بهترین خوراکی های ضد سرطان

حالت شب

بهترین خوراکی های ضد سرطان

سرطان، یک بیماری ترسناک است که در آن تقسیم سلولی به شکلی سریع و غیر قابل کنترل اتفاق می‌افتد و به رشد غیرطبیعی سلول ها و حمله به بافت‌های سالم و یا جایگزین کردن آن‌ها می‌انجامد. برای دوری از این بیماری وحشتناک می خواهیم ۳۰ بهترین میوه و سبزیجات ضد سرطان را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.به طور کلی، ژن‌هایی در بدن ما وجود دارند که رشد سلول‌ها و بافت‌ها را تنظیم می‌کنند. این ژن‌ها، آنکوژن نام دارند. زمانی که این ژن‌ها به هر دلیلی تغییر می‌کنند، نمی‌توانند رشد سلول‌ها را تنظیم کنند. در نتیجه، تقسیم سلولی سریع و غیر قابل کنترل، باعث ایجاد تومورکه همان سرطان است میشود..برای اشنایی بیشتر با فارسی خوان همراه باشید.

بهترین خوراکی های ضد سرطان -میو ه های ضد سرطان

 بهترین خوراکی های ضد سرطان۱) میوه های ضد سرطان

میوه های ضد سرطان ۱) آلو زرد و قرمز

گونه‌های قرمز رنگ این میوه منبعی عالی برای نوعی از رنگدانه‌های آنتی‌اکسیدانی به نام آنتوسیانین هستند که می‌توانند از بدن در برابر سرطان و به طور کلی، بیماری‌های مزمن محافظت کنند. آنتوسیانین نیز از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت، و به کاهش سطح التهاب در بدن کمک می‌کند.

میوه های ضد سرطان – توت فرنگی

توت فرنگی مانند دیگر انواع میوه‌های توتی دارای الاژیک اسید است که از سرطان پوست و سینه جلوگیری می‌کند.الاژیک اسید در پزشکی نیز برای مبارزه با سلول‌های سرطانی به کار می‌رود. این ماده باعث می‌شود سلول‌های سرطانی بدون آسیب زدن به سلول‌های سالم بدن، وارد فرآیند طبیعی آپوپتوز (کشتن سلول‌های سرطانی) شوند.

میوه های ضد سرطان – آناناس

بروملین موجود در آناناس به بدن کمک می‌کند تا تمام‌قد در برابر سلول‌های سرطانی بایستد. نتایج بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد این ترکیب گیاهی به بدن کمک می‌کند تا با شناسایی سلول‌های سرطانی با آن‌ها مقابله کند. در واقع آنزیم بروملین به سیستم ایمنی بدن قدرت کافی برای مقابله با سرطان را می‌بخشد.

میوه های ضد سرطان – انگور

مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد که آب انگور کنکورد بنفش به جلوگیری از سرطان پستان کمک می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید خود را از شر این بیماری مرگبار محافظت کنید، هر روز یک لیوان از این آب انگور خوشمزه بنوشید.از جمله خواص انگور دارا بودن خواص ضد انگل و آنتی‌اکسیدانی است که در مبارزه با انواع سرطان بسیار موثر هستند و اثبات شده‌‌است که در برابر سرطان سینه حتی موثرتر هستند.

همچنین بخوانید : میوه های گرمسیری

میوه های ضد سرطان – آکای بری

میوه های خانواده بری Berry غذاهایی بسیار سالم هستند که شما می توانید به رژیم روزانه خود اضافه کنید. اما آکای بری یا نخل آسای ، یکی از سالم ترین و مفیدترین میوه های خانواده بری است.آکای یک بری بومی است که در جنگل های بارانی آمازون یافت می شود. این میوه قرن های متمادی برای مقاصد درمانی، تقویت سیستم ایمنی و به عنوان یک میوه انرژی زا شناخته شده است. تحقیقات در مورد این بری غنی از آنتی اکسیدان نشان داده که به خنثی کردن و ترمیم آسیب های اکسایشی و پیشگیری از سرطان کمک می کند.

میوه های ضد سرطانمیوه های ضد سرطان – گلابی

گلابی منبع غنی از آنتی اکسیدان و به همین دلیل ضد‌سرطان است. گلابی منبع غنی از فیبر است و طی بررسیهای به عمل آمده روی ۵۱‌ هزار داوطلب زن میانسال نشان داد، برنامه غذایی غنی از فیبر، سرطان سینه را تا ۳۴ درصد کاهش می‌دهد.

میوه های ضد سرطان – انار

انار‌ به لطف ویتامین‌های ث، آ و آنتی‌اکسیدانی که دارد، می‌تواند ریسک ابتلا به برخی از سرطان‌ها را کم کند. زمانی که همه‌ی این‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند، می‌توانند به آسانی با رادیکال‌های آزاد مبارزه کنند؛ بنابراین سلول‌های‌تان آسیب نخواهند دید. سرطان پستان، سرطان پروستات، و سرطان ریه، از جمله سرطان‌هایی هستند که انار می‌تواند به مبارزه با آنها کمک کند.

میوه های ضد سرطان – آووکادو

آواکادو، پتاسیم بیشتری نسبت به موز دارد. همچنین، منبع خوب بتاکاروتن و آنتی اکسیدان می باشد. مصرف آواکادو برای درمان سرطان کبد و بیماری های کبدی و پیش گیری از سرطان مفید است.

میوه های ضد سرطان – پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین ث است، ماده‌ای که تقویت‌کننده‌ی قوی دستگاه ایمنی محسوب می‌شود. ویتامین ث می‌تواند ما را از بیماری‌های التهابی مزمن و نیز بیماری‌های ویروسی حفظ کند. هم‌چنین کشف شده‌است که پرتقال سرشار از فلاونوئید و لیکوپن است، که به نظر می‌رسد با انواع سرطان‌ها مبارزه می‌کنند.

میوه های ضد سرطان – انبه

طعم شیرین و تازه‌ی انبه، که یک میوه‌ی گرمسیری است، زبانزد است. هم‌چنین بهترین حالت این است که آن را به‌صورت خام بخورید(مانند بیش‌تر میوه‌ها) اما این میوه در قالب نوشیدنی‌هایی مانند شیک‌ها و دسرهایی مانند تارت‌ها و پای طرفداران بیش‌تری دارد. با این حال، درمان‌گری واقعی انبه به خاطر محتوای ویتامین ث و قابلیت‌های آنتی‌اکسیدانی‌اش است. این میوه ضدچاقی، ضدالتهاب، ضدسرطان، و ضددیابت است.

میوه های ضد سرطان –  سیب

سیب، حاوی ترکیبی به نام فلاونوئید است.تحقیقات بسیاری اثبات کرده‌اند که فلاونوئید با انواع تومور و سرطان از جمله سرطان‌های سینه، ریه، پانکراس، روده بزرگ و پروستات مبارزه می‌کند.

همچنین بخوانید : میوه های گرمسیری

میوه های ضد سرطان –  زغال اخته

زغال اخته نیز مانند سیب دارای نوعی فلاونوئید به نام آنتوسیانین است. این ترکیب، مسئول رنگ میوه‌های توتی و سیب است و به مهار رادیکال‌های آزاد از بدن کمک می‌کند.با استناد به گفته لارا نیوتن، استادیار دانشکده علوم تغذیه در دانشگاه خودگردان بارسلونا و یک متخصص رژیم غذایی که به درمان بیماران سرطانی مشغول است:مطالعات بسیاری نشان می‌دهند که آنتی اکسیدان‌هایی مانند فلاونوئید و آنتوسیانین، به جلوگیری از آسیب سرطانی ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند.

خوراکی ها وسبزیجات ضد سرطانبهترین خوراکی های  ضد سرطان ۲) سبزیجات ضد سرطان

سبزیجات ضد سرطان – کلم بروکلی از سبزیجات

کلم بروکلی، علاوه بر خواص زیادی که برای سلامتی دارد، بهترین سبزیجات برای مبارزه با سرطان است زیرا حاوی مواد ضد سرطانی طبیعی است که رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کنند.بنابراین به کلم بروکلی به عنوان یک شیمی درمانی طبیعی نگاه کنید.یک تحقیق نشان داد خطر ابتلا به انواع سرطان در افرادی که روزانه حداقل دو وعده کلم بروکلی خوردند، تا ۵۰٪ کاهش یافت.

سبزیجات ضد سرطان – گوجه فرنگی

رنگ گوجه فرنگی به دلیل وجود ماده‌ای به نام لیکوپن است که به مهار رادیکال‌های آزادعوامل ایجاد سلول‌های سرطانی کمک می‌کند.تحقیقات نشان داده‌اند که لیکوپن به جلوگیری از سرطان‌های ریه و معده کمک می‌کند.

سبزیجات ضد سرطان – سیر

 سیر در درمان سرطان پانکراس بسیار موثر است.یک مطالعه که در خلیج سانفرانسیسکو انجام شد دریافت که خطر ابتلا به سرطان پانکراس در افرادی که مقدار بیشتری سیر مصرف کردند در مقایسه با افرادی که سیر کمی مصرف کردند ۵۴ درصد کاهش یافت.

سبزیجات ضد سرطان – پیاز

طبق مطالعه‌ی انجام شده توسط دکتر روی‌های لیو، دانشیار علوم غذایی دانشگاه کورنل، موسیر، پیازهای زرد، زرد تند و قرمز نسبت به دیگر گونه‌های امتحان شده مواد شیمیایی ضد سرطانی بیشتری دارند.

سبزیجات ضد سرطان – قارچ

قارچ، دارای بتاگلوکان و اسیدلینولئیک ترکیب‌شده با عوامل ضدسرطان‌ است. این‌ها به جلوگیری از سرطان سینه و پروستات کمک‌می‌کنند. اسیدلینولئیک، در زنان یائسه، به سرکوب استروژن برای جلوگیری از سرطان سینه و بتاگلوکان به جلوگیری از سرطان پروستات کمک‌می‌کند. سلنیوم، بیشتر به سرکوب این سلول‌های سرطانی کمک‌می‌کند.

سبزیجات ضد سرطان – فلفل تند

از فلفل تند می توان به منظور پیشگیری از ابتلا به سرطان استفاده کرد. تحقیقات نشان داده است که کاپسانی سین موجود در فلفل به عنوان یک ترکیب ضدسمی عمل کرده و مانع از فعالیت ترکیبات سرطان زا در بدن شده و از تشکیل تومورهای بدخیم در بدن جلوگیری می کند. دانشمندان معتقدند کاپسانی سین می تواند در آینده در تولید داروهای ضدسرطان پروستات به کار رود.

سبزیجات ضد سرطان – جعفری

جعفری‌ می‌تواند از ابتلا به سرطان کبد، معده، پوست، مغز، سینه و همچنین سرطان تیروئید پیشگیری کند. این سبزی معطر حاوی میزان قابل‌توجهی آنتی‌اکسیدان‌ است که با سرطان مقابله می‌کنند. جعفری‌‌ می‌تواند از ابتلا به سرطان کبد، معده، پوست، مغز، سینه و همچنین سرطان تیروئید پیشگیری کند. این سبزی معطر حاوی میزان قابل‌توجهی آنتی‌اکسیدان‌ است که با سرطان مقابله می‌کنند. جعفری‌ همچنین از رشد و تکثیر سلول‌های سرطان‌زا نیز جلوگیری می‌کند.

سبزیجات ضد سرطان – اسفناج

اسفناج پر از بتاکاروتن و لوتئین است که ثابت شده است هر دوی آنها قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند، و سرشار از ویتامین‌های آ.، ث.، ایی.، کا.، و همچنین انواع ویتامین‌های ب. است. چون اسفناج سرشار از ویتامین‌های ب. است، به حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های نور خورشید کمک می‌کند- یا روشن‌تر بگوییم، اشعه‌های ماورای بنفشی که موجب آسیب‌های نور خورشید، سرطان پوست، و پیرنمایی زودهنگام می‌شوند.

خوراکی ها وآجیل های ضد سرطان

بهترین خوراکی های ضد سرطان ۳) آجیل های ضد سرطان

آجیل های ضد سرطان – سویا

سویا منبعی عالی از فیتواستروژن است. فیتواستروژن یک هورمون گیاهی منحصربه‌فرد است که از تولید تستسترون در مردان جلوگیری‌می‌کند. سطح پایین تستسترون به کاهش خطر سرطان پروستات کمک‌می‌کند.

آجیل های ضد سرطان – گردو

خوردن گردو می‌تواند به توقف طبیعی رشد سلول‌های سرطانی کمک کند. گردو حاوی فیتونوترینت‌های نادر و قوی است که در خوراکی‌های کمی یافت می‌شوند. از این مواد شگفت انگیز که به داشتن خواص ضد سرطانی شهرت دارند، می‌توان فلاونول مورین ۴ در گردو اشاره کرد. مصرف مقادیر متوسطی گردو به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه و دائمی می تواند خطر بروز سرطان سینه را در زنان کاهش دهد. مصرف دوز روزانه گردو، میزان رشد تومورهای سرطان سینه را در موش های آزمایشگاهی کاهش می دهد. گردو نه تنها احتمال بروز تومورهای سرطانی را کاهش می دهد بلکه در عین حال پس از ابتلا از تعداد و اندازه آن ها نیز می کاهد.

آجیل های ضد سرطان – بادام زمینی

آنتی اکسیدان‌های پلی فنولی، به میزان زیادی در بادام زمینی وجود دارند. اسید پی-کوماریک، با کاهش تولید نیتروس آمین سرطان‌زا، توانایی کاهش خطر سرطان معده را دارد.

آجیل های ضد سرطان – توت ها

به‌عنوان یک خوراکی خوشمزه، مقاومت کردن در برابر خوردن توت‌ها بسیار سخت است. جدای از این، آبدار بودنشان نیز آن‌ها را در زمره‌ی خوراکی‌هایی قرار می‌دهد که با سرطان مبارزه می‌کنند. توت‌ها حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند، بدین معنی که آن‌ها می‌توانند جلوی فرآیند طبیعی تولید رادیکال‌های آزاد را که ممکن است به سلول‌ها آسیب بزنند بگیرند. ترکیبات موجود در توت‌ها همچنین می‌توانند مانع از رشد یا گسترش سرطان شوند.

همچنین بخوانید : میوه های گرمسیری

آجیل های ضد سرطان – بادام

فیبر موجود در بادام، به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. این ماده سبب می‌شود که غذا از طریق سیستم گوارش راحت‌تر عبور کند. این فرآیند سیستم گوارش را پاکسازی می‌کند. مؤسسه‌ی ملی سرطان یک مطالعه را منتشر کرده‌است که مطابق با آن رژیم‌های غذایی دارای فیبر بالا باعث کاهش خطر سرطان روده‌ی بزرگ می‌شوند. بنابراین، بادام می‌تواند در فهرست خوراکی‌هایی که از سرطان کولون (روده‌ی بزرگ) جلوگیری می‌کنند قید شود، چرا که فیبر زیادی دارد. بادام، همچنین یک منبع عالی است از ویتامین E، فیتوکمیکال‌ها (مواد شیمیایی گیاهی) و فلاونوئیدها که پیشرفت سلولهای سرطانی را کنترل می‌کنند.

خوراکی ها وحبوبات ضد سرطان

بهترین خوراکی های ضد سرطان ۴) حبوبات ضد سرطان

یک پیمانه از حبوبات تقریبا ۱۳ گرم فیبر فراهم می‌کند. همین مقدار قادر است نیمی از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین نماید. و تامین فیبر مورد نیاز بدن یعنی مبارزه با انواع سرطان. این مواد همچنین سرشار از پروتئین (تقریبا ۱۵ گرم به ازای هر پیمانه) و مواد مغذی کلیدی همچون پتاسیم و منیزیم هستند. لوبیای قرمز و چیتی دارای آنتی اکسیدان بسیار بالایی هستند. لوبیای سیاه نیز می‌تواند انتخاب عالی برای شما باشد.

 الف – لوبیا

سال‌ها است که ارتباطی میان لوبیا و کاهش خطر ابتلا به سرطان یافت شده است.در یک مطالعه جامع و روشنگرانه که سال‌ها پیش انجام شد و داده‌های ۴۰ کشور را جمع آوری کرده بود، محققان دریافتند که مصرف منظم لوبیا، تعداد مرگ و میر ناشی از سرطان سینه و پروستات را کاهش داد.در طی این سال‌ها محققان بسیاری ادعا کردند که لوبیا یکی ازبخش‌های مهم رژیم غذایی برای مبارزه با سرطان است.

ب – عدس

عدس‌ منبعی عالی برای فیتواستروژن‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی به شمار می‌رود که می‌توانند به پیشگیری از برخی انواع سرطان‌هاکمک می‌کنند؛ به ویژه سرطان‌ّهایی که با هورمون‌های بدن در ارتباط هستند نظیر سرطان پستان و سرطان پروستات. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عدس می‌توانند از تاثیرات رادیکال‌های آزاد که باعث ایجاد استرس اکسیداتیو و بالطبع ایجاد سرطان می‌شوند، جلوگیری کنند.

رنگ های روشن به ویژه رنگ زرد در بالا بردن روحیه افراد بسیار موثر است.خوراکی های زرد، ضد سرطان اند. سرشار از ویتامین C و برای چشم، قلب، دستگاه هاضمه و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند.از خواص دیگراین نوع غذاها می توان به حفظ پوست سالم، درمان جراحت ها وقوی نمودن استخوان ها و دندان ها اشاره کرد. در این مقاله خواص خوراکی های زرد ارائه شده است.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام