مناطق ممنوعه دنیا را بشناسید

حالت شب

  مناطق ممنوعه دنیا را بشناسید به همین دلیل دانستن این موضوع جالب خواهد بود که هر چقدر هم ثروتمند باشید، منقاطی در دنیا هست که به هیچ وجه امکان بازدید از آن‌ها وجود ندارد، مگر این‌که فرد بسیار مهم و یا عضو انجمن خاصی باشید. در این مطلب، مکان‌هایی را معرفی می‌کنیم که یک فرد عادی، هیچ‌وقت شانس سفر و بازدید از آن‌ها را نخواهد داشت.برای آشنایی بیشتر با این مطالب با فارسی خوان همراه باشید.

مناطق ممنوعه دنیا را بشناسید ۱) مکانهای ممنوعه و مرموز دنیا

برخی از کشورها مکان مناسبی برای سفر نمی باشند جزیره های که در هند وجود دارند بسیار خطرناک می باشند  نقاط ومکانهای ممنوعه ومرموز دنیا مرموزی در جهان وجود دارند که هرکسی می تواند به آن مکان ها مراجعه کند و تلاش کند تا با چشم خود دلیل رمز و راز آن منطقه را کشف کند. اما برای گردشگران بازدید از تمام این مناطق مرموز به دلایل خاصی که گاه آشکار و گاه مخفی است، منع شده است.

مکانهای ممنوعه و مرموز دنیا – اتاق ۳۹ در کرۀشمالی

این عقیده وجود دارد که در ساختمانی ممنوعه در پیونگ یانگ، پایتخت کرۀشمالی اتاقی مخفی به اسم اتاق شماره ۳۹ در کره  شمالی وجود دارد که فعالیتهای فوق محرمانۀ دولت این کشور در این اتاق انجام می‌شود.افرادی که توانسته‌اند از کرۀشمالی فرار کنند ادعا می‌کنند که این اتاق توسط کیم جونگ ایل، پدر رهبر کنونی کرۀشمالی در دهه ۷۰ میلادی ساخته شده است و در این مکان فعالیتهای غیرقانونی کرۀشمالی از جمله قاچاق مواد مخدر، فروش اسلحه انجام می‌شود.

مکانهای ممنوعه و مرموز دنیا - انبار سِرّی کوکا کولا

مکانهای ممنوعه و مرموز دنیا – انبار سری کوکا کولا

این برند یکی از معتبرترین و محبوب ترین نوشیدنی های غیرالکلی در جهان محسوب می شود و فرمول تهیه انواع مختلف نوشیدنی های  وانبار سری کوکاکولا به یکی از مرموزترین اسرار تاریخ تبدیل شده است. فقط تعداد اندکی از مدیران مورد اعتماد این شرکت می توانند به این اتاقِ گاوصندوقی‌شکل دسترسی داشته باشند. در این اتاق فرمول‌های سری برای تهیه نمونه‌های اصلی نوشیدنی‌های کوکا کولا موجود است که قدمتی ۱۲۵ ساله دارد.

مکانهای ممنوعه و مرموز دنیا – کوه آهنی

کوه آهنی نام شرکتی است که دیتاسنتر «پایگاه داده»‌ ملی کشور آمریکا را اداره میکند. محل نگه داری این دیتاسنتر در ایالت پنسیلوانیا و دریک معدن قدیمی سنگ آهک در عمق ۶۷ متری زمین است.بدلیل گرمای زیاد این دیتاسنتر، یک دریاچه زیرزمینی برای خنک‌سازی ان در همان مکان ایجاد شده است. علاوه بر این،‌ تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای برای سنجش میزان دما و رطوبت دراین مکان تعبیه شده است تا با ایجاد شرایط محیطی بهینه، از آسیب رسیدن به قطعات الکترونیکی دیتاسنتر و همچنین اسناد الکترونیکی موجود پیشگیری شود.

مکانهای ممنوعه و مرموز دنیا – معبد ایسه در ژاپن

مقامات ژاپنی حتی به گردشگران اجازه نمی دهند ساختمان معبد  ایسه در ژاپن را تماشا کنند چه برسد به اینکه وارد آن شوند. این معبد به «آماتراسو» (الهه خورشید) تقدیم شده است و یکی از مقدس‌ترین مکان‌ها در ژاپن به شمار می رود. تنها موبد اصلی معبد که از خاندان سلطنتی ژاپن است می تواند وارد آن شود. در حال حاضر، «سایکو کوردا»، دختر امپراتور آکیویتو، عهده‌دار سرپرستی این مجموعه مذهبی است.

مکانهای ممنوعه و مرموز دنیا – خزانه جهانی بذر سوالبارد

ین انبار در جزیره‌ای دور افتاده در مجمع الجزایر خزانه جهانی بذر سوالبارد نروژ در ۱۰۰ کیلومتری قطب شمال قرار دارد. این خزانه از مجموعه منحصر به فردی از بذر انواع مواد غذایی گیاهی از قبیل بادمجان، کاهو، سیب زمینی، ذرت و غیره محافظت میکند.شرایط دمای زیر صفر درجه این انبار یخی، امکان بقای بعضی از محصولات کشاورزی نظیر گندم را تا ۱۷۰۰ سال آینده تضمین می کند. افراد به صورت آنلاین میتوانند این مکان را تماشا کنند؛ اما عده بسیار اندکی اجازه ورود به ان را دارند. فلسفه ایجاد این مکان نیز، حفظ بذر گیاهان حیاتی درصورت وقوع بلایای طبیعی در سراسر جهان است.

مکانهای ممنوعه و مرموز دنیا – ذخایر طلا در بانک انگلستان

در این بانک حدود ۵۰۰۰ تن طلا نگهداری می شود. بانک های مرکزی برای حفظ ارزش دارایی های خود و تضمین پرداخت تعهدات مالی، این ذخایر طلا  در بانک انگلستان را نگهداری می کنند.

همچنین بخوانید : عجایب جهان باستان

شاید به طور معمول تورهایی برای بازدید از این مکان برنامه ریزی شود؛ اما یک شخص معمولی اجازه قدم زدن در این مکان را ندارد و افراد برای ورود باید از یک درب ضد گلوله و سامانه پیشرفته تشخیص صدا عبور کنند.

مکانهای ممنوعه و مرموز دنیا – منطقه ۵۱

اینجا یک منطقه فوق سری در ایالت نوادی امریکاست که در آن تحقیقات پروازی و جنگی امریکا بصورتی کاملا محرمانه انجام می شود؛ انقدر محرمانه و سری که کارکنان و محققان این مرکز با دنیای بیرون خداحافظی کرده اند و تمام عمر خود را در این منطقه می گذرانند.منطقه ۵۱ که میان چند پایگاه نظامی قرار دارد، بخشی از پایگاه هوایی ادوارد است.در بخش جنوبی این منطقه سری در سواحل Groom lake، یک فرودگاه بزرگ بر روی بستر دریا ساخته شده است. که هر روز صبح هواپیماهایی با شیشه های سیاه از روی باند این فرودگاه برای گشت زنی در منطقه اوج می گیرند.

مناطق ممنوعه دنیا را بشناسید ۲)  وحشتناک ترین مناطق دنیا

هیجان دربین گردشگران غربی یکی از مولفه های اصلی گردشگریست. شاید برای ما ایرانیان آرامش و تفریح از دلایل اصلی برگزیدن مکانی برای سفر باشد اما  وحشتناک ترین مناطق دنیا برای برخی از توریست ها مخصوصا در کشورهای غربی هیجان و ترس نیز از مولفه های گردشگریست وجود این سابقه در بین برخی از گردشگران باعث شده است که برخی از اماکن و مناطق دنیا با مشهور شدن به ایجاد ترس در بین بازدید کنندگان برای خود گردشگر دست و پا کنند برخی از معروف ترین این اماکن به قرار زیرند.

وحشتناک ترین مناطق دنیا - جنگل تاریک- ژاپن

وحشتناک ترین مناطق دنیا – جنگل تاریک ژاپن

جنگل تاریک ژاپن «آئوکیگاهارا» یکی از وحشتناکترین مناطق ژاپن به شمار میرود؛ جایی که به اعتقاد مردم این کشور «یورئی»ها یا روحهای سرگردان در میان شاخ و برگ درختان این جنگل مخوف پرسه میزنند و با زمزمهای آرام از مرگ میگویند. هرچند وزش باد و پیچیدن آن در میان شاخ و برگ درختان این جنگل باعث به وجود آمدن چنین صدای مخوفی میشود اما سابقه این مکان رعب آور باعث شده خیلیها از تنها ماندن در جنگل آئوکیگاهارا هراس داشته باشند.

وحشتناک ترین مناطق دنیا – باغهای سمی ایتالیا

پادوآ یکی از معروفترین فضاهای سبز باغهای سمی ایتالیا است که به خاطر گیاهان دارویی و سمی ای که از قرن پانزدهم در آن پرورش داده میشود معروف میشود. از آنجا که بارها اتفاقهای ناگواری برای بازدیدکننده های آن پیش آمد، تااین مکان هم به فهرست نقاط ممنوعه دنیا برای سفر کردن اضافه شد.

وحشتناک ترین مناطق دنیا – گورستان سنت لوئیس آمریکا

گورستان سنت لوئیس آمریکا ، همیشه به عنوان مرموزترین و رعب‌آورترین نقاط دنیا شناخته میشوند. گورستان سنت لوئیس یکی از مکانهای ترسناکی است که اسمش در فهرست مکانهای ممنوعه برای سفر ثبت شده. سنت لوئیس، اسم یکی از سه گورستان کاتولیکها در نیواورلئان لوئیزیاناست.از آنجا که آبهای زیرزمینی زیادی از این منطقه عبور میکنند، مسوولان گورستان تصمیم گرفتند قبرهای آن را در بالای زمین بسازند.

وحشتناک ترین مناطق دنیا – محوطه مری کینگ اسکاتلند

از سالها پیش، محوطه زیرزمینی مری کینگ در شهر قدیمی ادینبورگ اسکاتلند به عنوان یکی از اسرارآمیزترین و ترسناکترین مکانها شناخته میشود؛ منطقهای محوطه مری کینگ اسکاتلند که هیچ گردشگری به تنهایی جرأت حضور در آن را ندارد. از سال ۱۶۴۵ زندگی در این محوطه زیرزمینی، برای همیشه از بین رفت. آنهایی که در این مناطق زندگی میکردند

همچنین بخوانید : عجایب جهان باستان

به بیماری طاعون دچار شدند. مسوولان شهر هم تصمیم گرفتند این جایگاه زیرزمینی را بر سر ساکنان آن خراب کنند تا افرادی که دچار طاعون شده اند همانجا بمیرند. با این حال پزشکان زیادی برای مداوای طاعون زده ها داوطلب شدند.

مناطق ممنوعه دنیا را بشناسید ۳) خطرناک ترین مناطق ممنوعه جهان

در بسیاری از مناطق جهان خطرهای زیادی وجود دارد که شاید شما از وجود این خطرات بی خبرید و باید این شهرها و  خطرناک ترینمناطق  ممنوعه جهان را بشناسید تا با آگاهی و شناخت درست وارد این منطقه های خطرناک نشوید در بسیاری از جزیره ها آدمخوار وجود دارد و حیوانات وحشی هر کسی وارد این جزیره های شود زنده نخواهد ماند.

خطرناک ترین مناطق ممنوعه جهان - کوه آهنی

خطرناک ترین مناطق ممنوعه جهان – جزیره مارها در برزیل

جزیره کوچکی که در اقیانوس اطلس و در ۹۳ مایلی شهر سائو پائولو در کشور برزیل واقع شده، محل زندگی بیش از ۴ هزار مار سمی خطرناک است. خطر این مارهای سمی آنچنان زیاد است که دولت برزیل بازدید از این جزیره  مارها در برزیل را ممنوع کرده است. شایان ذکر است که گاهی دانشمندان برای انجام تحقیقات به این جزیره می روند؛ اما هیچ انسان یا موجود پستانداری در این جزیره یافت نمی شود.

خطرناک ترین مناطق ممنوعه جهان – جزیره‌ی نورث سنتینل

خطرناک ترین مناطق جهان جمعیت بومیان ساکن جزیره‌ سنتینل چیزی بین ۵۰ تا ۴۰۰ نفر است که سابقه‌ حمله به مردم را دارند. بهمین دلیل، جزیره توسط دولت هندوستان حفاظت می شود و کسی اجازه‌ ورود به این جزیره ی نورث سنتینل را ندارد.

همچنین بخوانید : عجایب جهان باستان

مکان های عجیب و مناطق ممنوعه و مکان های مهم امنیت دنیا که رفتن به آنجا ممنوع میباشدبرخی از این مناطق خطرناک ترین مناطق جهان نیز میباشد و برخی امنیتی ترین مناطق جهان میباشد که ورد به آنجا غیر ممکن است.اما علاوه بر نقاط دیگری نیز در جهان وجود دارند که جزء مکان‌های ممنوعه حساب می شوند، 

این مطلب توسط تیم فارسی خوان جمع آوری و تکمیل شده است امیدوارم که از این مطلب استفاده کرده باشید.همچنین از شما همراه گرامی می خواهیم که برای پیشرفت این مطلب نظر خود را از بخش دیدگاه برای ما ارسال کنید و با دیگر کاربران به تبادل نظر بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا نیاز به راهنمایی دارید؟

09901528674

پشتیبانی در تلگرام