چگونه بازاریاب تلفنی موفقی شویم

حالت شب

چگونه بازاریاب تلفنی موفقی شویم

خیلی از فروشنده‌ها تلفن را مثل لنگری سنگین می‌بینند که هنگام تماس با یک مشتری بالقوه باید به سختی آن را بالا بکشند. تلفن بعضی از آنها آنقدر بی‌استفاده مانده که تار عنکبوت بسته است و بعضی دیگر هم فکر می‌کنند اگر به گوشی دست بزنند، دچار برق‌گرفتگی می‌شوند. همه‌ی آنها از این می‌ترسند که مشتری تلفن را به رویشان قطع کند.

در همین راستا و در این مقاله از سایت فارسی خوان می‌خواهیم شما را با چند نکته برای موفقیت در بازاریابی تلفنی آشنا کنیم.به نظر می‌رسد افراد خیلی کمی آنقدر شجاع باشند که خود را در این شرایط قرار دهند. این افراد به خاطر کسب چنین تجربیات دردناک اما زودگذری توانسته‌اند منافع پایداری را کسب نمایند.

با داشتن نگرش مثبت و توجه کافی به اتفاقات، هر تلفنی که به روی شما قطع می‌شود با تجربه‌ای آموزنده همراه خواهد بود. می‌آموزید که چه بگویید و کی زنگ بزنید. شما با هر پاسخ منفی باید تحلیلی سریع از وضعیت داشته باشید تا از این تجربه سود ببرید. به جای اینکه بگذارید نگرشتان آسیب ببیند، باید با خود بگویید «خب، این روش جواب نداد، روش بهتر برای برقراری ارتباط چیست؟» شما هم گام با ایجاد تغییرات رفتاری صحیح خیلی زود تماس‌های تلفنی خوبی برقرار خواهید کرد و کمتر تلفن را به روی‌تان قطع می‌کنند. برای اینکه زمان کمتری صرف یادگیری کنید، در اینجا به چند نکته که باید هنگام برقراری تماس کاری در نظر داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

مانند یک حرفه‌ای سلام و احوال پرسی کنید

یکی از راه‌های یک بازاریابی تلفنی موفق اینست که گرم سلام کنید. با یک سلام خشک و خالی، یک نفس بدون اینکه به طرف مقابل اجازه‌ی صحبت بدهید، وارد بحث ارائه‌ی تلفنی خود نشوید. نحوه‌ی سلام کردن شما بر رسمیت بخشیدن به کارتان تاثیر می‌گذارد.

به‌جای اینکه مثل بقیه تنها به گفتن سلام اکتفا کنید، در ابتدای مکالمه، با اشاره به نام فرد مقابل، خود را متفاوت و حرفه‌ای نشان بدهید. برای مثال بگویید «صبح بخیر، آقای …» یا «عصر بخیر، خانوم …».

خود، کارتان را معرفی کنید

«من … از شرکت …. هستم. ما یک شرکت محلی هستیم که تخصص‌مان این است به کسب‌وکارهایی مثل شما کمک کنیم پول کمتری خرج کنید.» خیلی به جزئیات نپردازید و به محصول خود اشاره نکنید.

چون با این کار به طرف مقابل اجازه می‌دهید که بگوید «ما از چیزی که داریم راضی هستیم، به هر حال ممنون.» و تلفن را قطع کند. شما با ارائه‌ی یک معرفی کلی و اشاره به یکی از منافع استفاده از محصول‌تان، حس کنجکاوی مشتری را تحریک می‌کنید و او را بیشتر روی خط نگه می‌دارید.

بازاریابی

برای بازاریاب تلفنی از مشتری تشکر کنید

یکی از راه‌های یک بازاریابی تلفنی موفق اینست که از مشتری قدردانی کنید. همیشه از مشتری بالقوه‌ی خود به خاطر زمانی که از یک روز کاری پرمشغله به شما اختصاص داده است تشکر کنید، به شکلی به او بفهمانید که با این گفتگوی تلفنی وقتش تلف نخواهد شد. بگویید «می‌خواهم از اینکه پاسخگوی تماس من بودید تشکر کنم. این تماس بسیار کوتاه خواهد بود و بعد می‌توانید به برنامه‌های خود برسید.» نگویید که فقط یک لحظه از وقت‌شان را خواهید گرفت چون این احساس به شنونده تلقین می‌شود که شما کاملا وقت‌شان را خواهید گرفت و دلشان می‌خواد شما را از سر باز کنند.

برای بازاریاب تلفنی هدف تماس خود را بگوید

بهترین کار برای یک بازاریابی تلفنی موفق این است که هدف‌تان را با طرح یک پرسش بیان کنید: «اگر ما بتوانیم روشی برای بهبود کیفیت محصول شما با هزینه‌ای پایین‌تر نشان دهیم، آیا مایل هستید راجع به آن بیشتر بدانید؟» به احتمال فراوان پاسخ پرسش شما بله است.

در اینجا، این فرصت به شما دست خواهد داد تا با مشتری قرار ملاقات بگذارید یا از او اجازه بگیرید که اطلاعات بیشتری را پشت تلفن در اختیارش قرار دهید. در این مرحله شما هنوز در فرایند بازاریابی محصول خود قرار نگرفته‌اید بلکه در حال عرضه‌ی چیزی هستید که محصول شما انجام می‌دهد.

برای بازاریاب تلفنی قرار ملاقات بگذارید

از مشتری تاییدیه‌ی یک ملاقات رو‌ در رو یا ویدئوکنفرانس را بگیرید تا محصول خود را به طور کامل ارائه نمایید. اگر او علاقمند به این ملاقات در اسرع وقت بود، به سرعت شرایط را فراهم آورید.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام