فعال کردن موس در ویندوز ۷

حالت شب

فعال کردن موس در ویندوز ۷

حتما برای شما هم پیش آمده که درگاه های USB لپ تاپ یا کامپیوترتان هرگونه وسیله خارجی را شناسایی نمی کنند. اهمیت فعال کردن موس اینجا مشخص میشود که معمولا بیشترین وسیله مورد استفاده موس است، اگر موستان از کار بیوفتد ممکن است از کار کردن روزمره لپتاپتان به تعویق بی افتید. بخش آموزش تیم فارسی خوان در این مقاله روش فعال کردن موس در ویندوز ۷ به شما آموزش دهیم پس آن را از دست ندهید.

گام اول فعال کردن موس

ابتدا روی My Computer راست کلیک میکنیم و گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب میکنیم.

فعال کردن موس

سپس از پنجره جدید باز شده از گوشه سکت چپ بالا گزینه Device Manager را کلیک میکنیم. ناگفته نماند در این صفحه جدید باز شده یعنی Properties اطلاعات کامپیوتر شما نمایش داده میشود.

موس

گام دوم فعال کردن موس

در این مرحله یک صفحه سفید مطابق شکل زیر باز میشود که اطلاعات Driver لپتاپ شما را نشان میدهد. روی گزینه آخر یعنی Universal Serial Bus Controllers کلیک کرده تا زیرمجموعه های آن نشان داده شوند.

راه اندازی موس

روی دو گزینه زیر

  1. Intel (R) Series C200 /Series Chipset Family USB Enhanced Hodt Controller – 1C26
  2. Intel (R) Series C200 /Series Chipset Family USB Enhanced Hodt Controller – 1C2D

راست کلیک کرده و Uninstall را بزنید تا از روی لپتاپ حذف شوند. پس از یک بار ری استارت کردن لپتاپ، ویندوز به صورت خودکار این دو گزینه را مجددا نصب میکند و به احتمال قوی مشکل عدم شناسایی موس که به دلیل نصب ناقص این گزینه ها بوده است، حل خواهد شد

موس

نکاتی در مورد فعال کردن موس
  1. ممکن است ایراد از پورتهای یو اس بی شما باشد که به دلایلی مانند ضربه یا برعکس زدن یو اس بی و یا گرد و غبار دچار اشکال شده باشد.
  2. ممکن است درایور های اصلی خود لپتاپ نصت نشده باشند و از درایورپک های موجود در بازار استفاده شده باشد. که در این صورت بعد از مدتی درایور مربوط به شناسایی موس روی چیپ لپتاپ اختلال ایجاد کرده و موجب شناخته نشدن موس میشود.
  3. در موس های سیم دار با کابلهای بلند، پیچ خوردن سیم موس نیز بعضا باعث ایجاد اختلال در کار موس شود، چرا که سیم حامل جریان میدان مغناطیسی ایجاد میکند و طبق قانون فارادی اگر سیم ها همجهت نباشند میدان های ایجاد شده روی هم تاثیر میگذارند.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

  1. ممنونم از توضیحاتتون
    من هرکار میکردم موس به لپتاپ وصل نمی شد
    جالبه سیم موس رو که کامل باز کردم مشکل حل شد 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام