آموزش کار با یواست سئو

آموزش کار با یواست سئو

افزونه یواست سئو (Yoast SEO) قدرتمندترین پلاگین در زمینه سئوی سایت بین کاربران وردپرس است؛ حتی اگر اطلاعات کمی در خصوص سئو سایت دارید، با کمک افزونه یواست سئو می‌ توانید به راحتی محتوای صفحات خود را بهینه ‌سازی کنید. در حقیقت، افزونه یواست به شما کمک می‌ کند تا ابتدایی ‌ترین و اصلی ‌ترین نکات سئوی داخلی صفحات خود را بررسی کرده و در صورت نیاز آن ها را بهبود دهید . امروز در فارسی خوان، به آموزش کامل افزونه yoast seo می ‌پردازیم.

سئوی وردپرس

افزونه یواست سئو مورد مناسبی برای ارزیابی عناصر سئوی داخلی است اما به این معنی نیست که پس از نصب آن کار تمام شده. این افزونه مواردی که از نظر موتورهای جستجو حائز اهمیت هستند را بررسی کرده و پیشنهادهایی در جهت بهبود آن ‌ها ارائه می ‌دهد. ویژگی بسیار خوب یواست سئو این است که هم زمان با تهیه محتوا آن را بررسی می‌ کند و در انتهای مقاله بخشی برای بهبود ارائه می‌ دهد که نسبت به تغییرات محتوا واکنش داده و کاملاً پویا است.

افزونه یواست سئو چیست

اگر به دنبال نصب یک افزونه سئو همه کاره در وردپرس هستید، پیشنهاد ما، یواست سئو است. در Yoast تمام ریزه کاری ‌های مربوط به سئو سایت در نظر گرفته شده و تنها کافیست نکاتی که به شما گفته می‌شوند را رعایت نمایید. همچنین به یاد داشته باشید این افزونه از طرف تعدادی از نخبگان وردپرس در حال توسعه می ‌باشد و به‌ صورت رایگان در اختیار مدیران سایت‌ ها قرار می ‌گیرد و بیش از یک میلیون نصب فعال به خوبی بیانگر محبوبیت افزونه Yoast SEO است.

امکانات افزونه یواست سئو
مدیریت سایت مپ

بروزرسانی ‌های مداوم

توابع قدرتمند

پشتیبانی قوی

حاوی نکات مورد نظر موتورهای جستجو برای سئوی محتوا

کنترل آدرس ‌ها برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری

امکان کنترل متاتگ ‌ها

دانلود و نصب افزونه یوست

همان‌ طور که قبلتر اشاره کردم، افزونه Yoast SEO رایگان است و تمام کاربران وردپرس می ‌توانند از آن استفاده کنند. برای نصب این افزونه ابتدا به پیشخوان سایت خود مراجعه کرده و از قسمت “افزونه‌ها” روی گزینه “افزودن” کلیک نمایید. در کادر جستجو کلمه “Yoast SEO” را نوشته و اقدام به جستجو کنید. در لیست افزونه های نمایش داده شده گزینه افزونه Yoast SEO را انتخاب و نصب کنید. چند لحظه منتظر بمانید و پس از اتمام نصب، گزینه “فعال سازی” را برای این پلاگین انتخاب نمایید.

همانطور که ملاحظه می ‌کنید اکنون پس از نصب افزونه منوی جدید به قسمت منوهای وردپرس شما تحت عنوان سئو اضافه شده است. بر‌روی منو کلیک کنید تا وارد پیشخوان Yoast SEO شویم. در نسخه جدید، تیم یواست جهت ارتقا تجربه کاربری بخش های اضافی را حذف کرده .بطور مثال زمانیکه شما مشخص می‌ کنید در نوشته No Index باشد به صورت خودکار آن نوشته را در نقشه سایت نمایش نمیدهد. آدرس نقشه سایت شما yoursite.ir/sitemap_index.xml هست که باید جهت ثبت وب سایت به گوگل وبمستر تولز دهید.

بخش عمومی یواست سئو

در بخش سئو > عمومی > تب امکانات تمام موارد روشن باشد به جز تجزیه و تحلیل خوانی و ادغام Ryte. در بخش سئو > عمومی > ابزار های وب مستر کد تایید موتور های جست و جو گر را وارد کنید و همچنین از طریق verify و آپلود فایل امکان تایید موتور های جست و جو فراهم شده.

آنالیز سئو

آنالیز سئو، همیشه وضعیتی از سئوی سایت را در اختیار کاربران قرار می دهد. مدیر سایت به داده ها و اطلاعات در سئوی محتوا دسترسی دارد. این ویژگی کمک می کند محتوایی که نوشته اید بهینه سازی شود و همیشه وضعیت سئوی محتوای نوشته شده را در اختیار نویسنده قرار می دهد. آنالیز محتوا در حقیقت کمک می کند یک مطلب بهتر بنویسید.

تجزیه و تحلیل خوانایی

تجزیه و تحلیل خوانایی با نمایش چراغ های رنگی زرد، سبز و قرمز به کاربر کمک می کند وضعیت محتوا را تشخیص دهد. و بیشتر کاربران سعی می کنند چراغ های افزونه را سبز کنند و فکر می کنند سبز کردن چراغ در افزونه سئو به معنای بهینه سازی کامل محتواست. اما همیشه این طور نیست.

البته آنالیز محتوا در نسخه تجاری افزونه یعنی Yoast SEO Premium دارای امکانات بسیار زیاد دیگری است که به شما کمک می کند محتوا را برای چند کلمه کلیدی هدف بگیرید، کمک می کند لینک های داخلی بهتری بسازید و البته وقتی گروه محتوایی تشکیل دهید به شما کمک می کند محتوا را بهم مرتبط کنید.

محتوای شاخص

منظور از محتوای شاخص یا Corner Stone اینست که شما برای سایت یک کمپین بازاریابی محتوایی راه اندازی کنید. در این کمپین شما محتوایی دارید که در سایت قرار گرفته و میخواهید بیشتر از هر محتوای دیگری در زمینه مربوطه (مثلا برای یک برچسب یا یک دسته بندی) محتوا بیشتر از همه بازدید بگیرد.

در واقع محتوای کرنر استون یا سنگ بنا محتوایی است که برای یکی از موضوعات شما مهم ترین محتوا به شمار می رود و بالاتر از دیگر محتوای سایت شما قرار میگیرد. این نوع محتوا ها معمولا بیشترین میزان لینک داخلی را دریافت می کنند.

شمارنده پیوند متن

شمارنده تعداد لینک های داخلی سایت است. به شما کمک می کند بدانید یک محتوا چه تعداد لینک خارج از سایت دارد و چه تعداد پیوند داخلی ارائه می کند. این گزینه در بخش ویرایش نوشته در همان پیشخوان وردپرس و در سمت چپ نمایش داده می شود.

نقشه های XML سایت

نقشه های سایت بسیار مهم هستند. در واقع گوگل از نقشه سایت استفاده می کند تا بتواند سریع تر از هر زمانی متوجه تغییرات و بروز رسانی های درون سایت شود. پس نقشه سایت را باید بسازید و آن را به گوگل معرفی کنید. ابزارهای زیادی برای ساختن نقشه سایت وجود دارند. در نسخه رایگان افزونه Yoast هم میتوانید به سادگی نقشه سایت خود را بسازید.

ادغام Ryte

این گزینه یک افزودنی در افزونه یوست Yoast SEO به شمار می رود و سایت را از نظر قابل ایندکس بودن بررسی می کند. اگر سایت برای گوگل و بینگ و دیگر موتورهای جستجو باز باشد و قابل ایندکس باشد، در این صورت افزونه مشکلی نخواهد داشت.

ابزارهای وبمستر

این ابزار اجازه می ‌دهد به راحتی مالکیت سایت خود را با استفاده از کد متا ارائه شده توسط ابزارهای وبمستر مانند گوگل وبمستر تولز بررسی کنید. لازم به ذکر است که با کد های وبمستر گوگل و بینگ و Yandex شما به این جستجوگر‌ها کمک می‌ کنید تا سایت شما را به صورت کامل مورد ارزیابی قرار دهند؛ مواردی چون صفحات ۴۰۴، سرعت بارگذاری صفحات، مطالب سایت و …

امنیت

اگر در وبسایت خود نویسنده‌ های دیگری دارید، این گزینه به کار شما خواهد آمد. با انتخاب این گزینه تنظیمات و تغییرات Yoast SEO را برای دیگر نویسنده‌ ها خواهید بست. چنانچه نویسنده‌ای دارید بهتر است این گزینه را برای جلوگیری از تغییرات ناخواسته در افزونه فعال نمایید.

تنظیمات عنوان‌ ها و متاهای سایت

همان‌طور که در جریان هستید مدیریت محتوای وردپرس، به‌صورت پیش فرض از تمام متا تگ ‌ها پشتیبانی نمی ‌کند. در حالی که متاها در سئو سایت از اهمیت بسیار بالایی برخودار هستند. شاید بتوان این کمبود را یک ضعف برای وردپرس دانست. در هر صورت برای افزودن متا تگ‌ ها به تمامی صفحات سایت خود از طریق منوی سمت راست از زیر شاخه سئو برروی منوی “عنوان‌ها & متاها” کلیک نمایید. در ادامه به آموزش گزینه‌ های موجود در این بخش می ‌پردازیم.

عمومی

این تب شامل دو قسمت مهم می‌ باشد. در بخش “عنوان جداکننده” یا Title Separator می ‌توانیم حرف مورد نظر را برای جدا کردن عنوان سایت و عنوان صفحه انتخاب کنیم. بسته به سلیقه شخصی می ‌توانید یکی از سمبل‌ ها را انتخاب نمایید. این علامت در تمام صفحات سایت و همچنین در نتایج گوگل نمایش داده می ‌شود.

بخش بعدی یا فعال کردن “تجزیه و تحلیل” می ‌باشد. با فعال بودن تجزیه و تحیل خوانایی، یک بخش جدید در افزونه یواست تحت عنوان خوانایی در انتهای صفحه ویرایش هر برگه و پست افزوده می‌ شود. امکان بسیار جالبی که در نسخه ‌های جدید افزونه شاهد آن هستیم، به بررسی متن از نظر خوانایی برای کاربران می ‌پردازد.

خانه

در این تب تنظیمات مربوط به صفحه اصلی و خانگی سایت شما موجود می‌ باشد. از آنجایی که همواره از صفحه اصلی یک سایت به‌ عنوان قلب تپنده وبسایت یاد می‌ شود؛ برای این قسمت وقت بیشتری بگذارید. شما می ‌توانید با کلیک برروی گزینه “ویرایش خود صفحۀ نمایشی” به صورت زنده این تغییرات را اعمال کنید.

تب گونه ‌های فرسته

نام این تب یک مقدار عجیب است. این گزینه معادل کلمه Post Types در نمونه انگلیسی افزونه یواست می ‌باشد. در این تب تنظیمات مربوط به سئو مطالب، صفحات و فایل ‌های رسانه‌ای در اختیارتان قرار می ‌گیرد. و می ‌توانید با تعیین هر قسمت به ‌صورت جداگانه تغییرات خاصی را برای پیروی از یک فرمت خاص اعمال کنید.

تنظیمات عنوان

این گزینه تنظیمات عنوان سایت را در وردپرس تغییر خواهد داد، استفاده از این گزینه به شدت توصیه می‌شود، زیرا گاهی عنوان سایت از طرف قالب ممکن است دچار مشکلاتی شود. پس این گزینه را فعال می‌ کنیم.

قالب توضیحات داده

این قسمت مربوط به تگ متای توضیحات (direction) می‌ باشد. پیشنهاد می ‌شود در این قسمت هیچ چیزی وارد نکنید و در صفحات، مطالب و رسانه‌های خود به‌صورت دستی توضیحات داده را پر نمایید.

روبات متا

اگر تنظیمات متا روبات را روی گزینه noindex بگذارید، در واقع از موتورهای جستجو از جمله گوگل درخواست کرده‌اید که صفحات شما را بررسی نکنند. با این حال در صورتی که نیازی نمی ‌بینید تا صفحات، مطالب یا رسانه‌ های شما در گوگل ایندکس نشوند، این گزینه را برروی index فعال کنید.

تاریخ در پیش نمایش ریز

اگر در برگه ‌ها و پست‌ های وبلاگ خود به‌ طور مداوم تغییر ایجاد می ‌کنید و آن ‌ها را به‌روز می ‌نمایید، استفاده از این گزینه را به شما پیشنهاد می‌ کنم. با استفاده از این گزینه تاریخ‌ های به‌روز رسانی در متا تگ ‌ها ثبت می گردند تا موتورهای جستجوهای را از اعمال آخرین تغییرات با خبر شوند.
جعبه متای Yoast SEO

همانطور که در پایان ویرایشگر هر پست و باکس مربوط به افزونه یواست را مشاهده می ‌کنید، با غیرفعال کردن این گزینه می ‌توانید از نمایش آن جلوگیری نمایید. احتمالا شما هم مثل من به بی ‌استفاده بودن این گزینه فکر کردید. اما در سایت‌ هایی که دارای چند نویسنده هستند، به منظور عدم ورود اشتباه توسط افراد ناشی، این گزینه بسیار کاربردی می‌ باشد.

 

طبقه بندی

در این قسمت می ‌توانید پارامترهای دسته بندی، برچسب، فرمت و.. را پیکربندی نمایید. در اینجا نمی‌ توان پیشنهاد ویژه‌ای داد، بسته به موارد مورد نیاز باید تکمیل شوند. توجه داشته باشید که تنظیمات بخش طبقه بندی برروی کل مطالب سایت شما تاثیر می ‌گذارد.

بایگانی‌ ها

در تب بایگانی ‌ها می ‌توانید تنظیمات ویژه‌ای به صفحات بایگانی‌ نویسنده های سایتتان، بایگانی‌ های تاریخی، و همچنین صفحات جستجو و ۴۰۴ بدهید. آپشن‌ های این بخش هم مانند سایر قسمت‌ های قبلی بوده و نیازی به توضیح مجدد نیست.

تنظیمات شبکه‌ های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس از پر مخاطب ‌ترین شبکه‌های اجتماعی می ‌باشند. فعالیت در این شبکه ‌ها به معنی افزایش بی ‌سابقه بازدیدکنندگان از سایت و در نتیجه بالا رفتن رتبه، رنک سایت و محبوبیت بیشتر نزد گوگل می ‌باشد.

با این حال افراد مبتدی از این تاثیر شگرف بی ‌اطلاع هستند و یا خیلی ساده به خاطر زحمات کمتر، از کنار این مسئله رد می‌ شوند. افراد حرفه‌ ای هم شاید بخاطر کمبود وقت کافی خیلی به این این موضوع اهمیت ندهند.اکنون که از تاثیر شبکه ‌های اجتماعی بر سایت خود مطلع شده‌اید، به تنظیمات این قسمت از افزونه Yoast SEO می‌ پردازیم.

حساب ‌ها

در این تب می ‌توانید با اضافه کردن حساب ‌های کاربری شبکه ‌های اجتماعی سایت خود، آن‌ها را به موتورهای جستجو معرفی نمایید. بدین منظور در هر بخش آدرس کامل صفحه‌ تان را وارد نمایید. اما در قسمت توییتر، تنها وارد کردن نام کاربری حساب توییترتان کفایت می‌ کند.

فیسبوک

۱. افزودن Open Graph meta data
انتخاب این گزینه بستگی به سلیقه شما دارد، با انتخاب این گزینه نمودار داده ‌های متا به سر صفحه شما اضافه خواهد شد. فعال کردن این گزینه باعث می ‌شود هنگامی که صفحات شما به اشتراک گذاشته می‌ شوند؛ استفاده از تصاویر و متاتگ‌ های عنوان و توضیحات، آسان ‌تر باشد. البته دقت داشته باشید با انتخاب و فعال کردن Open Graph Meta Data گوگل از سر صفحه شما خوشش نخواهد آمد. چون گوگل از Head‌ های کم حجم بیشتر طرفداری می‌ کند. پیشنهاد من غیرفعال بودن گزینه می ‌باشد.
۲. آدرس تصویر
تصویر آواتار فیسبوک را از این قسمت انتخاب نمایید، این تصویر معرف صفحه سایت شما در فیسبوک می ‌باشد.
۳. اضافه کردن مدیر فیسبوک
این دکمه را برای انتخاب مدیر فیسبوک انتخاب نمایید. پس از انتخاب این گزینه پیش فرض شما باید به اکانت فیسبوک خود وصل شده و مدیریت خود را برای افزونه مشخص نمایید. در مقابل این دکمه، دکمه دیگری با نام “استفاده از برنامه فیسبوک به عنوان مدیر” وجود دارد، که با انتخاب آن شما باید یکی از اپ‌ های ساخته شده توسط خود را معرفی کنید. این عمل برای افراد حرفه ‌ای می ‌باشد، اگر در فیس بوک برنامه مخصوص خود را دارید می ‌توانید از این قسمت به عنوان مدیر سئو از آن استفاده نمایید.
۴. نشانی صفحۀ فیسبوک
آدرس فیسبوک خود را در این قسمت وارد کنید، پیشنهاد ما این است که یک صفحه جداگانه برای وبسایت خود بسازید، و آن صفحه را معرفی کنید.
۵. عنوان
عنوان صفحه فیسبوک خود را نیز در این قسمت وارد نمایید.
۶. توضیحات
توضیحات مربوط به صفحه خود را نیز در این قسمت باید بنویسید.
۷. تنظیمات پیش ‌فرض آدرس تصویر
این قسمت نیز برای تعیین تصویر شاخص برای مطالبی که دارای عکس نمی ‌باشند مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

توییتر

در این قسمت می ‌توانیم تنظیمات مربوط به کارت توییتر را وارد نماییم. در اینجا افزونه یواست کارت پیش فرضی را ساخته که مطالب بیشتری را همراه با تصویر به توییت می ‌گذارد. تنظیم ‌های دلخواه خود را در این بخش وارد کنید و در قسمت نام کاربری، اکانت خود را در توییتر بنویسید.

گوگل پلاس

نویسنده گوگل پلاس
این فرد در گوگل یک حساب کاربری دارد، و همچنین در وبلاگ و یا سایت نیز یک اکانت برای نویسندگی دارد.
صفحهٔ انتشار در گوگل
در این قسمت لینک گوگل پلاس خود را وارد کنید، توجه داشته باشید که برای فعال سازی این قسمت باید در قسمت “درباره من” در گوگل پلاس حتما لینک وبسایت خود را وارد کرده باشید. همچنین تیک گزینه «محتوای متای نوشته Google+ را اضافه کنید (به جز متای نویسنده)» را نیز فعال نمایید.

افزایش سئو مطالب سایت وردپرس

بسیار خب، تا به اینجای کار موفق شدیم سایت خودمان را با کمک افزونه Yoast SEO بهینه‌ سازی یا به اصطلاح سئو کنیم. اما کافی نیست. تاکنون تنها نیمی از راه را پیموده‌ایم؛ برای بالا آمدن در نتایج اول گوگل نیاز داریم برروی سئو مطالب خود نیز کار کنیم. برای این‌ که بتوانید پست ‌های وبلاگتان را در نتایج اولیه گوگل ببینید تنها کافیست چندین نکته کلیدی را رعایت کنید. در همین راستا افزونه یواست کمک شایانی به ما خواهد کرد. اما چگونه. در ادامه آموزش هم با من همراه باشید.

احتمالاً شما هم پس از نصب افزونه Yoast SEO متوجه اضافه شدن دو ستون جدید به صفحات نوشته‌ ها و برگه‌ های سایت وردپرس خود شده‌اید. نقطه ‌های رنگی در ستون سئو بیانگر امتیازی است که افزونه یواست به مطلب یا برگه شما می‌ دهد. و در ستون خوانایی، همانطور که از نام آن پیداست، میزان خوانایی متن نوشته شده از دید کاربران مورد بررسی قرار می ‌گیرد. این دایره‌های رنگی دوست داشتنی از پنج رنگ تشکیل شده‌اند و هرکدام معنای خاص خودشان را دارند
دایره سبز به معنی قابل قبول بودن سئوی برگه یا مطلب می‌ باشد
دایره نارنجی یا زرد به این معنی است که برگه یا مطلب نوشته جای بهبود دارد
اگر دایره قرمز باشد یعنی مشکلات زیادی در برگه یا مطلب وجود دارد
دایره خاکستری به این معنی است که هیچ اطلاعاتی در خصوص سئوی برگه مطلب‌ در دسترس نیست
دایره آبی رنگ به معنی noindex بودن برگه یا مطلب می ‌باشد

بهینه‌سازی محتوا

پیش‌نمایش اسنیپت

این بخش در واقع یک دمو از مطلب شما در موتور جستجوی گوگل می ‌باشد. که خود از سه قسمت اصلی عنوان، آدرس و توضیحات تشکیل شده است و نقش به سزایی در سئوی مطلب شما خواهد داشت. برای ویرایش این مشخصات می ‌توانید برروی دکمه ویرایش اسنیپت کلیک کنید و تغییرات دلخواه را اعمال کنید. در صورت که آشنایی کافی ندارید تا چگونه ورودی مناسبی به این بخش اضافه کنید، تنها کافیست نکات زیر را رعایت نمایید:

کاربران و موتورهای جستجو URLها ی طولانی را دوست ندارند. اگر آدرس صفحات شما کمتر از ۵۰ الی ۶۰ کاراکتر هستند، به هیچ وجه نگران نباشید. اما اگر URL های شما بیشتر از ۱۰۰ کاراکتر دارند بهتر است به فکر بازنویسی آنها باشید.

آدرس URL را با عنوان صفحه (title) هماهنگ کنید.

برای هر صفحه از عنوان منحصر به فرد استفاده کنید.

طول عنوان باید بین ۵۰ تا ۷۰ کاراکتر باشد.

حرف زائد و اضافه را از URL صفحات خود حذف کنید. کلماتی مانند and و on و…

از متا تگ‌های تکراری استفاده نکنید.

طول متاتگ توضیحات(Description) صفحات خود را بین ۵۰ تا ۳۰۰ کلمه نگهدارید.

کلمه کلیدی کاربردی

کلمات کلیدی، کلید واژه ها و عبارت هایی در محتوای سایت شما هستند که به افراد اجازه می ‌دهند سایت شما را از طریق موتورهای جستجوگر پیدا کنند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب باعث می ‌شود ما دقیقا بدانیم در مورد چه چیزی مطلب می ‌نویسیم و می ‌خواهیم برای چه جستجو هایی در گوگل بالا بیایم. هنگامی که شما برای نوشته خود یک کلمه کلیدی تعیین می ‌کنید، باید میزان تکرار این کلمه نسبت به متن دارای درصد خاصی باشید تا از نظر گوگل مورد پسند قرار بگیرد.

اصطلاحا به این مورد چگالی کلمه کلیدی می‌گویند. در حالت عادیی باید به ‌صورت دستی چگالی کلمات کلیدی را تعیین کنید که کار بسیار دشواری است. اما با کمک افزونه Yoast SEO دیگر نیازی به این کار نیست. و این افزونه پس از این ‌که کلمه یا کلمات کلیدی مطلب خود را انتخاب کردید؛ به شما پیشنهاداتی می ‌کند تا بتوانید راحت ‌تر در صفحه اول گوگل بالا بیاید.

تنظیمات پیشرفته

روبات‌های ایندکس متا

ممکن است به هر دلیلی از موتورهای جستجو بخواهید که این صفحه و یا پستتان را شناسایی نکنند. بدین منظور می ‌توانید تنظیمات این قسمت را برروی noindex قرار دهید. پس اعمال این تغییر، افزونه Yoast SEO دایره رنگی مربوطه را به رنگ آبی در می ‌آورد.

روبات‌های متا دنبال

با استفاده از تنظیمات این گزینه می ‌توانیم به موتورهای جستجو بگوییم که آیا لینک ‌های موجود در این صفحه را دنبال کنند یا خیر. همان‌ طور که می ‌دانید گوگل از طریق خزیدن میان صفحات اینترنتی اطلاعات مربوط به آن ‌ها را جمع‌آوری می ‌کند. بنابراین لینک ‌هایی که پست یا صفحات خود قرار می ‌دهید، مقصد بعدی گوگل هستند.

در صورتی در پستتان از لینک ‌های خارجی نامعتبر زیادی استفاده کرده‌اید می‌ توانید این گزینه را برروی nofollow بگذارید. البته توجه داشته باشید با این کار لینک‌ های داخلی وب‌ سایت خودتان هم که در این صفحه وارد کرده‌اید، بی ارزش خواهد شد.

متا روبات ‌های پیشرفته

در صورتی که وبسایتتان را در دایرکتورهای یاهو و DMOZ یا سایر دایرکتورهای ثبت کرده باشید، از تگ ‌های عنوان و توضیحات ثبت شده در دایرکتورهای در نتایج موتورهای جستجوگر جلوگیری می ‌کند. برای جلوگیری از این نحوه نمایش شما می‌ توانید تظیمات را به‌کار ببرید.

No ODP: به موتورهای جستجو اجازه استفاده از توضیحات جایگزین از ODP/DMOZ را نمی‌دهد.
No YDIR : به موتورهای جستجو اجازه نمی‌دهد از توضیحات سایت موجود در دایرکتوری یاهو استفاده کند.
فهرست تصویری موجود نیست: از ایندکس شدن تصاویر در موتورهای جستجو جلوگیری می‌کند.
بدون بایگانی: به موتورهای جستجو اجازه نمی‌دهد از نسخه ذخیره شده صفحات سایت استفاده کند.
بدون سربرگ: به موتورهای جستجو اجازه نمی‌دهد از تگ‌های head سایت موجود در دایرکتوری یاهو استفاده کند.

نشانی قانونی

در صورتی که گوگل هنگام خزیدن در صفحات سایت شما به دو صفحه با اطلاعات یکسانی برخورد کند، قادر به تشخیص آن ‌ها نخواهد بود. و مشکل صفحات دوقلو پیش می‌ آید که تاثیر بسیار بدی روی سئوی وبسایت شما می ‌گذارد. اما راه حل این مشکل چیست.

نشانی قانونی یا canonical اینجا به کمک ما می ‌آید. در واقع این گزینه مانند ریدایرکت عمل می ‌کند و مطالب دوقلوی شما را به آدرسی که شما در این بخش قرار می ‌دهید منتقل می ‌کند. همچنین به گوگل می‌ گوید که این مطلب اصلی ماست و فقط این را ایندکس کن.

حرف آخر

افزونه Yoast SEO باعث می ‌شود پیش از ساخت یک صفحه یا انتشار مطلب جدید، از سئو آن اطمینان حاصل نمایید؛ این پلاگین کلمات کلیدی، متاتگ ‌ها، تصاویر و خوانایی متون شما را مورد بررسی قرار می‌ دهد و در صورت عدم استفاده صحیح از آن‌ها، شما را مطلع می کند. البته این تنها آغاز راه است. چرا که علاوه بر تمامی این ویژگی ‌های خارق‌العاده، هنگامی که از افزونه یواست استفاده می‌ کنید؛ دیگر نیازی نیست برای نقشه سایت،خوراک rss و حتی ریدایرکت و… دست به دامان پلاگین‌ های جانبی شوید.

بنابراین اگر قرار باشد تنها یک افزونه سئو برای سیستم وردپرس خود انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما افزونه یواست است. افزونه یواست به نحوه‌ای طراحی شده است که تمامی مدیران سایت ‌ها از جمله مبتدی یا حرفه‌ ای بتوانند به سادگی از آن در جهت بهبود سئو سایت وردپرسی خود استفاده نمایند. اما این پلاگین قدرتمند دارای تنظیماتی می ‌باشد که ممکن است به سادگی از کنار آن عبور کرده باشیم. بنابراین اگر احساس می‌ کنید اطلاع کافی از عملکرد برخی گزینه‌ ها ندارید، پیشنهاد می‌ کنم حتما آن ‌ها را آموزش ببینید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.