طراحی اتاق نشیمن

حالت شب

این روزها طراحی داخلی خانه از جمله طراحی اتاق نشیمن بسیار پرطرفدار است. این طراحی ها معمولا سبکی تلفیقی بین مدرن و ایرانی است. برخی طرفدار دیزاین مدرن و برخی دیگر طرفدار پروپاقرص طراحی نشیمن سنتی و ایرانی هستند. امروز تیم فارسی خوان قصد دارد راجع به این موضوع پیشنهاداتی به شما ارائه کند که امیدوارم مورد قبول شما واقع شود. چند طراحی زیبا را در قالب عکس به همراه توضیح آنها در ادامه خواهید دید.

طراحی اتاق نشمین

در بسیاری از طراحی ها توجه به چیدمان وسایل داخل _که از جمله مهمترین آنها مبلمان است_ توجه به نورپردازی و استفاده از رنگهای مختلف است. خیلی از فاکتورها را میتوانید در نظر بگیرید که متناسب با فضایی که در  دست دارید بهترین دیزاین را برای خود و خانواده تان فراهم کنید.

از فاکتورهای مهم:

  1. هزینه های خرید را برای طراحی اتاق نشیمن پیش از تصمیم گیری برآورد کنید.
  2. رابطه تان را با طبیعت بهتر کنید و گل و گیاه را به خانه تان راه دهید.
  3. جوری طراحی کنید که تا ابد یک دکوراسیون باقی نماند. برای تنوع تغییر ایجاد کنید.
  4. نورگیری خانه تان را چه طبیعی و چه مصنوعی در نظر بگیرید.
  5. میزها و وسایل صوتی تصویری و مبلمان و آباژورهارا با هم آشتی دهید.

نور اتاق نشیمن

نورپردازی در اتاق نشیمن یک فاکتور فراموش شده در طراحی های مدرن است. بسیاری به دلایل امنیتی و شرایط جامعه و نیز آپارتمان سازی های انبوه توجه کمتری به این فاکتور دارند . به طور مثال پنجره های کوچک را به پنجره های بزرگ و سرتاسری ترجیح میدهند.

طراحی اتاق نشیمن

طراحی اتاق نشیمن ایرانی

تهاجم فرهنگی از غرب و فرهنگسازی نامناسب باعث شده رویکرد ما نسبت به طراحی داخلی تا حدودی تغییر کند. سلیقه های قدیمی و سنتی برای طراحی اتاقها به سمت غربی شدن سوق پیدا کند و عناصر زیبای ایرانی کمرنگ شوند، تا آنجایی که ظروف و سفالهای زیبا را به عنوان یک کالا لوکس تلقی کنیم. نه یکی از وسایل همیشگی اطراف ما.

همچنین بخوانید : تابلو فرش

امروزه فرشهای قرمز دستباف ایرانی در طراحی اتاق نشیمی ایرانی از یادها فراموش شده است. اینگونه فرشها تازگی خاصی به خانه میدهند و با ذوق ایرانی ما هماهنگی بیشتری دارند.  همچنین میتوانید برای ایرانی تر کردن دکوراسیون خانه خود  علاوه بر ظروف میناکاری شده و مسی و گلیم ها، از آینه با قابهای منبت کاری شده استفاده کنیم.

میتوانید برای دادن حال و هوای سنتی به اتاق نشیمن روی روکش مبلها گلیمهای قدیمی بی اندازید . ویا پتوهای دستباف گلیمی یا جاجیمی روی میز غذاخوری و یا میزعسلی پهن کنید. قالیچه های کوچک را فراموش نکنید. تابلوفرشها و قالیچه ها را متناسب با فضای داخلی بچینید.

عناصر ایرانی در اتاق نشیمن

گلیم و جاجیم

فرشهای قرمز

ظروف سفالی و مینا کاری شده و …

آینه کاری

کاشی کاری

طراحی اتاق نشیمن مدرن

دیزاین اتاق نشیمن مدرن

این سبکی بسیار پرطرفدار نه فقط به خاطر جذابیت آن بلکه با ایده های ساده، در فضاهای کوچک به دلیل اینکه بیشتر در آپارتمان ها طراحی میشود، نیز قابل اجراست. اتاق نشیمن مدرن عناصر زیاد دارد از جمله:

مبلمان: مبلمان را جوری میچینیم که کمی از دیوار فاصله داشته باشند.

فضای جداگانه: فضایی برای نوشیدن قهوه در نظر بگیرید

شومینه: شومینه را فراموش نکنید و به فکر جای گیری آن باشید.

کتابخانه: فضایی را برای کتابخانه اختصاص دهید.

آباژور: اگر متراژ خانه تان بزرگ است میتوانید از آباژورهای گوناگون استفاده کنید.

تا الان با چندید نوع طراحی اتاق نشیمن آشنا شدیم. همه اینها فقط یه کمک برای داشتن ذهنیت برای دیزاین داخلی است. مسلما قادر به طراحی خانه های تک تک شما عزیزان نیستیم و فارغ از همه مطالب و عکسهای گوناگون طراحی اتاق به سلیقه خود شما بستگی دارد. در این بین افرادی خوش ذوق بین ما وجود دارند که با کمترین امکانات و کوچکترین جابجایی ها فضایی دلنشین و گیرا را ایجاد میکنند. اگر در بین شما مخاطبان تجربه اینچنین ایده هایی داشتین در بخش نظرات برایمان ارسال کنید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

  1. من یه طراح داخلی ام
    پیشنهاد من تابلوهای نقاشی با رنگ سبزه. معجزه میکنه برای خونه

  2. پیشنهاد من آینه کاریه.من خودم یه گوشه خونه ام رو آینه کاری کردم و به ارتفاع ۲متر طرح یه گل رو درست کردم. واقعا قشنگه به شما هم پیشنهادش میکنم

  3. چه نکات جالبی

  4. با این عکسایی که شما گذاشتید آدم بیشتر حسرت میخورهههههه
    یه عکسایی از آپارتمانای نقلی بذارید ببینیم چیکار کردید

  5. زیبایی در نگاه توست نه در آنچه به آن مینگری…….
    خطاب به اون داداشمون که از آپارتمان کوچیکش نالید
    ماهمه مون همینیم سعی کن با همینا بسازی

  6. یه قلم پنجره رو خوب اومدی
    فامیلای ما یکم سنتی و تعصبی ان. پنجره کوچیکی دارن که همونم با یه عالمه پرده پوشوندن
    عوضش نور مصنوعی دارن که اصلا خوب نیست

  7. آخه گلیم و جاجیم؟؟؟؟ تا مهمونا بهمون بخندن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام