه علمای حقوق را به‌خود معطوف داشته است.

دزد

ساعتهایی که دزد دزدی میکند

طبق آمار بیشترین ساعت دزدی از منازل و مغازه ها در ساعات بین ۱۹ الی ۲۱ اتفاق می افتد و دلیل آن هم این است که مالکان در این زمان به‌خاطر بیدار بودن دیگر همسایه‌ها و وجود تردد در کوچه و خیابان، هنگام خروج از خانه نکات ایمنی را در نظر نمی‌گیرند و به خیال اینکه زود برمی‌گردند بعضا پنجره‌ها را هم باز می‌گذارند یا فقط به بستن درخانه اکتفا می‌کنند، همین بی‌احتیاطی‌ها باعث سوءاستفاده سارق و اجرای نقشه سرقت می‌شود.

توصیه‌های پلیس برای مراقبت از اموال

از قرار دادن کلید زیر جاکفشی، داخل کفش و سایر نقاط قابل دسترسی خودداری کنید. کلید منزل خود را در دسترس افراد غیرمطمئن قرار نداده و حتی‌الامکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید. برای اطمینان بیشتر، روی دیوارها، تمام پنجره‌ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگیر و پاسیو حفاظ محکم و مقاوم نصب کنید. در پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده‌ای و قفل آویز مطمئن مجهز کنید. برای جلوگیری از سرقت منزل خود به روش توپی‌زنی، توپی قفل را با بدنه در همسطح کرده و درصورت عدم‌امکان لوله‌ای فلزی به دور آن جوش دهید.

همچنین بخوانید : شرط دوازده گانه ترامپ

حتی‌الامکان درهای ورودی و داخلی منزل خود را به سیستم هشدار‌دهنده مجهز و از نگهداری وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زیاد در منزل خودداری کنید. نزد افراد ناشناس و افرادی که به آنها اعتماد کافی ندارید از میزان اموال و دارایی خود در منزل صحبت نکرده و در مواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید از منزلتان مراقبت کنند.

نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در اطراف منزل خود بی‌تفاوت نبوده و درصورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آنها را یادداشت و سریعا به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهید.

دزد دزدی میکند

دزدها چگونه دزدی میکنند

روش کاغذ سفید و زنگ خانه به این صورت است که سارقان در مناطق مورد سرقت پرسه می‌زنند و با دیدن خانه مورد نظر آن را انتخاب کرده و سراغ آن می‌روند. آنها زنگ خانه را به صدا درمی‌آورند و اگر کسی آیفون را جواب بدهد، آدرس اشتباهی می‌دهند و در غیراین صورت کاغذی را بین در می‌گذارند و سراغ کارهایشان می‌روند اما ساعتی بعد برمی‌گردند و اگر کاغذ نیفتاده باشد، مشخص می‌شود کسی وارد خانه نشده و آنها می‌توانند به‌راحتی سرقت‌شان را انجام دهند.

پارکینگ ها

در برخی موارد نیز افراد از پارکینگ خارج یا وارد می‌شوند و تا زمان بسته شدن در صبر نمی‌کنند، در این هنگام سارق منزل از این فرصت استفاده کرده، به راحتی وارد پارکینگ و بعد وارد طبقات ساختمان می شود و دست به سرقت می زند. همان طور که بارها گفته شده است، سارقان شگردهای خود را با پیشرفت‌های تکنولوژی، هماهنگ می کنند اما بسیاری از سارقان منزل از روش‌های تکراری استفاده می‌کنند که می‌توان با هوشمندی، کام آنها را در اهداف شومشان، تلخ کرد.

عواملی که موجب میشود دزد دزدی کند

مجموعه ای از عوامل سبب بالا رفتن میزان سرقت‌های منزل می‌شود؛

که از جمله آن می‌توان به بی­ توجهی دارندگان منازل به بالا بردن ضریب ایمنی و امنیتی ساختمان (بالکن، حفاظ، در­های ورودی، پائین بودن دیوار، باز بودن پنجره و در،

قفل­های بی‌کیفیت، عدم نصب وسایل هشداردهنده و دوربین مداربسته،

عدم بکارگیری نگهبان در مجتمع مسکونی، استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز به عنوان نگهبان و سرایدار،

عدم گرفتن تضمین کافی از شرکت‌ها در هنگام استخدام افراد با عنوان (نگهبان، سرایدار و باغبان) یا استخدام از طریق شرکت­های نامعتبر

 نگهداری اقلام با ارزش، پول، طلاجات در منزل و خاموش کردن تمام چراغ‌ها در منزل اشاره کرد.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

  1. اگر گزارش تمام سرقتهایی که سارقین از درب آپارتمان وارد شدند را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که فلزی یا چوبی بودن درب و یا حتی چندین زبان بودن قفل برای سارقین فرقی نمیکرده چون سارقین فقط قفل دربها را باز، هک یا تخریب میکنند، پس اگر میخواهید که از شر سارقین در امان بمانید و هیچ سارقی به هیچ روشی نتونه از درب وارد بشه باید قفل ضد دیلم گاردمن روی در نصب کنید که ختم هرچی روش سرقت از طریق دربهای ورودی است.

  2. دزد ها حتی موقع ای که در خانه هم هستید سرقت میکنن

    مثلا ساعت ۵ و ۶ صبح

  3. این حرکت کاغذ سفید خیلی راحت و کم دردسره از این به بد استفاده می کنم.
    ممنون از آموزش خوبتون
    ????

  4. میتونست کامل تر باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام