جراحی زیبایی جوانان کره ای

حالت شب

جراحی زیبایی جوانان کره ای و علاقه بیش از حد آنها به این مسله قدری عجیب به نظر میرسد. در این کشور با توجه به تعداد بالای عمل های زیبایی، پزشکان تجربیات زیادی کسب کرده اند، هر ساله هزاران نفر از کشور های همسایه برای انجام عمل های زیبایی به این کشور مراجعه می کنند. برای دانستن اطلاعات بیشتر با فارسی خوان همراه باشید.

جراحی زیبایی جوانان کره ای ۱) تب داغ زیبایی

ظاهرا چند سالی است که تب داغ زیبایی‌ به جان مردم کره جنوبی افتاده است و کره‌ای‌ها برای زیبایی بیشتر و مبالغه‌آمیز دست به عمل‌های خطرناک و پرهزینه می‌زنند: جراحی گوشه لب و گوشه چشم و لاله گوش و تزریق فیلر و چربی برای داشتن لبخند زیباتر و سیمایی جذاب‌تر و در نهایت جراحی‌ زیبایی فک و صورت.طی این سال‌ها کره‌ای‌ها فکشان را می‌تراشند تا چانه‌شان عقب‌تر برود و صورت لاغر‌تر و زیباتری داشته باشند.

کار به جایی رسیده که یک بیمارستان برای اینکه تبلیغ کارش را کند و ثابت کند کیفیت و تجربه بالایی در بریدن و اصلاح فک دارد، ظرف‌های شیشه‌ای بزرگی جلوی چشم گذاشته و درونش را پر از استخوان‌های بریده شده کرده، تا نشان دهد چقدر عمل‌های موفق انجام داده است.ظاهرا یکی از دلایل مد شدن چنین ظاهری، شخصیت‌های دختر بعضی از انیمیشن‌ها بوده که سبب شده مصداق‌های زیبایی در این جامعه را تغییر دهد؛ بدین‌ترتیب که یک زن زیبا در کره جنوبی کسی است که صورت «V» شکل، دماغ سربالا و چشم‌های بزرگ دارد.

جراحی زیبایی کره ای ها

تب داغ زیبایی – مد گرایی دختران کره ایی

بنابراین خیلی از خانم‌ها و دختران جوان دنبال مد می‌روند و چهره‌شان را بنا بر سلیقه عمومی درست می‌کنند تا در جامعه به شدت مردسالار کره جنوبی، شغل و همسر مناسبی پیدا کنند.به همه این‌ها تبلیغاتی را اضافه کنید که همه جا، ‌ از بیلبوردهای شهری تا ایستگاه‌های مترو و مجلات را پر کرده‌اند و در آن‌ها از جراحی زیبایی حرف زده می‌شود. حتی گروهی از آدم‌های معروف کره جنوبی در تلویزیون یا در تبلیغات بیلبوردی می‌گویند که جراحی فک «نقطه عطفی» در زندگی حرفه‌ای و شخصیشان بوده است و با این حجم از تبلیغات، شاید قابل درک باشد که چرا اقبال به این عمل خطرناک و پردرد زیاد است.

تب داغ جراحی‌ زیبایی فک و صورت در کره جنوبی از زمانی شروع شد که یک کلینیک در سئول، سال ۲۰۰۹ تبلیغات گسترده‌ای را در این باره شروع کرد و مردم را به انجام این عمل تشویق کرد؛ اما در تبلیغات کسی از عوارض جانبی حرف نمی‌زند.

تب داغ زیبایی – خطرات

حدود ۵۲ درصد از کسانی که استخوان فک‌های بالا و پایینشان را بریده‌اند، از دوره بسیار طولانی درمان شکایت داشته‌اند، ضمن اینکه درد مزمن فک، بی‌حسی صورت، کج شدن دهان و ناتوانی در جویدن یا لبخند زدن هم در بیماران دیده شده است. حتی یک دانشجوی ۲۳ ساله مدتی بعد از اینکه استخوان‌های دو فکش را عمل کرد، خودش را کشت، چون نمی‌توانست غذا بجود و بد‌تر اینکه اعصاب مجرای اشکش آسیب دیده بود و نمی‌توانست جلوی گریه‌اش را بگیرد.این عمل ها خطرات خود را هم دارند.

جراحی زیبایی جوانان کره ای ۲) عدم شناخت پس از عمل

در حال حاضر کشور کره جنوبی پایتخت جراحی پلاستیک در کل دنیا است. بعضی از بیمارستان ها در کره جنوبی به بیمارانی که عمل جراحی می کنند گواهی می دهند تا بیماران خارجی در بخش کنترل پاسپورت فرودگاه ها دچار مشکل نشوند. این بیماران به این علت که اغلب بخاطر جراحی پلاستیک تغییر چهره زیادی می یابند، تقریباً غیرقابل شناسایی می شوند، برای مثال کره ای ها چانه های خانم ها را به شدت تغییر می دهند.

جراحی زیبایی جوانان کره ای

البته آرزو و امید خانم هایی که زیر تیغ جراحی می روند هم این است که متفاوت و زیبا بشوند. ولی اکثر آنها اغلب اصلاً پیش بینی نمی کنند که متفاوت شدن به غیرقابل شناسایی شدن می انجامد. زیرا بعضی از جراحان پلاستیک کره ای آنقدر مهارت و استعداد دارند که بیماران خود را دگرگون می کنند و گویی چهره آنها را از اول می سازند!

تابحال گزارش های زیادی در مورد مشکل بیماران خارجی در بخش کنترل پاسپورت فرودگاه ها دریافت شده و به همین خاطر بعضی از بیمارستان ها “گواهینامه جراحی زیبایی” برای بیماران صادر می کنند تا این مشکل برای برگشت آنها به کشور مبدأ برطرف شود.

عدم شناخت پس از عمل – گواهی ها

گفته می شود که در این گواهی ها شماره پاسپورت، نام بیمارستان محل جراحی و مدت اقامت در کره جنوبی ذکر می شود.در سال ۲۰۰۹، یک خانم چینی پس از جراحی زیبایی، در فرودگاه با مشکل برگشت به چین از کره جنوبی مواجه شده اند. این خانم ها در بخش کنترل پاسپورت نگه داشته شدند زیرا عکس پاسپورت آنها با چهره جدیدشان مطابقت نداشت، آنها چشم های درشت تر، بینی های بلندتر و چانه های باریک تری داشتند! البته پس از کنترل های دقیق این خانم ها به چین برگشتند و به آنها توصیه شد که فوراً عکس پاسپورت خود را عوض کنند.

همچنین بخوانید : راز زیبایی زنان کره ای

جراحی زیبایی جوانان کره ای ۳) تب کره ای شدن ایرانی ها

مدگرایی در تمامی افراد جامعه کم و بیش وجود دارد، اما در گروه نوجوانان و جوانان این موضوع شدت می‌یابد. آن هم به این دلیل که این قشر از جامعه بسیار تحت تاثیر فرهنگ‌های مختلف قرار می‌گیرند، چرا که به‌راحتی به وسایل ارتباطی دسترسی دارند و می‌توانند از آداب و سنن کشورهای دیگر مطلع شوند. در این میان گاهی پیروی از فرهنگ‌ها به تغییر چهره نیز می‌انجامد. آن چنان که مدتی است تب کره‌ای‌بودن در میان برخی جوانان ایرانی بالا گرفته است و آنها درصددند خود را به مردمان این کشور شبیه کنند.

کره ای شدن ایرانی ها

البته این موضوع ریشه روان‌شناختی و جامعه شناختی دارد و باید جوانانی را که گرایش به کره‌ای شدن دارند از این دو منظر مورد بررسی قرار داد. شاید این مساله بی‌‌‌ارتباط با سریال‌هایی که بسیاری از ایرانیان را پای تلویزیون میخکوب می‌کند، نباشد. سریال‌هایی چون «جواهری در قصر» و «امپراطور دریا»، «تاجر پوسان»، « افسانه جومونگ»، «دونگ یی»، «ایسان»، «سرنوشت» و «سرزمین آهن» که طی این سال‌ها مردم ایران را با خود همراه کرده بود.

تب کره ای شدن ایرانی ها – فرهنگ گریزی

البته از رسانه ملی خود که بگذریم شبکه‌های ماهواره‌ای هم در این اتفاق دخیل هستند و سریال‌های طولانی کره‌ای را چنان با آب و تاب نشان می‌دهند که در اذهان بینندگان خود جای گرفته‌اند. اکنون نوعی فرهنگ گریزی در جامعه ایرانی به چشم می‌آید از مراسم هالووین گرفته تا تب کره‌ای شدن جوانان که نگرانی‌هایی را برای پدران و مادران ایرانی ایجاد کرده است. انگار برخی جوانان به‌دنبال روزنه‌ای هستند که ساختارهای اجتماعی و فرهنگی را درنوردند و خود را شبیه مردمان کشورهای دیگر کنند.

موضوعی که شاید در ظاهر جنبه تفریح داشته باشد، اما در برخی‌‌ها ریشه دوانیده و عمیق تر از این حرف‌ هاست. موضوعی که اگر هدایت نشود به گسست فرهنگی می‌انجامد و تبعات زیادی را با خود به‌همراه دارد. از این رو باید پای حرف‌های جوانان نشست و علت گرایششان را به تغییرات اینچنینی جویا شد.

جراحی زیبایی جوانان کره ای ۴) فرهنگ قابل انتقال است

یک جامعه‌شناس در مورد تب کره‌ای شدن برخی جوانان ایرانی می‌گوید: سریال‌های کره‌ای یک عامل تاثیرگذار در شکل‌گیری این فرآیند هستند. البته این مساله و تحت تاثیر‌بودن مختص ایران نیست. زمانی برخی جوانان از چینی‌ها پیروی می‌کردند و مدل ابروی خود را به شکل آنها درمی‌آوردند. این مساله می‌تواند نوعی اعتراض به وضع موجود هم باشد. البته نوع خانواده، پایبندی به ارزش‌ها و هنجارهای ملی و میهنی و نحوه تربیت نیز در این مساله بسیار موثر است.

فرهنگ کره ای

گروه دوستان هم نقش قابل ملاحظه‌ای دارد. وقتی یک پدیده شیوع پیدا می‌کند، بحث اشاعه گری مطرح است، یعنی اینکه فرهنگ‌ها از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند. برخی مکتب‌ها معتقدند که فرهنگ تمدن بشر از مصر، یونان و ایران به سراسر جهان رفته است. او با بیان اینکه امروزه جوانان تحت تاثیر هنرپیشه‌های سریال‌ها و کارتون‌های شرق دور قرار گرفته‌اند، می‌گوید: جوانان این سریال‌ها را می‌بینند و خودشان را به شکل هنرپیشه‌ها درمی‌آورند. یکی از ویژگی‌های فرهنگ شرقی آستین بلند و پاهای کوچک است.

در واقع زنان در ژاپن و چین پاهای خود را کوچک می‌کنند، در آمریکا کمر خود را باریک، در فیلیپین دندان‌های نیش را تیز و در اقیانوسیه گردن را بلند می‌کنند و این فرهنگ‌ها قابل انتقال به یکدیگر است. از سوی دیگر، ما چیزی نداشته ایم که به جوانان خود بدهیم و آنها را از لحاظ فرهنگی رها کرده ایم و فقط باید و نبایدها را به آنها گفته ایم. یک نوع سرکشی اتفاق افتاده است. در واقع جامعه دچار نوعی بیماری فرهنگی شده است، یعنی برخی هنجارها، ارزش‌ها و باورها فرو ریخته‌اند و به‌نوعی جوانان تحت تاثیر فرهنگ‌های دیگر قرار گرفته‌اند.

فرهنگ قابل انتقال است – طبیعت جامعه

 طبیعت جامعه و جوان است که نوجو، نوخواه، نوپدید و نوگرا باشد. این در حالی است که وقتی جوانان را محدود می‌کنیم با اعتراض آنها مواجه می‌شویم. در واقع جوانان با پوشش خود فریاد می‌زنند. این جامعه‌شناس می‌گوید: بنابراین وقتی خود باختگی افزایش پیدا می‌کند؛ عناصر، اجزا و بافت فرهنگی هم تغییر می‌کند و جوانان سعی می‌کنند از طریق خودسری نیاز خود را تامین کنند. البته تغییر لازمه جامعه است و نباید ما در گذشته بمانیم.

از نظر جامعه‌شناسی تغییر نگرش پدیده خوبی است و حتی موجب شده که جوانان افکار سالمندان را تغییر دهند. برای مثال در گذشته نباید دختر درس می‌خواند یا در اجتماع حضور پیدا می‌کرد، ولی به تدریج در وضعیت دختران تغییر ایجاد شد و این تغییر همچنان ادامه دارد.  اکنون عربستان هم دچار نوآوری شده و این تغییر نگرش به‌نوعی لازمه حیات یک جامعه است.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام