آموزش کار با یواست سئو

حالت شب

دقت کرده اید که هر تکنولوژی جدیدی که به بازار می آید موج عظیمی از آموزشهای آن نیز عرضه میشود. آموزش کار با یواست سئو نیز یکی از همان آموزشهاییست که وقتی کار با وردپرس رایج شد، این آموزشها نیز رواج پیدا کرد.کار با افزونه یواست سئو همانند هر برنامه اینترنتی دیگر مراحل دانلود و نصب دارد و پس از آن آموزش کار با تنظیمات آن مهم است. و در آخر استفاده از این تنظیمات به منظور هدف مورد نظر نیاز به آموزش دارد. فارسی خوان امروز بخش فناوری خود را بکار گرفته تا با بیانی ساده راهنمای استفاده از یواست سئو را برایتان آشکار کند.

آموزش نصب و کار با یواست سئو

در حالت کلی این آموزش هایی که در بخش قبل گفتیم درجات و مدل های مختلفی دارند. برخی تجاری و برخی رایگان هستند. برخی دیگر به قدری همه گیر میشوند که خود آنها نیز به عنوان یک پلتفرم مستقل در می آیند.

مانند همین آموزش کار با یواست سئو که فقط برای کار با وردپرس است.

خود من به جرات میتوانم بگویم وقتی سئو را یاد خوب یاد گرفتم که شروع به استفاده از یواست سئو کردم. پلاگینهای مفید دیگری در بازار موجود هستند اما بنا به دلایل زیر یواست بهترین آنهاست.

  1. تجزیه و تحلیل کامل و ارائه توضیحات دقیق برای بهبود وضعیت
  2. سئو مطالب و صفحات سایت
  3. بررسی میزان خوانایی نوشته‌ها برای کاربران
  4. یکپارچه سازی سایت با اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی و تنظیمات اشتراک‌گذاری مطالب
  5. تمرکز برروی کلمه کلیدی هدفگیری کلمات کلیدی نتایج جستجو
  6. پیکربندی تگ متا ربات
  7. اعمال تنظیمات برروی متاتگ عنوان و توضیحات
  8. کنترل کامل نقشه سایت
  9. بهبود RSS سایت
  10. تنظیم فایل robots.txt و .htaccess
  11. پشتیبانی از زبان فارسی

آموزش نصب و راهنمای استفاده از یواست سئو

دانلود یواست سئو

در نوار گوشه وردپرس در قسمت پیشخوان آن لینک مربوط به افزونه ها را میزنیم. بعد از آن در قسمت جستجو عبارت مورد نظر (“Yoast SEO”) را سرچ مکنیم و آن را دانلود میکنیم.

پس از دانلود، آن را بر روی وردپرس نصب و فعال میکنیم.

آموزش کار با تنظیمات یواست سئو

تنظیمات عمومی یواست سئو عموما شامل اطلاعات آن و نحوه کار با پایه های هفتگانه سئو است.

  • دست‌اندرکاران: در این بخش با سازندگان افزونه یواست آشنا شوید.
  • بازگشت به تنظیمات پیش‌فرض: اگر دچار اشتباهاتی در تنظیمات افزونه یوست شده‌اید و یا می‌خواهید تنظیمات به صورت پیش فرض اعمال شوند؛ اینجا را کلیک کنید.
  • ابزارهای وبمستر
    این ابزار اجازه می‌دهد به راحتی مالکیت سایت خود را با استفاده از کد متا ارائه شده توسط ابزارهای وبمستر مانند گوگل وبمستر تولز بررسی کنید
  • اطلاعات شرکت
    در این صفحه اطلاعات عمومی وبسایت خود را از جمله نام شرکت لوگو یا نماد را وارد نمایید
  • امنیت
    اگر در وبسایت خود نویسنده‌های دیگری دارید، این گزینه به کار شما خواهد آمد.

آموزش کار با تنظیمات یواست سئو

راهنمای استفاده از یواست سئو

شامل سه بخش میشود که عبارتند از توضیح متا، عبارات کلیدی و خوانایی متن.

عبارات کلیدی شامل کلمه، گروه کلمه و جمله هاییست که خود قصد داریم در متن ما زیاد تکرار شوند. این عبارات کلیدی میتواند شامل کلمات پرتکرار و یا زیرتیترهای ما باشند. همچنین کلمات مهم و بولد شده متن را نیز میتواند شامل شود.

یواست ایرادهای انتخاب این عبارات را مثل افراط یا بهینه سازی نامناسب، یاداوری میکند.

بخش بعدی راهنمای استفاده از یواست سئو توضیح متا همان چند سطریست که قصد داریم به موتور جستجو بشناسانیم. این چند سطر نماینده کل متن است لذا بهترین نحو نوشتن آن، به نحوی ست که شامل پرتراکم ترین کلمات کلیدی باشند. نیازی به این نیست که چکیده متن باشد. بهینه ترین فرم نوشتن آن زمانیست که تراکم بالای کلمات کلیدی باشد.

تجزیه و تحلیل خوانایی نیز برای سئوی کاربر است.

یعنی یواست سئو مطلب ما را جوری ویرایش میکند، یا بهتر است بگویم نویسنده را جوری وادار به ویرایش میکند که خواننده هنگام خواندن مطلب میان جملات و پاراگرافها سردرگم نشود. مثل یک معلم ادبیات و نگارش بسیار سختگیر با طول جملات و اندازه پاراگراف ها و تعداد کلملات جمله یا تعداد سطرهای پاراگراف سروکار دارد.

به توصیه های این معلم دلسوز فداکار گوش دهید و سختگیریهایش را انجام دهید. شک نکنید که حتما کیفیت کار شما را ارتقا میبخشد.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است، امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام