فرق کرم پودر و کانسیلر

حالت شب

این روزها اصطلاح پلنگ شدن دختران ایرانی سوژه ثابت فضای مجازی است. در دنیای بی انتهای آرایشگری هنوز برخی فرق بین کرم پودر و کانسیلر را نمیدانند. اما همانطور که میدانیم تفاوت های ریزی باهم دارند و میتواند سر رشته آرایش را دقیقا جدا کند، که باعث میشود برخی به اشتباه بیوفتند. از این رو تیم فارسی خوان امروز تصمیم گرفته تا مرزهای باریک این دو را برایتان مشخص کند تا بتوانید با انتخاب درست آنها آرایش حرفه ای داشته باشید.

کانسیلر چیست

کانسیلرها درواقع کرم‌پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما می‌توانید آنها را قبل یا بعد از کرم پودر استفاده کنید کانسیلرها برای پوشاندن تیرگی های پوست و رفع ایرادات پوستی ساخته شده و بدون غیر طبیعی شدن آرایش، زیبایی صورت را چندین برابر میکند.البته بعضی‌ها می‌گویند بهتر است بعد از کرم‌پودر زدن استفاده شود. این کانسیلرها به‌ صورت‌های مختلفی وجود دارند؛

یکی به‌صورت Stick یا ماتیکی که استفاده از آن راحت‌تر است، حالت دیگر کرم‌مانند نیمه‌جامد و در نهایت کانسیلرهای مایع کانسیلر معمولا باید یک درجه از رنگ کرم‌پودر استفاده شده روشن‌تر باشد اگر خیلی روشن‌تر از کرم‌پودر باشد به جای پوشانندگی لکه‌های تیره را بیشتر نشان خواهد داد . کانسیلر وظیفه تصحیح کننده دارد و روی کل صورت زده نمی شود.

کانسیلر1

انواع رنگ کانسیلرها

  • کانسیلر زرد: این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است. این کانسیلرها لکه‌های تیره را محو می‌کند. اگر می‌خواهید تیرگی اطراف چشم خود را بپوشانید از کانسیلر زرد استفاده کنید.
  • کانسیلر نارنجی: برای افراد سبزه این کانسیلر بسیار مناسب است. هنگام خرید آن را در اطراف دهان تست کنید.
  • کانسیلر سبز: این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست می‌باشد. اگر دارای لکه‌های قرمز مادر زادی هستید یا می‌خواهید جوش‌های خود را بپوشانید این کانسیلر مخصوص شماست.
  • کانسیلر بنفش: بله کانسیلر بنفش نیز وجود دارد. کسانی که پوست صورتشان مایل به زرد است می‌توانند از این محصول استفاده کنند. لکه‌های کبودی روی صورت کاملاً با این کانسیلر محو خواهد شد.
کاربرد اصلی کانسیلر
کانسیلرها برای پوشاندن تیرگی های پوست و رفع ایرادات پوستی کاربرد دارد

انواع مدل کانسیلرها

  • کانسیلر مدادی: این نوع کانسیلر برای پوشش جای جوش های کوچک، لک های نقطه ای و اطراف لب و ابرو بسیار مناسب است.
  • کانسیلر مایع: این کانسیلر برای همه انواع پوست به جز پوست خیلی خشک مناسب است و بهترین کانسیلر برای پوست چرب است.
  • کانسیلر استیکی یا ماتیکی: این کانسیلر مناسب پوست های خشک است. کانسیلر استیکی پوشش دهی عالی دارد و برای نواحی اطراف چشم، بینی و لب ها بسیار مناسب است.
  • کانسیلر کرمی یا جامد: برای انواع پوست خشک، معمولی، حساس و مخلوط به کار می‌رود. باید توجه داشت که از این نوع کانسیلر در غلظت بالا استفاده نشود،

کانسیلر2

 

کانسیلر یا تصحیح کننده رنگ نوع دیگری کرم هست که برای مخفی کردن جای جوش، لکه های سیاه یا تیرگی های دور چشم بهرهگیری میشود. کانسیلر خیلی به کرم پودرشباهت دارد اما ازآن ضخیم‌تر هست و میتواند لکه هایی راکه کرم پودر نمی‌تواند پوشش دهد را مخفی کند.

کانسیلر را قبل از کرم پودر میزنند. ترتیب بهره گیری کرم ها به این صورت هست که ابتدا مرطوب کننده استفاده می‌شود ، آنگاه کرم پودر برای یکدست شدن سطح پوست ودر انتها کانسیلر روی لکه ها را می پوشاند و آرایش پوست را اصلاح میکند.

طرز استفاده کانسیلر

  • شما روی محل مورد نظر با قلم مو مقداری کانسیلر زده و بعد با پنبه گلوله شده لبه های آن را برطرف کنید توجه داشته باشید اگر شما کانسیلر را بطور کامل روی آن منطقه بریزید روی پوست هاله ایجاد میشود .برای زیر چشم بهتر است که بافت کانسیلر زیاد چرب نباشد و چروک های دور چشم و کبودی را خوب پوشش دهد ، با نوک انگشت یا قلم مو دور تا دور چشم را کانسیلر بزنید . برای که کبودی زیر چشم استفاده از کانسیلری با رنگ نارنجی مناسب است .
  • زخم، آکنه های قدیمی یا جای ابله را بایستی توسط کانسیلرسبز رنگ بپوشانید شما بایستی لایه به لایه اینکار را بکنید و اجازه دهید لایه اول که جذب شد لایه بعدی استفاده شود .برای عروق کانسیلرهای مایع مناسب هستند با یک قلم موی ظریف و یک گلوله پنبه روی آنها بزنید تا لبه های آنرا صاف کنید .
    نکته
    یادتان نرود که آنرا برای کنار داخلی دماغ و گوشه های چشم هم استفاده کنید.
    بعد از اینکه با کانسیلر معایب چهره برطرف کردید حالا برای زیبائی بیشتر با یک فون روشن نقاطی در چهره مانند تیغه بینی ، وسط پیشانی ، گوشه های لب پائین و روی چانه را روشن تر کنید و با یک فون تیره دو طرف بینی ، زیر گونه و غبغب و شقیقه ها را تیره تر کنید .

کانسیلر

چگونه یک کانسیلر مناسب انتخاب کنیم

  • کانسیلر زرد:این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است. این کانسیلرها لکه‌های تیره را محو می‌کند. اگر می‌خواهید تیرگی اطراف چشم خود را بپوشانید از کانسیلر زرد استفاده کنید.
  • کانسیلر نارنجی:برای افراد سبزه این کانسیلر بسیار مناسب است. هنگام خرید آن را در اطراف دهان تست کنید.
  • کانسیلر سبز:این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست می‌باشد. اگر دارای لکه‌های قرمز مادر زادی هستید یا می‌خواهید جوش‌های خود را بپوشانید این کانسیلر مخصوص شماست.
  • کانسیلر بنفش:بله کانسیلر بنفش نیز وجود دارد. کسانی که پوست صورتشان مایل به زرد است می‌توانند از این محصول استفاده کنند. لکه‌های کبودی روی صورت کاملاً با این کانسیلر محو خواهد شد.
    فرم کانسیلرها
    برند پرستیژ و تولیدکنندگان لوازم آرایشی انواع متفاوتی از کانسیلرها را تولید می کنند. مهم است تا مصرف کنندگان کانسیلرهایی را انتخاب کنند که مناسب برای تن پوست آنها باشد. به خاطر داشته باشید که بعضی از کانسیلرها برای بازسازی پوست هستند به این معنی که برای استتار لکه های جدی پوست بسیار ایده آل هستند.
  • کانسیلر کرم
    کانسیلرهایی که فشرده شده و قوام دارند به عنوان کانسیلرهای کرم نامیده می شوند. این کانسیلرها را می توان با انگشتان دست و یا فرچه های آرایش استفاده کرد.
  • کرم های کانسیلر پوشش بسیار مناسبی ارائه می کنند. و ایده آل برای افرادی هستند که نیاز به پوشاندن لکه های سطح پوست در طول روز دارند. کانسیلرهای کرم ماندگاری بالایی در طول روز دارند، به این معنی که خشک، پوسته پوسته و چروکیده نمی شوند.
  • کانسیلرهای مایع
    کانسیلرهای مایع همان حالت کرم پودرهای مایع را دارند. آنها زمانی که با قلم‌های آرایشی و یا اسفنج ها استفاده می شوند عملکرد عالی دارند. از کانسیلرهای مایع برای ایجاد پوشش و لایه ای روی پوست استفاده می شود، و معمولا زمان زیادی لارم دارند تا این پوشش ایجاد گردد. بعضی از کانسیلرهای مایع هم وجچود دارند که به سختی می توان آنها را با دیگر لوازم آرایشی ترکیب و استفاده کرد. به همین دلیل قبل از خشک شدن آنها روی پوست، لازم است تا با کرم پودر ترکیب شوند. کانسیلرهای مایع و ارزان ممکن است در طول روز به حالت پوسته پوسته روی صورت قرار گیرند.
همچنین بخوانید : روش های سفید کردن دست ها
  • کانسیلرهای پودری
    یکی از بهترین انواع کانسیلرها، انواع پودری آنها است. این کانسیلرها برای استفاده با لوازم آریشی معدنی کاربرد دارند. بعضی از کانسیلرهای پودری ممکن است در ظروف مخصوصی فشرده شده باشند و مانند پودرهای صورت فشرده شده باشند. کانسیلرهای پودری سطح متوسطی از پوشش را ایجاد می‌کنند. بهرحال، می توان به راحتی با کرم پودرهای مایع و انواع کرم پودرها از این کانسیلرها استفاده کرد. بسیاری از خریداران ترجیح می دهند از کانسیلرهای پودری و ترکیب آن با کرم پودرها استفاده کنند.
  • کانسیلرهای استیکی
    این کانسیلرهای استیکی مانند رژ لب طراحی شده اند و کانسیلر حالت کرم مانند دارد. هرگز مستقیما از این استیک ها روی پوست استفاده نکنید. همیشه از انگشت و برس برای این کار استفاده کنید. خریداران باید بدانند که بعضی از کانسیلرهای استیکی ارزان، ماندگاری بالایی ندارند. پس باید در طول روز چندین بار از آنها استفاده شود. این کانسیلرها برای مسافرت مناسب هستند. همچنین برای گذاشتن در کیف های کوچک و دستی هم مناسب می باشند.
  • کانسیلرهای مدادی
    بسیار مشابه کانسیلرهای استیکی هستند ولی فرمولاسیون تهیه آنها کمی چسبناک تر است و حالت خط چشم های مدادی را دارند و برای افرادی که می خواهند پوشش متوسطی روی پوست ایجاد کنند مناسب هستند. کانسیلرهای مدادی در شرایط آب و هوای گرم هم حالت جامد خود را حفظ می کنند که استفاده از آنها را در تابستان بسیار مناسب می سازد. بسیاری از کانسیلرهای مدادی برای مسافرت هم مناسب هستند.
  • استفاده از کانسیلر امروزه از واجبات آرایش است و به اندازه استفاده از فونداسیون و کرم پودر مهم میباشد.
    به کمک کانسیلر شما میتوانید نقاط تیره ، قرمز ، رگها و جای زخمها را بپوشانیدکانسیلرها در واقع کرم پودرهای فشرده روشن و رنگی هستند که شما میتوانید آنها را قبل و یا بعد از کرم پودر استفاده کنید ولی توصیه من بعد از کرم پودر است .کانسیلر معمولا یک درجه از رنگ کرمپودر استفاده شده باید روشن تر باشد. اگر خیلی روشن تر از کرم پودر باشد به جای پوشانندگی لکه های تیره را بیشتر نشان خواهد داد

کرم پودر چیست؟
کرم پودر یکی از اصلی ترین مواد آرایشی است که شاید بدون آن آرایش چندان معنایی نداشته باشد؛ کرم پودرها برای یکسان کردن رنگ پوست و پوشش دادن ناهمسانی های آن استفاده می شود. کرم پودر ها انواع مختلف دارند، می توانند مایع، جامد ، موس یا پودر باشند. کرم پودر روی کل صورت اعمال می شود تا رنگ پوست یکدست و یکسان گردد،

ترتیب استفاده کرم ها
۱- ابتدا مرطوب کننده استفاده می شود
۲- سپس کرم پودر برای یکدست شدن سطح پوست
۳- در نهایت کانسیلر روی لکه ها را می پوشاند و آرایش پوست را اصلاح می کند.

کانسیلر3

انواع کرم پودر

کرم پودر‌ها براساس نوع پوشش تقسیم بندی می‌شوند

  1. کرم‌های مرطوب کننده رنگی: که علاوه بر خاصیت مرطوب کنندگی مقداری دانه‌های رنگی هم دارند که به پوست رنگ می‌بخشد این کرم برای پوستهای جوان و صاف مناسب است.
  2. فون مایع که رایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است: زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد این کرم‌ها معمولاٌ برای پوستهای نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع بدون چربی (Oil Free) آن استفاده کنند..
  3. کرم پودر: این کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند مخصوصاً مناسب پوستهای خشک می‌باشند و چون بافت تقریباً سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.
  4. کرم پودر فشرده یا پنکیک: این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولاً به شکل پودر فشرده شده و به دو صورت چرب و خشک موجود است و استفاده آن معمولاً به کمک اسفنج می‌باشد که روی آن در نظر گرفته شده است.
  5. پن استیک: این کرم پودر دارای بافت سنگین می‌باشد و ب برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم سیار مناسب می‌باشد. مقداری از آن را روی محل می‌گذاریم و با یک اسفنج محو می‌کنیم.

کانسیلر6

کرم پودر، کانسیلر، پرایمر یا کرم های BB و CC از جمله لوازم آرایشی میباشند که برای آرایش صورت مورد بهره گیری قرار میگیرند، اما توصیه نمیشود این تولیدات را با هم بهرهگیری کنید. آرایش چندان باعث می‌شود منافذ پوست شما بسته شده و پوست آسیب ببیند. پس بهتر هست بدانید چه زمانی باید از هر یک از این کرم ها بهرهگیری کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. دوران آن رسیده تا با تفاوت های انها آشنا شوید.

کرم پودر که بعضی به آن فاندیشن نیز میگویند، محصولیست که برای یکسان کردن رنگ پوست و پوشش دادن ناهمسانی های آن بهره گیری میشود. کرم پودر ها انواع گوناگون دارند، میتوانند مایع، جامد ، موس یا پودر باشند.

کرم پودر روی کل صورت اعمال میشود تا رنگ پوست یکدست و یکسان گردد، اگر فقط میخواهید پوستی یکرنگ داشته باشید کرم پودر به سهولت اینکار را برای شما انجام میدهد اما برای مخفی کردن لکه های ریزتر، کرم پودر به کارتان نمی‌آید. در این صورت کانسیلر مورد بهرهگیری قرار می‌گیرد. کانسیلر وظیفه تصحیح کننده دارد و روی کل صورت زده نمی‌شود. فقط جایی که لکه یا جای جوش وجود دارد را کانسیلر میزنند تا ایرادات کوچک پوست برطرف شود.

کانسیلر7

سایر محصولاتی که برای آرایش صورت استفاده میشوند حاوی موارد زیر می‌گردند

موس «Mousse »

ترکیبی از پودر و کرم هست، در حقایق میتوان آن را پودر نرم دانست. موس آرایش شما را مات یا نیمه مات می‌کند و برای پوست های چرب مناسب نیست. موس سنگینی روی پوست ندارند اما پوشش دهی آن متوسط هست.

پودر کامپکت « Compact Powder »

پودر کامپکت یا همان پنکیک، روی کرم پودر مایع بهرهگیری می‌شود و طبق معمول زمانیکه میخواهید آرایش کانتور داشته باشید با این محصول نتیجه بهتری خواهید گرفت.

پرایمر « Primer »

پرایمر محصولیست که پیش از کرم پودر بهرهگیری شده. کمک می‌کند آرایشی صاف و یکدست و با دوام داشته باشید. پرایمرها طبق معمول بی رنگ میباشند. شما میتوانید کرم پودر را بدون پرایمر بهرهگیری کنید اما بهرهگیری از پرایمر بدون کرم پودر معنایی ندارد. پرایمر بعد از کرم مرطوب کننده و گذشته از کرم پودر بهرهگیری میشوند.

این را نیز درنظر داشته باشید همانطور که در ابتدا گفته شد همه ی این تولیدات آرایش صورت را با هم بهرهگیری نمی‌کنند باید با دقت به وضعیتی که پوستتان دارد آن ها را انتخاب کنید، همینطور بهرهگیری درست و رعایت ترتیب بهرهگیری این لوازم آرایش نیز مهم هست.

کانسیلر8

کرم پودر و کانسیلر دو نوع کرم هستند که استفاده های بسیاری در میان خانم ها دارند که هر دو باعث صاف شدن و بهتر شدن رنگ پوست می شوند. کرم پودر، کانسیلر، پرایمر یا کرم های BB و CC از جمله لوازم آرایشی هستند که برای آرایش صورت مورد استفاده قرار میگیرند، اما پیشنهاد نمیشود این محصولات را با هم استفاده کنید. آرایش زیاد باعث می شود منافذ پوست شما بسته شده و پوست آسیب ببیند. پس بهتر است بدانید چه زمانی باید از هر یک از این کرم ها استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. زمان آن رسیده تا با تفاوت های آنها آشنا شوید.

تفاوت اصلی این دو
کرم پودر باید در تمام نواحی صورت پخش شود در حالی که کانسیلر در مرحله آخر آرایش برای پوشاندن بعضی لک‌های تیره که با کرم پودر پوشانده نمی‌شوند و یا اطراف چشم که دارای تیرگی است استفاده می‌شود. بنابراین قدم اول در آرایش صورت کرم پودر و قدم دوم استفاده از کانسیلر برای پوشاندن نواحی تیره‌تر پوست است. البته به یاد داشته باشید که زدن کانسیلر ضروری نیست و اگر با کرم پودر پوست شما یک دست شد لزومی به استفاده از آن ندارید.

کرم پودر و کانسیلر هر دو جز زیر سازهای آرایشی محسوب می شوند و برای آماده سازی پوست صورت قبل از یک آرایش زیبا و جذاب استفاده می شود. در واقع پوست صورت را برای یک آرایش زیبا و طبیعی اماده می کنند. هنر آماده سازی پوست قبل از شروع آرایش از اهمیت زیادی برخوردار است و حاصل آن پوستی صاف، یکدست و یک رنگ است که جلوه طبیعی خواهد داشت. تفاوت اصلی کرم پودر و کانسیلر در این است که کرم پودر را برای همه صورت استفاده می کنیم ولی با کانسیلر برخی نقاط را پوشش می دهیم.

برای زیرسازی مناسب به یاد داشته باشید که
باید ابتدا پوستتان را با پاک کننده مناسب نوع پوستتان تمییز کنید. بعد از مرطوب کننده مناسب نوع پوستتان استفاده کنید، حالا چند دقیقه صبرکنید تا کرم صورت شما جذب شود.

نحوه استفاده از کرم پودر

حالا نوبت استفاده از کرم پودر مناسب است، روژا به شما کرم پودراسکین فوراور دیور ( DIORSKIN FOREVER FOUNDATION ) را پیشنهاد می کند، این کرم پودر یک پوشش کامل و بی عیب و نقص را برای تمام طول روز برای شما فراهم می کند، همچنین با عوامل غنی شده موجود درآن روز به روز پوستی بهتر خواهید داشت.

توجه داشته باشید اگر پوست صورت شما چرب است، کرم پودرهای سبک و پودری برای شما انتخاب بهتری است، پیشنهاد روژا پودر مینرال اور مت کلارنس ( CLARINS EVER MATTE ) است. چرا که این محصول کنترل کننده چربی پوست و مات کننده است. همیشه رنگ کرم پودر باید یک یا دو درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ طبیعی پوستتان انتخاب کنید.

بعد از اینکه با کرم پودر کل پوست صورتتان را پوشاندید و پوست صورت شما رنگی یکدست به خود گرفت، نوبت استفاده از کانسیلر است. کانسیلرها برای پوشاندن ناهمواری ها و ناهمگونی هایی که کرم پودر آن ها را پوشش نداده مثل؛ حلقه های تیره اطراف چشم، اطراف بینی، لکه های قرمز و هم چنین برای ایجاد خطوط خاص روی صورت استفاده می شوند. کانسیلر را به صورت نقطه نقطه روی پوست بگذارید و با انگشت و ضربات آرام کانسیلر را پخش کنید.

همچنین بخوانید : کاشت مژه

بعد از زدن کرم پودر و زیر سازی با یک پودر سبک و بیرنگ پوست را بپوشانید پودر زدن باعث میشود

۱- چهره یکنواخت تر شود .
۲- دوام آرایش شما بیشتر شود.
۳- روغن اضافی پوست را جذب می کند و پوست را مات نشان میدهد.
۴- منافذ باز پوست را میپوشاند .

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام