تابلو نقاشى هنرى است جامع؛ که موضوع آن شامل همه دنياى مرئى مىباشد. ايران به هنر جهانى نوعى نقاشى و تابلو نقاشی عرضه نمود که داراى ويژگىهاى منحصر به فردى مىباشد و چنان تابلو نقاشی ها لذتى به بيننده خود مىبخشد که کمتر هنرى قادر به آن است.
نقاشى ايرانى در طول تاريخ خود شامل مضامين متنوع حماسی، تغزلی، عرفانى و اخلاقى بوده است. و از انديشه فلسفى عرفانى که با روح ايرانى سازگار است، نشانه هايى در خود دارد. در پس اين نقاشى ذهن و فکر شرقى نهفته است که با ديدگاه اروپايى در زمينه تصویرسازى کاملا متفاوت مىباشد؛ ذهن شرقى نيازهاى تماشاگر را مدنظر دارد. و برای آشنایی با این مطالب با فارسی خوان همراه باشید.
تابلو نقاشى
تابلو نقاشی برداشتى عقلانى از ماهيت هستى ارائه نمىدهد. جهان بينى ايرانى اساسا خيالى (رمانتيک) است. از چيزهاى عجيب لذت مىبرد و آماده پذيرش موضوعات باورنکردنى است. هنرمند ايرانی، صحنه نقاشى خود را براى لذت خود و تماشاگر ايجاد مىکند و اين امر بسيار شبيه آن چيزى است که در تئاتر اتفاق مىافتد.
تابلو نقاشی مفهوم و دريافت از شکل، عمق و دامنه وسيعترى يافت و با دقت و ديد شاعرانه دنياى ديگرى را پيش رو نهاد و کشف و شهود عرفانى را در قالب هاى ملموس ارائه نمود. در نقاشى تابلو سخن از درام، عشق و رويا، حساسيت تلطيف شده و شور و شوق در ميان است.
در اين نقاشى هنرمند علاوه بر قدرت قلم و مهارت کامل تکنيکی، خطوط را با احساسى عميق و درکى فلسفى از طبيعت و هستى ترسيم مىکند. اگر در نقاشى ايرانى سايه وجود ندارد. بهخاطر آرمان گرايى خاص آن است.
تابلو های نقاشى ايرانى
تابلو های نقاشى ايرانى با هنر مديترانه قرابت هايى دارد ولى به هنر کشورهاى آسيايى نزديکتر است. اين نقاشى که از بزرگ ترين مکاتب هنرى آسيا به شمار مىآيد از نقاشى هند کاملا متمايز است. مکتب نقاشى مغولى هند که در ابتدا بر پايه نقاشى کلاسيک ايرانى شکل گرفت؛ از همان ابتدا از آن جدا شد. نقاشى ايرانى با نقاشى چينى نيز متفاوت است. بخشى از اين تفاوت ها به دليل اختلاف در جهان بينى و تفکر است.
بخشى هم به سبب تفاوت در مواد مصرفى و کاربرد آنها در نقاشى است. تمام نقاشى هاى ايرانى رنگى است و هنرمند ايرانى تمام زمينه تابلو را با رنگ پوشانده است. آن هم با رنگ هاى متضاد و درخشان که هماهنگى شگفت آورى دارند. اين نقاشى شکوه و درخشش خاصى دارد که در هنر هيچ کشورى تا اين اندازه ارائه نشده است.
درخشش آسمان، زيبايى شگفت انگيز شکوفه هاى بهارى و در ميان آنها انسانهايى که با پوشاک فاخر، به هم عشق و نفرت مى ورزند و يا در شادى و اندوه به سر مى برند، تصوير کلى نقاشى هاى ايرانى را تشکيل مىدهد. طراحىهاى فاقد رنگ نيز در نقاشى هاى ارانى زيبايى خاص خود را دارند و نيازى به رنگ در آنها احساس نمىشود. اين امر نشانه خصلت متمايز و خاص خط در نقاشى ايرانى است.
تاثیر تابلو های نقاشی بر دکوراسین
طراحی داخلی یک دکوراسیون منزل تنها محدود به طراحی دیوارها با رنگ هایی خاص نیست، اضافه کردن عناصر تزیینی زیبا به دیوارها همچون تابلو های نقاشی معاصر و یا مدرن میتوانند زیبایی فوق العاده ای به فضای شما بدهند. تصور کنید نشیمنی با یک دیوار خاکستری و مبلمانی سفید داشته باشد، چه چیزی میتواند بیشتر از یک تابلوی نقاشی بارنگی شاد جلوه گر در دکوراسیون داخلی شما باشد.
عموما تابلوهای نقاشی یکی از کانون های توجه در هر خانه ای بشمار میروند. تمامی کسانی که برای اولین بار قدم به منزل شما میگذارند، قبل از کف و سقف ابتدا دیوارهای منزل شما به چشم آن ها خواهد آمد؛ پس چه چیز بهتر از آنکه در ترکیب دکوراسیون داخلی خود و متناسب با ابعاد و ترکیبات رنگی منزل تابلویی زیبا انتخاب کنید.
اگر دیوارهای خانه شما از ارتفاع کمی بهره میبرند، میتوانید از تابلوهایی استفاده کنید که بهصورت عمودی بر دیوارها نصب میشوند، اینگونه از تابلوها منجر به بزرگ تر دیده شدن دیوارها شده و زیبایی زیادی به آنها خواهد بخشید.
نقاشى هاى ايرانى
حاميان نقاشان در طول تاريخ، شاهزادگان و ثروتمندان بودهاند و آنها نيز مجبور به پيروى از سليقه اين حاميان بودند. البته نقاشى ايران ضد دينى نبود، و نمونه هاى زيادى وجود دارد که داراى موضوعات مذهبى است.
مضمون بيشتر نقاشى هاى ايرانى با الهام از اشعار پارسى صورت گرفته که در اين اشعار، عرفان نقش عمدهاى بازى مىکند. زبان عرفانی، زبان جهانى است. روحانيتى درونى در نقاشى ايرانى وجود دارد که به دليل نبودن بيان عاطفى آشکار، نهفته به نظر مىرسد.
ايرانيان در عرصه هاى مختلف تصويرى و تزئينى از دير باز فعاليت داشته اند. شواهد نشان مىدهد که سنت نقاشى ديوارى بسيار کهن تر از سنت تصويرگرى کتاب بوده است. مثلا نقاشى ديوارى توام با گچبرى رنگى از عصر اشکانيان در ايران معمول بوده و بعد از استيلاى مغولان بود که تصويرگرى کتاب رونق يافت و مجددا در دوره صفويه نقاشى ديوارى مورد توجه واقع شد.
بسيارى از آثار تصويرى شناخته شده فاقد امضا هستند. نقاشان ايرانى تا اواخر سده هشتم هجرى آثارشان را امضا نمىکردند. از اواخر سده يازدهم، هنرمند ايرانى با عبارات خاص اثر خود را رقم میزد. نقاش ايرانى در ادوار گذشته از ابزار فرديت خود به عنوان آفريننده اثر هنرى خوددارى مىکرده است.
در نقاشى ايرانی، سايه روشن و حجم و پرسپکتيو وجود ندارد. مناظر نزديک در پايين و مناظر دور در قسمت بالا تصوير دیده شده است. چهره ها بيشتر سه رخ هستند و هنرمند به کشيدن لباسهاى فاخر و زيبا علاقه بيشترى داشته تا کشيدن پيکره هاى انسانی.
کلمه مينياتور
کلمه مينياتور که به نقاش ايرانى گفته مىشود در اصل يک واژه بيگانه است و به معنى کوچکتر نشان دادن مىباشد. اين واژه در نيمه اول قرن بيستم در زبان فارسى معمول شد. معنى واقعى آن شامل هر شش هنرى ظريف و کوچک است که به هر سبک و شيوه اى ساخته شده باشد. اما در حال حاضر در ايران به نقاشى هاى ايرانى که از سبک و روش اروپايى پيروى نکرده و داراى ويژگى نقاشى سنتى است مينياتور مىگويند؛ که اين موضوع يک غلط رايج بشمار مىآيد.
نقاشی
نقاشی عمل بکار بردن رنگ دانه محلول در یک رقیق کننده و یک عامل چسپاننده یک چسب بر روی یک سطح نگهدارنده مانند کاغذ ، بوم یا دیوار است. این کار توسط یک نقاش انجام می شود. این واژه بخصوص زمانی به کار می رود که این کار حرفه شخص مورد نظر باشد.
قدمت نقاشی در بین انسان ها ، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است. در قیاس با نقاشی ، طراحی ، سلسله عملیات ایجاد یک سری اثر و نشانه با استفاده از فشار آوردن یا حرکت ابزاری بر روی یک سطح است. یک روش قابل اجرا برای تزئین دیوارهای یک اتاق با استفاده از نقاشی در ساختار جزئیات کار موجود است. نقاشی از نظر بسیاری افراد، در زمره مهمترین شکلهای هنر قرار دارد.
تاریخ نقاشی قدیمی ترین نقاشی ها در دنیا که متعلق به حدود 32000 هزار سال قبل می باشد، در گروته شاوه فرانسه قرار دارد. این نقاشی ها که با استفاده از افرای قرمز و رنگ دانه سیاه حکاکی و رنگ شده اند، تصاویری از اسب ها ، کرگدن ها، شیر ها، بوفالو ها و ماموت ها را نشان می دهند. اینها نمونه هایی از نقاشی در غار هستند که در تمام دنیا وجود دارند. امروزه ،بسیاری از آثار شناخته شده و مشهور هنری مانند مونالیزا نقاشی هستند.
در حال حاضر اختلاف نظرهای جزئی در مورد کاملا هنری بودن آثاری که به روش های غیر سنتی و با روش های غیر از شیوه های کلاسیک خلق می شوند وجود دارد. از لحاظ مفهومی هنرمندانی که از صدا ، نور ، آتش بازی ، چاپگر جوهرافشان ، پیکسل های صفحه مانیتور و حتی پاستل یا مواد دیگر استفاده می کنند، یا رنگ های آمیخته با زرده تخم مرغ را بکار می برند، یکسان هستند. در نتیجه به اغلب کارهای هنری ، نقاشی گفته می شود.
رنگ ترکیبی عبارتند از رنگدانه ، حلال ، چسباننده و در برخی موارد تسریع یا کند کننده ای برای خشک شدن ، بهبود دهنده بافت ، تثبت کننده و یا هر ماده اصلاح کننده دیگری است. قبل از آنکه رنگ بر روی بوم قرار گیرد، معمولا ابتدا آن را آغشته به نوعی زمینه یک لایه پوششی که معمولا از جنس جسو می باشد تا چسبندگی با رنگ را افزایش داده و حالت بافت سبدی بوم را برای جلوگیری از تراوش کاهش می دهد.
با این که انتظار می رود رنگدانه هایی که برای نقاشی بکار می روند ثابت باشند، اما برخی از نقاشان از رنگ هایی استفاده می کنند که دارای رنگدانه های فرار هستند. هنر شکل متنوعی از خلاقیت همراه با شکل های بی شمار طراحی است. اما چند عنصر اساسی طراحی وجود دارد که شالوده را تشکیل می دهد.
توصیف کردن هنر
از آن جایی که هنر یک نمای زیبا و خلاق از احساسات و حالت اندیشه است، تنها می تواند یک تعریف مجازی داشته باشد. طراح های زیادی وجود دارد که شبیه شاخه های از این نمای دیداری است، به نام هنر این طرح ها ترکیبی از شکل ها و رنگ های گوناگون و دیگر الگوهای فریبنده است که لذت چشم را برمی انگیزد.
این جایی است که عناصر اساسی طرح در اصل به تصویر تبدیل می شود. هنر با این عناصر از هنر پدید می آید و نتیجه ی آن است، که الگوها و گروه های گوناگونی از هنر در جهان درک می شود. به عنوان زبان اندیشه و روح در نظر گرفته می شود که از دید هر فرد، تفسیر گوناگونی دارد. در جهان معاصر، این عناصر هنر در طراحی داخلی به همراه طراحی گرافیک به کار می رود. در ادامه به این عناصر شگفت انگیز نگاهی می اندازیم.
عناصر طراحی
به درستی گفته شده است که یک تصویر ارزش هزاران واژه را دارد، و این جادوی هنر است. شکل ها و رنگ ها می توانند چیزهای را توضیح دهند که واژه ها نمی توانند. بنابراین آن ها را به بخش بسیار مهمی از زندگی مان تبدیل کرده است. در همه ی مراحل زندگی به هنر نیاز دارین، برای نمونه، در زندگی و کارمان توضیح و درک گفتگوهای بسیار پیچیده را بسیار آسان می کند. بنابراین، طرح ها برای ساخت خانه ها و ادارات و زیبا کردن آن ها به کار می رود و همه ی این ها بر پایه ی عناصر اساسی انجام می شود. برای ارائه ی یک اندیشه ی روشن تر، به اطلاعاتی درباره ی این عناصر اساسی طراحی داخلی نگاهی بی اندازیم.
رنگ نقاشی
رنگ ها بخش مهمی در هر طرح هستند، چون به طرح هویت و وجود می بخشند. رنگ های به کار رفته در هنر به بازتاب یا شکست نور محدود نمی شوند، اما رنگ های واقعی نقاشی هستند و سایه ها برای جذاب کردن طرح به کار می روند. برای ایجاد بخش های جداگانه ی طرح یا جذاب کردن همه ی بخش های هنری، سه گونه رنگ وجود دارد. اولین، دومین و سومین رنگ که تفاوت های زیادی در آن ها وجود دارد.
به طور معمول، ترکیب به کار رفته است (هم سنجی) دارند تا طرح را جذاب کنند. یکی از زیر عنصرها که رنگ را دربرمی گیرد، «ارزش» است، که تفاوت میان روشنایی و تیرگی سایه را معین می کند.
فضا نقاشی
نخستین عنصر اساسی مورد نیاز در هر شکلی از هنر یا آفرینش طرح، فضا است. فضا بخشی است که که برای آفرینش طرح مطلوب است. فضا از سه بعد اصلی تشکیل شده است، طول (درازا) ، پهنا و بلندی، که دو بعد به طور هم زمان به کار می رود. برای افزایش فضا، با به کارگیری عناصر اساسی طراحی، «فریب عمق» را می توان به وجود آورد.
خط نقاشی
هنگامی که طرحی را شروع می کنیم، آغازی دارد که به عنوان نقطه شناخته می شود. سپس، این نقطه به خط می انجامد که به نام مسیر آن نقطــه توصیف می شود. خط ها با حرکت های پیوسته ی این نقطه ها ادامه می یابد که به آفرینش شکل های گوناگونی می انجامد که از این خط به وجود می آید. بسته به درازا (طول)، مسیر و ضخامت آن ها، خط ها به عنوان عناصر اساسی طرح گرافیکی هستند. شکل های گوناگونی از این خط ها وجود دارند و به این نام ها است: افقی، قطری (مورب)، عمودی، موج دار، موازی و زیگزاگ.
شکل نقاشی
همان گونه که در بالا یادآوری شد، هر شکلی که در طرحی به وجود می آید، از یک خط آغاز می شود. شکل ها با رنگ نیز به وجود می آیند. ارزشی که در مفهوم دیداری شکل مطلوب تفاوتی را ایجاد می کند. یکی از مهم ترین اصول در این عنصر این است که شکلی که می آفرینید مانند طرح یا تصویر شما، شکل مثبت و فضای پیرامون این شکل شکل منفی نامیده می شود. هر دوی این ها به یکدیگر وابسته اند و بدون هم کامل نیستند.
تابلو نقاشی مدرن
پست مدرن به مجموعه پیچیده ای از واکنش هایی مربوط می شود که در قبال فسلفه مدرنو پیش فرض های آن صورت گرفته اند، بدون آن که در اصول عقایداساسی کمترین توافقی بین آنها وجود داشته باشد.فلسفه پست مدرن اساسا به معارضه با شالوده گرایی مورد اعتقاد مشترک فلاسفه برجسته قرون شانزده ،هفده و هجدهم میلادی همان پیش فرض هایی هستند که باید مردود شناخته شده و کنار گذارده شوند.
به عقیده نیچه، هایدگر، فوکو و ژاک دریدا قدمت این قبیل پیش فرض های مردود به قدمت متافیزیک بوده و تجسم عینی آن را به بهترین وجه شاید بتوان در دیدگاه افلاطون مشاهده کرد.ژان فرانسوا لیوتار حتی از این هم فراتر و فلسفه پست مدرن را مقدم بر فلسفه مدرن می داند،به این معنا که پیش فرض های فلسفه مدرنیسم از مشربی نشات می گیرند که عقاید بیان نشده پیشینی آن پست مدرن محسوب می شوند.
شالوده
شالوده به عنوان حس اضافه ای توصیف می شود که به طرح داده شده می شود. معنی دقیق شالوده ویژگی فضایی هر جسم است مانند زبری، نرمی، سختی، کرک دار و مانند آن است. مانند اجسام واقعی، طرح نیز ویژگی فضایی دارد که طبیعت آن ها را توصیف می کنند حس اضافه این شالوده به کار می رود تا به کمک رنگ، ارزش، شکل ها و فضا، به طرح واقعیت داده و نمای ویژه ای را به آن بدهد. بنابراین، شالوده ی طرح در یک نقاشی درونی هنگامی تعیین می شود که این بخش از هنر آماده باشد.
با این عناصر اساسی طراحی، امیدواریم فهمیده باشید که هنر از چه چیزی ساخته می شود. زیرا همراه با هم به طرح زندگی می بخشند و تماشای آن را زیبا می کنند.
نقاشی صحنه نمایش
هنرمندی به نام لائورا پی این نقاشی را از روی عکسی که توسط «جیمز کید» گرفته شده بود، ترسیم کرده است. او در رابطه با این تابلو گفته که هنگام گرفتن عکس هیچ مردی در کنار کالسکه قرار نداشته است اما در طول تکمیل تابلوی نقاشی در سمت راست کالسکه جای گرفته.بعدها مردم اعتقاد داشتند این تابلو جن زده شده زیرا هر زمان که آن را در جایی نصب می کردند باعث ایجاد آشوب و اغتشاش های غیرطبیعی می شده. به همین خاطر، سرانجام این تابلو سوزانده شده تا از عواقب نحسی آن پیشگیری شود.
نقاشی پسرک گریان
یک هنرمند ایتالیایی به نام «برونو آمادیو»، پس از جنگ جهانی دوم ۶۵ پرتره از کودکان یتیم نقاشی کرده و آن ها را به گردشگران فروخت. مشهورترین تابلوی نقاشی وی، پسرک گریان است که در بسیاری از شهرهای انگلستان به عنوان تابلوی «نفرین شده» نیز شهرت دارد. یکی از افسانه هایی که به این تابلو نسبت می دهند این است که می گویند نقاش برای در آوردن اشک کودکان زیر چشم آنها کبریت روشن می کرده و امروز، نسخه های چاپی این نقاشی در هر خانه و مکانی که بوده موجب آتش سوزی در آن منطقه شده است.
نقاشی زن بارانی
این تابلو توسط هنرمند اوکراینی به نام Svetlana Telets ترسیم شده و یکی دیگر از تصاویر بسیار عجیب تاریخ محسوب می شود. هنرمند بیان داشته که این نقاشی را در عرض ۵ ساعت کشیده و در تمام این زمان این طور به نظر می آمده که کسی دیگر با استفاده از دست های او این تصویر را نقاشی می کند. همه خریداران این تابلو آن را پس داده و بیان داشته اند که موجب بی خوابی، پرخاشگری، استرس شده و این حس را منتقل می کرده که کسی دائما در حال تماشا کردن آن هاست.
فلسفه پست مدرن
لذا فلسفه پست مدرن را با توجه به آنچه گفته شد در بهترین وجه مشابه مفهوم خوشه پیچیده ای تلقی می شود که شامل عناصر زیر است.
دیدگاهی ضد (یا پسا) معرفت شناختی، موضعی ضد ماهیت گرایی؛ضدیت با واقع گرایی؛ ضدیت با شالوده گرایی؛مخالفت با برهان های استعلایی و مواضع استعلایی، تصویر موجوداز شناخت به مثابه بازنمایی دقیق؛ حقیقت به مثابه متناظر یا مطابق با واقعیت؛ نظریه توصیفات کلی؛ واژگان نهایی،یعنی اصول؛ قواعد، تمایزات و مقولاتی که بی هیچ قید و شراطی برای تمامی زمان ها، اشخاص و مکان ها الزام آور و قطعی تلقی می شوند.
و نوعی سوء ظن یا بدگمانی نسبت به فرا روایت ها به ویژه فرا روایت هایی که شاید بهترین تجسم آن را بتوان در ماتریسم دیالکتیک یافت. فلسفه پست مدرن همچنین توصیف و طرح ویژگی های این صورت غذای منو جریانات معارض در شکل نسبت گرایی، شکاکیت یانیهیلیسم را نیز رد می کند.همینطور رویای سنتی نظام تثبیتی کامل، یکه و بسته ای را که اساسا از سوی جریانات معارض دو قطبی(دوگانه) تغذیه می شود، رد می کند.
علاوه بر این مضامین زیر را نیز غالبا می توان در اندیشه پست مدرن یافت:
انتقاد از بی طرفی و استقلال عقل، من جمله تاکید بر ماهیت یا سرشت تاریخی، قوم مدارانه و قویا تقسیم بندی شده آن؛مفهوم ساخت اجتماعی تصاویر دنیای واژگانی گرایش به قبول تاریخ گرایی انتقاد از هرگونه تعارض یا تخلف غاییبین معرفت شناسی و جامعه شناسی شناخت از هم گسیختگی سوژه مستقل با تاکید بر جایگاه صرفا تاریخی تقسیم کار در فرایند تحصیل و تولید شناخت؛و نوعی دوگانگی درباره روشنگری و ایدئولوژی آن.
هنر پست مدرن
نقاشی چون مجسمه سازی، ابزاری سنتی است که نمی تواند با پست مدرنیسم، هماهنگ شود.به واقع، آن چه در نقاشی هنرپست مدرن می گذرد، مدرنیسم متاخر در لباس مبدل است.در هیچ یک از این اتفاقات هنری مرز مشخصی بین این دو وجود ندارد.
نقاشی پست مدرن، تا آن جا که اصولا بتوان موجودیتی برای آن قائل شد،پیامد مفهوم گرایی، هنر پاپ و نو اکسپرسیونیسم است. با این حال در یک جنبه اساسی با آن ها تفاوت دارد.در این جا نقاشی شبیه متنی ساختار شکن عمل می کند که پر شده از مفهوم، همواره عاری از هر چیزی است که بر گزینیم.
مگر از طریق مشارکتی آزاد توسط پیش دانسته های مان تجربه اش کنیم.در مورد همه این تابلوها گفته شده که وجودشان در هر خانه ای به یک مصیبت مشخص و مشابه منجر شده و به همین خاطر آن ها را نفرین شده می دانند.
پرتره ژنرال اسپانیایی به نام برناردو دگالوز
هتل گالوز در گاوستون واقع در تگزاس، یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران داستان های ترسناک درباره ارواح است.
برناردو دگالوزمسافران این هتل بیان داشته اند که تابلوی پرتره ژنرال اسپانیایی به نام برناردو د گالوز به آنها خیره شده و حتی وقتی حرکت می کنند نیز مستقیم به آنها نگاه می کند و موجب وحشت حاضرین می گردد.
آیزل ورث مونالیزا
بسیاری از بازدیدکننده های موزه لوور پاریس بسیار مشتاق هستند تا تابلوی نقاشی مونالیزا را از نزدیک مشاهده کنند. گفته می شود برخی از افراد با دیدن این تابلو به اختلالات گوناگونی دچار می شوند. از جمله می توان به عارضه استاندال (Stendhal) اشاره کرد که یک اختلال روانی است که فرد را هنگام مواجهه با آثار هنری با افزایش تپش قلب، سرگیجه، کاهش هشیاری، غش و گاه توهم روبرو می کند.
همچنین گفته می شود که بیننده ی تابلو خیال می کند خودش در تصویر قرار دارد و این توهم موجب بروز خشم، پرخاشگری و حتی گاهی منجر به خودکشی می شود. بد نیست اشاره کنیم که گفته می شود یک تابلوی دیگر از مونالیزا به نام آیزل ورث مونالیزا نیز وجود دارد که توسط خود داوینچی و حدود ۱۰ سال قبل از لبخند ژوکوند کشیده شده است. این تابلو در یک مجموعه شخصی و بیش از یک صد سال پیش پیدا شده و در حال حاضر در موزه پرادو در مادرید اسپانیا در معرض نمایش قرار دارد.
تابلوی مانع از دست ها
هنرمندی به نام «بیل استون هم» این تابلو را ترسیم کرده و در رابطه با آن بیان داشته که این نقاشی از روی عکس کودکی خود وی کشیده شده دست های پشت شیشه نیز دنیای خیالی او در آن زمان هستند. اما این دست ها شبیه هیچ آرزو و رویایی نیستند و به همین خاطر، مردم اعتقاد دارند که این تابلو نفرین شده و رجیم است. مالکان این تابلو بیان داشته اند که شب هنگام کودکان این تصویر حرکت کرده و حالت هایی از سردرد و نگرانی را به آنها منتقل می کنند.
این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.
عالی دمت گرم