تهیه پیتزا تابه ای در منزل

تهیه پیتزا تابه ای در منزل

حالت شب

پیتزا را می توان براحتی بر روی اجاق گاز و بدن فر نیز تهیه نمود. این کار نیازمند خمیری مناسب برای پخت ترد و نرم می باشد. مواد روی پیتزا با توجه به ذائقه شما و طبخ انواع پیتزا می تواند تغییر نماید. در ادامه مطلب تیم فارسی خوان قصد دارد با طرز تهیه پیتزا تابه ای در خدمت شما باشد.

تهیه پیتزا تابه ای در منزل

مواد لازم برای خمیر پیتزا:

  1. آرد یک و نیم پیمانه
  2. تخم مرغ یک عدد
  3. ماست نصف پیمانه
  4. نمک و بکینگ پودر هر کدام یک قاشق چای خوری
  5. روغن مایع دو قاشق غذا خوری

طرز تهیه پیتزا تابه ای

مواد لازم برای روی خمیر:

  1. گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  2. قارچ ۱۰۰ گرم
  3. پیاز یک عدد
  4. فلفل دلمه ای یک عدد
  5. نمک،فلفل و آویشن به مقدار کافی
  6. سس گوجه فرنگی به اندازه کافی
  7. پنیر پیتزا به اندازه لازم
  8. کالباس و سوسیس(اختیاری) به مقدار دلخواه

دستور پخت پیتزا تابه ای

دستور پخت پیتزا تابه ای

طرز تهیه:

۱. ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده در روغن تفت دهید. وقتی پیاز ها کمی طلایی شدند گوشت چرخ کرده را به آن اضافه نموده تفت دهید.

۲.پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد،ادویه و نمک را اضافه کنید.سپس فلفل دلمه ای را که نگینی خرد نموده اید به همراه قارچ ها که به اندازه دلخواه برش داده اید،در ظرف جداگانه ای ،تفت دهید.

۳.اگر از سوسی و کالباس نیز استفاده میکنید آن ها را در اندازه دلخواه خرد نمایید و جداگانه کمی در مقدار خیلی کم روغن تفت دهید.

۴.برای تهیه خمیر،ماست و تخم مرغ را کاملا با یکدیگر مخلوط نموده،هم بزنید. سپس آرد و بکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کنید و به ماست و تخم مرغ اضافه نمایید و به همراه روغن،مواد را به خوبی هم زده،ورز دهید تا خمیر یکدستی ایجاد گردد.

همچنین بخوانید : دستور پخت سوسیس در منزل

۵.حالا خمیر را کف ماهیتابه ای که کاملا چرب نموده اید،به صورت نازک پهن نمایید(این خمیر چسبنده میباشد،دستان خود را چرب نمایید)و به اندازه کافی سس گوجه فرنگی روی آن پخش کنید.

۶. موادی را که آماده کرده اید به ترتیب اضافه کنید؛ابتدا کمی پنیر پیتزا،سپس گوشت و پیاز،قارچ ها فلفل دلمه ای ها،برش های سوسیس و کالباس ودر آخر پنیر پیتزا را به اندازه کافی در روی مواد بریزید.

۷.تابه را روی حرارت ملایم به مدت پانزده دقیقه قرار دهید (درب آن را ببندید) تا خمیرکمی پخته شود. بعد از این مدت میتوانید درب را بردارید تا وقتی پنیر ها کاملا آب شوند و خمیر پخته گردد، سپس سرو نمایید.

طرز پخت پیتزا تابه ای

یک سس گوجه فرنگی غلیظ و خوشمزه که به راحتی در خانه آماده می شود و برای چاشنی غذاهای فوق العاده شما مهیا می باشد.

مواد لازم:

  1. رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذا خوری
  2. کره ۱۰۰ گرم
  3. آب لیمو ترش تازه ۱/۲ پیمانه
  4. آب ۱ پیمانه
  5. آرد سفید ۱ قاشق سوپ خوری
  6. فلفل و نمک به مقدار کافی

طرز تهیه:

در یک ظرف مناسب کره را روی حرارت قرار میدهیم تا گرم شود .بعد رب گوجه فرنگی ، آرد و کمی نمک و فلفل را در آن می ریزیم و تفت میدهیم .کمی که رب ها سرخ شدند و بوی خامی آرد گرفته شد آب را هم اضافه میکنیم و میگذاریم تا همه مواد با هم بجوش بیایند و کم کم غلیظ شوند.در آخر آبلیمو را به آن اضافه میکنیم و بعد از اینکه غلیظ شد آن را از روی حرارت بر میداریم.

امیدوارم بهره کافی رو برده باشید همراهان همیشگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام