چند مهارت که کودک باید تا مدرسه بیاموزد

حالت شب

چند مهارت که کودک باید تا مدرسه بیاموزد ، یک مطالعه اخیر توسط شرکت امنیتی آنلاین AVG Technologies نشان داد که در حالی که ۵۸ درصد از کودکان ۳ تا ۵ ساله در ایالات متحده آمریکا میتوانند از یک گوشی هوشمند استفاده کنند، اما کمتر از یک نفر از هر شش نفر (۱۵ درصد) از این افراد میتوانند صبحانه خود را آماده کنند.برای دانستن مهارت های مهم هر کودک قبل از مدرسه با فارسی خوان همراه باشید.

تیم المو بنیانگذار شرکت Growing Leaders، که یک شرکت غیرانتفاعی در نورکراس جورجیا بوده و با مدارس و گروههای مدنی برای ارتقای کیفیت رهبری در کودکان فعالیت میکند، میگوید: “بسیاری از والدین را میبینم که همه چیز را برای بچه های خود انجام میدهند، به جای اینکه به آنها این فرصت را بدهند که یاد بگیرند چگونه گلیم خود را از آب بیرون بکشند. اکنون شروع به آموزش این مهارتهای زندگی نموده، و کودک خود را در مسیر استقلال قرار دهید.

چند مهارت که کودک باید تا مدرسه بیاموزد ۱) مرتب کردن تختخواب

آموختن این کار مهارتی ارزشمند است و هرگز به آن معنا نیست که فرزند شما همیشه باید این کار را انجام دهد؛ فقط کافی است آن را یاد بگیرد. خیلی ساده از زمانی که نوپا هستند به آنها نشان دهید که چگونه تخت شان را مرتب کنند؛ سپس کم کم به آنان اجازه دهید که خودشان آن را مرتب کنند. وقتی کودکان کوچک هستند این آزادی را دوست دارند که بالش ها و اسباب بازی شان را هر طور که دوست دارند بچینند.
والدین می توانند این کار را با انتخاب رواندازی ساده تر برای بچه ها آسان کنند. وقتی فرزندان به سن مدرسه رسیدند، هرگز با اضافه کردن چیزی به تخت شان این کار را برای آنها سخت نکنید. والدین باید ملحفه ها، بالش ها و پتوهای اضافی را، به ویژه اگر استفاده ای برای کودک ندارند، حذف کنند.

چند مهارت که کودک باید تا مدرسه بیاموزد ۲) شستن لباس

اگر شما هم دیده باشید، در خوابگاه های دانشجویی در هرجایی، دانشجویانی هستند که شستن لباس خود را هم بلد نیستند. یا فرزندانی که نمی توانند در این زمینه به مادر خود کمک کنند و … این مساله باعث تاثیر منفی بر اعتماد بنفس کودک شما می شود.نه اینکه بخواهید خیلی تمیز لباس ها را بشویند، فقط کلیت کار را به آنها یاد دهید.

شستن لباس کودک

چند مهارت که کودک باید تا مدرسه بیاموزد ۳) نوشتن نامه بصورت دستی

نوشتن نامه به صورت دستی مزایای بی شماری دارد. از جمله اینکه به هماهنگی فکر و دست کودک کمک می کند. هماهنگی فکر و دست، در بسیاری از هنرها مثل نقاشی، طراحی و … بسیار سودمند است. ضمن اینکه کودک مجبور به استفاده از دایره واژگان خود برای بیان یک حس خواهد شد. تصور کنید کسی بتواند از واژگان به بهترین شکل ممکن در سخن گفتن یا نوشتن بهره بگیرد.

چند مهارت که کودک باید تا مدرسه بیاموزد ۴) مدیریت پول

هنگامیکه کودک شما به اندازه ای بزرگ باشد که پول توجیبی دریافت کند و بداند پول چگونه کار می کند، زمان مناسب برای آموزش مهارت های امور مالی فرا رسیده است. زمان خوبی است که آموزش ببینند تا برای خریدن چیزی منتظر بمانند و بین خواسته ها و نیازها تمایز بگذارند.

کودکان و نوجوانان سنین ۶ تا ۱۰ سال می توانند مقایسه اجناس با هم در هنگام خرید در مرکز خرید یا خرید آنلاین را یاد بگیرند و می توانید یک حساب پس انداز مشترک با آنها داشته باشید که پولشان را مدیریت کنند.آنها باید در مورد سود سپرده و نحوه کارکرد کارت اعتباری یاد بگیرند.

چند مهارت که کودک باید تا مدرسه بیاموزد ۵) شنا

بچه ها می توانند یاد بگیرند که در هر سنی از آب لذت ببرند و در آن احساس راحتی کنند، اما انجمن اطفال آمریکا توصیه می کند پدر و مادر حداقل تا یکسال قبل از شروع درس های رسمی شنا به بچه ها صبر کنند. انجمن اطفال آمریکا می گوید که همه بچه های سنین ۱ تا ۴ نیاز به آموزش شنا ندارند، اما برای دانستن زمان شروع یادگیری، عواملی نظیر اینکه چقدر اطراف کودکتان آب است را در نظر بگیرید.

چارت مهارت های شنا و امنیت در آب صلیب سرخ آمریکا می گوید که از ۶ ماهگی تا حدود ۳ سالگی، کودکان می توانند مهارت های پایه ای (سطح ۱ و ۲ صلیب سرخ) مانند رفتن به زیر آب، شناور شدن و سُر خوردن در آب را کسب کنند.پیش دبستانی هایی (۴ و ۵ سال) که مهارت های سطح ۱ و ۲ را آموخته اند می توانند مهارت های پیشرفته تر سطح ۳ که نیاز به هماهنگی دست و پا و پا زدن در آب دارند را آموزش ببینند.

شنای کودکان

صلیب سرخ سه سطح مهارتی دیگر را برای کودکان سنین ۶ و بالاتر توصیه می کند: ایجاد حرکت (استروک)، بهبود حرکت ، و تقویت حرکت. اساسا، هنگام هماهنگی بیشتر و مهارت استفاده از دست و پا برای حرکت در آب ، کودک به نقطه ای می رسد که تبدیل به شناگر ماهر و با اعتماد به نفس می شود.

چند مهارت که کودک باید تا مدرسه بیاموزد ۶) پیروی از ساعت خواب

بله، بهداشت خواب خوب یک مهارت زندگی است، چیزی که بسیاری از ما از سالهای کودکی با آن درگیریم. هنگامی که کودک شما یک کودک نو پا است، می توانید به آنها آموزش دهید تا به یک روال معمول خواب برسند. سعی کنید چهار چیز را هر شب انجام دهند. دستشویی رفتن، مسواک زدن، کتاب خواندن و رفتن به تختخواب. هنگامی که فرزندتان در حدود ۶ یا ۷ ساله است، می تواند از روتین خود پیروی کند و خود رابرای خواب آماده کرده و به خواب برود. با این حال، ممکن است مجبور شوید پیروی از روتین را به او یادآوری کنید تا ۹-۱۱ ساعت خواب شبانه مورد نیازشان تامین شود.

چند مهارت که کودک باید تا مدرسه بیاموزد ۷) آشپزی

فرزندان شما ممکن است سرآشپزهایی مشهور نباشند، اما دستیابی به مهارت های پایه آشپزی کمک بزرگی در زندگی خواهد بود. آنها را در آشپزخانه درگیر کنید. مهم نیست که چه سنی باشند. با اینکار احتمالا سالمتر غذا می خورند و غذاهای جدید را امتحان می کنند (و کمتر احتمال دارد که بد غذا شوند). پیش دبستانی ها می توانند مواد غذایی مورد نیاز را اندازه گیری و با هم مخلوط کنند و در تهیه پیتزا کمک کنند.

کودکان و نوجوانان سنین ۶ تا ۸ می توانند از لوازم و ابزاری مانند مایکروویو، توستر و درب بازکن استفاده کنند، که البته شما به آنها آموزش می دهید که چگونه با خیال راحت از آنها استفاده کنند. کودکان سنین پیش نوجوانی می توانند تحت نظارت شما شروع به یادگیری استفاده از چاقو و مهارت های پایه ای آشپزی بر روی اجاق گاز و یا با استفاده از فر کنند، و نوجوانان می توانند برای خانواده غذا بپزند.

چند مهارت که کودک باید تا مدرسه بیاموزد ۸) مسواک زدن

قوی ترین مهارت ها و عادت های ما معمولا در اوایل زندگی شکل می گیرد و شامل مراقبت های دندان پزشکی نیز می شوند. انجمن دندانپزشکی آمریکا توصیه می کند هنگامی که اگر والدین فرزندان کمتر از ۳ سال دارند دندان های کودکشان را مسواک بزنند و در سن۳ تا ۶ سالگی مراقبت و نظارت بر مسواک زدن کودکان را انجام دهند.

پس از ۶ سالگی، کودک شما می تواند دندان های خودش را بشوید. هرچند دندانپزشک کودکتان ممکن است نظر متفاوتی داشته باشد و برخی می گویند که اکثر بچه ها تا حدود ۸  سالگی نمی توانند دندان های خود را به خوبی مسواک بزنند.

مسواک زدن کودک

این مسئله از ناشی هماهنگی مهارت های حرکتی است و نه انگیزه انجام یک کار کامل. می توانید از قرص های آشکارکننده پلاک دندان برای انگیزه دادن به فرزند خود به منظور بهتر کشیدن مسواک بر روی دندان استفاده کنید. این قرص ها قبل یا بعد از مسواک زدن، تمام پلاک هایی که هنوز بصورت بی رنگ بر سطح دندان قرار دارند را رنگ آمیزی کرده و نشان می دهند. بچه ها قادر خواهند بود که لکه های بیشتری را در جایی که جرم دندان پنهان شده هدف قرار دهد.

همچنین بخوانید : طرز صحیح مسواک زدن

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام