دوچرخه مناسب برای کودکان

حالت شب

دوچرخه مناسب برای کودکان

خرید یک دوچرخه خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ و انتخاب دوچرخه مناسب برای کودکان سواری را برای دوچرخه سوار سخت ، پرزحمت و خسته کننده می سازد. دو قانون ساده برای تشخیص دوچرخه مناسب الف :حداقل دو و نیم سانتی متر از قد پا نسبت به تنه دوچرخه باید فاصله باشد(زمانی که پاها در دو طرف تنه وسط دوچرخه قرار می گیرد). ب :بلند ترین نقطه تنه دوچرخه ، پیشانی دوچرخه است .وقتی کنار دوچرخه می ایستید به هیچ عنوان پیشانی دوچرخه نباید از قد پاها بلندتر باشد.

تست سواری گرفتن دوچرخه مناسب

بهترین راه برای انتخاب سایز مناسب دوچرخه ، قرار دادن پاها در دو طرف قسمت بالای وسط تنه دوچرخه می باشد.در این زمان کف پاها بدون اینکه تنه وسط دوچرخه به دوچرخه سوار اذیتی برساند باید بر روی زمین قرار بگیرد.

دوچرخه مناسب کودکان

 تست زین برای دوچرخه مناسب برای کودکان

هنگام که شما بر روی زین می نشینید تا سواری نمائید،یک راه سریع وجود دارد تا تشخیص دهید که آیا در وضعیت راحت وصحیحی قرار دارید یا خیر! زمانی که پدال در نزدیکترین فاصله اش با زمین قرار گرفته و پای شما بطور تقریبا کامل باز و فقط یک مقدار جزئی خمیدگی در زانوی شما بوجود آمده ، این حالت نشان میدهد که زین ولوله زین در فاصله و اندازه مناسب فیکس شده اند.

چنانچه در همین حالت دسترسی شما به فرمان دوچرخه راحت باشد معلوم می شود دوچرخه خریداری شده ، سایز مناسب شما است . سایز مناسب به معنی سواری امن ،کنترل بهتر،اطمینان و تفریح و سرگرمی بیشتر است.

دوچرخه مناسب برای کودک دو ساله

کودکان ۲ ساله و بزرگ تر علاقه مند هستند سوار وسایل چرخ سواری شوند که نسبتا عریض تر و ارتفاع آن نسبت به زمین کمتر باشد مانند ماشین هایی که با پدال حرکت می کنند. همچنین کودکان در این سن برای پدال زدن آماده هستند. از این رو، سه چرخه ها هم برای این رده سنی مناسب اند.

دوچرخه کودکان

دوچرخه مناسب برای کودک ۳ ساله

کودکان ۳ ساله در پدال زدن ماهر می شوند اما همچنان در تعادل دچار ضعف هستند. سه چرخه ها و دوچرخه هایی که دارای چرخ های کمکی هستند برای این رده سنی مناسب اند. نکته قابل توجه برای این رده سنی اندازه چرخ هاست؛ یعنی اینکه چرخ های ۳۰ تا ۳۵ سانتی متری مناسب است.

دوچرخه مناسب برای کودک ۴ و ۵ ساله

در این سن، مشکل حفظ تعادل برطرف می شود و کودکان برای استفاده از دوچرخه بدون چرخ های کمکی آماده می شوند. والدین در این سن باید مراقب آنها باشند چون آنها به خطرات افتادن آگاهی ندارند و با شور و هیجان دوچرخه سواری می کنند و احتمال آسیب رساندن به خود را بالا می برند.

دوچرخه

دوچرخه مناسب برای کودک ۶ تا ۸ ساله

کودکان این رده سنی توانایی جسمانی خوبی برای دوچرخه سواری دارند. آنها خطرات را به خوبی درک می کنند و به راحتی می توانند در معابر شلوغ حتی در خیابان ها دوچرخه سواری کنند. در گروه های سنی قبل، کودکان برای توقف از پاهای خود استفاده می کردند اما کودکان این رده سنی به راحتی می توانند از ترمز دستی استفاده کنند.

دوچرخه مناسب برای کودک ۹ تا ۱۲ ساله

در این سن آنها می توانند از دوچرخه های دنده دار استفاده کنند و با سرعت بیشتری نسبت به قبل دوچرخه سواری کنند. کودکان این رده سنی به راحتی می توانند در شیب ها و سطوح مختلف هم دوچرخه سواری کنند.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام