پسری که ۱۲سال نخوابیده

حالت شب

پسری که ۱۲سال نخوابیده ! ابراهیم عطایی جوان ۲۸ ساله اهل آستانه اشرفیه است که بر اثر یک حادثه ۱۲ سال خواب به چشمانش نیامده است. او با استفاده از این فرصت به تحصیل و ورزش روی آورده تا جایی که چندین رکورد در رشته «دو» را از آن خود کرده است. جوانی که نخوابیدن یکی از آرزوهای بچگی اش بود، آرزویی که در سال ۱۳۸۴ به حقیقت پیوست و اکنون که آرزوی بچگی اش را به خاطر می آورد سر به زیر می خندد.

داستان از آنجا آغاز می شود که ˈابراهیم عطاییˈ جوانی که در سال ۱۳۸۴ به دلیل غرق شدن در بندرانزلی و نجات جانش توسط دو صیاد و انتقال به بیمارستان و پس از پنج ساعت در کما بودن و به هوش آمدن، تاکنون رنگ خواب را ندیده و شبانه روز بیدار است. بعد از دو ماه از بروز مشکل بی خوابی، به تنهایی و بدون اطلاع خانواده به پزشکان عمومی مراجعه کرد که علتش را متوجه نمی شوند و بعد از آن به متخصص مغز و اعصاب پناه می برد. در ادامه برای خواندن این مطلب با فارسی خوان باشید.

علت ۱۲ سال نخوابیدن

متخصص مغز و اعصاب نیز علت بی خوابی این جوان را نرسیدن اکسیژن به مغز و آسیب دیدن سلول های مربوط به خواب او عنوان می کند و ورزش و استفاده نکردن از سیگار، قلیان و قرص را به عطایی توصیه می کند. ابراهیم دومین فرزند و اولین پسر خانواده شش نفره، جوانی آرام است که تا دو سال خانواده را از بی خوابی اش مطلع نمی کند و در این مدت با مشکلات روحی مواجه می شود.

او در حال حاضر دانشجوی ترم ششم دانشگاه آزاد رشته تربیت بدنی است که یک خیر ایرانی مقیم خارج از کشور، هزینه تحصیل این جوان را می دهد.

در ادامه مصاحبه این جوان که ۱۲ سال نخوابیده را ببینید.

۱۲سال نخوابیده

این جوان بی خواب گیلانی در سال ۱۳۸۸ در مدت ۱۷ روز آستانه اشرفیه تا کربلا و در سال ۱۳۸۶ در مدت هشت روز آستانه اشرفیه تا مرقد امام خمینی (ره) را دویده است. ابراهیم همچنین ۳۰ ساعت بدون وقفه و استراحت تا تهران را دویده است. او که لقب دونده ای تا خدا را به خود داده، دوست دارد با نخوابیدن به اهداف بزرگی که از گفتنش امتناع می ورزد، برسد.

این جوان در مسابقه های کشوری دو و میدانی نیز حائز رتبه های اول، دوم و سوم است و در المپیاد کشوری فرهنگی  ورزشی بسیج در رشته دو و میدانی مدال طلا را دارد. در زمان حاضر در دوچرخه سواری، کشتی و بدنسازی فعال است و قبل از بروز مشکل بی خوابی در رشته فوتبال نیز فعالیت می کرد.

ابراهیم می گوید بیخوابی اوایل خیلی برایم سخت بود تا جایی که دچار مشکل افسردگی شدم. بعد از این مدت کم کم خودم را به این وضعیت عادت دادم و با این مشکل کنار آمدم و به ورزش رو آوردم. مطالعه، دوچرخه سواری و انجام کارهای منزل از جمله اموری است که در شب انجام می دهم. تاکنون دو هزار و ۶۰۰ جلد کتاب در زمینه های مختلف ورزشی، فیلم سازی، روانشناسی و غیره خوانده ام. از کشورهای امارات و قطر در بخش ورزش دو و میدانی پیشنهادهای مالی داشته ام و تنها به خاطر خانواده ام و برای اینکه همچنان ایرانی باشم و ملیتم را تغییر ندهم، قبول نکردم.

وی امیدوار است پرونده پزشکی اش به دست پروفسور سمیعی از مشهورترین جراحان مغز و اعصاب جهان که گیلانی نیز هست، برسد تا بتواند برای درمان بی خوابی کاری کند.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام