عوامل سیاهی دور چشم

حالت شب

عوامل سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم معمولا یک امر رایج میباشد که در هر همه ی افراد بخصوص کودکان و سالمندان دیده می شود، دربعضی از افراد تیرگی دور چشم بخاطر کمبود خواب میباشد،دربعضی هم سیاهی دور چشم ژنتیکی میباشد. این سیاهی دور چشم سن شما را بیشتر نشان می دهد.پوست زیر چشم به دلیل نازک بودنش بیشتر در معرض آسیب میباشد.در حالت عادی سیاهی دور چشم اگر تازه به وجود آمده باشند مشکل خاصی برای سلامت فرد ندارد سریعتر بهبود میابد ولی اگر مدت طولانی روی صورت باشند، باید نسبت به درمان آن صبور باشین.

یکی از علت مهم مراجعه کردن زنان به متخصص پوست بخاطر سیاهی دور چشم میباشد.اما عوامل موثری وجود دارد که به کمک آن ها می توانید برای همیشه سیاهی دور چشم را از بین ببرید.برای اطلاعات بیشتر درباره عوامل سیاهی دور چشم با فارسی خوان باشید.

۱. کمبود خواب بر سیاهی دور چشم

کمبود خواب باعث میشود که چشم به اندازه کافی استراحت نداشته باشد. و گردش خون را در پوست کاهش میدهدو باعث میشود که پوست اکسیژن و مواد مغذی لاغزم به اندازه کافی دریافت نکند.در نتیجه چین و چروک و سیاهی دور چشم شکل میگیرد.کمبود خواب علت اصلی سیاهی دور چشم است.

نقش کم آبی بدن در سیاهای دور چشم

۲. نقش کم آبی بدن در سیاهی دور چشم

هنگامی که آب بدن کافی نباشد و بدن خشک باشد ، رگهای خونی زیر پوست حساس چشم متورم میشوند و باعث سیاهی دور چشم میشود.

۳. تاثیر آفتاب بر سیاهی دور چشم

اشعه ماورائبنفش در خورشید ،رنگدانه ملانین را زیر پوست تحت تاثیر قرار میدهد و باعث سیاهی دور چشم میشود.

۴.  مصرف توتون و تنباکو

مصرف تنباکو، الکل و قهوه باعث کاهش رگ های خونی ، کاهش جریان خون و ایجاد  سیاهی دور چشم  میشود.

۵. رژیم غذایی نامناسب

رژیم غذایی ضعیف و کمبود مواد مغذی بر سلامتی شما تاثیر میگذارد. این شرایط از طریق علائم خارجی مانند پوست خشک، تیرگی ها ،و چین و چروک  سیاهی دور چشم ظاهر میشود.

تاثیر سالخوردگی بر سیاهی دور چشم

۶. تاثیر سالخوردگی بر سیاهی دور چشم 

پیری ، پوست را ضعیف میکند.چربی و کلاژن پوست به تدریج کاهش میابد و رگ های خونی قابل مشاهده میشود.و در نتیجه سیاهی دور چشم دیده میشود.

۷. مشکلات مربوط به بینی

سیاهی های دور چشم نیز با مشکلات بینی ارتباط دارند. اگر به طور مداوم عطسه میکنید و مدت زمان طولانی بینی خود را با دستمال بگیرید ، رگ های زیر چشم ها حساس میشوند و سیاهی های زیر چشم ظاهر میشوند بنابراین اگر بینی شما بیش از حد حساس و مستعد ابتلا به التهاب باشد ، به احتمال زیاد دچار سیاهی دور  چشم میشوید.

تاثیر لوازم صوتی تصویری بر سیاهی دور چشم

۸. تاثیر لوازم صوتی تصویری بر سیاهی دور چشم

تماشای تلویزیون یا خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر می‌تواند موجب بروز سیاهی دور چشم شما شود، زیرا در این صورت به چشم شما فشار وارد می‌شود و این فشار می‌تواند عروق خونی اطراف چشم شما را بزرگ کند که در نتیجه، پوست اطراف چشم شما سیاه تر به نظر می‌رسد.

۹. آلرژی و خشکی چشم

واکنش‌های آلرژیک و خشکی چشم می‌تواند موجب بروز سیاهی دور چشم شود، هنگامی که یک واکنش آلرژیک رخ می‌دهد، بدن شما هیستامین‌ها را به عنوان پاسخ به باکتری‌های مضر آزاد می‌کند و به دنبال آن علائم آزار دهنده آلرژی چشمی از جمله خارش، قرمزی و سوزش در چشم بروز می‌کند.

همچنین بخوانید : آفت دهان

هیستامین‌ها باعث دیده شدن و برجسته شدن رگ‌های خونی زیر چشم شما می‌شوند و به دنبال آن پوست دور چشم شما تیره به نظر می‌رسد همچنین بسیاری از افراد در زمان بروز آلرژی چشم خود را مدام مالش می‌دهند و این کار باعث التهاب و تورم رگ‌های خونی می‌شود و در بروز چروک و سیاهی پوست چشم موثر است.

تاثیر انواع بیماریها بر تیرگی دور چشم

 کم خونی آنمی

خونریزی نا منظم را ایجاد میکند. در حالی که باعث ایجاد همو گلوبین میشود و در نهایت منجر به ایجاد تیرگی دور چشم  میشود.۸. اگزمااگزما باعث خارش و التهاب میشود. باعث میشود که بخواهید مدام پوست خود را مالش دهید.اگر این وضعیت برای پوست زیر چشم رخ دهد، مالش بیش از حد آن سبب ایجاد تیرگی دور چشم میشود.

کم کاری  کلیه بر تیرگی دور چشم

کم کاری کلیه باعث بدتر شدن وضعیت سلامتی میشود. بنابر این پوست بیمار رنگ پریده و چشم هایش همیشه بسیار خسته است.که این موضوع باعث میشود که تیرگی دور چشم به وضوح پیدا شوند.

 اختلال در قاعدگی

برای زنان ، سیاهی دور چشم، ممکن است نشانه ای از اختلالات قاعدگی در طولانی مدت باشد ؛ علاوه بر این ، قاعدگی بیش از حد سنگین یا خونریزی رحم ممکن است باعث تیرگی دور چشم شود.

تاثیر بیماری های معده بر تیرگی دور چشم

بیماری معده باعث افزایش عملکرد گوارشی و جذب مواد مغذی میشود اگر التهاب معده چندین بار رخ دهد ، سیاهی های زیر چشم به وضوح نمایان میشوند.بیماران مبتلا به اختلالات عصبی یا بیماری های اندام های داخلی نیز به احتمال زیاد دچار تیرگی دور چشم میشوند.

 نقش تیروئید بر تیرگی دور چشم

 نقش تیروئید بر تیرگی دور چشم

همچنین به نظر متخصصان بیماری تیروئید نیز می‌تواند عامل بروز پف صورت و تیرگی دور چشم باشد.

عوامل ژنتیکی

در بسیاری از مطالعات ، به علت عوامل ژنتیکی بسیاری از افراد پوست نازک یا رگ های خونی کوچک زیر چشم دارند.این بدین معناست که والدین آنها هم چنین خصوصیتی دارند. تیرگی دور چشم نیز تحت تاثیر عوامل ژنتیکی قرار میگیرد.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام