چند دسر خوشمزه با طعم نسکافه و قهوه

حالت شب

چند دسر خوشمزه با طعم نسکافه و قهوه

دسر، وعده ایست که معمولاً در پایان یک وعده غذایی سرو می شود. اغلب دسرها شیرین هستند، اما گاهی مواد غذایی دیگری همچون انواع پنیر قهوه و نسکافه هم به طعم آنها اضافه میشود. در برخی کشورها، وعده جداگانه ای به نام دسر وجود ندارد، بلکه همراه با غذا، مخلوطی از شیرینی ها یا خوراک های شور را سر میز می گذارند.

بسیاری از آمریکائیها، در آخر غذا شیرینی میخورند و علاوه بر مجموعه دسرهای متنوع در ممالک مختلف، اقسام بستنی و کیک های میوه را بجای دسر نیز سرو میکنند .کیک، کلوچه، میوه، ژله، بستنی، پودینگ، ماست و غیره، همگی جزو دسرها می باشند. در این جا قصد داریم چند دسر خوشمزه با طعم قهوه و نسکافه را به شما معرفی کنیم.با فارسی خوان همراه باشید.

چند دسر خوشمزه با طعم نسکافه و قهوه ۱) تیرامیسو قهوه ونارگیل

این تیرامیسو بسیار عالی و خوشمزه میباشد شما میتوانید با تهیه این تیرامیسو یک دسر بسیار عالی برای خودتان تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.مواد لازم این تیرامیسو در مطلب زیر برای کاربران عزیز این سایت قرار گرفته تا بتوانید براحتی این تیرامیسو قهوه و نارگیل را درست کنید. در ضمن فوت و فن های مربوط به تهیه این دسر برای شما قرار داده شده است.

 

تیرامیسو قهوه ونارگیل – مواد لازم

۱- بیسکوئیت لیدی فینگر : ۱۲عدد
۲- زرده تخم مرغ : ۳ عدد
۳- شکر : نصف لیوان
۴- پودر نارگیل : نصف لیوان
پنیر ماسکارپونه : ۲۰۰گرم
۵- خامه : ۲۰۰ گرم
۶- قهوه فوری : ۲ قاشق چایخوری
۷- پودر کاکائو و شکلات : مقدار لازم

تیرامیسو قهوه و نارگیل

تیرامیسو قهوه ونارگیل – طرز تهیه

برای تهیه کرم تیرامیسو داخل کاسه ای زرده های تخم مرغ را با شکر بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. ۲ قاشق چایخوری قهوه فوری را در نصف لیوان اب یا شیر سرد حل کنید و به زرده ها اضافه نمائید سپس پنیر ماسکارپونه، خامه و پودر نارگیل را نیز اضافه کنید ، تمام مواد را با همزن بزنید تا یکدست شوند.

کف لیوان های سرو تیرامیسو مقداری بیسکوییت لیدی فینگر تکه شده بریزید و تا نصف لیوان از کرم اضافه کنید ، مقداری دیگر بیسکوییت تکه شده بریزید سپس تا بالای لیوان را با کرم پر کنید. مقداری پودر کاکائو روی مواد بپاشید و در انتها نیز برای تزئین مقداری شکلات روی ان رنده کنید ، لیوان های تیرامیسو را به مدت ۳ – ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود.

نکته ها : بهترین نوع قهوه برای این دسر قهوه اسپرسو میباشد اما میتوانید از پودر قهوه فوری یا پودر نسکافه هم استفاده کنید. میتوانید بجای پنیر ماسکارپونه از همان مقدار پنیر خامه ای استفاده کنید ، در صورت تمایل مقداری موز حلقه شده به لایه میانی تیرامیسو اضافه کنید.

چند دسر خوشمزه با طعم نسکافه و قهوه ۲) کیک نسکافه ای

اگر طعم های تلخ و شیرین را کنار هم دوست دارید کیک نسکافه ای یک گزینه ی عالی برای دسر شما محسوب میشود.

کیک نسکافه ای

کیک نسکافه ای – مواد لازم

۱- تخم مرغ (زرده): ۴عدد

۲- شکر:۱ پیمانه

۳- کره: ۱۰۰ گرم

۴- نسکافه:۱ قاشق چای خوری

۵- آب (جوش): ۲ قاشق سوپ خوری

۶- بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای خوری

۷- وانیل: به مقدار لازم

۸- آرد:۲ پیمانه

کیک نسکافه ای – طرز تهیه

ابتدا کره را به دمای محیط میرسانیم و بعد آن را به همراه شکر و وانیل با همزن خوب می‌زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود، سپس یکی‌یکی زرده‌های تخم‌مرغ را افزوده و خوب هم می‌زنیم. نسکافه را در آب جوش حل کرده و به مواد اضافه می‌کنیم. در آخر آرد و بیکینگ‌پودر را با هم الک کرده، کم‌کم به مواد اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم.

در قالب متناسب که بهتر است قالب شماره ۲۴ باشد کاغذ روغنی پهن می‌کنیم و مواد را درون قالب می‌ریزیم.قالب را به مدت ۳۰تا۳۵ دقیقه در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در پنجره وسط قرار می‌دهیم.

همچنین بخوانید : چند دسر خوشمزه با تخم مرغ

نکته ها: میتوانید به جای آب جوش از همان مقدار شیر داغ استفاده کنید. اگر دوست دارید به جای کره از روغن مایع استفاده کنید ولی ابتدا شکر و تخم‌مرغ را با هم زده، سپس روغن مایع اضافه کنید. بهتر است این کیک را به همراه خامه زده شده که با کمی نسکافه یا قهوه طعم دار شده است تزیین و سرو نمود.زمان پخت این کیک حدود ۶۰ دقیقه میباشد.

چند دسر خوشمزه با طعم نسکافه و قهوه ۳) دسر قهوه و شیر

دسر قهوه و شیر نوعی ژله لایه لایه است که از لایه‌های ژله قهوه و ژله شیری تشکیل می‌شود. این دسر شباهت زیادی به ژله قهوه و نارگیل دارد. اما به جای شیر نارگیل در آن از شیر پر چرب معمولی و شیر عسلی استفاده می‌شود. شیر عسلی، شیر تغلیظ شده شیرین است که به تنهایی هم طعم خیلی خوبی دارد.

لایه قهوه هم که از قهوه دم کشیده شیرین و کمی پودر ژلاتین تشکیل می‌شود. تهیه دسر قهوه و شیر بسیار ساده است. فقط باید بعد از سفت شدن هر لایه در یخچال، لایه بعدی را اضافه کنید.

دسر شیر و قهوه

دسر قهوه و شیر – مواد لازم

۱- پودر ژلاتین: ۷ گرم
۲- آب جوش: ۱/۲ پیمانه
۳- شیر عسلی: ۱/۲ پیمانه
۴- شیر کامل: ۱/۲ پیمانه
۵- قهوه شیرین شده: ۱ پیمانه

دسر قهوه و شیر – طرز تهیه

ابتدا پودر ژلاتین را در آب جوش بریزید و هم بزنید تا کاملاً در آب حل شود. سپس بگذارید قدری خنک شود. در این مدت، قهوه را بگذارید تا دم بکشد و بعد به سلیقه خود آن را شیرین کنید. می‌توانید از شکر، شکر قهوه‌ای یا شربت ساده برای شیرین کردن قهوه استفاده کنید. شیر عسلی و شیر کامل را با هم مخلوط کنید. نصف ژلاتین حل شده را به قهوه و نصف دیگر آن را به مخلوط شیر اضافه کنید. هر دو را به خوبی هم بزنید. دو لیوان یا کاسه شیشه‌ای را برای تهیه ژله آماده کنید.

۱/۴ از ژله شیر را داخل هر لیوان بریزید و آن‌ها را در یخچال قرار دهید. ژله شیر باقی‌مانده و ژله قهوه را در دمای اتاق نگه دارید.حدود ۱ ساعت بعد ژله شیر موجود در یخچال شروع به سفت شدن می‌کند. زمان دقیق بستگی به کیفیت ژلاتین شما دارد. وقتی لایه اول سفت شد، ۱/۴ از ژله قهوه را به لیوان‌ها اضافه کنید و دوباره در یخچال بگذارید تا ژله بسته شود. این کار را دو بار دیگر به ترتیب با ژله شیر و قهوه تکرار کنید.

نکته ها:  میتوانید برای تزیین روی هر ظرف ژله کمی خامه اسپری کنید یا مقداری شیر عسلی بریزید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام