تسکین درد آرتریت

حالت شب

تسکین درد آرتریت ، آرتریت به التهاب مفصل اشاره می کند. التهاب می تواند هریک از ساختارهای اساسی درون مفصل شامل: دیواره مفصل (سینوویوم)، استخوان ها، غضروف، یا بافت های حمایتی را تحت تأثیر قرار دهد.علایم شایع آرتریت شامل درد، خشکی و تورم مفصل است. این شرایط می تواند یک یا تعداد زیادی مفصل را در بدن تحت تأثیر قرار دهد.برای اطلاعات بیشتر، درمان و تسکین درد آرتریت با فارسی خوان همراه باشید.

علل زیادی می توانند باعث به وجود آمدن آرتریت شوند، اگرچه برخی شایع تر از بقیه هستند. بعضی انواع آرتریت به خوبی به درمان پاسخ می دهند و بدون به جا گذاردن هیچ اثر طولانی مدتی برطرف می شوند در حالی که کنترل برخی دیگر مشکل تر است و می توانند ناتوان کننده باشند. این علل شامل فرسودگی مرتبط با سن، عفونت ها، شرایط اتوایمیون، صدمات و… هستند.

تسکین درد آرتریت۱) علائم آرتریت

علائم آرتریت : شایع ترین علایم آرتریت شامل درد و خشکی مفصل است. همچنین ممکن است حساس بودن مفصل، تورم و محدودیت حرکت یک یا تعداد بیشتری مفصل هم وجود داشته باشد. پوست اطراف مفصل نیز گاهی قرمز است.

تسکین درد آرتریت ۲) آرتریت التهابی و غیر التهابی

آرتریت التهابی که به وسیله شرایط روماتولوژیک یا عفونت ایجاد می شود و آرتریت غیر التهابی که به علت صدمه، افزایش سن یا سایر علل ایجاد می شود. مثال های آرتریت التهابی شمل نقرس و آرتریت روماتوئید است. مثال آرتریت غیر التهابی استئوآرتریت (آرتروز) است. محل، زمان والگوی درد مفصل و نیز وجود تورم و علایم خارج مفصلی (مثل راش (بثورات پوستی)) می تواند به افتراق بین نوع التهابی و غیر التهابی کمک کند.

آرتریت التهابی معمولاً باعث خشکی مفصل در هنگام استراحت بخصوص خشکی صبحگاهی می شود. انواع مشخصی از آرتریت التهابی مثل آرتریت روماتوئید و لوپوس اریتماتوسیستمیک، مفاصل را در هر دو سمت بدن تحت تأثیر قرار می دهند.آرتریت غیر التهابی معمولاً باعث دردی می شود که با حرکت و افزایش وزن بدتر می شود و هنگام استراحت برطرف می شود.مفاصل در یک یا دو سمت بدن ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.

انواع آرتریت

همچنین بخوانید : خاصیت نیش زنبور عسل

تسکین درد آرتریت ۳) درمان طبیعی برای آرتریت

اگر چاق هستید، با کاهش وزن می توانید فشار روی مفاصل را کم کنید. با کاهش وزن تحرکات بدنی خود را افزایش می دهید و صدمه به مفاصل را به تاخیر می اندازید. ورزش منظم می تواند مفاصل را انعطاف پذیر نماید. شنا کردن و یا ورزش های آبی از بهترین ورزش ها برای افراد دچار آرتریت می باشد، چرا که آب فشار روی مفاصل را کم می کند. در این مطلب شما را با گیاهانی آشنا می‌کنیم که خواص درمانی داشته و باعث کاهش التهاب و دردهای ناشی از آرتریت می‌شوند.

درمان طبیعی برای تسکین آرتریت – گیاه عشبه‌ی بیابانی

گیاه عشبه‌ی بیابانی به دلیل دارا بودن ساپونین‌ها یک ماده‌ی ادرارآور موثر محسوب می‌شود. قدرت دفع مایعات از طریق این گیاه با دفع مایعات تجمع یافته در مفاصل می‌تواند باعث بهبود علائم بیماری‌های مربوط به مفاصل شود. بنابراین عشبه می‌تواند باعث بهبود حرکت مفاصل شده و درد را کاهش دهد. این گیاه همچنین به کنترل وزن، دفع توکسین‌ها و تصفیه‌ی خون، درمان بیماری‌های پوستی، کاهش میزان کلسترول خون و تسکین بیماری‌های تنفسی کمک می‌کند.

درمان طبیعی برای تسکین آرتریت – چای سبزسیب و چای سبز

این نوشیدنی پرطرفدار که یکی از نوشیدنی‌های پرمصرف در کشورهایی مانند چین است و خوشبختانه مصرف آن در کشورهای دیگر نیز در حال باب شدن است سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاوونوئیدها محسوب می‌شود. این دو عنصر قوی باعث کاهش التهاب‌های بدن می‌شود. علاوه بر این چای سبز خواص ضدسرطانی قوی دارد و می‌تواند ناخوشی‌های روزمره را از شما دور کند.

چای سبز و سیب

توصیه می‌کنیم چای سبز را چند ساعت بعد از غذا مصرف کنید بخصوص اگر دچار کم‌خونی هستید. زیرا این چای می‌تواند در جذب کافی آهن دریافتی از مواد غذایی اختلال ایجاد کند. همچنین توصیه می‌شود که از چای سبز باکیفیت و در حد امکان ارگانیک استفاده کنید.

درمان طبیعی برای تسکین آرتریت – گیاه دم‌اسبی

گیاه دم‌اسبی دو خاصیت فوق‌العاده برای مقابله با آرتریت دارد. از یک طرف حاوی خواص دیورتیک (ادرارآور) است و به این ترتیب باعث دفع مایعات اضافی التهاب‌زا می‌شود. از طرف دیگر قدرت رمینرالیزه کردن دارد به این ترتیب که قدرت جایگزینی مواد معدنی از دست رفته را دارد و باعث پیشگیری از دژنراسیون یا تخریب غضروف‌ها می‌شود.
این گیاه حاوی میزان زیادی سیلسیوم است. این ماده‌ی معدنی در روند ساخت غضروف دخالت دارد و برای سلامت بسیار مفید است. این گیاه دارویی همچنین حاوی دز قابل‌توجهی پتاسیم و منیزیم است. می‌توانید گیاه دم‌اسبی را از عطاری‌ها تهیه کرده و مصرف کنید.

درمان طبیعی برای تسکین آرتریت – زردچوبه

زردچوبه در هر آشپزخانه‌ای وجود دارد اما اکثر مردم از خواص درمانی آن غافل هستند. اما باید بدانید که این ادویه‌ی به ظاهر ساده یکی از گیاهان دارویی فوق‌العاده موثر است. زردچوبه حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدسرطانی و ضدافسردگی است و یکی از مواد ضدالتهاب موجود در جهان است.  میزان بالای کورکومین موجود در این ادویه حاوی خواص ضدالتهابی بالایی است و یکی از درمان‌های ایده آل برای مقابله با آرتریت و تمام دردهای ناشی از روماتیسم مانند فیبرومالژی یا خستگی مزمن محسوب می‌شود.

شما می‌توانید این ادویه را به طور مستقیم به غذاهایتان افزوده و از خواص آن بهره‌مند شوید و یا اینکه از دم‌کرده‌ی آن استفاده کنید. توصیه می‌کنیم به سوپ‌ها، خورش‌ها و انواع سس‌ها و غذاهای دیگر زردچوبه اضافه کنید.

زردچوبه

درمان طبیعی برای تسکین آرتریت – زنجبیل

به عقیده ی محققان افرادی که از آرتروز یا پولی آرتریت روماتوئید رنج می برند و روزانه پودر زنجبیل میل می کنند درد و تورم کمتری در مفاصل خود احساس می کنند. توصیه می کنیم مقداری پودر زنجبیل به شیر یا چای خود اضافه کنید. می توانید از زنجبیل تازه برای تهیه ی غذاهایتان نیز استفاده کنید. درد مفاصل
زنجبیل یا زنجفیل به عنوان یک ادویه خوراکی در سراسر دنیا استفاده می شود و دارای فواید متعددی برای سلامت است که از آن جمله می توان به درمان بیماری های شایع نظیر سوءهاضمه، درد دوره عادت ماهانه، کاهش میزان کلسترول و همچنین پیشگیری از مشکلات جدی تری نظیر سرطان و محافظت در مقابل بیماری آلزایمر اشاره کرد.

 این ریشه گیاهی به بدن در تولید اسید سالیسیلیک نیز کمک می کند؛ اسید سالیسیلیک یک ترکیب طبیعی است که در داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مورد استفاده برای درمان دارویی آرتروز نیز وجود دارد.اسید سالیسیلیک یکی از ترکیباتی است که به تسکین درد مفاصل کمک می کند. زنجبیل می تواند فعالیت چندین ماده شیمیایی ایجادکننده التهاب مفاصل را کاهش دهد. زنجبیل یک داروی گیاهی با عوارض جانبی جزئی است. شایع ترین عوارض گزارش شده این گیاه ناراحتی معده و سوزش دهان بوده است.

زنجبیل a) مسکن قوی

طبق نتایج این مطالعه، افراد دارای مشکل مفاصل که مکمل زنجبیل و ایبوپروفن مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که قرص های دارونما مصرف کرده بودند، شاهد کاهش چشمگیر درد مفصل خود بودند.در حال حاضر هیچ درمانی برای آرتروز وجود ندارد اما برخی داروها و مکمل ها می تواند به کاهش علائم کمک کنند.
در طب سنتی این اعتقاد وجود دارد که زنجبیل گرمی است و باعث گرم شدن بدن می شود؛ یعنی اینکه باعث می شود بدن گرمای بیشتری تولید کند. امکان دارد این مسئله نیز باعث بروز التهاب در دهان و مخاط شده و ایجاد سوزش یا خارش کند.

همچنین بخوانید : خواص زنجبیل

زنجبیل

درمان طبیعی برای تسکین آرتریت – چای آویشن

یکی از علل به وجود آمدن آرتریت در بدن وجود عفونت است از زمان های قدیم آویشن برای مقابله با عفونت ها و درمان زخم‌ها نیز استفاده می شده است. هم اکنون نیز در طب سنتی فرهنگ های مختلف از این گیاه معطر برای تسکین فیبرومیالژی (درد پراکنده)، آرتریت روماتوئید، ام اس و غیره استفاده می شود. چای آویشن سرشار از اسانس های روغنی است که از سالیان پیش برای درمان بیماری های مختلفی مانند آنفلوانزا، صرع و غیره استفاده شده است. در قرون وسطی، مردم عادت زیادی به مصرف آویشن داشتند و آن را با اسطوخودوس مخلوط کرده و کف کلیسا را می پوشاندند تا بوی بد از بین برود.

چای آویشن a) اسانس اویشن

اسانس های روغنی موجود در آویشن به ‌ویژه تیمول خواص درمانی دارند و ضدویروس، ضدانگل و ضدعفونی کننده هستند. استفاده منظم از این گیاه در پیشگیری از برخی بیماری ها مانند آنژین مؤثر است. علاوه بر این به نظر می رسد که آویشن به بهبود وضعیت سلامتی در برخی بیماری ها مانند لوپوس، ام اس و همچنین بیماری هاشیموتو (نوعی التهاب مزمن تیروئید) کمک می کند. بنابراین به نظر می رسد که نوشیدن روزانه یک فنجان چای آویشن مفید است.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام