مراقبت های بعد از عمل قلب

حالت شب

مراقبت های بعد از عمل قلب

معمولا پس از جراحی باز قلب با توجه به برش قفسه سینه شامل پوست و عضله ها و استخوان ها به مراقبت های بعد از عمل قلب نیاز دارد. چون سینه به مدت چند هفته تا چند ماه دراین ناحیه گاهی درد های شدیدی بخصوص با تغییر وضعیت یا فشار روی این قسمت ها و یا در تنفس عمیق حس می شود. بطور معمول هنگام درد توصیه می شود از مسکن های خوراکی یا شیاف مثل بروفن یا دیکلوفناک استفاده نمایند .

نباید بیمار این دردها را تحمل کند چون سبب افزایش کار قلب و یا افزایش فشار خون بیمار می شود. و در صورتی که با مسکن های معمول بهبودی نداشت یا مشابه دردهای قلبی پیش از عمل جراحی بود به پزشک یا نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه نماید. دانستن این اطلاعات خالی از لطف نیست پس مطلب امروز فارسی خوان را همراهی کنید.

مراقبت از زخم بعد از عمل قلب

محل برش جراحی در ناحیه سینه وهم چنین زخم های ساق پا مستعد عفونت هستند. برای پیشگیری از عفونت ضرورت دارد محل جراحی حدالامکان خشک و تمیز نگه داشته شود ،از خاراندن زخم اجتناب نمایید .چون سبب آسیب دیدن و عفونی شدن زخم می شود. از مالیدن هر گونه پماد و پودر و لوسیون روی ناحیه زخم خودداری شود .

همچنین بخوانید : علائم زردی در نوزادان

بخیه های محل عمل ده روز پس از جراحی کشیده می شوند(مگر اینکه بخیه ها قابل جذب باشند) برای پیشگیری از تورم و ادم ساق پا توصیه می شود با قرار دادن یک بالش کوچک یا میز کوتاه پای عمل شده را کمی بالاتر از بدن نگهدارید.

عمل قلب

خواب و استراحت بعد از عمل

هنگام استراحت و خواب باید به پشت بخوابید و از خوابیدن به پهلو حداقل شش هفته خودداری شود ، تا از فشار به قفسه سینه جلو گیری شود. ازایستادن یا نشستن در یک وضعیت برای مدت طولانی بپرهیزید .

همچنین بخوانید : کلیه سنگ ساز

برای یک تا دو ماه می توانید در طول روز و فعالیت ،از جوراب الاستیک استفاده نمایید. برای کنترل بی خوابی که پس از جراحی شایع است ، با تجویز پزشک معالج داروی خواب آور مصرف کنید و از خوردن مواد محرک و کافئین دار مثل قهوه و چای زیاد و نوشابه ها پرهیز نمایید.

مراقبت های عمل قلب

حمام و نماز بعد از عمل قلب

درصورتی که محل بخیه ها خشک و بدون ترشح باشد استحمام بلامانع است . طول مدت استحمام کوتاه و با همراه باشد.در حمام روی صندلی بنشینید. ازکشیدن لیف و کیسه روی محل زخم پرهیز شود. محل بخیه را با آب ولرم و شامپوی بچه ملایم شستشو دهید . جهت خواندن نماز تا حداقل دو ماه از میز و صندلی استفاده کنید.

توصیه های مراقبت بعد از عمل قلب

به بیمار توصیه می شود تا حداقل یک ماه پس از عمل قلب باز، رانندگی نکند. – به افرادی که می خواهند تحت عمل جراحی قلب باز قرار بگیرند توصیه می شود که قبل از اقدام به عمل، اطلاعات لازم را در این خصوص کسب کنند. – طول مدتی که هر فرد در بیمارستان بستری می شود، به شرایط بیمار بستگی دارد. طول این مدت به میزان و سرعت بهبود یافتن نسبی زخم های بیمار بستگی دارد.

بهترین فردی که می تواند در این زمینه پاسخ گو باشد پزشک متخصص شما خواهد بود. در نظر داشت طول مدت بستری شدن در بیمارستان از دو جنبه لازم است، یکی از جنبه هزینه بستری در بیمارستان و دوم اگر فرد شغلی دارد، باید میزان مرخصی خود را از قبل حساب کند.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام