خوراکی های مفید برای مو

زیبایی یکی از ارکان مهم و تاثیر گذار در ظاهر انسان هاست. امروز در این مقاله با معرفی خوراکی های مفید برای مو به طور خاص درباره سلامت مو و تاثیر آن بر زیبایی افراد صحبت می کنیم. از آنجا که زیبایی صورت و آراستگی پوشش اولین فاکتورهایی هستند که در اولین برخورد با هر کسی به چشم می آیند لذا توجه به این دو مورد بسیار مهم است.

به گفته محققان سلامت و زیبایی مو ۵۰درصد زیبایی صورت را در برمی گیرد. تیم فارسی خوان برای امروز خوراکی های مفید مو را معرفی میکند.

خوراکی های مفید برای مو

بطور کلی خوراکی ها شامل میوه، سبزیجات، غلات، مواد پروتئینی و چربی ها و… میشوند. پس از هر دسته غذایی خوراکی های مفید برای مو را جداگانه مورد بحث قرار میدهیم. ابتدا لازم است ساختار مو را به دقت بشناسیم تا بهتر بتوانیم خوراکی های مفید برای مو را انتخاب کنیم. مو از بخش پیاز و ساقه تشکیل شده و عمده مواد تشکیل دهنده آن کراتین است. پروتئین ها و ویتامین ها از جمله مواد غذایی های مفید برای ایجاد کراتین است.

ویتامین های مفید برای مو

اگر مجبور به انتخاب یکی رژیم ضد ریزش مو هستید، این امر می تواند به  شما دهد که موهای شما تقویت می شود. شیوه زندگی ما استرس بیش از حد  دارد و زندگی ناسالمی است. از این رو،  رژیم غذایی باید تنظیم شود. برای موهای سالم چه غذاهایی باید بخوریم؟موهای شما نیاز به پروتیئن دارد، تا رشد کند. از این رو، نیاز به مواد مغذی مناسب و ویتامین ها دارد تا تقویت شود. سوال بعدی اینست که چه موای  مغذی هستند. بنابراین در اینجا لیستی ازاین مواد را باهم میخوانیم

ویتامین A  نقش مهمی در رشد مو دارد. مو را سیاه و براق نگه میدارد . ویتامین A حاوی آنتی اکسیدان  است که  پوست سر را مرطوب نگه میدارد و از خشک شدن مو جلوگیری میکند . ویتامین A به  تقویت و ضخیم شدن مو کمک میکند

غذاهای غنی از ویتامین A

سیب زمینی شیرین

هویج

زرده تخم مرغ
شیر
اسفناج
زردآلو خشک
انبه

بیوتین یا ویتامین B7

بیوتین ویتامین H نامیده می شود و ویتامینی است که باعث رشد مو می شود واز خانواده ویتامین B12 است. موهای شکننده و سلامت و بافت مو را بهبود می بخشد. بیوتین شناخته شده است برای ضخامت و حجم مو بسیار عالی است. در تولید اسیدهای چرب ،  و بسیاری دیگر از فرآیندهای مهم است . اسیدهای آمینه همانطور که می دانیم،  نقش مهمی در پروتیئن دارند

با توجه به بسیاری از کارکردهای  مهم آن، بیوتین موجب:

افزایش سریع رشد مو میشود
به دست آوردن موهای ضخیم  با حجم زیاد
صاف کردن موها.

مواد غذایی غنی از بیوتین

  1. تخم مرغ
  2. مخمر
  3. گل کلم
  4. تمشک
  5. موز
  6. گردو
  7. بادام

ویتامین B12

دارای ویتامین ب زیاد است  که برای  ریزش مو بسیار ضروری است. این ویتامین  در جذب آهن به بدن کمک میکتد و همانطوری که میدانیم علت ریزش مو کمبود آهن دربدن است.

غذاهای حاوی ویتامین B12

تخم مرغ
پنیر
پودر آب پنیر
شیر
ماست

ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین رشد مو است که برای درمان سفید شدن زودرس مو و خشکی مو موثر است. مصرف روزانه ویتامین سی در بدن  از طریق مواد غذایی یا مکمل های لازم است  که برای حفظ سلامت مو لازم است

مواد غذایی غنی از ویتامین ث

  1. لیمو
  2. نارنگی
  3. توت فرنگی
  4. پرتقال و همه مرکبات
  5. گوجه فرنگی
  6. کلم بروکلی
  7. انجیر

ویتامین E

این ویتامین  برای رشد مو  ضروری است تمام مشکلات موهای خشک و خشن را برطرف میکند! موها را مرطوب و براق میکند. همچنین پوست سر را سالم نگه می دارد و گردش خون را بهتر میکند

غذاهای غنی از ویتامین E

  1. بادام
  2. ماهی
  3. شیر
  4. بادام زمینی
  5. اسفناج پخته شده
  6. دانه آفتابگردان
  7. سبزیجات خشک
  8. اسید فولیک

معجزه دیگری از گروه ویتامین B است که  به آن “ویتامین های مو” میگویند. این ویتامین نقش مهمی در  ضخیم تر کردن مو دارد و از سفیدی زود رس مو جلوگیری میکند

تقریبا هر منبع که  ویتامین B داشته باشد  اسید فولیک هم دارد. اما  ویتامین B کمپلکس د راین زمنیه بسیار مناسب است . همه دانه گندم کامل و غلات و حبوبات حاوی اسید فولیک هستند  بنابراین کربوهیدرات مصرف کنید

نیاز به ویتامین ها برای موها لازم است.
اما دو ماده مغذی دیگر وجود دارد که به جذب این ویتامین ها کمک میکنند

آنها عبارتند از: آهن پروتئین ها

آهن:

محققان دریافته اند که ریزش مو و شکستگی  ناشی از کمبود آهن است. مصرف مقدار مناسب آهن روزمره  نه تنها سلامت خون  را به خوبی  تنظیم نموده بلکه باعث رشد مو نیز میشود
مواد غذایی غنی از آهن:

  1. گوشت قرمز
  2. سبزیجات سبز برگ
  3. بوقلمون
  4. لوبیا
  5. میوه های خشک

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.