چرا آدمها گریه میکنند

حالت شب

انسان ها همواره در حال خندیدن و یا ناراحتی و گریه کردن هستند. اینها دو حس غالب بر شخصیت فرد هستند، اما خندیدن بسیار امر خوب و شادی میباشد و افراد بیشتر به دنبال دلایلی برای اینکه چرا انسان ها گریه میکنند هستند. تیم فارسی خوان تصمیم دارد مطلب امروز خود را به اشک ریختن انسان ها اختصاص دهد و تمامی تلاش خود را میکنند، تا اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. شما عزیزان اگر اطلاعات و یا تجربیات خاص خود را در زمینه اینکه چرا آدمها گریه میکنند دارید، میتوانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

چرا آدمها گریه میکنند

مسلما تعداد دفعات زیادی برایتان پیش آمده که گریه کنید و علت آن شادی، غم، شکست، ناامیدی،طلاق، ازدواج و…یا خیلی دیگر از دلایل خوشحال کننده و یا ناراحت کننده بوده اند که از سر خوشحالی اشک شوق شما جاری شده و یا اینکه از سر ناراحتی و غصه و غم شروع به گریه کردن کرده اید.

فواید گریه کردن از نظر فارسی خوان
هیچوقت از گریه کردن نترسید زیرا باعث آزاد شدن انرژی های منفی شما میشود

پس گریه کردن تنها عاملش ناراحتی نیست

چرا آدمها گریه میکنند

گریه کردن اثران مثبت و منفی خاصی بر شخص دارد که روانشناسان زیادی گریه را به بیماران خود پیشنهاد میدهند تا انرژی های منفی درون آنان آزاد شود و سبک شوند.

فواید گریه کردن و اشک ریختن انسان ها

 گریه کردن یک حس است که در انسان ها وجود دارد و برای تنظیم روحیات هر شخصی لازم و ضروری است؛ شاید به همین دلیل باشد که به دنبال این هستیم که دلیل گریه کردن آدمها چیست. از مهم ترین فواید گریه کردن عبارت است از:

  • اشک انسان یک نوع سم محسوب میشود، پس گریه کردن نوع دفع سموم بدن است.
  • به آرامش خاطر رسیدن
  • تسکین درد ها و ناراحتی ها
  • بروز مشکلات و افزایش حمایت از فرد
  • کاهش اضطراب و نگرانی ها
  • بروز هیجان
  • خوابیدن، پس از گریه کردن میتوان یک خواب آرام و راحت داشت.
  • اشک ریختن برای بینایی و خشکی چشم فواید بسیاری دارد.
  • بهتر شدن رفتار و خلق و خوی آدمها

چرا آدمها و نوزادان گریه میکنند

زمانی که نوزادی متولد میشود تنها چیزی که به همراه خود دارد گریه کردن و صدای آن است .

چرا آدمها گریه میکنند

گریه کردن برای نوزادان اهمیت بسیاری دارد. زیرا با آن نیاز ها و خواسته های خود را از والدینش خواستار میشود در واقع با زبان بی زبانی نیازش را به اطرافش میرساند.

همچنین بخوانید : مبارزه با افسردگی

نیازهایی مانند خوابیدن، بیماری، گرسنگی، کثیفی و …پس گریه کردن نقش بسزایی در کودکان دارد. این اشک ریختن اثرات مثبتی بر خود نوزادان دارد اثراتی مانند کمک کردن به پاکسازی ریه نوزاد و ایجاد یک تنفس راحت و آسان، همچنین در ایجاد یک خواب راحت و طولانی نیز موثر است. همچین گریه کردن کودک باعث میشود که نوزاد در طول خواب شبانه روز خود تعداد دفعات کمتری از خواب بیدار شود.

دلایل اینکه انسان ها چرا گریه میکنند

گاهی عمدا مشکلی پیش می آید و فرد خواسته برای آن مشکل ناراحت میشود و شروع به گریه کردن میکند. مانند غم از دست دادن عزیزان،بیماری های سخت و مشکلاتی که در طول زندگی به آنها دچار میشود.

اشک ریختن انسان ها

اما گاهی ناخودآگاه اشکش سرازیر میشود که خود فرد هم دلیل محکم و قانع کننده ای برای آن نمیداند و یک جمله معروف را بیان میکند که”دلم گرفته است” این دلگیری و ناراحتی و اشک ریختن ریشه در ذات و درون فرد دارد، چرا که هیچ اشکی بی دلیل سرازیر نمیشود. دلایلی که حتی خود فرد از آنها خبر ندارد یا آنها را زیاد جدی نمیگیرد.

اشک ریختن انسان ها دلالیلی دارند. مانند:

  • کمبود خواب
  • تغییر هورمون در پریودی برای زنان
  • استرس
  • یائسگی در زنان
  • کم خونی
  • افت فشارخون
  • اولین رابطه جنسی بخاطر تغیر هورمون«اندوه پسا آمیزشی»
  • تیروئید
  • افسردگی

انواع اشک در گریه کردن انسان ها

گریه کردن انواع متفاوتی دارد و جواب به این سوال که چرا آدمها گریه میکنند متناسب با نوع آن اشک انسان سرازیر میشود. بطور کلی انسان سه نوع اشک دارد:

  1. اشک رفلکس
  2. اشک پیوسته
  3. اشک احساسی

اشک ریختن رفلکس

زمانی که در محیط باز قرار گرفته اید و گرد و غبار و یا مژه خود در چشمتان فرو رفته است و چشم خود را می مالید، از آن اشک سرازیر میشود.

گریستن گریه کردن انسان ها آدمها

این اشک یک نوع شستشو برای چشم محسوب میشود و چشم را از آلودگی ها حفظ میکند. این همان اشک رفلکس است.

گریه کردن با اشک احساسی

همان اشکی است که بنا بر احساسات خوب و بد انسان ها سرازیر میشود و تا آن احساس جبران نشود، آن اشک بند نمی آید. اما از لحاظ پزشکی اشک احساس برای بدن فواید بسیاری دارد و اثرات بسیار مفیدی بر شخصیت فرد میگذارد.

اشک پیوسته در آدمها

اشک هایی هستند که در پیرو اشک احساسی می آیند و ادامه دهنده همان اشک ها هستند. اما حدود ۹۸ درصد مواد تشکیل دهنده این نوع اشک آب میباشد و آب بدن را کاهش میدهد و تشنگی برای فرد ایجاد میکند.

گریه کردن در خانم ها و آقایان

همانطور که میدانید بیشتر گریه کردن و اشک ریختن انسان ها مختص خانم ها میباشد و آنان هستند که با هر اتفاق و مشکلی اشکشان در می آید و این خود یک علت اساسی در افزایش ۱۰ الی ۱۵ ساله طول عمر خانم ها نسبت به آقایان است.

همچنین بخوانید : چرا انسان گریه میکند

 

چرا که مردان به خاطر غرور و شخصیت خجالتی بودنشان، در بین سایر هم نوعان خود کمتر به گریه کردن عادت کرده اند مگر اینکه در گوشه ای تنها بنشیند و اشک های مختصری بریزند. دیده شده که در بین پسران نوجوان برای قدرت نمایی دختان هم سن و سال خود را مسخره میکنند و با حالتی حق به جانب میپرسند اصلا چرا آدمها گریه میکنند . آن ها بیشتر مشکلات و نگرانی های خود را در درون خود پنهان میکنند و خیلی کم حس گریه کردن را تجربه میکنند، به همین دلیل است که سکته ها و بیماریهای قلبی بیشتر گریبان گیر مردان میباشد.

اشک ریختن و گریه کردن هیچ کار عیب و دشواری نیست هر فردی باید زمانی را برای خلوت کردن با خود بگذارد و در این خلوت خود اشک ریزانی هر چند کم داشته باشد تا بتواند خود را از نظر احساسی تخلیه کند. البته تیم فارسی خوان این آرزو را برای شما دارد که هیچوقت خنده از روی لباتون کنار نره و لباتون خندون و دلاتون شاد باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام