نحوه شستشوی آرایش صورت

حالت شب

 آرایش کردن امری است که به طور روزمره خانم های بسیاری با آن سروکار دارند و نحوه شستشوی آرایش صورت برای خانم ها بسیار مهم میباشد. راههای متفاوتی برای شستن ارایش و پاک کردن آن وجود دارد البته که نباید از آرایش کردن آقایان و کودکان غافل شد. بخش سلامت مجله فارسی خوان مطالب موثری در خصوص نحوه شستشوی آرایش صورت در اختیار شما عزیزان قرار داده است، و راه های متفاوتی برای شست و شوی ارایش ارائه داده امیدواریم مورد مطالعه و استفاده شما قرار بگیرد.

نحوه شستوشوی ارایش صورت

شستن صورت یک امر عادی است که هر فردی در طول روز چندین بار این کار را انجام میدهد.

شست و شوی آرایش با روغن های گیاهی و پاک کردن آرایش

نحوه شستشوی آرایش صورت باید به دقت انجام شود. بخصوص وقتی که پوست صورت زمان زیادی آرایش روی آن بوده و حسابی پوست خسته شده است. برای پاک کردن ارایش بهترین روش شستن با آب میباشد. 

صابون

صابون

صابون یک کشنده چربی قوی است برای هر نوع شستشو و پوستی پیشنهاد نمیشود.
اگر مواد آرایشی برای مدت طولانی بر روی پوست بماند و نحوه شستشوی آرایش صورت صحیح انجام نشود،پوست انسان با مشکلات متفاوتی از جمله جوش ،اگزما،خشکی ،لکه های تیره و…مواجه خواهد شد.

نحوه شست و شوی ارایش انواع پوست صورت

سه نوع پوست داریم

  1. پوست چرب دارای جوش و آکنه میباشد.
  2. پوست خشک فاقد چربی است.
  3. پوست معمولی حد وسط این دو نوع پوست میباشد.

پوست چرب

نحوه شستشوی آرایش صورت پوست چرب بهتر است با آب ولرم و صابون انجام گیرد بعد از شستن، صورت را با یک پارچه تمیز و نخی خشک کنید.اگر مستمر از صابون استفاده میشود بهتر است که قبل از خواب مقداری کرم نرم کننده بر روی پوست خود بمالید.

پوست خشک

برای پاک کردن آرایش مخصوص پوستهای خشک بهتر است که شستشو با آب سرد به همراه ژل و فوم های بهداشتی که در داروخانه ها وجود دارد استفاده شود و برای خشک کردن بهتر است از پنبه بصورت ضربه ای بر روی پوست استفاده شود، تا آب بتواند وقتی برای جذب شدن به پوست داشته باشد.

پوست معمولی

برای شستوشوی آرایش پوستهای معمولی میتوان از پنبه و ژلهای معمولی استفاده کرد و سپس صورت را با آب شست.

نحوه شستشوی آرایش صورت با روغن های گیاهی

اگر از خرید مواد شیمیایی شوینده برای پاک کردن ارایش خود خسته شده اید، میتوانید با استفاده از روغن های گیاهی آرایش های خود را پاک کنید و نحوه شستشوی آرایش صورت با روغن های گیاهی را یاد بگیرید. یک قاشق شیر به همراه چند قطره روغن بادام ترکیب بسیار عالی برای پاک کردن ارایش است.

پاک کنندگی روغن زیتون
روغن زیتون که در همه ی خونه ها پیدا میشه چند قطره از اونو روی پنبه بزنید و بمالید به صورتتون،ارایش صورت شما به راحتی پاک میشود.

همچنین مخلوط کردن وازلین و مقداری کرم نرم کننده نیز معجزه بسیار عالی در شستن ارایش است. چند قطره از روغن زیتون روی پنبه بزنید و بمالید به صورتتون،شست و شوی ارایش شما به راحتی صورت میگیرد.

روغن های مناسب برای ششتشو آرایش پوست صورت

روغن های گیاهی بسیاری برای شستن و پاک کردن صورت وجود دارد مانند:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن بادام
  • روغن کنجد
  • روغن بابونه

پاک کردن آرایش دایم

کم کم خرید وسایل اریشی در بین خانمها کمتر شده و جذب آرایش های دایم و انواع تتو میشوند.

تتو روشی است که امروزه بسیاری برای کم نشان دادن سن و جوانی از آن استفاده میکنند. بسیاری از بانوان که تتو های متفاوتی انجام میدهند این سوال برایشان پیش می آید که چگونه تتو و آرایش خود را پاک کنند. لیزر، یکی از روش های از بین بردن آرایش دایم میباشد که بسیار خطرناک و پرهزینه است. روشی دیگر استفاده از خود دستگاه های تتو میباشد که با باز کردن منافذ پوست رنگ را بیرون میکشد، اما روش آسانی که مدتی طول میکشد گذاشتن نمک دریایی بر محل تتو بمدت دو ماه میباشد.

نحوه شستن  آرایش عروس خانوم ها

بعد از یکروز پر هیجان برای عروس خانوم ها و چندین ساعت آرایش و گریم پوستشان سنگین و خسته میباشد.

به همین دلیل به عروسهای زیبارو پیشنهاد میشود، وقتی که برای پاک کردن آرایش اقدام میکنند بهتر است قبل از شستن صورت ابتدا مژه های مصنوعی خود را بردارند.

همچنین بخوانید : بهترین برند های آرایشی

بعد با استفاده از پدهای ارایش و یا دستمال مرطوب به پاک کردن آرایش چشم مشغول شوند، بعداز پاک کردن ریمل و خط چشم بهتر است مقداری وازلین بر روی لبهای خود بمالید تا رژ آنها بدون پخش شدن به اطراف لب براحتی پاک شود.

شستن آرایش صورت

دو قسمت چشم و لب بخاطر آرایش غلیظ و پخش شدنشان شستشو آنها سختتر است.

بعد از پاک کردن این دو قسمت حالا نوبت دوش گرفتن میشود چرا که با شستن معمولی گریم عروس بسختی پاک میشود بعد از شست و شوی ارایش صورت در زیر دوش و آب گرم مقداری روغن نارگیل بر روی پوست خود بمالید  و چند دقیقه آن را ماساژ دهید، بعد صورت را با آب ولرم و شامپوی بچه شسته چرا که شامپوی بچه درصد مواد شیمیایی کمتری دارد و تقریبا متناسب با هر نوع پوستی میباشد. عروس خانوم ها توجه کنند قبل از خواب مقداری کرم مرطوب کننده بر روی پوست خود بمالنند.

استفاده از صابون و شامپوی بچه تقریبا مناسب با هر نوع پوستی است.

نحوه شست و شوی پوست آقایان و کودکان

شستن حتما ملزم به آرایش نیست ،وجود گرد و غبار و یا گریم های عروسکینیاز به پاک کردن دارند.

اگر مردان شما از آن دسته افراد هستند که به فوتبال علاقه زیادی دارند. پس حتما شاهد به استادیوم رفتن و گریم طرفدار بودنه تیمشان هستید و اگر کودکان خود را به مهد میفرستید میدانید که هر چند وقتی برای آنها گریم های عروسکی انجام میدهند، بهترین روش برای شست و شوی ارایش این نوع گریم استفاده از فوم های مناسب شستشو میباشد که در داروخانه ها یافت میشود. اگر از گرما و گرد و غبار تابستان شاکی هستید برای پاک کردن آنها از روی پوست از کف های شستشو صورت استفاده کنید.

رسیدگی به پوست و نحوه شستشوی آرایش صورت را فراموش نکنید.زیرا در قرن۲۱ کسی نیست که اهمیت شستشوی صورت را نداند اگر شما به راه حل ها یا شیوه های جدیدی برای شستن صورت آشنایی دارید در بخش نظرات برای ما ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام