درمان گیاهان دارویی برای کمردرد

حالت شب

درمان گیاهان دارویی برای کمردرد

کمردرد مشکلی است که هم دلایل داخلی دارد و هم عوامل خارجی باعث بروز آن می شوند. ایستادن طولانی مدت، بارداری، بلند کردن چیزهای سنگین یا مشکلات ریوی می توانند باعث کمردردهای شدید شوند.شایع ترین علت کمردرد در جوامع مختلف فتق دیسک است که بیش از ۹۰ درصد علل کمردردها را تشکیل می دهد. فتق دیسک عمدتاً در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی رخ می دهد که البته در سنین بالاتر نیز ممکن است دیده شود.دیسک های بین مهره ای در کل یک چهارم طول ستون فقرات را تشکیل می دهند. دیسک ها در ناحیه ی گردن و کمر که حرکت بیشتری دارند، ضخیم تر هستند.

درمان گیاهان دارویی برای کمردرد ۱) موثرترین گیاهان دارویی برای کمردرد

کمردرد  پس از سرماخوردگی شایع‌ترین بیماری در جهان به شمار می‌آید. در اکثر کشورهای دنیا ۶۵ تا ۸۰ درصد مردم در طول زندگی مبتلا به کمر درد می‌شوند به عبارت دیگر تمام مردم حداقل یکبار کمردرد را در طول عمر خود تجربه می‌کنند.شیوع این بیماری در جوامع مختلف متفاوت بوده و از ۷ تا ۳۷ درصد متغیر است.شایع‌ترین علت کمردرد در جوامع مختلف فتق دیسک است که بیش از ۹۰ درصد علل کمردردها را تشکیل می‌دهد.فتق دیسک عمدتاً در سنین ۳۵ تا ۵۵ سالگی رخ می‌دهد که البته در سنین بالاتر نیز ممکن است دیده شود.موثرترین گیاهان دارویی برای کمردرد-زنجبیل

 

موثرترین گیاهان دارویی برای کمردرد ۱) زنجبیل

یک زنجبیل را له کنید و به شکل خمیر تهیه کنید و به مناطق تحت تاثیر خود بمالید. پس از آن روغن اکالیپتوس را به این مناطق بمالید و آرامی به مدت ۳۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشورید.نوشیدن چای زنجبیل معمولاً سه بار در روز می تواند باعث تسکین درد شما شود. برای این که این چای را درست کنید، باید ۶ برش نازک از زنجبیل را در نیم فنجان آب قرار دهید. این محلول را با حرارت کم در حدود ۱۵ دقیقه بجوشانید. بگذارید خنک شود. صاف کنید و می توانید عسل اضافه کنید تا چای زنجبیل را شیرین تر کنید.

موثرترین گیاهان دارویی برای کمردرد ۲) برگ های ریحان

از برگ های ریحان برای درمان دردهای بالا و پایین کمر به خاطر خواص ضد التهاب آن استفاده می شود.۱۰عدد برگ ریحان را در یک فنجان آب اضافه کنید و برای چند دقیقه آن را بجوشانید. بگذارید تا به دمای اتاق برسد وکمی نمک اضافه کنید. این محلول را یک بار در روز بنوشید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.

موثرترین گیاهان دارویی برای کمردرد ۳) دانه های فلفل

دانه های فلفل و آب نبات را خرد و با هم مخلوط کنید. دو قاشق سوپ خوری از این محلول را دو بار در روز برای چند روز بخورید تا آسودگی قابل توجهی به دست آید.توصیه می شود که بعد از آن یک لیوان شیر مصرف کنید تا بدن شما به راحتی هضم شود.

موثرترین گیاهان دارویی برای کمردرد ۴) روغن گیاهی

ماساژ می تواند به افزایش گردش خون کمک کند و از این رو به شما کمک قابل توجهی به عنوان درمان های خانگی طبیعی برای کمردرد به شما بدهد. اگر از روغن گیاهی برای ماساژ استفاده می کنید، می تواند فرآیند التیام را بهتر کند. روغن گیاهی که می توانید استفاده کنید شامل روغن بادام، روغن اکالیپتوس، روغن نارگیل و روغن زیتون می شود.

موثرترین گیاهان دارویی برای کمردرد ۵) سیر

دو یا سه عدد سیر خرد شده را در صبح با معده خالی بخورید.از روغن سیر برای ماساژ دادن کمر و مناطق دردناک استفاده کنید.

موثرترین گیاهان دارویی برای کمردرد ۶) رزماری

یک اونس از برگ های رزماری را در یک لیوان پر از آب جوش اضافه کنید. در لیولن را بپوشانید و بگذارید حدود ۳۰ دقیقه بماند. سه بار در روز با این محلول خودتان را بشورید.

موثرترین گیاهان دارویی برای کمردرد ۷) سرکه سفید

یک یا دو قاشق سوپ خوری سرکه سفید را در یک لیوان آب اضافه کنید. آن را روزانه بخورید تا درد کمر از بین برود.

موثرترین گیاهان دارویی برای کمردرد ۸) سرکه سیب

یک قاشق چای خوری عسل، دو قاشق چای خوری سرکه سیب، یک نعناع تازه در ۸ اونس آب سرد اضافه کنید و بنوشید.

درمان گیاهتن دارویی برای کمردرد-انواع کمردرد

درمان گیاهان دارویی برای کمردرد ۲) انواع کمر درد

به دو دسته ساده تقسیم کرد، دسته اول شامل کمردردهایی که معمولاً هنگام ایستادن زیاد یا حرکات زیاد ستون مهره‌ها و یا فشارهای وارد بر ستون مهره‌ها شدت می‌یابند و هنگام استراحت در رختخواب با تکیه زدن بر جسمی و یا در حالت سکون بدن کم می‌شود و دسته دوم کمردردهایی که مربوط به دررفتگی دیسک بین مهره‌ها یا مربوط به عارضه‌های کلیوی یا روده‌ای و یا مربوط به ناراحتی‌های روانی مانند هیجان و اضطراب یا روماتیسمی می‌باشد.درد ناشی از این دسته از کمردردها در حال استراحت نیز کاهش نمی‌یابد و ادامه خواهد داشت. درمان کمردردهای نوع اول بیشتر به صورت خانگی و پرهیز از عوامل ایجادکننده و تشدیدکننده آن‌ها می‌باشد اما جهت درمان و مداوای کمردردهای نوع دوم نیاز به بررسی‌های دقیق می‌باشد لذا به بیمارانی که از دردهای کمری دسته دوم رنج می‌برند توصیه می‌شود جهت تشخیص و درمان خود به متخصصین مرتبط مراجعه کنند.

درمان گیاهان دارویی برای کمر درد-نقش عرقیات گیاهی و آبمیوه های طبیعی

درمان گیاهان دارویی برای کمردرد ۳) نقش عرقیات گیاهی و آبمیوه های طبیعی

عرقیات بسیار رقیق و با درصد خلوص بسیار پایین می‌باشند لذا در درمان کمردرد کارا نمی‌باشند و معمولاً به عنوان درمان‌های مکمل تجویز می‌گردند اما به عنوان روش درمان اصلی روی آن‌ها نمی‌توان حساب کرد. از بین عرقیات حکما بیشتر توصیه به استفاده از عرق سیر، عرق کرفس و عرق تره می‌کنند و از بین آب میوه‌ها انجیر، آب آلوها، آب توت و آب مرکبات به خصوص لیموشیرین توصیه می‌گردد.

فردی که دچار کمردرد شده است می‌بایست در یک جای سفت مثلاً روی یک پتو استراحت نماید. اگر کمردرد شدید باشد بهتر است که سر کمی بالاتر از بدن قرار گیرد و با قرار دادن بالشی نرم در زیر کاسه زانو، وضعیت پاها به صورت نیمه خمیده در آیند. اگر بیمار قصد خوابیدن به پهلوها راداشته باشد بهتراست که تنها کمی به طرف جلوخم شود و زانوها نیز خم باشند تا بیمار احساس آرامش کند اما خوابیدن به طور دمر به هیچ وجه توصیه نمی‌گردد و چنانچه فرد دارای کمردرد ناچار باشد که دمر بخوابد حتماً می‌بایست یک بالش نرم در زیرشکم و یک بالش هم در زیرساق پاها قرار دهد. فرد دارای کمردرد می‌تواند با قرار دادن کمپرس آب گرم و یا گرمکن‌های الکتریکی اسباب تسکین درد را با افزایش خون رسانی به موضع فراهم کند. اگر در بیماری گرفتگی عضلات مشاهده شود می‌توانند از داروهای گیاهی شل کننده عضلات که به صورت ضمادی یا خوراکی هستند استفاده کنند.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

  1. مطلب خیلی موثری بود

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام