اثرات دیدن فیلم ترسناک

اثرات دیدن فیلم ترسناک

حالت شب

اثرات دیدن فیلم ترسناک

با بررسی سیر تکاملی انسان متوجه می شویم که ترس در درون انسان‌ها نهادینه شده از بررسی اثرات دیدن فیلم ترسناک بر بدن دلیل تثبیت این احساس را باید در محرک هایی چون تمایل به زندگی و غریزه بقا جستجو کرد. از دیگر محرک های دخیل در این احساس می‌توان به ترس از تاریکی، تجربه مواجهه با حیوانات وحشی و حشرات سمی اشاره کرد.

ترس ها به قدری با روان انسان آمیخته شده اند که روانشناسی ترس را میراث ناخودآگاه جمعی افراد خوانده است

میراثی که از نیاکانمان به ما رسیده است. این در حالی است که امروزه بررسی های زیست شناسی اثبات می کند که ترس جنبه زیستی دارد و هر موجودی نسبت به محرک خاصی واکنش نشان می دهد. با فارسی خوان همراه باشید.

سوزاندن کالری دیدن فیلم ترسناک

مقداری کالری خواهید سوزاند این یکی خبری بسیار خوب برای کسانی است که از ورزش کردن و فعالیت بدنی بیزارند یا وقت کافی برای آن ندارند. شما می توانید مقداری کالری بسوزانید.

اثرات فیلم

این محققان

  1. میزان اکسیژن ورودی به ریه ها
  2. میزان دی اکسید کربن خروجی
  3. تعداد ضربان قلب افراد

را هنگام تماشای فیلم های ترسناک مختلف اندازه گیری کرده و با هم مقایسه نمودند. افراد شرکت کننده در این آزمایش به طور متوسط هر کدام با تماشای یک فیلم ترسناک در حدود ۱۱۳ کالری می سوزاند

اما این کالری زیادی به نظر نمیرسد.

تاثیر دیدن فیلم ترسناک بر قلب و مغز

قلب شما فعالیت بیشتری خواهد داشت.

اثرات دیدن فیلم بر مغز

ادعای نترسیدن و خنده های عصبی شاید بتواند اطرافیانتان را کمی گول بزند و به آن ها بقبولاند که نترسیده اید اما شما نمی توانید قلبتان را گول بزنید. بر اساس مطالعاتی که در رابطه با اثرات دیدن فیلم ترسناک در کالج لندن انجام شده مشخص گردید که بعد از تماشای تکه هایی کوتاه از فیلم های ترسناک

  1. افزایش فشار خون
  2. ضربان قلب
  3. تغییرات واضحی در ماهیچه های قلب شرکت کنندگان

مشاهده شد.

برخی محققان فیلم هایی که ۱۰٫۰۰۰ نفر از تماشاگران ترسناکتر از بقیه می دانستند را دسته بندی کرده و سپس برخی از تماشاگران را به تماشای ترسناک ترین فیلم های این رده بندی وادار کرده و همزمان ضربان قلب آن ها را کنترل کرد.

اثرات دیدن فیلم وحشتناک بر سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن نیز تحت تاثیر قرار می گیرد لوکوسیت های گلبول های سفیدی هستند که مسئول مبارزه با بیماریهای و عفونتها شناخته میشوند. تعداد زیادی از این گلبول ها در بدن وجود دارد و حتی نحوه واکنش به آلرژیها را نیز در کنترل دارند.

این گلبولها بسیار کارآمد و مهم هستند اما تماشای فیلم ترسناک آنها را نیز در حالت آماده باش قرار میدهد.

محققان دنشگاه کاونتری میزان گلبول های لوکوسیت گروه کنترل و گروهی که برای اولین بار فیلم ترسناک «کشتار با اره برقی در تگزاس» (The Texas Chainsaw Massacre) را می دیدند با هم مقایسه کردند.

اثرات روانی دیدن فیلم ترسناک

 گاهی محتوای فیلم های ترسناک، مدت ها زندگی فرد را دگرگون می کند.

تاثیر فیلم

ساخت شخصیتی او را به صورت منفی پایه ریزی نموده و تأثیرات تخریبی را به همراه دارد؛ چرا که خواسته ها، آرزوها و احساسات انسان در فیلم ها به نمایش درآمده و بیننده خود را مانند یک بازیگر در فیلم فرض می کند و رفتار و حرکات او را تقلید کند.

اثرات فرهنگی

غالب این گونه فیلم ها، تا حد زیادی با ارزش ها و فرهنگ موجود در جامعه اسلامی تضاد داشته، و با آن چه در ساخت فرهنگی جامعه ما ارزش محسوب می شود انطباق ندارند و این تضاد فرهنگی سبب می شود که نسل جوان احساس ناکامی کرده، بین خواسته های خود و آن چه جامعه و سیستم ارزشی حاکم بر آن از او می خواهد تعارض ببیند

همین احساس ناکامی و تعارض عاملی برای نزدیک شدن به اضطراب و بیماری روانی خواهد بود.

فیلم

 فیلمهای ترسناکی که در جامعه است، نقش عمده در ایجاد مشکلات گوناگون در نسل جوان و حتی بزرگسالان دارد

زیرا اکثر این فیلم ها حاوی مضامین غیر اخلاقی هستند و صحنه های انحرافی فراوانی در آن ها به نمایش گذاشته می شود و مسمومیت ذهنی برای افراد جامعه مخصوصاً نسل جوان ایجاد می کند و مسموم شدن ذهن نسل جوان و آینده ساز هر جامعه، به منزله از بین رفتن هویت شخصی و ملی آن کشور است.

اثرات فیلم ترسناک بر جامعه

فکر میکنید دیدن فیلمهای ترسناک بر ایمان انسانها تاثیر ندارد.

 وقتی دیدن یک فیلم ترسناک در انسان اضطراب، ترس و بیماری اعصاب ایجاد کرد، آرامش و آسایش را از انسان گرفته و در نتیجه، انسان در عبادات خود موفق نبوده و حوصله و حضور قلب نداشته و ایمان انسان را که بقاء و تقویت آن به عبادت و بندگی خدای متعال بستگی دارد، به خطر می اندازد.

از آنجا که بیشتر فیلم های ترسناک، توسط تهیه کنندگان و کارگردانان سینماهای غربى ساخته می شودند،دربردارنده افکار گمراه کننده و تحریف حقایق هستند و غالبا مشاهده آنها باعث گمراهى میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام