نکات مهم خرید عینک شنا

حالت شب

با شروع فصل تابستان سر استخرها حسابی شلوغ میشود. پس توجهتان را به نکات مهم خرید عینک شنا جلب میکنم که مبادا پس از چندبار استفاده، متوجه شوید که احساس راحت بودن ندارید؛ و یا اینکه ممکن است اصلا متوجه مشخصات حرفه ای عینک شناهای متفاوت نباشید و ناخواسته به چشمانتان آسیب برسانید. طبق تحقیقات فارسی خوان همانقدر تنوع که برای زیباترین عینکهای طبی یا آفتابی وجود دارد به همان اندازه عینک شناهای متنوعی در بازار با قیمتهای مختلف پیدا میشود.

پس با ما همراه باشید تا اگر قصد خرید عینک شنا دارید بهترین و زیباترین عینک شنا را انتخاب کنید.

نکات مهم خرید عینک شنا

خودتان بهتر از هر کسی میدانید که از یک عینک شنا چه میخواهید. آیا حرفه ای میخواهید یا برای سرگرمی؟

همچنین بخوانید : آموزش شناس کرال سینه

بله! عمده ترین دسته بندی عینکهای شنا هدف استفاده از آنهاست. یک دسته عینکها برای شناگران حرفه ای طراحی شده که فقط قصد شنا کردن با سرعت بالا در مدت زمان کوتاه را دارند. یک دسته دیگر برای کسانی طراحی شده که فقط برای سرگرمی و برای مدت طولانی شنا میکنند. شاید فکر کنید این تفاوت در کیفیت و جنس آنهاست. اما سخت در اشتباهید.

این تفاوت ناشی از نوع طراحی آنهاست.

به عبارت دیگر

اگر شناگران حرفه ای عینک شناگران معمولی را استفاده کنند سرعتشان کاهش میابد

اگر شناگران معمولی عینک حرفه را استفاده کنند چشمان آنها آسیب میبیند

مشخصات مهم عینک شنا

اندازه لنز: سایز بزرگ برای میدان دید بهتر، کوچک برای سرعت بیشتر و متوسط برای توازن میدان دید و سرعت

جنس لنز: به میزان آسیب پذیری آنها به درجات مختلفی از کیفیت تقسیم میشوند.

درزگیر یا پوشش دور لنز: اهمیت جنس و سایز آن به دلایل تماس با حدقه چشم و میزان ضدآب بودن

رنگ لنزها: هر رنگی طیف خاصی از نور محیط را جذب میکند. انتخاب رنگ لنز بستگی به محیط دارد.

همچنین بخوانید : تعبیر خواب شنا کردن

بند تنظیم کننده عینک شنا: شامل دو دسته تنظیم کننده دستی و متریک هستند.

ضد بخار بودن شیشه: دائمی نیستند و برای تمدید آن اسپری های مخصوص وجود دارد.

نکات خرید عینک شنا حرفه ای

نکات مهم خرید عینک شنا حرفه ای

به عینک های شنای با قاب کوچک، عینک شنای سوئدی نیز میگویند.

حالا اولین نکته مهم عینک شنای حرفه ای طراحی خاص آن برای کاهش اصطکاک افقی با آب است. از این رو شناگران حرفه ای عینک های با اندازه لنز کوچک را انتخاب میکنند. این عینک ها فاصله کمی با چشم دارد و میدان دید کوتاهی دارد اما چون سطح تماس این عینک با آب کم است لذا تاثیر ناچیزی بر کاهش سرعت شناگران حرفه ای میگذارد.

این نوع عینکها فشار زیادی بر حدقه چشم می آورند اما چون مدت زمان استفاده کوتاه است، آسیبی وارد نمیکنند.

جنس لنز این عینکها عمدتا از کریستال نشکن است، این نوع لنزها قابلیت این را دارند که مانند هر شیشه های نشکن دیگر، هنگام آسیب دیدن بافت یکپارچه خود را حفظ کنند و تراشه های ریز نداشته باشند، مسلما قیمت این عینک ها نسبت به سایر عینکها بالاتر است و دیگر اینکه هیچ ملاکی برای تشخیص جنس لنز کریستال نشکن وجود ندارد. جز اینکه فقط از برندهای معتبر لوازم ورزشی این عینکها را تهیه کنید.

در مقابل عینکهای با لنز پلاستیکی هستند که رایجترین نوع عینکها در فروشگاه ها است.

نکات مهم برای راحت بودن عینک شنا

قیمت مناسب و سبکی این عینکها دو عامل مهم برای فراوانی این نوع عینک هاست. البته که مرغوبیت جنس این نوع نیز در طیفهای متفاوت تولید میشود. قیمت تمام شده و هزینه تولید این نوع لنز امکان استفاده از تکنولوژی شیشه های نشکن را فراهم نمیکند لذا از حیث امنیت چشم های شناگر، این لنز ها درجه پایین ایمنی را دارند.

ضد بخار بودن آن نیز عامل مهم انتخاب عینک شنا است.

نکات راحت بودن عینک شنا

تا اینجا با خصوصیات حرفه ای و فنی عینک ها آشنا شدید و متوجه شدید که عینک شناگران حرفه ای لزوما به معنی بهتر بودن آنها نیست. سفتی درزگیر آنها و نیز کوچکی لنز آنها برای کسانی که قصد شنای طولانی دارند در دراز مدت آسیب جدی به چشم و ایجاد سردردهای خفیف برای فشار به حدقه چشم و نیز ایجاد حساسیتهای پوست اطراف چشم وارد میکند.

هر چه لنز بزرگتر، راحت بودن عینک شنا بیشتر است.

شناگران معمولی که سانس های طولانی یا حتی فقط یک سانس استخر میروند و یا در محیطهای باز قصد آبتنی دارند بهتر است عینک شنا با قاب های متوسط یا بزرگ را انتخاب کنند. این عینکها ضمن راحت بودن میدان دید زیادی را برای شناگران فراهم می آورد.

مشخصات راحت بودن عینک شنا

به این نوع عینکهای شنا به دلیل بزرگ بودن قاب، ماسک شنا نیز میگویند.

دنیای قدرتمند رنگ ها به عینکهای شنا هم نفوذ کرده و البته طراحی رنگهای مختلف لنزها بی دلیل نیست، جدای از مسائل تجاری که بر زیبایی آنها افزوده، رنگهای مختلف طیف خاصی از نور را عبور میدهد و بسته به نوع محیط باید انتخاب شوند. مربیان شنا اظهار داشته اند که دلیل دیگر انتخاب لنزهای رنگی پیدا نبودن نگاهها برای شناگران تازه کار است. شاید دلیل دیگر آن نیز ست کردن رنگ آن با رنگ مایوی کسانیت که دوست دارند همیشه استایل پوشیدن داشته باشند.

رنگهای مختلف

شفاف: نور طبیعی را عبور میدهد و برای محیط های کم نور مناسب است

آبی یا بنفش: میزان متوسطی از نور را عبور میدهد

دودی: میزان کمتر نور را عبور میدهد و برای محیط های روباز مناسب است

کهربایی: نور قرمز را عبور نمیدهد و برای عمق مناسب است

جیوه ای یا آینه ای: نورهای بازتابی محیط را جذب میکند و ضمن زیبایی حرکت چشمان شناگران پیدا نیست

مشخصات نکات مهم خرید عینک شنا

خرید زیباترین عینک شنا

رنگ و قیمت دو عامل مهم برای انتخاب تازه کاران است.

من دقت کردم همه عزیزان که قصد خرید عینک شنا دارند چه این نکات را بدانند و چه ندانند هنگام خریدن عینک شنا، آن را روی چشمهای خود میگذارند و جلو آینه ژست میگیرند. البته این کجا و آن کجا؟ حرفه ای ها برای امتحان درزگیر یا پوشش دور لنز که بیش از حد تنگ نباشد و به چشم فشار نیاورد؛ و بیش از حد گشاد نباشد تا آب از لابلای آن نفوذ نکند.

مابقی نیز دقت میکنند که رنگ آن با رژ یا موها یا مایوشان ست باشد.

بندهای تنظیم کننده عینک شنا معیار خاصی ندارند و کاملا بر اساس اندازه دور سر تنظیم میشود. اما اخیرا برخی شرکتها در اقدامی خلاقانه برای آن تنظیمهای متریک تعبیه کردند. به نظر بنده صرفا جنبه تبلیغاتی دارد، چون خیلی دور از ذهن است که کسی برای خرید عینک مراجعه کند و بگوید دور سرم فلان اندازه ست. شاید تنها فایده آن سنجش حدودی اندازه دور سر است تا برای تنظیم عینک های بعدی و یا منتظر ماندن در لبه استخر، زمان زیادی صرف تنظیم آن نکنیم.

خب عزیزان! به ندای مایکل فلپس درونتان را گوش کنید و دل رو به دریا و رودخانه و پارک آبی و استخر و برکه و حوض حیاط مادربزرگ و حوضچه های وسط میدان های شهر و چاله های پرشده از ترکیدگی لوله کشی آب و تشت قرمز گوشه حمام بزنید که تابستونه… وقت شادی و خنده… بچه ها توی کوچه عین چندتا پرنده….

این مطلب توسط تیم فارسی خوان  جمع آوری و تکمیل شده است، امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

  1. سلام
    و عرض خدا قوت

    یکی از مشکلات عینک شنا بخار کردن لنز های عینکه که خیلی کم در این مورد صحبت کردید.

    موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام