دستور تهیه لازانیای لوله ای

دستور پخت لازانیای لوله ای

حالت شب

در این مطلب از آموزش آشپزی، مجله فارسی خوان طرز تهیه و  طریقه پخت لازانیای لوله ای ،را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم بعد از یادگیری دستور و  طریقه پخت این غذای خوشمزه را در منزل تجربه کنید و لذت ببرید.لازانیا نیز همانند انواع پاستا و ماکارونی از محبوبیت زیادی در سراسر جهان برخوردار است و دارای اصالتی ایتالیایی می باشد.

دستور پخت لازانیای لوله ای

مواد لازم:

  1. لازانیا ۸ ورقه
  2. سینه مرغ ۲۰۰ گرم یا ۱/۲ عدد
  3. قارچ ۴ عدد
  4. پیاز کوچک ۱ عدد
  5. گوجه فرنگی ۱ عدد
  6. پنیر موزارلا و یا پنیر پیتزا رنده شده ۶ قاشق غذا خوری
  7. سس گوجه فرنگی ۴ قاشق غذا خوری
  8. نمک،فلفل،پودر سیرو آویشن به میزان دلخواه

طرز تهیه لازانیا لوله ای

طریقه پخت لازانیای لوله ای

۱. ابتدا دریک ظرف بزرگ به اندازه ای که ورقه های لازانیا در یک ردیف شناور باشند آب جوش بریزید. سپس ورقه های لازانیا را داخل آن قرار دهید تا بمدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه نرم شوند.لازم نیست ظرف را روی شعله قرار دهید.(از روش سنتی پخت ورقه های لازانیا هم میتوانید استفاده کنید).

۲.پیاز و گوشت مرغ و قارچ ها را به ترتیب خرد کرده و تفت دهید و سس باربیکیو،نمک،فلفل و پودر سیر را اضلفه کنید و بگذارید ۷ تا ۱۰ دقیقه کاملا جا بیافتد.

۳. دریک ماهیتابه گوجه فرنگی حلقه حلقه شده را باکمی روغن تفت دهید وسس گوجه فرنگی را اضافه کنید. سس را کاملا مخلوط کرده و داخل ظرف دیگری بریزید.

همچنین بخوانید : تهیه خمیر پیتزا در منزل

۴. ورقه های لازانیا را از آب خارج کرده و روی تخته کار بگذارید. مقذاری از مخلوط مرغ را روی لازانیا گذاشته و با مقداری پنیر رنده شده بصورت لوله ای رول کنید اضافه ورقه های لازانیا را جدا کرده و کنار بگذارید. رول های لازانیا را داخل تابه ای که از قبل داغ شده است از طرفی که رول را بسته اید بمدت ۱/۵ دقیقه برای هر رو سرخ کنید،سس را اضافه کنید وحرارت را کم کرده و با در بسته ۱۰ دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا غذا حاضر شود.

دستور پخت لازانیای لوله ای

  • مهم ترین وکلیدی ترین نکات تهیه لازانیای خانگی:
  • برای داشتن یک لازانیای خوشمزه چند نکته را پیشنهاد میکنم.
  • میزان مایه کم باشد.
  • مایه لازانیا کم چرب باشد.
  • وقتی لازانیا را از فر در آوردید بلافاصله  آنرا سرو نکنید وصبر کنید تا دمای پنیر پایین بیایید.

اگر می خواهید لازانیای شما رژیمی باشد، هنگام آماده کردن لایه های لازانیا، به جای اینکه در هر لایه، پنیر بریزید، در مرحله آخر فقط روی مواد مقداری پنیر بریزید. از پنیرهای رژیمی هم می توانید استفاده کنید.

دنبال کنندگان و همراهان همیشگی مجله فارسی خوان در صورتی که شما نکات یا دستوارت متفاوتی را در رابطه با تهیه لازانیای مرغ مد نظر دارید،آنرا با ما به اشتراک بگدارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام