مجسمه حضرت مسیح

حالت شب

مجسمه حضرت مسیح

مجسمه مسیح که در کشور برزیل و در شهر ریودوژانیرو قرار دارد، یکی از عجایب هفتگانه جهان است که ارتفاعی برابر با ۳۹٫۶ متر دارد و در نوک کوه کورکووادو ساخته شده است؛ این کوه ۷۱۰ متر ارتفاع دارد.شهر ریودوژانیرو یکی از زیباترین شهرهای برزیل است که مجسمه‌ای زیبا و در عین حال عجیب در آن قرار دارد.

مجسمه مسیح منجی، یکی از معروف‌ترین تندیس‌های دنیا است که در قله کوه کورکووادو در شهر ریودوژانیرو قرار دارد. این مجسمه زیبا که یکی از عجایب هفتگانه جدید است ارتفاعی برابر با ۳۹٫۶ متر دارد و در فاصله ۷۱۰ متری از زمین قرارگرفته است. برای سفر به ریو با فارسی خوان همراه باشید.

حالت مجسمه

مجسمه مسیح ریودوژانیرو حالتی ایستاده دارد و دستان خود را کاملا باز کرده است و این حالت نشان‌دهنده پذیرش انسان‌ها در آغوش‌اش است. در این مطلب به بررسی حقایق جالب درباره تندیس مسیح ریودوژانیرو می‌پردازیم:

۱. مراحل اولیه ساخت مجسمه مسیح منجی در دهه ۱۸۵۰ شروع شد و ایده ساخت مجسمه از طرف یک کشیش کاتولیک مطرح شد. پروسه ساخت این مجسمه از دهه ۱۹۲۰ شروع شد و پس از ۱۱ سال به پایان رسید و به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته شد.

۲. مجسمه مسیح بزرگ‌ترین تندیس در سبک آرت دکو در دنیا است، همان‌طور که اشاره شد ارتفاع مجسمه ۳۹٫۶ متر است و طول دست‌های مجسمه ۲۸ متر است.

همچنین بخوانید : تهرانتو کجاست

۳. وزن مجسمه حدود ۶۳۵ تن است.

۴. مجسمه مسیح در جنگل ملی تیجاکا در بالای کوه کورکوادو قرار دارد.

مجسمه مسیح

پیشنهاد ساخت مجسمه حضرت مسیح

اولین پیشنهادها برای ساخت یک مجسمه بزرگ مذهبی در دهه ۱۸۵۰ توسط پدرو ماریا باس، کشیش کاتولیک، مطرح شد. درخواست ساخت این تندیس بزرگ در سال ۱۸۸۹ به‌صورت کلی رد شد و در سال‌های آینده، باز هم پیشنهاد ساخت ارائه شد که سرانجام در اوایل دهه ۱۹۲۰ پیشنهاد ساخت تائید و پروژه ساخت مجسمه آغاز شد.  هزینه ساخت مجسمه از طرف جامعه کاتولیک برزیل تأمین شد.

طوفانی عظیم در سال ۲۰۰۸ به مجسمه آسیب رساند و سر، ابروها و انگشتان براثر رعد و برق عظیم آسیب شدید دید. دولت برزیل به‌سرعت روند بازسازی مجسمه را شروع کرد و پس از این حادثه در بالاترین نقطه مجسمه برق‌گیر نصب شد.

حواشی مجسمه حضرت مسیح

در سال ۲۰۱۰ یک خرابکار با اسپری رنگ دست راست مسیح را نقاشی کرد ولی به‌سرعت شناسایی شد.

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام