طرز تهیه انواع کیک شکلاتی

حالت شب

طرز تهیه انواع کیک شکلاتی را در این متن برای شما جمع آوری کرده ایم اما چرا شکلات؟ شکلات ماده ای است که طعم ثابتی دارد و مورد پسند همگان است. برای یادگیری کیک های خوشمزه با فارسی خوان همراه باشید.

طرز تهیه انواع کیک شکلاتی ۱) کیک خیس شکلاتی

کیک شکلاتی به خودی خود مثل یک معجزه خوشمزه است، البته اگر خوب درست شده باشد. تهیه کیک شکلاتی روش های مختلفی دارد اما اگر دوست دارید کیک شکلاتی نرم و خیس باشد باید کیک شکلاتی خیس را هم امتحان کنید. این کیک کاملاً نرم و منسجم است و طعمی عالی دارد. برای تهیه کیک شکلاتی خیس کافی است یک کیک کاکائویی ساده درست کنید و بعد آن را با لایه های زیادی از کرم کاکائو بپوشانید.  البته یک روش دیگر هم وجود دارد که در آن به جای کرم کاکائو از گاناش شکلاتی استفاده میشود.

در هر دو حالت کیک شکلاتی خیس فوق العاده است. این که از چه روشی استفاده کنید بستگی به سلیقه شما دارد. استفاده از کرم کاکائو کمی طعم کره ای به کیک میدهد و استفاده از گاناش طعم شکلات بیشتری دارد. علاوه بر این ها روش دیگری هم هست که در آن برای خیس کردن کیک از شیر کاکائو استفاده میشود.

کیک خیس شکلاتی – مواد لازم

آرد ۱ و ۳/۴ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
کاکائو ۳/۴ پیمانه
جوش شیرین ۱ و ۱/۲ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر ۱و ۱/۲ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱ پیمانه
روغن مایع ۱/۲ پیمانه
وانیل ۱ قاشق چایخوری
آب جوش ۱ پیمانه
مواد لازم کرم کاکائو:
کره ۱ پیمانه
پودر قند ۲ پیمانه
پودر کاکائو ۱ و ۱/۲ پیمانه
شیر ۲/۳ پیمانه
وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری

مراحل تهیه کیک شکلاتی خیس

کیک خیس شکلاتی – طرز تهیه

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. برای تهیه مایه کیک، ابتدا آرد را در کاسه بزرگی الک کنید. سپس شکر، کاکائو، جوش شیرین، بیکینگ پودر، وانیل و نمک را به آن اضافه کنید و همه این مواد خشک را با هم مخلوط نمایید. سپس شیر و روغن را هم اضافه کنید. مواد را با سرعت متوسط همزن برقی حدود ۲ دقیقه بزنید. در حین هم زدن ۱ پیمانه آب جوش را به تدریج اضافه کنید.

طرز تهیه a) قدم اول

کف دو قالب گرد متوسط یکسان را با کره چرب کنید و کمی هم آرد بپاشید. مایه کیک آماده شده را به طور مساوی بین دو قالب تقسیم کنید. مایه باید کمتر از نصف هر کدام از قالب ها را پر کند تا جای پف کردن داشته باشد. قالب ها را ۳۰ دقیقه در فر قرار دهید تا کیک ها پخته شوند.در این مدت کرم کاکائو را تهیه کنید. کره نرم شده (در دمای اتاق) را در کاسه ای بریزید و یکی دو دقیقه با سرعت بالای همزن بزنید تا حالت کرم مانند پیدا کند.

طرز تهیه b) قدم دوم

کمی از پودر قند، پودر کاکائو و شیر را اضافه کنید و به هم زدن با همزن برقی ادامه دهید. وانیل را اضافه و مخلوط کنید. باقیمانده پودر قند، کاکائو و شیر را در یکی دو مرحله دیگر به تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا کرم کاکائو یکدست شود. وقتی کیک ها آماده شدند آنها را از فر خارج کنید و ۵-۱۰ دقیقه صبر کنید تا قدری خنک شوند. سپس آنها را از قالب خارج کنید. هر کدام از کیک ها را از وسط برش بزنید تا ۴ لایه کیک داشته باشید.

روی لایه زیری یکی از کیک ها کرم کاکائو بمالید و یک لایه کیک دیگر روی آن قرار دهید. این کار را تکرار کنید. در آخر روی سطح و دور تا دور کیک کرم کاکائو بمالید. سطح کرم را با لیسک صاف کنید. کرم باقیمانده را داخل قیف بریزید و دور تا دور کیک شکوفه بزنید. کیک خیس شکلاتی شما آماده است.

پخت کیک خیس شکلاتی

طرز تهیه انواع کیک شکلاتی ۲) طرز تهیه کیک شکلاتی مخصوص

کیک شکلاتی بدون شک یکی از محبوب ترین انواع کیک در همه جای دنیاست. برای این که کیک سرشار از طعم عالی شکلات باشد باید از شکلات تخته ای استفاده کنید. شکلات تخته ای معمولی یا تلخ هر دو طعم خوبی به کیک شما میدهند. شکلات تخته ای تلخ که در بازار موجود هست معمولاً از نوع ۶۰% است و کیک را زیاد تلخ نمیکند و فقط طعم کاکائوی بیشتری دارد که بسیار هم لذیذ است.

پس نگران تلخ شدن کیک شکلاتی نباشید و اگر طعم کاکائو را دوست دارید از شکلات تخته ای تلخ استفاده کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی مخصوص – مواد لازم

آرد ۲ لیوان
شکر ۱ لیوان
پودر کاکائو ۱۰ قاشق غذاخوری
کره ۱۰۰ گرم
شیر ولرم ۱/۲ لیوان
تخم مرغ ۴ عدد
شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی مخصوص – طرز تهیه

شکلات تخته ای و کره را داخل کاسه ای بریزید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا آب شود سپس شکر و پودر کاکائو را اضافه و مخلوط کنید.  پس از مخلوط کردن مواد باید شیر ولرم را اضافه کنید، کمی هم بزنید و از روی حرارت بخار آب بردارید و کناری قرار دهید تا مایه شکلاتی خنک شود.

طرز تهیه a) قدم اول

تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بشکنید و با همزن بزنید تا کف کند سپس مایه شکلاتی را به تخم مرغ های زده شده اضافه کنید و با همزن کمی بزنید و پس از اینکه مواد مخلوط شدند بکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و مجدد بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

پس از اینکه مایه کیک یکدست شد آرد را روی مایه کیک الک کنید و به آرامی با قاشق مخلوط کنید ( کم کم ارد را الک کنید و دورانی و در یک جهت هم بزنید تا مایه کیک آماده شود )، پس از اتمام کار مایه کیک را داخل کاسه ای بریزید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا استراحت کند.

طرز تهیه b) قدم دوم

ته قالب کیک کاغذ روغنی بیندازید و دیواره های قالب را نیز چرب کنید سپس مایه کیک را در قالب بریزید و داخل فری که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۴۵ تا ۶۰ دقیقه قرار دهید ( دمای فرها متفاوت میباشد و باید پس از ۴۵ دقیقه کیک را بررسی کنید، خلال چوبی یا چاقویی را وارد کیک کنید و اگر تمیز بیرون آمد یعنی کیک شکلاتی پخته است ).

کیک شکلاتی مخصوص

پس از پخت کیک را از فر خارج کنید و کمی صبر کنید تا کیک خنک شود سپس کیک را از قالب خارج کنید و به ۲ یا ۳ لایه برش بزنید ، میان لایه های کیک را با خامه فرم گرفته یا سس شکلاتی یا خامه شکلاتی و … تزیین کنید، برای روی کیک نیز میتوانید از گاناش شکلات یا شکلات تخته ای خرد شده و … استفاده کنید.

طرز تهیه انواع کیک شکلاتی ۳) چیز کیک شکلاتی

چیز کیک انواع مختلفی داره و همه هم خوشمزه هستن. اما طعم شکلات یه چیز دیگه است. در ضمن این چیز کیک شکلاتی نیازی به فر هم نداره و از انواع چیز کیک بدون فر حساب میشه. پس طرز تهیه چیز کیک شکلاتی خوشمزه رو از دست ندید و همین الان امتحانش کنید.

چیز کیک شکلاتی – مواد لازم

بیسکوییت شکلاتی ۲۵۰ گرم
پودر قند ۱ قاشق غذاخوری
کره ۱۰۰ گرم
خامه ۲۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۱ قاشق غذاخوری
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم
شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
شیر ۲/۳ لیوان

چیز کیک شکلاتی – طرز تهیه

بیسکوییت های شکلاتی ، پودر قند و کره را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود ( بجای استفاده از میکسر میتوانید بیسکوییت ها را خوب بکوبید سپس با کره نرم شده و پودر قند مخلوط کنید ).کف قالب کاغذ روغنی بیندازید سپس مخلوط بیسکوییتی را ته قالب خوب پهن کنید ، خوب فشار دهید و پرس کنید تا مواد یکدست و منسجم شوند سپس به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود.

طرز تهیه a) قدم اول

تکه های شکلات و شیر را داخل کاسه ای بریزید و روی بخار آب قرار هید تا شکلات آب شود ( روش بن ماری ) ، ژلاتین را نیز داخل کاسه ای بریزید و چند قاشق آب روی آن بپاشید ( هم نزنید ) و روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین حل شود. پنیر خامه ای را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود سپس مخلوط شکلات و شیر را اضافه کنید ، کمی هم بزنید سپس ژلاتین حل شده را اضافه و مخلوط کنید.

چیز کیک شکلاتی

خامه را جداگانه داخل کاسه ای بزنید تا خودش را بگیرد سپس در انتها خامه را به مایه چیز کیک اضافه نمایید.قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید سپس مایه چیز کیک را روی بیسکوییت هایی که سفت شده است بریزید و با قاشق صاف کنید سپس قالب را به مدت ۵ – ۸ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.

طرز تهیه b) قدم دوم

پس از اینکه چیز کیک شکلاتی بسته شد از قالب خارج کنید ( قبل از جدا کردن با چاقو دور چیز کیک را از قالب جدا کنید ) ، روی چیز کیک را با سس شکلات و پودر گردو تزیین و سرو نمایید ( برای سس شکلات باید شکلات تلخ و همان مقدار کره و کمی پودر قند را مخلوط و روی حرارت بخار اب حل کنید ).

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام