چگونه گونه های سرخی داشته باشیم

حالت شب

چگونه گونه های سرخی داشته باشیم ؛ بله بله… شلوغش نکنید.تیم فارسی خوان کاملا میدونه که گونه سرخ و پوست سفید داشتن شاید از نظر عموم یه مد قدیمی باشه و این روزها همه به دنبال برنزه کردن هستن. اما دوستان بدونید که میل طبیعی ما آدما برای اینکه آدمای با گونه های سرخ رو زیباتر ببینیم ریشه در مدهای دهه های اخیر و شایدم قدیمی نداره، بلکه پیشینه دور و درازتری داره.یه پیشینه خیلی قدیمی، در این حد قدیمی به باید بگم به زمان غازنشینی آدما یا حتی قبلتر از اون زمانی که آناتومی بدن آدما به شکل امروز نبوده. بله ؛ منظور من از قدیمی این هستش.

در اون زمان که مد که هیچی، حتی لباس هم به اون معنا وجود نداشته پوستهای سفید بیماری های بدن رو بهتر نشون میداده و در نتیجه فرد بیمار زودتر به فکر رفع اون لکه یا جوش یا هر نوع علامت بیماری میوفتادن و در نتیجه سفیدها شانس بیشتری برای بقا داشتن. در این بین کسی که سالمتر بود گونه های پر و برجسته و سرخی داشت و این دسته از آدما آمادگی بیشتری برای باروری داشتن و بدن های قویتری داشتن. همین تفاوت ها باعث شد تا رفته رفته گونه سرخ ها بین نسل ها محبوبتر باشن. در این حد که از قدیم توی اشعار یا نقاشی و نگاره های قدیمی به عنوان یکی از نمادهای زیبایی بکار میرفته.

پس وقتی دارید از رژگونه استفاده میکنید اصلا به خودتون نگرانی راه ندید که از یه مد منسوخ شده دارید پیروی میکنید. تیم فارسی خوان به شما این اطمینان رو میده که طبق سلیقه دیرینه همه آدما دارید آرایش میکنید. حالا برای اینکه گونه های سرخی داشته باشیم راه های زیر رو میتونید امتحان کنید

برای داشتن گونه سرخ لایه برداری کنید

لایه برداری روزانه پوست یکی از بهترین نکات برای داشتن گونه های سرخ و شاداب است. تجمع سلول‌های مرده پوست باعث پوست خسته و بی روح می‌شود. بنابراین، این نکته بسیار حیاتی است که پوست را لایه برداری کنید، زیرا این کار تمام خاک، کثیفی و چربی پوست را پاک می‌کند و پوست را تازه می‌کند. برای لایه برداری روزانه پوست بهتر است از یک اسکراب نرم و ملایم استفاده کنید. شما لازم نیست روزانه پوست خود را به شدت لایه برداری کنید زیرا ممکن است به پوستتان آسیب برسانید.

زیاده روی ممنوع
البته باید دقت داشته باشید که لایه برداری از پوست را تنها یک بار در هفته انجام دهید و این کار را با کرم‌های لایه بردار ملایم و خفیف انجام دهید تا نتایج بهتر و مناسب‌تری را مشاهده نمایید.

برای داشتن گونه سرخ ویتامین‌ها را تامین کنید

ویتامین C و E دو ویتامینی هستند که برای داشتن پوست درخشان و زیبا ضروری هستند. کمبود ویتامین‌های C و E منجر به ترک خوردن لب‌ها می‌شود. پوست خشک نیز نشانه عدم وجود این دو ویتامین در بدن است. در چنین مواردی، قبل از مصرف مکمل‌های ویتامین C و E باید با پزشک مشورت کنید. همچنین می‌توانید انواع میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین C و E مصرف کنید.

گونه های سرخ1

برای داشتن گونه سرخ از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید

به طور کلی، ژل آلوئه‌ورا دارای خواص و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای درمان مشکلات پوستی مورد نیاز است. گیاه آلوئه‌ورا در ژل‌های مختلف و کرم‌ها استفاده می‌شود زیرا باعث شادابی پوست می‌شود. برای داشتن گونه‌های سرخ و شاداب کافی است یک برگ آلوئه ورا تهیه کنید و ژل آن را از برگش خارج کنید. سپس این ژل را به پوست خود اعمال کنید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود. بعد صورت خود را با استفاده از آب گرم بشویید.

برای داشتن گونه سرخ پوست صورت را مرطوب کنید

رطوبت پوست یکی دیگر از روش‌های طبیعی است که باعث سرخ شدن گونه‌ها می‌شود. پوست صورت بعد از هربار شستشو یا لایه برداری به مقداری رطوبت نیاز دارد. توصیه می‌شود از یک مرطوب کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید. برای پوست‌های خشک، مرطوب کننده‌های ویتامین E مرطوب کننده مناسبی می‌باشند. برای پوست‌های چرب، مرطوب کننده مبتنی بر آب، شگفتی‌های بسیاری انجام می‌دهد. برای پوست‌های حساس، مرطوب کننده‌های گیاهی مانند آووکادو یا آلوئه‌ورا بهترین انتخاب است. پس از حمام، باید مرطوب کننده خود را به صورت منظم بر پوست خود اعمال کنید. هنگامی که رطوبت پوست مناسب باشد، گونه‌های صورت درخشان و صورتی می‌شود.

برای داشتن گونه سرخ رژیم غذایی مناسب داشته باشید

غذای خوب و مقوی کلید داشتن پوستی شفاف و زیباست. حتی اگر رژیم لاغری دارید، باز هم نباید هیچ یک از سه وعده غذایی خود را حذف کنید. رژیم های سفت و سخت سلامت شما را به خطر می اندازد. هر شخصی باید دست کم روزی چهار وعده غذایی یعنی صبحانه، نهار، عصرانه و شام میل کند. اگر بین وعده های غذایی احساس گرسنگی کردید، بهتر است میان وعده های سبک اما مغذی میل کنید. هیچوقت به معده تان گرسنگی ندهید زیرا باعث می شود که غذایی بیشتری بطلبد.

همانطور که در ادامه خواهید خواند، غذایی که می خورید به شما در داشتن زیبایی طبیعی کمک می کند:

الف. مصرف گوشت قرمز را کاهش داده و در عوض از ماهی و مرغ استفاده کنید.

ب. به غذاهایتان جوانه گندم که سرشار از پروتیین است، اضافه کنید.

ج. شیر و محصولات لبنی نظیر ماست کم چرب مصرف کنید.

د. در غذاهایتان از عدس استفاده کنید چرا که روند دریافت پروتئین روزانه­ بدن را افزایش می دهد.

گونه های سرخ5

تغذیه مناسب برای داشتن گونه های سرخ

وعده غذایی سالم یک کلید ضروری برای داشتن پوست سالم و زیبا می‌باشد. اگر غذای سالم داشته باشید، تاثیرات آن را به وضوح بر روی پوست و موی خود مشاهده خواهید کرد. وعده غذایی متعادل باعث می‌شود که شما مناسب و سالم باشید. به خاطر داشته باشد زمانی که می‌خواهید از رژیم غذایی پیروی کنید.

نباید هیچ کدام از وعده‌های غذایی خود را نادیده بگیرید. حذف کردن وعده‌های غذایی نه تنها فوایدی ندارد بلکه باعث آسیب رساندن به سلامتی هم می‌شود. لازم است روزانه حدود چهار وعده غذایی سالم داشته باشید، به این معنی که هرگز نباید از خوردن صبحانه، ناهار، چای و شام خودداری کنید. در صورتی که بین وعده‌های غذایی اصلی احساس گرسنگی کردید می‌توانید چند میان وعده سبک بخورید که برای بدن بسیار مناسب است.

بنابراین نکات ساده زیر را دنبال کنید:

  • – شما باید جوانه گندم را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید زیرا آنها سرشار از پروتئین‌هایی هستند که برای سلامتی بدن مناسب هستند.
  • – به خاطر داشته باشید که عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا هر روز پروتئین کافی دریافت کنید. عدس پر از پروتئین است و پروتئین مورد نیاز بدن را افزایش می‌دهد.
  • – سعی کنید کمتر از گوشت قرمز استفاده کنید و به جای آن ماهی و مرغ مصرف کنید. از آنجا که گوشت قرمز مانند گوشت گاو، گوشت خوک و گوشت بره حاوی چربی‌های اشباع شده هستند، کلسترول آن‌ها بیشتر از مرغ و ماهی است.

گونه های سرخ2

برای داشتن گونه های سرخ صورت خود را ماساژ دهید

اگر پوست صورت گردش خون مناسبی داشته باشد، به طور طبیعی درخشندگی و جذابیت بالایی خواهد داشت. ماساژ دادن پوست یک راه حل ساده برای افزایش گردش خون در پوست است و به سادگی باعث صورتی شدن رنگ گونه ها خواهد شد.

نوک انگشتان خود را روی صورت قرار دهید و با حرکات دایره‌ای ابتدا در جهت عقربه‌های ساعت و سپس برخلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت پوست خود را ماساژ دهید. برای اثربخشی بهتر می‌توانید از کرم یا روغن‌های طبیعی برای ماساژ پوست استفاده نمایید.

برای داتن گونه های سرخ استرس را از خود دور کنید

استرس و خشم دو عامل مهمی هستند که باعث از بین رفتن شادابی و درخشندگی پوست می‌شوند. مدیتیشن و یوگا به شما کمک می‌کند تا میزان استرس و خشم را در بدن کاهش دهید. در نتیجه از عواقب منفی آن جلوگیری می‌شود. همچنین، خواب کافی و باکیفیت یکی از موارد ضروری است که باعث کاهش خشم و اضطراب می‌شود. اگر خواب ناکافی داشته باشید، استرس در بدن افزایش می‌یابد که به نوبه خود بر سلامتی بدن تاثیر منفی می‌گذارد.

همچنین بخوانید : راههای شفافیت پوست

وقتی خواب خوب و کافی داشته باشید، موقع بیدارشدن از خواب احساس شادابی و انرژی می‌کنید. در نتیجه پوست شما نیز به طور طبیعی درخشش و شادابی خواهد داشت. علاوه بر این، هنگام خواب، پوست شما روغن ترشح می‌کند که می‌تواند پوست را به خوبی تغذیه کند. همه اینها به شما کمک می‌کنند تا به طور طبیعی گونه‌های سرخ و شاداب داشته باشید.

گونه های سرخ3

برای گونه های سرخ پوست را سفید کنید

سفید کردن پوست به طرز ماهرانه‌ای باعث شادابی و سرخ شدن گونه‌ها می شود. شما می توانید به سادگی کمی سیب سرکه (AC) بردارید و آن را با توپ پنبه روی گونه‌های خود بمالید تا پوست شما را ملایم کند. سرکه سیب باعث جوانسازی پوست می‌شود و آن را تازه و درخشان می‌کند. اگر سرکه سیب برای پوستتان مناسب نباشد، می‌توانید آب لیمو را جایگزین آن کنید. بعد از استفاده از آب لیمو در معرض خورشید نباشید زیرا آبلیمو می‌تواند پوست را در برابر اشعه UV خورشید آسیب پذیر کند.

برای داشتن گونه های سرخ آب بنوشید

برای داشتن پوست زیبا و جذاب، باید عمل هیدراتاسیون پوست را به طور منظم انجام دهید. بنابراین، توصیه می‌شود روزانه حداقل ۱ لیتر آب بنوشید تا پوست را به طور طبیعی هیدراته کنید. این به شما یک گونه سرخ و پوست درخشان می‌دهد. انجام ورزش روزانه نه تنها به شما یک پوست سالم ارائه می‌دهد، بلکه گونه‌های صورت را با رنگ‌های شاداب نگه می‌دارد. انجام این تمرین باعث می‌شود تا تمام سموم بدن از بین برود. برای نوشیدن آب می‌توانید از تکه‌های میوه مانند خیار، توت فرنگی، لیمو و نعناع در آب استفاده نمایید.

هیدارتاسیون داخلی نقش بسیار مهمی در حفظ طراوت و شادابی پوست از بیرون خواهد داشت که این مهم تنها با نوشیدن آب در طول روز میسر خواهد شد. حداقل روزانه بین ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید و برای ایجاد تنوع و ترغیب شدن برای نوشیدن آب می توانید از تکه های میوه مانند خیار، توت فرنگی، لیمو و نعنا در آب استفاده نمایید.

روش‌های زیر یکی دیگر از روش‌هایی است که باعث شادابی و سرخ شدن گونه ها می‌شود.

گزینه ۱: خیار، عسل، شیر و لیمو

عناصر:

  • خیار رنده شده: مقداری
  • شیر: ۵ قاشق چای خوری
  • آب لیمو: ¼ فنجان
  • عسل: ۵ قاشق چای خوری
  • جوانه گندم: مقداری

طرز تهیه:

ابتدا یک خیار را بشویید و آن را رنده کنید. سپس آن را با ¼ فنجان آب لیمو مخلوط کنید. سپس، ۵ قاشق چایخوری عسل و شیر، به همراه مقداری جوانه گندم به آن اضافه کنید. آنها را خوب مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیر مانند ایجاد شود. سپس، اجازه دهید این خمیر حدود ۵-۶ ساعت سرد شود و بعد آن را روی صورت خود قرار دهید. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. بعد از آن به طور طبیعی دارای گونه‌های درخشان و صورتی می‌شوید.

گزینه ۲: بادام ، گلبرگ رز و عسل

این ترکیب به شما کمک می‌کند تا به صورت طبیعی پوست درخشان و همچنین گونه‌های سرخ داشته باشید.

عناصر:

  • بادام: تعدادی
  • گلبرگ گل رز له شده: تعدادی
  • آب نعناع: ۵ قاشق چای خوری
  • عسل: مقداری

گونه های سرخ4

طرز تهیه:

ابتدا، چند عدد بادام را بکوبید و با عسل، گلبرگهای گل رز و ۵ قاشق غذاخوری آب نعناع مخلوط کنید. آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید تا ترکیب خمیر مانندی ایجاد شود. اجازه دهید حدود ۵-۶ روز بماند تا سرد شود. سپس، این ترکیب را روی صورت خود قرار دهید. شما می‌توانید این ترکیب را هر شب قبل از خواب استفاده کنید.

گزینه ۳: آب میوه

چغندر قند نیز یکی از راههای طبیعی برای داشتن گونه‌های سرخ و شاداب است.

عناصر:

  • گلیسیرین: مقداری
  • آب چغندرقند

طرز تهیه:

تعدادی چغندر قند را به قطعات کوچک تقسیم کنید و آب آن را استخراج کنید. سپس کمی گلیسیرین اضافه کنید و مایعات را به طور کامل مخلوط کنید. سپس آن را روی گردن و صورت خود اعمال کنید و گونه‌ها را به آسانی با مخلوط ماساژ دهید. بعد از بیست دقیقه، آن را بشویید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام