مدل میز ناهار خوری

حالت شب

امروزه میز ناهار خوری فقط یک کالای لوکس نیست بلکه جزء ضروری ترین وسایل خانه محسوب می شود و در منازل کوچک و بزرگ از آن به عنوان یک وسیله کاربردی استفاده می شود. در ادامه با مدل میز ناهار خوری با جدیدترین طرح های مد سال را مشاهده خواهید کرد. 

میز ناهار خوری وسیله ای مناسب برای میل غذا و جمع شدن افراد خانواده دور یکدیگر است و علاوه بر این میز ناهار خوری نقطه کانونی مهمی در دکوراسیون منزل محسوب می شود بنابراین اگر شما تمایل دارید یک ست غذا خوری بخرید بهتر است مدل میز ناهار خوری محکم و بادوامی را انتخاب کنید تا مدت طولانی تری بتوانید از آن استفاده نمایید. برای آشنایی بیشتر با وسایل منزل با فارسی خوان همراه باشید.

مدل میز ناهار خوری 

مدل میز ناهار خوری در انواع طرح های کلاسیک و مدرن موجود است و شما می توانید از بین این مدل های جدید با توجه به دکوراسیون داخلی منزل تان میز غذاخوری مناسبی را انتخاب کنید.انتخاب و خرید میز نهار خوری باب میل، یک خرید ساده نیست، علاوه بر دقت زیاد به موارد متعدد باید اطلاعات زیادی هم داشت که در هنگام خرید میز ناهار خوری جدید با مشکل روبه رو نشویم.

در خرید میز غذاخوری مواردی همچون تعداد نفرات، رنگ میز ناهار خوری، استحکام بالا، راحتی نشیمن ، میزان فضا و ابعاد میز، نوع میز و صندلی، جنس چوب میز ، جنس پارچه میز نهار خوری، شرایط آب و هوایی مورد استفاده، قیمت میز ناهار خوری و در نهایت زیبایی در طرح و نقش می باشد که می بایست به آنها توجه داشت.

مدل میز نهار خوری مدرن 

مدل میز ناهار خوری مدرن برای دکوراسیون های مدرن و امروزی انتخاب ایده آل و مناسبی است و اگر شما تمایل دارید میز غذاخوری بادوامی را برای منزل تان تهیه کنید انواع مدل میز غذاخوری چوبی و ام دی اف می توانند برایتان انتخاب ایده آل و مناسبی باشند. توجه داشته باشید علاوه بر جنس میز غذاخوری باید به شکل و ابعاد آن نیز توجه کنید و اندازه میز غذاخوری را با توجه به فضای منزل تان انتخاب کنید.

اگر منزل شما کوچک است مدل میز ناهار خوری گرد می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد زیرا این مدل میزها انعطاف پذیری بیشتری دارند و برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند همچنین می توانید برای منازل کوچک از مدل میز ناهار خوری تاشو استفاده کنید. مدل میز های مستطیل شکل برای فضاهای باریک و دراز مناسب تر هستند و این مدل میزها باعث می شوند تا در فضاهای باریک مسیر بیشتری برای رفت و آمد فراهم شود توجه داشته باشید که هر چقدر طول میز غذاخوری بیشتر باشد فضا برای رفت و آمد بیشتر می شود.

مدل میز ناهار خوری مدرن 

مدل میز ناهار خوری استیل و کلاسیک 

اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک است و تمایل دارید میز غذا خوری در فضای دکوراسیون داخلی منزل تان بدرخشد بهتر است مدل میز ناهار خوری استیل و کلاسیک را انتخاب کنید. مدل میز ناهار خوری کلاسیک در انواع طرح و رنگ های متنوع موجود است و علاوه بر این میز نهار خوری کلاسیک جذابیت خاصی را به فضای منزل شما می بخشد.

اگر تمایل دارید میز ناهار خوری استیل و کلاسیک شیک و متفاوت تر به نظر برسد بهتر است از مدل میز نهار خوری کلاسیک با رنگ سفید در فضای منزل تان استفاده کنید زیرا این مدل میزها لوکس و خاص تر هستند.

توجه داشته باشید که علاوه بر طرح و رنگ میز غذا خوری باید به مدل و راحتی صندلی هایی که در اطراف میز قرار می گیرند توجه کنید. صندلی های اطراف میز غذا خوری بهتر است به گونه ای انتخاب شود که در زمان غذا خوردن شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید و اگر تمایل دارید در مواقعی که مهمان دارید از صندلی های میز غذا خوری به عنوان مبل اضافی استفاده کنید بهتر است صندلی های مبلی را برای چیدن در اطراف میز غذا خوری انتخاب کنید.

نکاتی در مورد میز ناهار خوری 

میز ناهار خوری نه تنها مکانی برای جمع شدن اعضای خانواده و میل غذا بلکه یک نقطه کانونی مهم در دکوراسیون منزل است. و این موضوع اهمیت انتخاب درست آن را دو چندان میکند حال که به اهمیت انتخاب میز ناهار خوری پی بردیم . بهتر است قبل از انتخاب به چند نکته توجه کنید :

  1. فرقی نمی کند برای این کار چقدر میخواهید هزینه کنید؛ مهم این است  میز ناهار خوری چه گران چه ارزان ،برای شما کاربردی بوده و از لحاظ زیبایی و راحتی نیز نیاز شما را تأمین کند.
  2.  مقدار پس انداز خود را مشخص کنید چون میزان هزینه ی شما رابطه ی مستقیمی با جنس چوب و پارچه ، کیفیت و دوام و اندازه و غیره دارد.
  3. میز ناهار خوری محکم انتخاب کنید اگر می خواهید میز و صندلی داشته باشید که در جشن ها و مهمانی ها یا با وجود داشتن بچه های کوچک و بازی گوش درخانه سال‌های سال برای شما دوام بیاورد، میزهای چوبی (چوب طبیعی مثل گردو، افرا، بلوط، ماهون،ساج و غیره) بهترین گزینه هستند. چوب های کامپوزیت مانند چوب های چندلا و ام دی اف مقاوم و مقرون به صرفه هستند اما به محکمی چوب های طبیعی نمی باشند.
  4. بهتر است میز های شیشه دار بخرید میزهای شیشه ای همیشه محبوب بوده اند زیرا با انواع سبک های دکوراسیون هماهنگی دارند. سطح براق آن ها برای فضاهایی که نیاز دارند بزرگ تر و روشن تر به نظر برسند به خوبی عمل می کند. شیشه هایی که امروزه در سطح این میزها به کار می رود مقاوم به ضربه و خراش بوده و امن هستند.ضمن اینکه می توانید شیشه ها را در انواع رنگ ها انتخاب کنید. اگر می خواهید جذابیت چوب و شیشه را در کنار هم داشته باشید می توانید بر روی سطح میز ناهار خوری چوبی خود، یه صفحه شیشه ای نیز داشته باشید که هم چوب میز را از آسیب حفظ می کند و هم برق خاصی به فضا می بخشد.
  5. میزی که به‌ راحتی قابل‌حمل باشند . اگر مستاجر هستید میزهای سنگین و بزرگ برایتان مشکل‌ساز خواهند بود. میزهایی با پایه‌های جدا شونده بخرید، شکل دایره‌ای را انتخاب کنید ، این موارد در جابجایی شما را یاری می دهند.
  6. انواع میزهای از جنس تخته چندلا که بسته‌بندی و باز می‌شوند، گزینه‌های خوبی هستند. چوب تخته چندلا وزن سبکی دارند و بادوام هستند لذا با خرید این نوع میزها می‌توانید هر زمان که به آن‌ها نیاز ندارید یا برای جابجایی ، آن‌ها را جمع و بسته بندی کنید .
  7. میزی که در بیشتر اتاق‌ها جای گیرد . میزهای دایره‌ای برای فضاهای کوچک و اتاق‌های مربع شکل بسیار مناسب‌اند. همچنین برای قرارگیری صندلی‌ها بسیار منعطف‌اند در حالی‌که میزهای مستطیلی شکل محدودیت هایی دارند مانند اینکه در انتهای آن تنها یک نفر جای می‌گیرد. هرچندبرخی میزهای مستطیلی دارای صفحه‌ای هستند که در صورت نیاز می‌توانند باز شوند و افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.
  8. رنگ های متناسب انتخاب کنید. در انتخاب رنگ میز ناهار خوری دقت کنید رنگ هایی را انتخاب نمایید که در مدت طولانی برایتان خوشایند باشند. رنگ های اصلی مثل قرمز، زرد و آبی معمولا ماندگارترند و از مد نمی افتند.
  9. میز را با مبلمان ست کنید. همیشه یکی از دغدغه های ما ست کردن وسایل با یکدیگر است. که برای میز ناهار خوری مبلمان در نظر گرفته میشود. راحت ترین, ساده ترین و بهترین راه استفاده از پارچه یا چرم مشابه هستش که شما میتوانید زمانی که میخواهید میز ناهار خوری را سفارش میدهید شماره و برند پارچه را اعلام کنید تا دقیقا همان پارچه ی استفاده شده در مبلمان را در سرویس ناهار خوری خود هم استفاده کنید. اگر قبلا سرویس مبلمان خود را سفارش داده اید زیاد نگران نباشید چون معمولا فروشنده ها به راحتی میتوانند نوع رنگ و پارچه استفاده شده در مبلمان شما را تشخیص دهند پس بهتر است با فروشنده تماس بگیرید .
  10. میز های نهار خوری چوبی بخرید. یکی از پر طرفدار ترین جنس های میز نهار خوری انواع چوبی هستند که در این نوع پایه های میز و صندلی ها از چوب ساخته میشوند که زیبایی و عمر و کیفیت بالایی در مقایسه با سایر انواع میز دارند و به همین دلیل معمولا میز های ساخته شده با چوب مرغوب قیمت بالایی هم دارند که اگر قیمت برای شما خیلی اهمیت ندارد پشنهاد ما میز های چوبی است ؛ اما این را هم در نظر داشته باشید که این نوع میز ها معمولا در برابر رطوبت مقاوم نیستند.
  11. میز هایی بخرید که رویه جدا داشته باشند. در این نوع میز ها پایه و صفحه میز از هم جدا هستند و رویه میز از ام دی اف (MDF) یا اچ دی اف (HDF) ساخته میشود و معمولا برای اینکه زیبایی چوب را هم داشته باشند و کیفیت و دوام رویه هم افزایش یابد روکش سوپر راش یا روکش ملچ روی انها پرس میکنند و بدون هیچ نوع پیچ یا لولای روی پایه قرار میگرد که هم برای جابجایی درون کارتن راحت تر باشد و هم اینکه بعد از مدتی پایه ها شل و لق نگردند میز ناهار خوری که صفحه به پایه پیچ میشوند بعد از مدتی شل و لق می شوند.

حال نوبت انتخاب است برای انتخاب میز و صندلی ناهار خوری می توانید به روش سنتی عمل کنید یعنی با صرف هزینه و وقت با ارزش خود و گشت و گذار بین فروشگاه های موجود در سطح شهر سرویس نهارخوری مد نظر خود را پیدا کنید که معمولا کاری بسیار دشوار و طاقت فرساست اما چیزی که امروزه این کار را سخت تر هم کرده وجود تنوع زیاد در بازار , مشکلات جابجایی در سطح شهر و غیره است اما راه حل دیگری هم وجود دارد، آن هم خرید انلاین از فروشگاه های موجود در کل کشور است.

نکاتی در مورد میز ناهار خوری

مدل های شیک میز نهار خوری

زمان غذاخوردن هرچقدر بیشتر طول بکشد و شما هر چقدر با فاصله و آهسته تر غذا بخورید، هضم غذا بهتر انجام شده و کمتر به دستگاه های بدن آسیب می رسد اما اگر شما هنگام غذا خوردن احساس راحتی نکنید و حالتی استاندارد نداشته باشید، دوست دارید هرچه زودتر غذای تان را تمام کنید واز روی میز بلند شوید.

میز نهار خوری شیک

زمانی که شما روی یک میز استاندارد غذا می خورید، باید تمامی اعضای بدن تان احساس راحتی کند. میز نباید آنقدر کوتاه باشد که مجبور باشید با خم کردن کمر خود غذا بخورید یا آنقدر بلند باشد که احساس خفگی به شما دست دهد.

میز ناهار خوری مشکی

اندازه میز و صندلی های غذاخوری از ۲نفره شروع شده و تا ۲۴ و ۲۸ نفره هم می رسد. بعضی از خانواده هایی که خانه بزرگ و مجللی دارند از ۲دست میز و صندلی استفاده می کنند.تمام میز و صندلی های این بخش، یا به رنگ سفید و مشکی هستند و یا رنگ مشکی و سفید را در خود دارند. انتخاب این رنگ مبلمان نیز بر اساس دکوراسیون و طراحی فضای خاصی است که میز و صندلی در آنها قرار گرفته است. چه فضای نشیمن و چه آشپزخانه که میز ناهاخوری در آن واقع شده است.

میز ناهار خوری چوبی

میز و صندلی های نهار خوری چوبی یقینا این میزها خیلی پر طرفدار بوده و انتخاب اول بسیاری از خانه دارها هستند اما تنها گزینه برای خرید نیستند. دلیل اصلی که باعث می شود میزهای چوبی نزد تقریبا همه مردم محبوب باشند تنوع بسیار بالا در کنار کیفیت و کارایی عالی است، میزهای چوبی هیچ وقت قدیمی و کهنه بنظر نخواهند رسید و تقریبا با هر نوع چیدمان و دکوراسیونی مچ می شوند.اکثرا یک دست ۶ یا ۸ نفره در آشپزخانه قرار می دهند و یک دست ۱۲ یا ۲۴ نفره برای پذیرایی از مهمان در اتاق پذیرایی با غذاخوری می گذارند.

 میز نهار خوری جدید

مدل های گرد و مدل های مستطیل هردو محبوبند ولی مدل های مستطیل شکل چون راحت تر با فضای خالی منزل هماهنگ می شوند پرهوادارتر هستند. مدل های گرد بیشتر سبک چوبی شیشه ای دارند به گونه ای که یک لایه چوب و یک لایه شیشه روی آن قرار می گیرد که می توان گفت زیبایی خاص خود را دارد.

میز غذاخوری استاندارد

مدل های چوبــی از محبــوب ترین ها هستند. بعضی از این اجناس حاشیه های کنده کاری شده دارنــد و معـرق کاری هایی با سبک های مختلف روی آن دارند.وقتی روی صندلی، پشت میز می نشینید، بلندی میز باید تا قسمت زیرین قفسه سینه شما باشد و فاصله آرنج تا بدن نباید بیشتر از ۴۱ سانتی متر باشد، درغیر این صورت میز حالت استاندارد ندارد.

 میز ناهار خوری شیشه ای

میز ناهار خوری شیشه ای می‌تواند بی‌رنگ باشد و یا برای آن از شیشه‌های تیره استفاده شود. امروز برای شما تصاویر میز‌های شیشه‌ای متنوع ناهار خوری را قرار داده‌ایم.مدل های شیشه ای بسیار زیبا و درعین حال بسیار سنگین و پرخطر هستند. میز‌های نهار خوری در طرح‌ها و متریال‌های مختلف طراحی و به بازار عرضه می‌شوند، اما هنوز هم میز‌های شیشه‌ای، طرفداران خود را دارند. شیشه‌ی میز ناهار خوری می‌تواند بی‌رنگ باشد و یا برای آن از شیشه‌های تیره استفاده شود.

 میز ناهار خوری شیشه ای

میز ناهار خوری با پلان باز

معمولا شرکت های سازنده میز ناهار خوری تعداد نفرات مناسب برای نشستن دور میز را اعلام می کند اما این به معنای تعداد نفرات دقیق نیست. برای مثال در مدل میزهای ناهار خوری دایره ای چهارنفره، تا شش نفر هم براحتی بدور میز قرار می گیرند. اما بطور تقریبی هر فردی بروی میز نیاز به ۶۰ سانتی متر فضا برای میل کردن غذا نیاز دارد.

اگر برای فضاهای کوچک در تدارک میز ناهار خوری هستید. بهترین انتخاب برای شما بدون شک میز های دایره ای خواهند بود. این میزها به دلیل نداشتن گوشه های تیز هم به افراد بیشتر اجازه نشستن به دور میز می دهد و هم رفت و آمد به دور میز را راحت و آسان تر می کند. میز ناهار خوری تک ستونه هم به دلیل فراهم کردن فضای پای بیشتر برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند.

همچنین بخوانید : جدیدترین مدل فرش

در فضاهای کوچک بهتر است رنگ میز نهار خوری را در مدل های روشن و درخشان مانند رنگ های آرکیلیکی انتخاب کنید تا فضا را بزرگ تر جلوه دهند.طرح های مدرن اتاق غذا خوری و میز نهار خوری با پلان باز است.

میز نهار خوری کشویی

خانه های امروزی مخصوصا آپارتمان ها بسیار کوچکتر از نیاز خانواده ها طراحی شده و استفاده بهینه از فضا و امکانات در این خانه ها خلاقیت متخصصان طراحی را طلب میکند.اتاقهای غذاخوری این روزها علاوه بر کاربرد اصلی خود، برای انجام فعالیت های دیگری نظیر کار و سرگرمی نیز استفاده میشوند، اما در هر صورت تمهید فضایی برای صرف غذا، ملزوماتی دارد که نباید آنها را نادیده گرفت. وجود فضاهای ذخیره سازی کافی برای اتاق غذاخوری از اهمیت زیادی برخوردار است.

همچنین بخوانید : نکته های ریز خانه داری

برای چیدمان و طراحی اتاق غذاخوری باید هدفمند و دقیق عمل کنید تا بتوانید محیطی گرم و صمیمی برای دور هم جمع شدن و خلق لحظات زیبا ایجاد کنید. میز کشویی قابلیت تبدیل از میز ۲ نفره به میز ۴ نفره را دارد و از دو طرف به صورت کشویی باز می شود. از جنس چوب مرغوب بوده و دارای مقاومت و طول عمر بالایی است.

در این مطلب با انواع مدل میز ناهار خوری آشنا شدید که امیدواریم این مدل ها مورد توجه تان قرار بگیرند و بتوانید با ایده گرفتن از آن ها میز ناهار خوری شیک و بی نظیری را برای دکوراسیون داخلی منزل خود انتخاب کنید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام