از یک پیک موتوری خوب چه انتظاری دارید

حالت شب

شما از یک پیک موتوری خوب چه انتظاری دارید؟ تیم فارسی خوان در این مقاله انتظارات مردم را از یک پیک موتوری خوب توضیح می دهد. یک پیک موتوری خوب به موقع به درخواست مشتری پاسخ می دهد و به موقع سفارش مشتری را به مقصد می رساند. مطمئناً اگر یک پیک موتوری وظایفش را خو ب انجام دهد انتظار ما برآورده میشود. اما وظایف یک تاکسی موتوری چیست؟ امروزه پیک موتوری ها یکی از مشاغل مورد توجه هر رنج سنی هستند.

فروشگاههای مختلف و رستوران ها برای فروش و رساندن بسته های خود به دست مشتریان از پیک موتوری بیشتر از هر وسیله دیگری استفاده میکنند. انتظاری که از یک پیک موتوری خوب میرود آنست که بسته را به موقع و سالم به مشتری برساند. آن تایم باشد و قابل اعتماد و خوش برخورد. تلاش میکنیم با شرح وظایف یک پیک موتوری انتظاراتی که در مورد آنها وجود دارد را توضیح دهیم.

مشکلات یک پیک موتوری

مخارج مربوط به استهلاک وسیله نقلیه:

از یک پیک موتوری خوب تاکسی موتوری

به عنوان مثال چیزی به اسم هزینه آچارکشی در مورد موتورسیکلت زیر پای تاکسی موتوری وجود دارد. هزینه آچارکشی چیزی است که علاوه بر زمان تحویل گرفتن اولیه موتور، هر ۱۵۰۰ کیلومتر یک‌بار برای پیک‌های موتوری معنی پیدا می‌کند

  1. حرکت مداوم در خیابان‌های پر از ناهمواری شهر، کاری با موتورسیکلت بی‌نوا می‌کند که لازم است برای بررسی سلامت کلی‌اش هر چندوقت یک‌بار پیش تعمیرکار برود.
  2. مخارج مربوط به خلافی: به هر حال ممکن است سر یک ورود ممنوع جریمه شوید یا اینکه از چراغ قرمز عبور کنید. گاهی ممکن است در گرمای تابستان مجبور شوید کلاه کاسکت را از سر بردارید یا فراموش کنید که مدارک موتور را به همراه داشته باشید. پس باید هزینه خلافی موتور سیکلت و جریمه‌ها را هم به مخارج پیک موتوری بودن اضافه کنید و همواره شش‌دنگ حواس‌تان را جمع کنید تا موتورتان را نگیرند.
  3. مخارج مربوط به تصادف:با توجه به اینکه موتورسیکلت‌های موجود در بازار ایران حداقل بین ۷ تا ۸ میلیون تومان قیمت دارند، بعید است بتوانید با هزینه‌ای کمتری از ۵۰۰ هزار تومان از شر یک تصادف خلاص شوید. تازه این در صورتی است که صدمه‌ی جانی به کسی وارد نشود.

مخارج مربوط به هزینه بیمه: امسال هزینه بیمه موتور سیکلت به چیزی در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

یک پیک موتوری خوب چه انتظاری دارد

در کنار همه ی خطراتی که یک پیک موتوری را تهدید میکند  او انتظار :

درآمد نسبتا خوب

یک پیک موتوری روزانه از ۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بسته به هوشمندی خودش میتواند کسب درامد نماید.

چند سالیست که با ورود پیک های اینترنتی و آنلاین، اجتماع بزرگی از موتور سواران شغل پیک موتوری را تحت شرکت های اینترنتی برای خود برگزیده اند. از جمله الوپیک و اسنپ که بزرگترین پیک های اینترنتی ایران حساب میشوند و توانسته اند در چند سال اخیر رشد بسیار چشمگیری را داشته باشند. موارد بسیار زیادی در در آمد پیک موتوری تاثیر دارد. از جمله میزان ساعت کارکرد، منطقه تردد و مسیر ها، اشتغال دو شرکت فوق و استفاده از تجهیزات و حتی نوع موتور سیکلتش.

بنابراین شغل پیک موتوری یک شغل با در آمد نسبتا خوب است (البته این در آمد بستگی به خود شخص دارد)

ساعت کار دلخواه

پیک موتوری میتواند هر ساعتی که دوست دارد کار کند!

این یکی از مزایای جالب و خوش پسند شغل پیک موتوریست.اینکه حتی در نیمه شب (با وجود تعداد درخواست های کم) هم میتواند کار کند خودش یک آیتم مثبت برای خیلی از افراد است.به عینه شاهد بودیم خیلی از افراد شاغل در مراکز دولتی (و حتی نظامی) در ساعات غیر اداری خود مشغول به پیک شده بوده و در آمد کسب کرده اند.

مدیر کسب و کار خود

یک پیک موتوری مدیر کسب وکار خودش است و بخش عمده ای از کارش را خودش مدیریت میکند.

اینکه افراد میتوانند بدون رعایت قوانین سفت و سخت کاری به راحتی کسب در آمد کنند و تحت نظر شخصی نباشند هم یکی از مزایای شغل پیک موتوری میباشد.

عدم نیاز به سرمایه زیاد

برای شغل پیک موتوری شما نیاز به سرمایه زیادی ندارید.

کافیست یک موتور سیکلت معمولی تهیه کنید و به یکی از مراکز استخدام پیک موتوری (الوپیک و یا اسنپ باکس و یا هر دو) مراجعه کرده و ثبتنام کنید. بعد از چند دقیقه حساب شما فعال شده و اپلیکیشن مربوطه را نصب و مشغول به کار میشوید.

شما از یک پیک موتوری خوب چه انتظاری دارید

  1. حمل بسته از تمام نقاط به مقصد
  2. جا به جای بسته
  3. ارسال محموله پستی
  4. انجام سفارش خرید کالا
  5. سفارش انجام کار
  6. سفارش انجام کار بانکی و اداری
  7. دریافت و تحویل بسته بین ادارات و مراکز و موسسات

تاریخچه پیک موتوری های خوب

در دنیای مدرن امروز پیک موتوری ها یکی از سریعترین وسایل برای ارائه خدمات هستند.

ما تاریخچه پیدایش شغل تاکسی موتوری به دوران پایان جنگ جهانی اول در کشور انگلستان باز میگردد. این شغل در ابتدا برای جابه‌جایی سربازان و مهمات جنگی پس از جنگ جهانی اول رواج پیدا کرد و سپس در کل دنیا برای اهدافی همچون جابه‌جایی محمولهها و بستههای پستی فراگیر شد. وظیفه پیک موتوری دریافت و تحویل بسته بین ادارات و مراکز و موسسات و… است. پیک موتوری، شغلی با کمترین هزینه است و افراد متفاوتی از همه سنین در این شغل می­توانند فعالیت کنند.

تاکسی موتوری ها هم از لحاظ هزینه و هم به دلیل سرعتی که در انجام امور دارند در همه شهرها به دلیل ترافیک سنگین مورد استفاده هستند. خصوصا در شهر های بزرگ و کلان شهرها به دلیل ترافیک زیادی که وجود دارد هم صاحبان مشاغل و هم افراد دوست دارند تا خدمات خود را به آنها بسپارند. در حال حاضر نیز جستجو درگوگل راحت تر از گذشته میتوان به پیک موتوری ها دسترسی پیدا کرد. این شغل بسیار ساده است.

داشتن یک موتور و توانایی رانندگی اولین ملزومات ورود به این کار به حساب می آید حتی بسیاری از شرکت ها خود موتور سیکلت هایی نیز برای افراد در نظر گرفته اند و تنها به دنبال استخدام راننده هستند. در حال حاضر بسیاری از افراد به دلایل زیادی چون فراهم نبودن کار و یا حتی علاقه زیادی که موتور سواری دارند این شغل را انتخاب کرده اند.

انتظاری که از یک تاکسی موتوری خوب دارید

  • – خودتان موتور بخرید و از وسایل دیگران استفاده نکنید
  • – حتما گواهینامه داشته باشید
  • – از کاله ایمنی و دستکش استفاده کنید

از یک پیک موتوری خوب چه انتظاری دارید

  • یک پیک موتوری خوب میداند که موتورش را بیمه کند
  • – از سلامت فنی موتور آگاه باشید
  • – حداقل لوازم اولیهای که برای تعمیر موتور وجود دارد را به همراه داشته باشید
  • – سعی کنید در محل کار خود یک تعمیرگاه سیار داشته باشید
  • – به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارید
  • – مسیرهایی را انتخاب کنید که کامال به آن آشنا هستید، به سمت مراکزی بروید که فقط نیاز به راننده دارند.

امیدواریم این مطلب توجه شما را جلب کرده باشد. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام