عوامل اچ آی وی

حالت شب

ایدز فاجعه عفونت اچ آی وی است،‌ ابتلا به ویروس نقص ایمنی یا عوامل اچ آی وی موجب پیشرفت سیستم ایمنی بدن شده و توانایی بدن برای دفع برخی از عفونت‌ها و سایر بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.از زمان ورود اچ آی وی به بدن تا بروز ایدز ممکن است بین ۶ ماه تا ده سال یا حتی بیش‌تر به طول بکشد، در این مدت گرچه فرد به ظاهر سالم به نظر می‌رسد، اما ممکن است ویروس از او به دیگران سرایت کند.ما در فارسی خوان میخواهیم شما را با عوامل اچ آی وی  آشنا کنیم.

عوامل اچ آی وی ۱) نشانه های اولیه ویروس اچ آی وی

۱- سردرد
۲- اسهال
۳- تهوع و استفراغ
۴- خستگی
۵- درد ماهیچه ها
۶- گلو درد
۷- تورم غدد لنفاوی
۸- جوش یا بثورات قرمز که خارش ندارد، معمولا بر روی تنه هستند
۹- تب نیز نشانه های اولیه ویروس اچ آی وی می باشند.

عوامل اچ آی وی ۲) ریشه ویروس اچ آی وی

ریشه ویروس اچ آی وی که شامپانزه های آفریقایی را آلوده می کند. دانشمندان بر این باورند که (siv) از شامپانزه به انسان زمانی منتقل شد، که انسان ها شروع به خوردن شامپانزه ها کردند. در داخل جمعیت انسانی، ویروس به حالت بی صدایی، اچ آی وی جهش یافته است. ویروس اچ آی وی،از قاره آفریقا از فردی به فرد دیگر طی چند دهه منتقل می شود سرانجام این ویروس ،به سایر نقاط جهان منتقل شد ، دانشمندان، ابتدا در سال ۱۹۵۹ نمونه خون انسانی اش را کشف کردند.

روش های تشخیص با آزمایش های اچ آی وی

عوامل اچ آی وی ۳) روش های تشخیص با آزمایش های اچ آی وی

چندین تست و ازمایش مختلف برای روش های تشخیص با آزمایش های اچ آی وی استفاده می شود ،ارائه دهندگان ،مراقبت های بهداشتی تعیین می کنند کدام آزمایش برای هر فرد بهتر است.هیچ درمانی برای اچ آی وی وجود ندارد، میتوان آزمایش اچ آی وی را انجام داد.

همچنین بخوانید : بیماری ms چیست

و بدون درمان، و امید به زندگی بعد از تشخیص این بیماری ،حدود سه سال است این زمان می تواند هنگامی که فرد مبتلا به بیماری های دیگر باشد، بسیار کوتاه تر نیز باشد ؛ با این حال، درمان با داروهای ضدویروسی ،میتواند مانع پیشرفت این بیماری شود.

 روش های تشخیص با آزمایش های اچ آی وی – تست آنتی ژن

آزمایش تست آنتی ژن یکی از رایج ترین آزمایشات هستند معمولا می توانند نتایج مثبتی را در عرض ۱۸ تا ۴۵ روز پس از ورود ویروس اچ آی وی به بدنشان، را نشان دهند.این آزمایش، خون را برای میزان و نوع آنتی ژن ها و آنتی ژن ها بررسی می کند ؛ یک آنتی ژن ،نوعی پروتئین است که بدن برای مبارزه با عفونت تولید می کند ،آنتی ژن بخشی از ویروس است که سیستم ایمنی را فعال می کند.

 روش های تشخیص با آزمایش های اچ آی وی – تست آنتی بادی

این آزمایش خون را فقط برای تست آنتی بادی ها بررسی می کند ، بین ۲۳ و ۹۰ روز پس از انتقال، اکثر افراد آنتی بادی اچ آی وی، قابل تشخیصی در خون یا بزاق خود دارند.این آزمایش ها با استفاده از آزمایش خون یا آب دهان انجام می شود و به آماده سازی لازم نیست ، برخی آزمایش ها ،در ۳۰ دقیقه یا کمتر نتایج خود را اعلام می کنند و در مراکز سلامتی یا کلینیک ها انجام می شوند.

روش های تشخیص با آزمایش های اچ آی وی – تست نوکلئیک اسید

تست نوکلئیک اسید آزمایش گران قیمت ،برای غربالگری عمومی استفاده نمی شود برای افرادی است که علائم اولیه اچ آی وی ،را دارند یا در معرض این ویروس قرار گرفته اند این آزمایش به دنبال آنتی بادی نمی گردد، تنها به دنبال خود ویروس است. ۵ تا۲۱ روز طول می کشد، تا ویروس اچ آی وی بتواند در خون شناسایی شود ، این آزمایش، معمولا با آزمایش یک آنتی بادی همراه، تایید و ثابت می شود.

عوامل اچ آی وی - داروی اچ آی وی

عوامل اچ آی وی ۴) داروی اچ آی وی

بیش از ۲۵ درصد داروی اچ آی وی برای درمان ضد ویروسی، که قابل استفاده برای درمان ویروس اچ آی وی است، تایید شده.آنها برای جلوگیری از تولید مجدد اچ آی وی و از بین بردن سلول هاجلوگیری می کنند. کمک می کند تا خطر ابتلا به عوارض ناشی از ویروس را کاهش دهد و همچنین از انتقال ویروس به دیگران را جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید : بیماری ms چیست

ایدز یک بیماری کشنده است که توسط ویروس اچ آی وی ایجاد می‌شود و با ورود این ویروس به بدن، قدرت دفاعی بدن روز به روز کاهش و هر میکروبی فرصت بیمارکردن فرد را پیدا می کند.این ویروس، تاکنون نزدیک به بیش از ۶۸ میلیون نفر را در جهان آلوده ساخته که عده زیادی از آنان که در مراحل شناخت اولیه این ویروس به آن مبتلا شدند، جان خود را از دست داده اند.متخصصان در این زمینه عنوان می کنند که در ابتدای شناخت این ویروس، اعتیاد تزریقی عمده علت ابتلا به ایدز بوده امروزه، این الگو به سمت تماس جنسی نامطمئن در حال تغییر است.به دلیل اهمیت این بیماری واگیر، هر ساله اول دسامبر بنام روز جهانی مبارزه با ایدز نامگذاری شده است.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام