معرفی بازی کامپیوتری neverhood

حالت شب

در روزگاری زندگی میکنیم که سرگرمی های آن از فیزیکی به مجازی تغییر کرده اند و مدل بازی ها هم به سمت دیجیتال رفته است. برای همین تصمیم گرفتیم  به معرفی بازی کامپیوتری Neverhood که یکی از این بازی ها که البته مربوط به سالهای دور است اما همچنان جذاب  و پرطرفدار، همین موضوع باعث شد بخش سرگرمی فارسی خوان این مطلب را اختصاص دهد به معرفی این بازی معمایی و جذاب که امیدواریم مورد قبول شما همراهان گرامی قرار گیرد و بتواند به آموزه های شما مطلب جدید بی افزاید.

تاریخچه بازی Neverhood

در مورد تاریخچه بازی neverhood باید گفت که این بازی در سال ۱۹۹۶ (یعنی تقریبا ۲۳ سال پیش) منتشر شد. اما بدون شک، یکی از زیباترین بازی های کامپیوتری است که تا به امروز ساخته شده است چرا که در نوع خود بسیار جذاب است و جز اولین استاپ موشن ها بوده که یا داشتن فضای خمیری از پیشگامان زمان خود بوده است.

دقت کنید
این بازی بیشتر بزای بزرگسالان است تا کودکان

با گذشت ۲۳ سال از انتشار neverhood، این بازی همچنان طرفداران سرسختی در سراسر جهان دارد. داستان بسیار زیبا، سیستم بازی خلاقانه، گرافیک منحصر به فرد، و معماهای پیچیده این بازی، از جمله دلایل محبوبیت این بازی هستند. در بازی neverhood، چالش اصلی بین کاراکتر اصلی بازی (klaymen) و خالق این بازی (با نام مستعار hoborg) رخ میدهد. ماجرا از این قرار است که hoborg یک داستان را خلق کرده و اکنون klaymen میخواهد داستان را تغییر دهد.

شخصیت اصلی بازی (klaymen) در یک شهر خمیری با نام neverhood سرگردان و تنها مانده است. در این شهر خمیری همه چیز عجیب است. و انگار همه چیز دست به دست هم داده اند تا klaymen برای همیشه در این شهر باقی بماند.

توضیح درمورد مراحل بازی neverhood

بازی نورهود از جمله بازی های ماجرایی، فکری و معروف کامپیوتری میباشد که داستان فوق العاده و گیم پلی ویژه ای دارد.

توضیح درمورد مراحل این بازی

مراحل این بازی بسیار زیبا و شگفت انگیز است حتی با گذشت زمان طولانی از عرضه این بازی همچنان میتوان از آن لذت برد. در بازی نورهود شما در نقش موجود خمیری جالبی به نام شاهزاده Klaymen هستید و در دنیای خمیری زیبا نیز زندگی می کنید. نکته جالب بازی نورهود این است که تمامی مراحل و محیط آن توسط خمیر واقعی طراحی شده و این موضوع حس زنده و طبیعی بودن بازی را به شما خواهد داد.

بازی نورهود داستان جالبی دارد که در آن شاهزاده Klaymen توسط فردی که با گذاشتن کلاه شاه بر سر خود، به فردی ستمگری تبدیل گشته در بند گرفتار شده و شما باید با در دنیای نورهود از مراحل فکری و فوق العاده جذاب بازی نورهود عبور کرده وخود را از بند آزاد کنید.

همچنین بخوانید : بازی های دسته جمعی

بازی نورهود از ابتدا تا انتها دارای معماهای عجیب و پیچیده است. شیوه عجیب روایت داستان، شما را به شدت درگیر این بازی خواهد کرد. از نظر تکنیکی، محیط بازی نورهود و تمام حرکات آن توسط خمیرهای واقعی ساخته و عکسبرداری شده است. همین موضوع، محیط بازی را بسیار تاثیرگذار میکند.

شما باید با حل معماها و طی کردن مراحل این بازی، تاج پادشاهی شهر را که متعلق به شماست پس بگیرید. تنها شخصیت زنده این بازی، خود شما هستید. و با پیشرفت در بازی، به تدریج داستان کامل نورهود برای شما روایت میشود.

(به شیوه ای بسیار جالب، درست در آخرین مرحله بازی است که شما متوجه ماجرای واقعی شهر Neverhood میشوید)

راه حل مرحله آخر

از جمله خلاقیت های طنز این بازی مرحله آخر این بازی است که قهرمان این بازی باید با ریختن آب دهان درون ظرف ها مرحله را به اتمام برساند. و رمز آن ۳۱۲۰۵ است ینی درون ظرف اول ۳بار، ظرف دوم ۱بار، ظرف سوم ۲بار، ظرف چهارم هیچ و ظرف آخر ۵بار آب دهان بریزد تا مرحله انجام شود.

مزایای بازی neverhood

درمورد محاسن این بازی باید گفت  که این بازی به شدت فکری میباشد و پر است از رمز و رازهای گوناگون که ذهن را به شدت درگیر خود میکند، و این خود برای این بازی امتیاز بزرگی است که در زمان خود امر فوق العاده ای بوده است.

محاسن این بازی

حال به برخی از محاسن این بازی اشاره میکنیم:

  1. درگیر کردن ذهن با معماهای گوناگون
  2. جذاب بودن داستان بازی
  3. به تدریج فهمیدن داستان بازی
  4. گرافیک و گیم پلی خاص و زیبا
  5. قابلیت اجرا بر روی تمامی نسخه های ویندوز
  6. دنیایی ساخته شده از آدمک های خمیری و واقعی
  7. عدم نیاز به سخت افزار قوی برای اجرای بازی
  8. داشتن انیمیشن های کوتاه طنز در مین بازی

معایب بازی neverhood

بلاخره در دنیای بازی های دیجیتال هر بازی با تمام محاسنی که میتواند داشته باشد، معایبی نیز دارد و این بازی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و معایبی نیز دارد و در این بخش به صورت لیست وار به برخی از این معایب اشاره میکنیم.

معایب این بازی

این معایب عبارتند از:

  1. همزاد پنداری بیش از حد با شخصیت کلیمن
  2. بروز افسردگی و تشدید افسردگی در برخی افراد
  3. ارائه نشدن نسخه های بروز تر از این بازی
  4. اعتیاد بیش از حد به این بازی برای فرد
  5. متوجه نشدن داستان واقعی بازی تا مرحله آخر

سخن پایانی

در این مطلب تلاش شد تا بازی neverhood به شکل اجمالی اما کاملا مفید و مثبت در جهت آگاهی بخشی به شما عزیزان ارائه شود. برای همین امر از تمامی زوایا به این بازی پرداخته شد و سعی شد تا معایب و مزایای بازی neverhood بیان شود تا شما مخاطبان گرامی بتوانید به خوبی با این بازی آشنا شوید. امیدواریم توانسته باشیم مطلبی به دانسته های شما عزیزان افزوده باشیم.

با آرزوی اینکه این مطلب مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام