روش های سفید کردن دندان با زردچوبه

حالت شب

روش های سفید کردن دندان با زردچوبه

یکی از روش های سفید کردن دندان استفاده از زردچوبه است، با استفاده از پودر زردچوبه، ساخت و مصرف خمیردندان خانگی زردچوبه و خمیردندان آماده امکان پذیر است. امروزه زرد شدن و تغییر رنگ دندان‌ها یکی از موارد آزار دهنده ای است، که افراد زیادی برای سفید کردن دندان هایشان دغدغه های زیادی دارند، و سعی میکنند، از راه و روش های زیادی برای سفید کردن دندان هایشان استفاده کنند. امروز در این مطلب از بخش سلامت فارسی خوان قصد داریم  سفید کردن دندان با زردچوبه را برایتان شرح دهیم.

معرفی زردچوبه بعنوان سفید کردن دندان

زردچوبه یک ادویه بسیار محبوب جهانی است که ریشه آن در آسیا وجود دارد. از هزاران سال پیش زردچوبه را به عنوان ماده‌ای برای درمان و بهبود بسیاری از بیماری‌ها می‌شناختند. امروزه نیز زردچوبه یک درمان خانگی برای بسیاری از بیماری‌ها و تهدیدات جدی سلامتی به شمار می‌رود. علاوه بر دیگر ویژگی‌های درمانی، برای سفید کردن دندان از زردچوبه استفاده میشود. استفاده از زردچوبه خطری ندارد و برای بسیاری بهتر از دیگر روش‌های درمانی برای دندان است.

کارایی زردچوبه برای دندان

کارایی زردچوبه برای سفید کردن دندان

طبق نظر برخی از دندان‌پزشکان، متخصصان و سلبریتی‌ها، سفید کردن دندان با زردچوبه امکان‌پذیر است. زردچوبه یک محصول کاملا طبیعی است که همین موضوع باعث می‌شود بیشتر از دیگر محصولات که کمترطبیعی هستند و یا تجاری هستند مورد توجه واقع شود. از سوی دیگر، زردچوبه عوارض جانبی سفیدکننده‌های دندان تجاری را ندارد.

منظور از این عوارض جانبی این موارد است

  • ورم لثه
  • درد لثه
  • تحلیل لثه
  • مشکلات مینای دندان

فواید سفید کردن دندان با زردچوبه

  • سفیدکردن سریع دندان‌ها
  • کاهش احتمال ابتلا به درد و التهاب لثه
  • کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های لثه

روش‌های سفید کردن دندان با زردچوبه

زردچوبه را به مسواک اضافه کنید

۱. زردچوبه را به مسواک اضافه کنید

این روش ساده‌ترین و ارزانترین روش استفاده از زردچوبه برای سفید کردن دندان است. این روش باعث می‌شود که برس مسواک شما به رنگ زرد تبدیل شود. همچنین زردچوبه در حالت نپخته، طغم چندان لذت‌بخشی ندارد و بسیاری ممکن است آن را دوست نداشته باشند. به همین دلیل اضافه کردن یک یا دو قطره عصاره نعناع می‌تواند طعم آن را تغییر دهد.

روش استفاده
مقداری از یک پودر زردچوبه با کیفیت را بردارید. مسواک خودتان را مرطوب کنید و آن را در پودر زردچوبه بزنید. مسواک را هرگز به منبع اصلی زردچوبه نزنید چرا که می‌تواند باعث گسترش باکتری شود. سپس دندان‌ها را مانند همیشه مسواک بزنید تا پودر زردچوبه به قسمت‌های مختلف لثه و دندان برسد و بگذارید تا این پودر برای حداقل ۵ دقیقه روی دهانتان باقی بماند. سپس دهان خود را کاملا با آب بشویید و سپس دوباره دندان را به کمک خمیردندان یا دیگر محصولات تمیزکننده دیگر مسواک کنید. دقت کنید که بیشتر از یک مسواک زدن معمولی باید دهان خود را بشویید، چرا که ممکن است هنوز در دهانتان زردچوبه مانده باشد.

توصیه می‌شود که بیش از یک بار در روز از پودر زردچوبه برای سفید کردن دندان‌ها استفاده نکنید. منظور از پودر زردچوبه، پودر خالص آن و نیز خمیردندان خانگی آن است. محصولات تجاری حاوی زردچوبه نیز مفید هستند، اگرچه که میزان زردچوبه موجود در آن کم باشد. محصولات حاوی زردچوبه و میزان زردچوبه موجود در آن‌ها بین محصولات مختلف متفاوت است.

۲. تهیه خمیردندان زردچوبه‌ای مخصوص 

برای تهیه خمیر دندان زردچوبه ای مخصوص خودتان باید به راحتی مقداری زردچوبه با کیفیت را با مقداری روغن نارگیل ترکیب کنید، برخی پیشنهاد می‌کنند که یک چهارم قاشق چایخوری از پودر زردچوبه را با یک هشتم قاشق چایخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. روغن نارگیل به شما کمک می‌کند تا پودر زردچوبه بهتر به دندان‌ها و لثه بچسبد. علاوه بر این، روغن نارگیل خواص مخصوص خودش را نیز برای سلامت و بهداشت دهان داراست.

همچنین بخوانید : بهداشت دهان و دندان

شما همچنین می‌توانید یک چهارم قاشق چایخوری از جوش شیرین را نیز به آن اضافه کنید. یک یا دو قطره عصاره نعناع نیز می‌تواند به بهبود طعم این خمیر کمک کند. فراموش نکنید که این روش نیز باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود. مانند روش قبلی، از ابزار‌های معمول شستشوی دهان پس از استفاده از خمیردندن زردچوبه بهره بگیرید.

سفید کردن دندان

۳. تهیه خمیردندان حاوی زردچوبه و کورکومین 

برای این که در زمان کوتاه‌تری بتوانید سفید کردن دندان با زردچوبه را تجربه کنید، یک خمیردندان حاوی زردچوبه را تهیه کنید. مشکلی که در استفاده از خمیردندان حاوی زردچوبه به صورت آماده وجود دارد این است که برخی از این محصولات دارای زردچوبه زیادی نیستند.

به همین دلیل شما نمی‌توانید از خواص سفید‌کنندگی آن نسبت به مالیدن مستقیم زردچوبه به دندان به خوبی بهره بگیرید. به هر حال با این روش نیز می‌توانید برخی از خواص درمانی زردچوبه برای سلامت دهان را تجربه کنید. به علاوه، دندانتان به سبب استفاده از زردچوبه تا حد بسیار کمتری زرد می‌شود.

۴. استفاده از پودر سفیدکننده دندان حاوی زردچوبه

شما همچنین می‌توانید پودر‌های مخصوصی که شامل زردچوبه هستند و برای سفیدکردن دندان‌ها به کار می‌روند را استفاده کنید. این محصولات نیز دندان‌های شما را تا حد بسیار کمتری با زردی مواجه می‌کنند که البته این موضوع به میزان زردچوبه‌ایی بستگی دارد که در تولید آن‌ها به کار رفته است.

پودر سفید کننده دارای زردچوبه نیز خواصی مانند خمیردندان آماده دارای زردچوبه دارد. با این حال، برخی از آن‌ها می‌توانند تأثیرگذار‌تر برای سفیدسازی دندان‌ها باشند.از آنجایی که زردچوبه نوعی پودر است، به احتمال زیاد زردچوبه موجود در پودر سفیدکننده حاوی زردچوبه بیشتر از خمیردندان آن است.

همچنین بخوانید : ایمپلنت دندان چیست

زردچوبه یک سفیدکننده دندان طبیعی و موثر به شمار می‌آید. زمانی که از آن به خوبی استفاده شود، زردچوبه یک گزینه مطمئن است. اگرچه شواهد تأثیر آن بر روی سفیدی دندان تجربی است، مطالعات نشان می‌دهد که این ماده خواص زیادی برای سلامت و بهداشت دهان شما دارد. این در صورتی است که بسیاری از دیگر مواد درمانی این ویژگی را ندارند.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام