آموزش درست کردن کباب کوبیده از صفر تا صد

آموزش درست کردن کباب کوبیده از صفر تا صد

حالت شب

کباب کوبیده یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه در بین مردم میباشد و طرفداران بسیاری دارد، آموزش درست کردن کباب کوبیده از صفر تا صد را تیم فارسی خوان در بخش آشپزی برای آشپزان و سایر افراد علاقمند به کباب کوبیده بیان میکند تا بتوانید بخوبی یک کباب کوبیده درست کنید و تمام راهکارهای خوب و بد آن را شناسایی کنید و یاد بگیرید. شما همراهان همیشگی نیز اگر از اصول کباب کوبیده میدانید در بخش نظرات برای ما ارسال کنید، تا آنها را برای سایرین به اشتراک بگذاریم.

گوشت مهم ترین عامل در درست کردن کباب کوبیده

برای اینکه یک کباب کوبیده خوب و عالی داشته باشید ابتدا باید گوشت مناسب را تهیه کنید. زیرا، مهم ترین عامل برای پختن کباب کوبیده نوع گوشت آن میباشد. عده ای از مردم برای آماده کردن کوبیده خود از گوشت گوسفند به تنهایی استفاده میکنند، به همین دلیل در زمان کباب شدن از این مشکل گلایه میکنند که چرا کباب ما در منقل افتاد، یا اینکه گوشت بخوبی به سیخ نمیچسبد.

 

گوشت گوسفندی به خاطر داشتن چربی بسیار به تنهایی برای کباب شدن مناسب نیست و باید با مقداری گوشت گوساله ترکیب شود تا هم طعم بهتری داشته باشد و هم اینکه به راحتی سیخ گرفته شود و کباب کردن آن ساده و بی دردسر شود.

مواد لازم برای کباب کوبیده

  • گوشت چرخ کرده   ۱ کیلو مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله
  • پیاز                     ۳۰۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

آموزش درست کردن کباب کوبیده از صفر تا صد

برای پختن کباب کوبیده ابتدا پیاز را رنده ریز کنید و آب آنها را بگیرید. سپس گوشت را در کاسه گودی بریزید و پیاز و نمک و فلفل را به آن اضافه کنید و خوب ورز دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه آنها را ورز دهید، آنقدر ورز دهید تا مواد خوب به خورد هم روند.

همچنین بخوانید : معروف ترین غذاهای ایرانی

سپس گوشت را به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد شود و مواد خوب یکدیگر را بگیرند و زمان سیخ گرفتن با شل شدن گوشت مواجه نشوید. حالا نوبت سیخ گرفتن است به اندازه پر مشت خود گوشت بردارید و آنرا گلوله کنید سیخ را در دست دیگر خود بگیرید و گوشت را روی آن با دست پهن کنید، به صورتیکه گوشت نه کلفت باشد و نه نازک.

سرد بودن گوشت
حتما قبل از سیخ گرفتن گوشت آنرا با مواد مخلوط کنید و خوب ورز دهید و در یخچال بگذارید.

آتشی مناسب آماده کنید و بعد از آماده شدن ذغال ها سیخ های کباب را بر روی آتش بگذارید و مدام باد بزنید و سیخ ها را جابجا کنید وقتی کباب نیم پز شد، سرعت باد زدن را کم کنید و اجازه دهید کوبیده بپزد.

بعد از حدودا ۱۵ دقیقه کباب کوبیده شما حاضر است و نوش جان کنید.

طرز سیخ گرفتن کباب کوبیده

عاملی که در کباب کوبیده برای بسیاری از خانم ها مشکل است، نوع سیخ گرفتن آن میباشد و این استرس را دارند که کبابشان در منقل نیافتد و در بعضی از مواقع حتی آنها را با نخ میبندند و یا از سیخ گیر و یا کباب گیر استفاده میکنند.

 

این حرکات که هم وقت گیر است و هم ظاهر مناسبی ندارد و گاهی اوقات فراموش میکنند که نخ را از روی کوبیده ها جدا کنند و همانطور بر سفره می آورند.

دود کردن کباب
برا جلوگیری از دود بیش از حد کباب کوبیده از گوشتی با چربی مناسب استفاده کنید با ریختن فلفل بر روی آتش منقل هم کباب خوشمزه ای دارید و هم اینکه کمتر دود میکند.

اما با کمی دقت و تمرین و کمک از مادرها و مادربزرگها میتوان به راحتی سیخ گرفت تنها کافی است که اجازه دهید گوشت خوب خنک شود، ورز داده شود و بعد آنرا سیخ بگیرید. گوشت را به اندازه بردارید و آنرا با انگشتانتان بالا و پایین کنید تا همه جای سیخ را از گوشت بپوشانید و به دلخواه خود سیخ بزرگ و یا کوچک بگیرید.

نکاتی برای پخت بهتر کباب کوبیده

  • استفاده از بعضی ادویه های خاص، مانند پودر پاپریکا
  • بهتر است، پیاز را با گوشتکوب برقی له کنید تا رنده کنید.
  • سماغ را فرامموش نکنید که طعم خاصی به همراه کوبیده دارد.
  • گوشت گوسفند و گوساله را حتما به میزان مساوی مخلوط کنید.
  • تا میتوانید آنرا ورز دهید، تا کوبیده بهتری داشته باشید.
  • قبل از سیخ گرفتن حتما گوشت را در یخچال قرار دهید.
  • اگر در سیخ گرفتن مهارت ندارید از سیخ گیر استفاده کنید.
  • گوشتی را که در منزل چرخ میکنید، بهتر است ۲ یا ۳ بار آنرا چرخ کنید.
  • ابتدا و انتهای سیخ را محکم با دست فشار دهید تا سیخ شما باز نشود.
  • برای باد زدن کباب ها از پنکه استفاده کنید مناسبتر است.
  • کباب کوبیده ذغال و آتش خوبی برای پخت میخواهد پس در مصرف ذغال خسیس نباشید.
  • در حین سیخ گرفتن برای اینکه بهتر سیخ بگیرید میتوانید دست خود را با آب سرد خیس کنید.

کباب کوبیده یکی از بهترین غذاها برای مردم میباشد و هر از چندگاهی هوس میکنند که آنرا درست کنند. با تمام دردسرهایی که در تهیه کردن آن وجود دارد ولی خوردنش میچسبه بخصوص وقتی یه پلوی خوب، گوجه، فلفل و دوغ نعنایی کنارش باشه. من که هوس کردم برم بپزم، شما مخاطبان عزیز هم از طرز درست کردن کباب کوبیده های خودتون برای ما عکس بگیرید و در بخش نظرات ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام